Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Nu Pagadi igen..

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   [ 2 ]   3  
Author Message
Posted: 2010-01-17 12:41:12 Answer to: "Det där får du nog utveckla lite;)"

Became a member: 
Forum posts:
Haha, det var lite dåligt skrivet upptäckte jag nu men ingen är ju felfri.
Jag syftade på att det hade varit kul att se dem alla mötas i Jubileumspokalen, det är ju ett femåringslopp numera.
Reply
Posted: 2010-01-17 12:46:21 Answer to: "Varför skickar Ludde ner Micro Mesh och Lavec Kronos ner till Frankrik"

Became a member: 
Forum posts:
Verkar så.
Tänk dig Micro Mesh hos Åke .. skoryck (om inte redan gjort), ta av all utrustning, gå bakifrån (för första gången?) .. sprinterdistans..

Skulle säkert harva i guld till slut.
Men Ludde är ju inte särskilt bright..
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-17 14:07:30 Answer to: "Haha, det var lite dåligt skrivet upptäckte jag nu men ingen &au"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Ditt inlägg var det inget fel på, det var Soberanos jag syftade på
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-17 14:12:45 Answer to: "Är väl inte så mkt att säga om gårdagens lopp. V"

nu blir det väl i alla fall riktigt pinsamt för Sverige, vad ställer vi upp med? Opalen?

Om Quarcio vinner idag startar ju han och felfri har han väl större chans än Opalen, men håller med om att det svenska startfältet är pinsamt. Det var å andra sidan det franska i Elitloppet också så det jämnar väl ut sig.
Reply
Posted: 2010-01-17 16:26:20 Answer to: "nu blir det väl i alla fall riktigt pinsamt för Sverige, v"

Became a member: 
Forum posts:
Ja men det är om Quarcio vinner idag.. inget att ta för givet, men visst.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-17 16:39:24 Answer to: "Ja men det är om Quarcio vinner idag.. inget att ta för givet, me"

Så sant som det är sagt..
Reply
Posted: 2010-01-17 18:02:40 Answer to: "Så sant som det är sagt.."

Became a member: 
Forum posts:
Missade loppet, men förstod vad jag hört att han var bra?
Missade Paris Haufors lopp också.. den jäveln har jag spelat på i år och först nu gör han ett bra lopp..

Opalen blev från åkt av preparé-styrda b-hästar?
Sverige har nog aldrig varit så svaga som nu. Frankrike dominerar Europa totalt.
Reply
Cherry Posted: 2010-01-17 18:07:37 Answer to: "Missade loppet, men förstod vad jag hört att han var bra? Missad"

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Paris Haufor var grym! Drog tidigt ifrån resten av fältet med många längder och höll farten ända in i mål. Ska väl sägas att de mest namnkunniga inte kördes en meter. QDC var också bra. Gick en fruktansvärd långsida och svepte fältet men blev nerspeedad av den i rygg. Kanske att Björn överforcerade lite på bortre lång.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-17 18:10:41 Answer to: "Missade loppet, men förstod vad jag hört att han var bra? Missad"

Visst var Quarcio bra, gick en ruggig långsida, men jämfört med Rolling och Ready Cash igår var det inget särskilt tycker jag. Mötte väl inget egentligen?

Sverige har nog aldrig varit så svaga som nu. Frankrike dominerar Europa totalt.

Sverige var oerhört mycket svagare för några år sedan. Frankrike dominerar Europa under vintern, Sverige gör det under sommaren.
Reply
Posted: 2010-01-17 21:15:26 Edited(1): 2010-01-17 21:17:01 Answer to: "Visst var Quarcio bra, gick en ruggig långsida, men jämfört"

Became a member: 
Forum posts:
För något år sedan? Jag vet inte om jag håller med, vi har haft Opalen sista tiden som varit med och gjort riktigt bra ifrån sig, även Super Light, Going Kronos en sväng.. visst inga framskjutna placeringar, men de var med i världens största lopp. Före det hade vi Gigant Neo som var ett semi-monster.

Om opalen får pengar i PdA så är det en oerhörd framgång, och det är allt vi har att komma med.
Skulle säga att Frankrike är bäst på allt. Hade inte Abrivard kört som en röv så hade han vunnit Elitloppet och sen har LÁmiralen de senaste åren varit en klippa, för att inte tala om det värsta Elitloppet nånsin -> Exploit Caf.

Kunde blivit fyra raka.. i Elitloppet, Abrivard, Exploit Caf, Lamiralen & Jag de Bellouet
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-17 21:42:19 Edited(1): 2010-01-18 00:28:52 Answer to: "För något år sedan? Jag vet inte om jag håller med, "

Absolut, totalt sett genom historien äger Frankrike sönder Sverige helt, vilket är pliktskyldigt. Men i somras vann fransmännen inte ett enda stort lopp i Sverige vad jag minns. Jämför det med typ 2006, 2007, när fransmännen vann alla lopp både i Sverige och i resten av Europa. Dessutom var 2009 det överlägset bästa året någonsin om man tittar på den s.k handelsbalansen. Svenska hästar tjänade drygt 80 miljoner utomlands, medan utländska hästar tjänade drygt 20 miljorer i Sverige. Blir alltså en nettovinst för det svenska "laget" på ca 60 miljoner, att jämföra med det näst bästa året 1995, då nettovinsten var 16 miljoner.

Och att vi inte har med någon bra i Pd´A beror ju på att väldigt få har siktat mot det loppet.
Reply
Posted: 2010-01-18 12:07:24 Answer to: "Absolut, i långa loppet äger Frankrike sönder Sverige helt,"

Became a member: 
Forum posts:
Men sen.. spontant, vilka hade vi kunnat haft med som hade kunnat gjort något?

Torvald klarar inte distansen.
CC är punglös.
Triton klarar inte systemet (visat några gånger).

Pagadi, Quarcio, Maharajah.. ja kanske, men fjuniga.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-18 12:39:37 Answer to: "Men sen.. spontant, vilka hade vi kunnat haft med som hade kunnat gjort n&a"

Nej vi har i stort sett inga hästar som har något att hämta i Pd´A, men det är mest tillfälligheter tycker jag. Hade CC haft pung hade han kanske dugit, hade Triton funkat hade det varit intressant att se honom med ett rygglopp i hårt tempo etc..
En frisk Nu Pagadi, en finslipad Maharajah, en felfri Quarcio, en Torvald med smörlopp..
Sen har vi Jaded och Beanie mm som är bra sprinters. Ingen av nämnda hästar är att leka med på 2140 och kortare.
Reply
Posted: 2010-01-18 17:42:39

Became a member: 
Forum posts:
Håller med om det mesta ni säger, men måste säga att det inte var direkt några av de starkaste franska korten som åkte över till Sverige förra sommaren, bara b-hästar.
Att Frankrike är bättre än Sverige när det gäller trav är ju ingen hemlighet.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-18 21:30:52 Answer to: "Håller med om det mesta ni säger, men måste säga att "

Nej det stämmer. Men som sagt har inte de bästa svenska hästarna varit i Frankrike i vinter heller.
Finns ju tyvärr inget VM-liknande i travet där alla de bästa alltid vill vara med, vilket är lite synd. En kittlande tanke, realistisk eller ej, vore om det gick ett lopp årligen med typ 10 milj. i förstapris, som de stora travnationerna hjälptes åt att finansiera. Kanske Solvalla, Vincennes och Meadowlands kunde turas om att hålla i loppet? Som sagt, bara en spontan tanke.
Reply
Soberano Posted: 2010-01-18 23:10:57 Answer to: "Nej det stämmer. Men som sagt har inte de bästa svenska häst"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Isåfall skulle det vara nån typ av turnering där man kör 3 lopp över 1640,2140 och 3000 meter med 5 miljoner i förstapris till vinnaren. Vinnande land anordnar sedan nästa års VM i trav.
Reply
Soberano Posted: 2010-01-19 01:32:50 Answer to: "Det där får du nog utveckla lite;)"

Försökte skoja till det lite bara. Menade att han antagligen skulle bli diskad för galopp med den utrustningen men det kan man ju aldrig veta.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-19 08:55:14 Answer to: "Försökte skoja till det lite bara. Menade att han antagligen skul"

Aha, då förstår jag
Reply
Posted: 2010-01-20 22:14:21 Answer to: "Isåfall skulle det vara nån typ av turnering där man k&oum"

Became a member: 
Forum posts:
Fem millar lär ju inte räcka, det är mer i Pd'A och det räcker ju inte tydligen.
Men annars vore tanken alldeles, alldeles underbar.. hahaha.
Reply
Soberano Posted: 2010-01-20 23:02:47 Answer to: "Fem millar lär ju inte räcka, det är mer i Pd'A och det"

Kanske kan ha någon fet bonus till det land som vinner och som fördelas mellan det landets deltagare oavsett hur respektive häst gått i sitt lopp?
Reply
1   [ 2 ]   3