Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Expertsystem Bergsåker

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3  
Author Message
Posted: 2009-12-11 19:18:05

Became a member: 
Forum posts:
MILJONKLUBBEN

Johnny Wärnberg

Bergsåker kommer att bjuda på hyggligt väder, runt nollan och halvklart, alltså valfri balans. Tänk på att det långa upploppet skapar mer luckor till slut. Risk för låg utdelning igen och de fem senaste V75-omgångarna på Bergsåker har utdelningen inte orkat över fyrtiotusen.

Jag spikar 2 Never Again (V75-4) och vinner inte den, säger jag bara never again. Han skall eventuellt provas med helstängt huvudlag för att bli lite rappare från start. Han ska hamna bra till direkt och har en riktigt bra vinstchans. Spikar även 2 Kung Bravur (V75-6), som är den tidiga ledaren och sedan måste det vara god vinstchans.

Luringen

8 Bachelores Dream (V75-2) är Thomas Lönn försiktig optimist på, ska lättas i balansen och sedan möter hon på lite sämre motstånd denna gång. Det tycker jag låter bra på en tioprocentare.

Tänk på att …

… 12 Clear Sign (V75-1) verkar bli lite bortglömd på strecken (14 procent), den här är bättre än så.

… 11 Super Light (V75-3) är på gång igen, ska behandlas med respekt.

… 13 Håkon Jo (V75-5) får Kung Åke upp, hur långt kan det räcka?

… 10 Lea (V75-7) kan vara en ny Zoccer Mickey-rensare.

Helgens system

V75-1: 1, 9, 10, 12

V75-2: 3, 5,?6,?7,?8,?10, 12

V75-3: 1, 3, 4, 5, 11

V75-4: 2 Never Again (3-7)

V75-5: 2, 10, 13, 15

V75-6: 2 Kung Bravur (7-10)

V75-7: 1, 2, 4, 7, 10

2?800 rader/1?400 kronor

Bosse Lundkvist

… 52 år. Frilansjournalist. Vunnit flera miljonvinster. Uppvuxen med trav.

Helgens V75:a så ser den ut

Många favoriter lever farligt på förhand när Bergsåker dukar upp till en spännande jackpottomgång. Jag tror att det blir härlig travaction i några av loppen och finner risken för favoritparad liten trots att det är tunga kusknamn bakom de flesta av de tyngst streckade hästarna.

Spiken

Tre hästar från stall Stig H Johansson har lottats till startspåren invändigt om 4 Global Investment i V75-3. Det kan innebära en tuff förstasväng för storfavoriten men jag tror ändå att kusken Björn Goop löser problemet och till slut hittar fronten. Sedan spårar Global Investment hela vägen igen.

Luringen

3 Kismet F.H. visade stor talang som treåring. Han vann också V75-lopp under debutsäsongen. Därefter följde några struliga år innan han hittade stilen igen. Senast forcerades hästen till ledningen och lekte hem ett lopp på lerig, långsam bana. En fräsch Kismet F.H. är bra nog att skrälla i V75-6.

Tänk på att …

…det har varit si och så med chanserna att vinna V75-lopp på Bergsåker för ekipagen som inte är med i främre träffen direkt under vinteromgångarna. I morgon bör det dock bjudas på hyggligt underlag.

… 10 Quassia Lascaux (V75-2) inte visat toppform i de senaste starterna. Kan vara en favorit i fara.

…Åke Svanstedt gör ett intressant gästspel bakom kallblodet 13 Håkon Jo i V75-5.

Helgens system

V75-1: 1, 5, 7, 9, 10, 12

V75-2: 3, 5, 6, 7,?8,?10, 12

V75-3: 4 Global Investment

V75-4: 4 Staro Dow Jones

V75-6: 3, 5, 7

V75-7: 1, 2, 4, 7

2016 rader/1008 kronor

Andreas Larsson
… 26 år. Har vunnit trav-SM två gånger. Spel­expert på Maxi Borås.

Helgens V75:a så ser den ut

Jackpot i morgon då Bergsåker har äran att ­arrangera V75 som ser mycket spelvänligt och svårläst ut. Jag tror på riktigt fina pengar till dem som lyckas hitta sju rätt. Guldloppet ser intressant ut och där avgörs det ­hela i början då Goop lär sitta i ledningen direkt.

Spiken

4 Global Investment (V75-3) gick riktigt starkt senast och vann på ett mycket bra sätt från spets, trots ett tävlingsuppehåll. Med det loppet i kroppen lär han inte vara sämre nu och det ska vara toppchans att leda detta loppet runt om. Håll i gång, Goop!

Luringen

9 Speedy Gold (V75-1) har höjt sig några snäpp på slutet och senast var han duktig tvåa bakom guldhästen D.J.Seabrook. Spår nio passar bra och blir det bara lite tempo där framme dyker han upp långt fram till slut.

Tänk på att...

… 6 Miss Black Beauty (V75-2) lär släppas till ledningen och blir då inte lätt för de övriga att tas med. 10 Quassia Lascaux emot?

… 2 Solkvick (V75-5) känns intressant i kallblodsloppet då han tar spets och sedan kan det bli tufft för de mer namn­kunniga i spåren.

… 7 Bamse Gema (V75-7) har ett strulläge, kanske ska vara favorit men 80 procent i nuläget är alldeles för mycket!

Helgens system

V75-1: 7, 9, 10, 12

V75-2: 6, 10

V75-4: 2, 3, 4, 7

V75-5: 2, 10, 15

V75-6: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11

V75-7: 1, 2, 7

2?592 rader/1?296 kronor

Lars Thornberg
… 62 år. Före detta kusk, tränare och uppfödare.

Helgens V75:a

Drygt 23 miljoner kronor extra denna vecka att spela om. Förhoppningsvis kanske det kan bli bra

utdelning nu när det tävlas längre norrut. Omgången som sådan ser ganska knepig ut tycker jag. Kanske kan Global

Investment vara ett bra spik.

Spiken

Ser bra ut på förhand för 4 Global Investment (V75-3). Hästen vann lätt senast på Jägersro, dock fick han bestämma efter behag. Inte omöjligt att det kan bli samma visa igen. Denna gång är distansen ännu större fördel för Globalen och Björn Goop, så det blir nog ledning från start till mål.

Luringen

Från ett dåligt utgångs-läge blir 12 Clear Sign (V75-1) nog lite bortglömd denna gång, men om man tittar på senaste loppet som hästen gjorde kan det vara farligt att inte kryssa honom. Hästen satt långt ner i kön den gången men spurtade storstilat.

Tänk på att...

… (V75-1) ser öppen ut så spara inte på kryssen här.

… 15 Stamping (V75-5) brukar avgå med segern när han är i form, så även om läget ser besvärligt ut så är han given förstahäst här.

… 7 Zyrano Boko (V75-6) har spår långt ut och då är de genast sårbara på V75.

Helgens system

V75-1: 1, 3, 5, 7, 10, 12

V75-2: 6, 7, 10

V75-4: 2, 3, 4, 5, 7

V75-5: 15 Stamping

V75-6: 2, 3, 5, 6, 7, 12

V75-7: 2, 4, 7

1?620 rader/810 kronor

Inga-Lill Lindén
… 59 år. Korad till svensk mästare i att tippa V75.

Helgens V75:a

Bergsåker står som värd för V75:an i morgon. Förra fredagen snöade det på Bergsåker. Det kan även bli vinterbana i morgon också, som kan påverka vad hästarna skall ha på sina hovar.

Utdelningen blir kanske inte så stor denna gång heller, eftersom omgången ser favoritbetonad ut.

Spiken

4 Global Investment ( V75-3) trivs bäst i ledningen, så Björn Goop lär ladda från start, för att komma dit. Hästen är en vass sprinter. Kommer han till spets lär han inte att förlora detta.

Luringen

6 Global Knox (V75-6) håller bra form för dagen. Möter nu några bra hästar, så visst kan det bli svårt att vinna. Är han bara med framme vid upploppet, så kanske det räcker ända in i mål.

Tänk på att...

… om det blir fart på tillställningen, så gynnar det 10 Sharapova (V75-1).

… 12 La Bonne ( V75-2) blir bättre för varje start. Kan hon gå barfota runt om, så blir det ytterligare en växel för henne.

… 13 Håkon Jo (V75-5) kan räcka långt, trots hårt motstånd.

Helgens system

V75-1: 1, 5, 7, 10, 12

V75-2: 6, 7, 8, 10, 12

V75-4: 3, 4, 9

V75-6: 5, 6, 7

V75-7: 7 Bamse Gema

900 rader/450 kronor
Reply
Posted: 2009-12-11 19:29:18

Became a member: 
Forum posts:
Stig H Johansson

Vi skickar upp fem hästar till Bergsåker. Tre av dem startar i gulddivisionen från de tre bästa spåren. Man brukar alltid gnälla på spåren, men det är svårt den här gången.

Infiniti Broline (V75-1) är på väg uppåt i form. Nonchaleras ej i ett öppet lopp.

Debbie Brodda (V75-3) har ett perfekt läge och bör kunna få en fin löpning. Därmed är hon en av dem som ska räknas.

Robis Ingo (V75-3) går bra och ser fin ut. Inte riktigt lika bra som Debbie Brodda och Bobtail. Här är det damerna först.

Bobtail (V75-3) ser ut att ha bra form. Kom på vingel senast men avslutade bra.

Canendel (V75-6) gör sig bara gällande när hon körs på chans. Tuffare uppgift nu

Stig H:s V75-system
V75-1: 5, 7, 10, 12 (1–6))

V75-2: 3, 5, 6, 7, 9, 10, 12 (11–8)

V75-3: 1, 3, 4, 5 (2–9)

V75-4: 2 Never Again (4–3)

V75-5: 2 Solkvick (15–10)

V75-6: 5, 7, 9 (2–6)

V75-7: 1, 2, 4, 7 (5–9)
Reply
Posted: 2009-12-11 20:20:31

Became a member: 
Forum posts:
Jonas Noreen 100-lappen

"Solklar som spik"
Högkapabel för klassen. Och dunderfin senast. Bamse Gema är bara bäst.

100-lappen
V75-1: 1, 10, 12 (7, 9).
V75-2: 10, 3, 6, 8 (5, 7).
V75-3: 4, 5 (1, 6).
V75-4: 2, 5 (4, 3).
V75-5: 15, 10 (2, 13).
V75-6: 7, 12 (1, 2).
V75-7: 7 Bamse Gema (2, 1).
192 rader/96 kronor

Jackpot på lördag, då V75-cirkusen kommer till Bergsåker.
Bästa spiken är 7 Bamse Gema i V75-7. Christer Nyströms häst har vuxit i sin stora kropp på senare tid, och har imponerat oerhört vid segrarna.
Senast kom han tidigt till ledningen och ångade sedan undan hur lätt som helst - på sparlåga.
Som jag läser loppet blir det tuff körning om ledningen, vilket gör att Bamse kan lunka igång lugnt. Och därmed bör han inte bli för het som det annars finns risk för. Sedan tror jag att Kihlström kör till dödens - för att sedan vinna stensäkert.
Ska vi säga tre längder?
Gulddivisionen (V75-3) låser jag på två streck. Självklart har 4 Global Investment bra chans att ta ledningen och sedan rinna undan. Jag är dock inte helt säker på att hästen kommer till tät.
Reply
Posted: 2009-12-11 20:35:19

Became a member: 
Forum posts:
Expressens Robert Karlsson

"Ingen kan stå emot Bamses starka spurt"
Det är jackpot på Bergsåker och mindre än två veckor kvar till julafton.
Här ska liras!
Det finns inga självklara spikar men jag litar på Bamse och Stamping.

BLYGER

7 Bamse Gema V75-7
Grym fart. Söker hänglopp.
Svår att stå emot i spurten.

KLOKER

15 Stamping V75-5
Hårding i form. Smidig senast.
Går troligen runt allt.

TOKER
6 Global Knox V75-6
Spurtstark läckerbit. Sänker
alla med klaff på loppet?

Mitt system

V75-1: 12, 1, 7, 9, 10, 5, 6, 8 (12, 1).
V75-2: 10, 6, 8, 2, 5, 12, 3, 7, 1 (4, 9).
V75-3: 5, 4, 1 (3, 6).
V75-4: 2, 4 (3, 5).
V75-5: 15 Stamping (2, 10).
V75-6: 6, 1, 7, 2 (5, 3).
V75-7: 7 Bamse Gema (2, 1).
1 728 rader/864 kronor

Stamping skulle kunna vara Lille Skutts hittills okände bror. Jag känner Stamping (V75-5) som en nioåring som bara blir bättre och bättre. Han såg väldigt smidig ut senast och är som bekant granithård till slut. Formstarka och markdryga Solkvick står dock hela 60 meter före och Stamping måste prestera en kilometertid som är minst 2,4 sekunder snabbare.
Jag tror att han fixar det och tänk också på att Solkvick likt Knocke och Smocke inte är det pålitligaste kortet i leken.
. . .
Jag gillar egentligen inte att spika en förmodad storfavorit i den sista avdelningen.
Ändå gör jag det den här veckan. Bamse Gema har ryslig kapacitet och har uppträtt samlat och fint på sistone. Som jag läser loppet blir det rejäl körning från början.
Latitud är knappast gynnad av innerspåret eftersom han inte är blixtsnabb de första stegen. Jag räknar med att Skalman-Örjan tar en relativt lugn start och sedan avlossar
Bamses dunderhonungsstarka spurt.
Hoppas bara att mat- och sovklockan ringer i tid.
. . .
I V75-6 finns två roliga bud. Helläckre Global Knox har en tung spurt och hamnar han någorlunda vettigt till kan det bli pott. Mikael M Andersson är inget namn som brukar synas i V75-vinnarcirklarna, men nu hoppas jag att han styrker sig med farmors köttbullar. Ännu roligare på strecken är Power Night Star, som är betydligt bättre än vad folk tycks tro.
Får Ulf Ohlsson i jollen nu och skulle det bli front kan loppet vara över.
Om det behövs får hästen likt Billy Boy räcka ut tungan på målfotot. Jag törs dock inte lämna duktige treåringen Zyrano Boko och Lähdekorpis Kung Bravur (fin senast och Björn Goop nu).
. . .
I det vidöppna stoloppet (V75-2) är propositionen Vargen-stygg mot tilläggshästarna och vinnaren kan mycket väl finnas på startfållan.
Gardera!
. . .
Guldloppet (V75-3) ser begränsat ut. Global Investment lär bli jättefavorit och visst kan han ramla undan från ledningen, men någon direkt attraktion tycker jag inte att han är.
Svanstedts Year In Review har startat två gånger på Bergsåker och vunnit på 10-tider båda gångerna!
Jag streckar även Debbie Brodda som kan få ett perfekt smyglopp.
. . .
Nu tar vi sjuan.
Krösus Sork, släng dig i väggen!
Reply
Posted: 2009-12-11 20:40:38

Became a member: 
Forum posts:
Expressen bloggare Marcus Lindgren om sina tankar

Förra veckans V75-omgång utvecklade sig till en enooormt trist favoritparad (zzz), och när Ridgehead Cahore galopperade och Pinepower Rose helt bekymmerfritt fick ta hand om ledningen, då kände jag mig lite som matadoren i Ferdinand. "Stånga mig, sparka mig, gör nånting!"

Visst mina tre spikar Wiona, Axelite och Local Conch satt som ett smäck, men då vill man att det ska hända något i de övriga loppen, gärna på ett par ställen. Cirka 12 000 hade det blivit om jag hade inte varit så snål i stayerloppet. Sunny Gold skrällvann via OS till 35 gånger pengarna.

Det är jackpot denna lördag, och då har jag ett råd. Gör det inte mer komplicerat än det behöver vara. Några favoriter kan ramla in, men det kan ändå bli riktigt trevliga pengar. Risken är annars att man lägger krokben på sig själv, och surar efteråt a la "Jag tänkte ju spika den först, men sen så ändrade jag mig!"

Den här veckan provar jag med två spikar, Global Investment i guld och Stamping i kallblodsloppet.

Global Investment - var kanonbra senast från ledningen, och känns som en häst som bara blir bättre och bättre. Chansen till spets och slut är god, men det största hotet mot att han får vinna igen är Svanstedts Year In Review som tränaren låter riktigt nöjd med.

Skulle loppet bli överpejsat så är inte Bobtail eller Debbie Brodda avsågade. Super Light är tokrysaren i loppet.

Stamping - verkar i likhet med min andra spik i omgången bara bli bättre och bättre. Bergsåkers upplopp är långt, och när han kommit ifatt värsta motståndarna så tror jag att han avgör på ren hårdhet. Motbuden heter Solkvick och Vildvitter.

V75-1: Inledningen är öppen. Det känns lite som att den av Sharapova, Clear Sign, eller möjligtvis Speedy Gold som tar första initiativet i loppet har mycket vunnet. Jag litar nämligen inte på Staro Cold Carat, och skulle denna galoppera kanske Infiniti Broline tar hand om spets för att släppa. Skulle S.C.C. sköta sig, så kan det dock vara spets och slut. Utöver de jag redan nämnt, så kan kanske Junction och Production blanda sig i leken.

V75-2: För ovanlighetens skull går jag kort i detta stolopp. De hästar som jag tror gör upp om det här är Miss Black Beauty som kan fronta och leda länge, kanske hela vägen. Hästen är dock tre år och ska ut på långresa, och med anledning av det väljer jag att gardera. Quassia Lascaux är en häst som jag gillar, men det har gått lite grus i maskineriet på slutet. Sköter hon sig så dyker hon upp där framme. Royal Sensation har bra skalle, inte borta med klaff. Bakom är det vidöpppet. Jag chansar på att tre streck räcker. Lorna Frontline är inte helt att lita på, men skulle hon mot förmodan kliva iväg felfritt så kan hon överraska.

V75-4: I fjärde avdelningen höjer sig 3-4 hästar något. Staro Dow Jones har varit kanonbra på slutet, och har bra chans. Never Again verkar vara av rätt sort, och Örjan är optimistisk inför loppet. Bronx Sisu är en rejäl, men något flegmatisk häst som dyker upp där framme utan strul. Trotteur blandar och ger, men stämmer aktionen på lördag så är han med och gör upp om det. Min rysare i loppet är Super Heat. Hästen har bra inställning, och med tempo på loppet kan han runda många.

V75-6: Zyrano Boko gillar jag. Senast var hästen inte som bäst, men gången innan var han desto bättre. Det är nog bästa hästen i det här fältet och utan strul tror jag att han vinner. Med tanke på läget och den senaste lite svagare insatsen väljer jag ändå att gardera. Canendel har förvisso fått perfekta resor på slutet, men har samtidigt varit riktigt bra. Erik Adielsson och ett långt upplopp med en spurtstark häst låter intressant. Kung Bravur gör det bra, men är samtidigt kanske allra vassast över kort distans, räknas ändå. I övrigt streckar jag bland annat Global Knox och Power Night Star.

Skulle de mest betrodda svika, så kan i princip alla vinna. Carmen Sund är spurtstark och börjar vara rätt härdad i tuffa sammanhang, kan vara ett roligt streck. Kismet F.H. har bra läge och form.

V75-7: I V7-avslutningen luktar det högt tempo lång väg.

Bamse Gema går en spännande framtid till mötes. Hästen verkar ha mognat på slutet och att han har bra kapacitet, ja det är det nog ingen som betvivlar. Utan strul vinner han nog detta, men motstånd saknas inte. True Q kan spetsa och kan bli svår att nå i den positionen. Latitud är snabb ut, och en gasglad Daniel Olsson lär väl göra vad han kan för att ta hand om täten. Hästen har bra kapacitet och form, men ska eventuellt gå med skor nu och är inkvalad till final på Solvalla. Vinnalt Herkule lär också laddas rejält från start, men det kan bli svårt att ta sig förbi Svanstedts häst. Hetsig sprinterdistans med många startsnabba som ska ladda följt av en lång upploppsraka skulle kunna innebära en skräll från de bakre regionerna. Tänkbara överpejsvinnare är Ganador och Vourrek Sund.

Fyndhörnan (fredag förmiddag):

V75-1: Clear Sign (18%) - börja så sakta hitta tillbaka till gamla goda takter

V75-2: Never Again (30%) - bra kapacitet och läge

V75-3: Year In Review (18%) - om man garderar favoriten, ojämn topphäst, Svanstedt uppåt

V75-7: True Q (27%) - spetsfavorit med toppform

Lycka till i jakten på jackpotmiljonerna!

Skrivet av M Lindgren
Reply
Posted: 2009-12-11 22:41:32 Edited(3): 2009-12-12 12:47:39

Became a member: 
Forum posts:
Micke Nybrinks:

1. 1,5,6,7,8,910,12
2. 6 Miss Black Beauty
3. 4 Global Investment
4. 1,2,3,4
5. 15 Stamping
6. Alla 12
7. 1,2,7

1152 rader = 576 spänn

Mitt:

1. 1,5,6,8,9,10,12
2. Alla
3. 1,2,3,4,5,9,10
4. 2 Never Again
5. 15 Stamping
6. 7 Zyrano Boko
7. 2,7

1372 rader = 686 spänn
Reply
B_Good Posted: 2009-12-11 23:15:14 Answer to: "Micke Nybrinks: 1. 1,5,6,7,8,910,12 2. 6 Miss Black Beauty 3. 4 Glo"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
DU har skrivit fel starnummer på Vildvitter, som har 10 inte 11! Såna missar kan ge en bra slant eller va fatala misstag.. Tänkte bara påpeka det..
Reply
Posted: 2009-12-11 23:48:16 Answer to: "DU har skrivit fel starnummer på Vildvitter, som har 10 inte 11! S&ar"

Became a member: 
Forum posts:
Ja hon som fick V7:an på Kalmar gjorde väl så med Rutger Raket i första loppet 90% , skrev fel och fick Real Desire, 1%.
Reply
B_Good Posted: 2009-12-12 01:02:27

Yup o jag tror faktiskt det kan vara Moagnes..
Reply
hogan Posted: 2009-12-12 06:27:12

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Är det däför du inte syns till i V75 kungen + Oddsjakten Moagnes.....he he!! (Skoja bara) Gör inte det själv, kör bara toksystem där, och dessa ska mycket till för att sitta.

Sen att skriva fel siffra, kan belönas ordentligt, men som sagt....jag har bara hört den där solskenshistorian om hon som vann massa pengar på den där missen när Real Desire vann.
Hon hade ju skrivit fel i första och får in honom som spik....en 1 % are, snacka om flyt.
Sen gillade hon Johnny Takter och hann vann väl 2 lopp med bra odds.

Så det kan bli!!

Det var som en gång jag hörde på Valla, en bekants bekant....han var med inför sista loppet, tror det var en vanlig V5:a men ändå, det var tolv hästars lopp som brukligt, men han tog "bara"
10 st av dom, av den anledningen att det blev jämnare belopp och lättare att räkna ut systemet, sen tyckte han två av dom 8an och 12an var rena åsnor.....det var bra hög utdelning på gång, de säger ju på Valla att värdet överstiger 25 eller 50.000 bara eller vad det är på V5

Till råga på allt så ströks 8an precis innan start, så han hade alla utom 12:an.......resten kan ni räkna ut själva.

Utdelningen......en ensam vinnare kammade hem hela potten 2.4 miljoner, men det var inte han. Snacka om dum snål, eller helt enkelt.....det är tabu när man tar så gott som alla, man får inte lämna en eller två hästar då, jag lovar dom vinner då. Sånt är travet, dess fördelar o nackdelar.....men visst är det underbar underhållning och det optimala spelet.
Här handlar det inte om siffror som Lotto, Keno, Bingo, Roulette o fan vet allt, här handlar det om kunskaper....så ju bättre du är påläst, ju mer ökar chanserna.......men så finns det en sak till som behövs, och den gäller i alla spel....t.o.m Monopol........TUREN!!!!
Reply
benny_haags_fanclub Posted: 2009-12-12 08:31:47

Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
lite info ifrån goops hemsida...!!!

53 Millar är mycke jul pengar.-)
I/ 1-10-5-9 Sharapova fin i jobbett i tisdags , minus kan vara att hon gillar inte övernatta
II/10-8-6-7
III/Spik nr 4 Global Investment, Allt är toppen.
IV/2-3-4-1-12-5 Öppet lopp
V/Spik nr 15 Stamping, rundar "gänget"
VI/7-1-9-2 osv
VII/spik nr 1 vid gardering 2-7.

// Goops
Reply
bossebast Posted: 2009-12-12 09:37:52

Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820
Thomas "Korsdragaren" Ö

480 rader

1-6-9-10-12
3
1-3-4-5-8-11
1-2-3-4
2-10-13-15
2-7
1

Eget 250 rader

1-5-6-10-12
1-6-7-8-10
4
2-4
2-10-11-13-15
7
7

God tur
Reply
Posted: 2009-12-12 10:45:53 Edited(1): 2009-12-12 10:48:12 Answer to: "DU har skrivit fel starnummer på Vildvitter, som har 10 inte 11! S&ar"

Became a member: 
Forum posts:
Haha, nu lär väl 11an vinna......
Reply
Posted: 2009-12-12 14:17:42

Became a member: 
Forum posts:
Pelle Sundberg

1) 12,10,6,1,5,9,8,2
2) 6 MISS BLACK BEAUTY
3) 5,4,3,1,9,2
4) 3,4
5) 10,15,2,13
6) 2 KUNG BRAVUR
7) 7,2,1
1152 rader/576 kronor
Reply
B_Good Posted: 2009-12-12 22:43:16

Kommer bli förbaskat rörigt att försöka klistra in ett officedokument här..
Nån som är bra på datorer o kan ge mig ett smidigt sätt att presentera statisitken?
Reply
Posted: 2009-12-13 00:28:31 Answer to: "Kommer bli förbaskat rörigt att försöka klistra in ett "

Became a member: 
Forum posts:

Kommer bli förbaskat rörigt att försöka klistra in ett officedokument här..Nån som är bra på datorer o kan ge mig ett smidigt sätt att presentera statisitken?

Ta en print på skiten och släng upp den som en bild, funkar
Reply
B_Good Posted: 2009-12-13 01:04:27

Eh.. Hur gör man det? (är som sgat tekniskt handikappad)
Reply
Posted: 2009-12-13 10:33:19 Answer to: "Eh.. Hur gör man det? (är som sgat tekniskt handikappad)"

Became a member: 
Forum posts:
Antar du har PC?
Reply
Posted: 2009-12-13 12:09:41 Edited(4): 2009-12-13 12:14:36

Became a member: 
Forum posts:
Utförligare lektion Windows:

1. Öppna det fönster du vill "fota"

2. Hitta knappen "Print Screen" uppe vid F12 (Förkortas ofta Prt Scr)

3. Tryck på Print Screen för att ta ett "foto" av det fönstret du har öppet
eller alt plus print screen för att kopiera endast det aktiva fönstret.

4. Öppna Paint (eller annat bildredigeringsprogram).

5. Håll in knappen "Ctrl" och tryck på bokstaven "V" ( kommandot "Ctrl" + "V" är detsamma som "Klistra in" )

6. Nu ska du ha en bild på vad du vill skicka eller spara.

7. Klistrade du in bilden i Paint eller liknande; spara bilden i JPEG-format eller PNG (Paint: Arkiv - Spara som - Filformat - JPEG/PNG).
Reply
B_Good Posted: 2009-12-14 03:47:13

Tackar! Pedagogiskt värre! Ska fixa när jag kommer hem!
Reply
1   [ 2 ]   3