Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Kalmar 2010-01-09
V75-6 Stolopp.
14. SHARAPOVA 67% 17
Goop Björn
9. WIONA 27% 49
Jansson Torbjörn
13. PRIMA STELLA 15% 85
Uhrberg Thomas
4. AMERICANDREAM A.T. 11% 88
Lugauer Conrad
1. LATE SPEED 10% 89
Nordström Per
11. CARMEN LAUNCHER 5% 255
Untersteiner Peter
5. SIMB ROUGE 4% 234
Tillman Jennifer
7. QUANTUM TOWN GIRL 2% 0
Söderkvist Stefan
2. WISS POCAHONTAS 1% 676
Sjunnesson Jörgen
3. SIMB KENDAL 1% 0
Takter Johnny
6. BLEND A COKTAIL 1% 0
Untersteiner Johan
8. BABAKOVA BOB 1% 394
Olsson Daniel
10. SMASHING DAME 1% 999
Fajersson Catrin
12. SOLID LADY SPIN 1% 0
Wallin Tony

Senast uppdaterad: 2010-01-09 18:00:04, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Kalmar
V75-2 Kalmar
V75-3 Kalmar
V75-4 Kalmar
V75-5 Kalmar
V75-6 Kalmar
V75-7 Kalmar
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-6 Kalmar

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4  
Author Message
Posted: 2010-01-06 13:02:37 Answer to: "Glöm inte Prima Stella ni som inte spikar Sharapova bara, hon är "

Became a member: 
Forum posts:

V 14, SHARAPOVA
Distans? Göra jobbet själv? Täta starter? ...
Reply
Posted: 2010-01-06 13:39:35

Became a member: 
Forum posts:

V 14, SHARAPOVA
Wiona eller Sharapova vinner det här. Varför krångla till det när strecken behövs i andra lopp
Reply
Posted: 2010-01-06 14:00:21 Answer to: "Distans? Göra jobbet själv? Täta starter? ..."

Became a member: 
Forum posts:

V 14, SHARAPOVA
Jo det är inga fördelar förstås, men hästen har vunnit på 2140. Täta starter tror jag inte oroar, eller tror du loppet sitter i kroppen? Hästen är iof mer än sprinterhäst. Men jag försöker leta motbud, I mina ögon är det förstås 2 hästar som ska göra upp om det, men jag tycker inte att man för den sakens skull inte ska bryta itu loppet och analysera det minst lika noggrant som något annat lopp.

Man kan spika Sharapova och gå vidare, men jag vill ge loppet en noggran analys först.
Jag skrev kanske lite korkat, tar man 3 hästar tycker jag stella ska med på vad hon presterade sist. Dagsformen är bra och det är positiva i stallet. 5% är vilket fall alldeles för lågt.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-01-06 14:18:54 Answer to: "Jo det är inga fördelar förstås, men hästen har v"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 14, SHARAPOVA
De största motbuden mot de två favoriterna är enligt mig tredje -och fjärdefavoriten dvs American Dream A.T. och Carmen Launcher. Håller med Plokko om att Prima Stella är missgynnad av tillägg och distans. Men streckprocenten är intressant på henne än så länge.
Reply
Posted: 2010-01-06 14:20:42
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:

V 14, SHARAPOVA
Hmm tack för ni fått in mig på banan igen, det är dumt att krångla till det för sig.

Goop vinner med Sharapova. hehe 3e gången jag ändrar mig i det här loppet. Inte speciellt förtroendegivande.

Mitt resonemang: Han sitter i spets efter 600 meter. Därifrån vinner Goop hur ofta???

Wiona fick ta i med allt hon hade i förra loppet och fick tugga i dödens mot ronda brick. Gick nog en del krafter där. Jansson upp ser jag dessutom som negativt. (inget ont mot alla jansson lovers) ser bara kihlström om en bättre kusk.

Prima Stella är mer av en sprinterhäst som ska köra över kortdistans, sen kan även täta lopp sitta i benen nu.

Carmen Launcher skulle kunna vara en liten bubblare som fick senaste loppet förstört av Hilda cd som totaldog mot slutet. Men känns som hästen vinner flesta lopp i ledningen.

Nej tyvärr, här blir det favoritvinst. Goop, men någonstans ska ju favoriterna vinna.

Har jag fått rätsida på loppet? Vad tror ni? Känns som det, nu återstår lopp 2,4 & 5
Reply
Soberano Posted: 2010-01-06 14:33:35 Answer to: "Hmm tack för ni fått in mig på banan igen, det är dum"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

V 13, PRIMA STELLA
Jag måste säga att jag tror att Prima gott och väl kan vinna detta. Varför?

Loppet i lördags kan jag aldrig tänka mig att det sitter i benen. Hon gick en liten repa från start och vann hur enkelt som helst på en skittid. Karis hästar brukar palla lopp 2 lördagar i rad. Hon möter dessutom bara ston denna gången, har springspår innaför favoriten och är snabb ut. Kanske hon som sitter i spets efter 500 meter och får Sharapova utvändigt.
Distansen fixar hon nog utan att vara gynnad. Näst sist i stoeliten var hon bara slagen av Bobtail över just 2140 meter. Hon var före hästar som Debbie Brodda och Vanessa du ling.
Reply
Posted: 2010-01-06 16:28:53 Answer to: "Jag måste säga att jag tror att Prima gott och väl kan vinn"
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:

V 14, SHARAPOVA
Släpper hon inte Sharapova om hon skulle komma till ledningen?
Reply
Soberano Posted: 2010-01-06 17:56:58 Answer to: "Släpper hon inte Sharapova om hon skulle komma till ledningen?"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

V 13, PRIMA STELLA
Kan vara så men då får hon ju trots allt ett optimalt lopp och på kortspeed blir jag inte förvånad om hon kan räcka och med tanke på hur strecken verkar bli så känns det som ett ganska roligt streck. Båda favoriterna tävlar dessutom normalt sett barfota, minus om det krävs skoroch kanske även brodd? Något som knappast är omöjligt med tanke på vädret.
Reply
Posted: 2010-01-06 20:21:04

Became a member: 
Forum posts:

V 14, SHARAPOVA

S 1, LATE SPEED
Expressen
VEM TAR SPETS?
Late Speed eller Simb Kendal.
Men Americandream
A.T. får överta?

VÅR VINNARE
Sharapova spurtade bra
som tvåa senast.
– Hon går bra varje gång
och möter ju enbart ston
nu. Det ser ut som en bra
uppgift åt henne, säger
Michael Larsson i stallet.

UTMANARNA
Wiona är en hårding som
visade högform senast.
– Jag gillar hennes vinnarinstinkt. Hon går bara lugnt
mellan starterna. Volt ska inte vara något bekymmer
och även om jag har respekt för Sharapova och Prima
Stella tycker jag att min ska streckas. Hon går på alla
underlag, säger Thomas L Larsson.
Prima Stella ledde runt om i lördags och kan blanda sig
i det hela även från det här läget.

SE UPP FÖR…
Quantum Town Girl vann via open stretch näst senast.
Med ett bra lopp kan hon skrälla även här.

SÅ OFTA VINNER FAVORITEN
Favoritseger:..........29% Fjärdehandare:.............12%
Andrahandare: ......15% Skräll (5–14): ..............33%
Tredjehandare: ......11%
• Stolopp, tillägg, 2 140 meter

SÅ OFTA VINNER KUSKEN
Björn Goop vinner med 29% av sina favoriter
på V75 (87/304).

VÅR RANKING
14 Sharapova
9 Wiona
13 Prima Stella
4 Americandream A.T.
7 Quantum Town Girl
11 Carmen Launcher
1 Late Speed
3 Simb Kendal
8 Babakova Bob
5 Simb Rouge
12 Solid Lady Spin
2 Wiss Pocahontas
6 Blend a Coktail
10 Smashing Dame

Publicerat 5 januari 2010 Uppdaterad 5 januari 2010
Reply
Posted: 2010-01-06 21:50:14
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:

V 14, SHARAPOVA

S 1, LATE SPEED
Aftonbladet

Tipsettan
Som vi läser loppet ser det bra ut för Sharapova som vi tror öppnar snabbt och körs till täten på första långsidan.
Motbuden
Lilla krigaren Wiona är den som främst utmanar.
Skrällbudet
Carmen Launcher kan bli bortglömd efter en tveksam insats senast. Innan det var hon klart på gång.
Spetsbudet
Sharapova efter 500 meter trots tillägg?
Statistik­vinnaren
Wiona – tre segrar på fyra starter i Sverige.

Vår rankning
14 Sharapova
9 Wiona
13 Prima Stella
11 Carmen Launcher
4 Americandream A.T.
7 Quantum Town Girl
1 Late Speed
8 Babakova Bob
12 Solid Lady Spin
3 Simb Kendal
6 Blend a Coktail
2 Wiss Pocahontas
5 Simb Rouge
10 Smashing Dame
Reply
B_Good Posted: 2010-01-07 04:16:31

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 1, LATE SPEED
Måste säga att jag är otroligt oinspirerad denna gång men här har jag hittat nåt jag tycker verkar skoj..
Late Speed!
I övrigt får jag för mig att Sharapova är väl den enda det är värt att strecka på tilägg? Men jag kanske är helt ute o cyklar när jag tror på framspåren..
Blend A Coktail varit ute i tuffa gäng hela tiden..
Reply
Posted: 2010-01-07 11:11:09

Became a member: 
Forum posts:

V 14, SHARAPOVA
spik sharapova, tufft lopp tycker jag, lär förmodligen bli hårdkörning,hoppas sharapova får bra fäste när hon trycker på och orkar hela vägen. Om inte blir det nog match mellan 1,3,4,6 i mål
Reply
Posted: 2010-01-07 13:21:18

Became a member: 
Forum posts:

V 14, SHARAPOVA
Omgångens bästa spik är SHARAPOVA, har krossat likvärt motstånd från 20m tillägg förrut.

Prima Stella är en häst jag gillar och trivs med men ska helst ha krafter sparade och kommer inte ha det härifrån.

Så ser inga motbud alls! SPIIIIK
Reply
hogan Posted: 2010-01-07 20:30:07

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

V 14, SHARAPOVA
Ja är det ngn på start så är det Conrad, men det kan lika gärna bli galopp från fjärde och vem på tillägg dåda...3-4 hästar som kan vinna ju...sharapova o wiona men carmen e på gång....
Reply
Posted: 2010-01-07 22:20:08
Kalmar

Became a member: 
Forum posts:

V 14, SHARAPOVA

S 1, LATE SPEED
Timos ranking V75-6: A: 14 B: 13-1-9-4 BC: 12-11-5-3-7-6-2-8 C: 10 D: -

Spetsstriden: Late Speed ska köras i ledningen och det är bra chans att hon håller ut Wiss Pocahontas, Simb Kendal, Americandream A.T. och Blend A Coktail (hon heter INTE Blenda Coktail som den engelsk-befriade referenten på Åby vill hävda).

14 Sharapova har en mycket lämplig uppgift framför sig i detta möte med enbart ston. Har tävlat riktigt bra i Silverdivisionen på sistone och spurten från köplats bakom Master Danchip i finalen senast var riktigt stark i snömodden. Sharapova har i de två senaste starterna visat att hon fungerar barfota även på svåra banor men hon har också tagit tre av sina segrar hos Gooparna med skor på alla hovarna. Har spetsat från springspår via snabb start tidigare och jag tror att hon även nu är kvickast iväg av hästarna på sin volt. Bör således få en bra position, med hygglig tätkänning, och med den hårdhet hon skaffat sig mot pojkarna i Silverdivisionen blir hon inte lätt att vare sig stå emot eller spurta förbi. De svåraste motbuden på samma startfålla, 13 Prima Stella och 9 Wiona är dessutom allra bäst med tätkänning, vilket de får svårt att nå, och troliga ledarinnan 1 Late Speed har knappast tuffheten att stå emot Sharapova om denna löper upp till vad hon visat på sistone. Jag väljer således att singelstrecka Goop-märren.
Reply
Posted: 2010-01-07 23:08:48

Became a member: 
Forum posts:
carmen launcher har inte en susning mot wiona och sharapova, men som jag se det så kanske sharapova leder efter tidigt skede men kan ju vara så att wiona går upp och trycker, det är möjligtdå är ju prima stella själskriven och late speed.
Reply
Posted: 2010-01-08 20:30:52

Became a member: 
Forum posts:

V 13, PRIMA STELLA
Prima vad spelvärd
Reply
Cherry Posted: 2010-01-08 21:41:34 Answer to: "Släpper hon inte Sharapova om hon skulle komma till ledningen?"

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 13, PRIMA STELLA
Prima släppte inte till Master Danchip i lördags. Varför skulle de släppa till Sharapova?
Reply
Gidde_Palema Posted: 2010-01-08 22:09:41 Answer to: "Prima släppte inte till Master Danchip i lördags. Varför sku"

Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489

V 14, SHARAPOVA
Det var kortlopp, där har du en anledning.
Reply
Cherry Posted: 2010-01-08 22:31:10 Answer to: "Det var kortlopp, där har du en anledning."

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 13, PRIMA STELLA
Om nu Prima kommer till spets tror jag inte de släpper till Sharapova eller någon annan. 11% känns klart streckvärt tycker jag. Wiona tror jag får svårt. Kommer tappa i starten och skor nu som hon inte fungerade med näst sist.
Reply
1   [ 2 ]   3   4