1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2009-12-09 15:08:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, VINNALT HERKULE
S 4, VINNALT HERKULE
|
Tror att loppet blir precis som vanligt för vinnalt herkule, han har haft framspår 6 gånger på 1640a och spetsat och vunnit 5 av dem. Ända gången han inte vann var Danska sprintermästaren då han hade inflammerade bak knän. Jag spikar med all respekt för Bamse gema.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-09 15:42:02  Tror att loppet blir precis som vanligt för vinnalt herkule, han har haft framspår 6 gånger på 1640a och spetsat och vunnit 5 av dem. Ända gången han inte vann var Danska sprintermästaren då han hade inflammerade bak knän. Jag spikar med all respekt för Bamse gema.
Answer to: "Tror att loppet blir precis som vanligt för vinnalt herkule, han har h"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, BAMSE GEMA
|
Vilket objektivt tips med tanke på ditt användarnamn.
Ägare? Släkt som äger? Vänner som äger?
Något emotionellt har du till hästen, vilket är likställt med första gradens torskskada som spelare.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-12-09 16:58:31  välja en häst mellan vinnalt herkule eller latitud?? formtips på dom båda?::o
Answer to: "välja en häst mellan vinnalt herkule eller latitud?? formtips p&a"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, BAMSE GEMA
|
Att Latitud ska vinna loppet känns långsökt, vekare häst får man leta efter. Däremot kan han spela en viktig roll i lopputvecklingen beroende på om han svarar Vinnalt eller inte.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-09 17:09:02  Att Latitud ska vinna loppet känns långsökt, vekare häst får man leta efter. Däremot kan han spela en viktig roll i lopputvecklingen beroende på om han svarar Vinnalt eller inte.
Answer to: "Att Latitud ska vinna loppet känns långsökt, vekare hä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hmm, e inte både 2,3 snabba ut?
Eller åtminstone hyfsat snabba ut?
Då kan ju 1,2,3,4 vara med i starten, nja
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2009-12-09 20:28:56
|
Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820
V 7, BAMSE GEMA
|
Bamse får bli veckans andra spik. Vill dock varna lite för 2 och 5 som kan gynnas om det blir överpace
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-12-10 04:06:24
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 6, GANADOR
|
Är inte Vinnalt lite klen? Brons känns inte som han bara kan gå ut o fisvinna i direkt. Nä fläskkörning kan man nog räkna med när Daniel Olsson sitter bakom Latitud på innern o vips var bägge borta. Fortsatt fart när Åke kör till för o finta Örjan o rafflande upplopp som vinns av...eh?..Ganador? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-10 14:30:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, LATITUD
|
Latitud torskade ju med nos mot Jaded på Rättvik i början på sommaren...Då slog han Acclaim, Earl Tilly och Standpoint bland annat så att Latitud har kapacitet för att vinna detta lopp går inte att säga emot...däremot är han ju rätt så ojämn.
Vinnalt Herkule och True Q kan vara roliga halvrensare, de blir säkert inte streckade på över 20 % någon av dom.
Sen måste givetvis Bamse Gema med som har läget emot...
Känns som de fyra räcker långt...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-10 15:26:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, ALL OF MY LIFE
|
Bamse Gema har toppchans! Ganador bättre än raden Roberto har fin form men inte läget? 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-12-10 16:23:56 Latitud torskade ju med nos mot Jaded på Rättvik i början på sommaren...Då slog han Acclaim, Earl Tilly och Standpoint bland annat så att Latitud har kapacitet för att vinna detta lopp går inte att säga emot...däremot är han ju rätt så ojämn.
Vinnalt Herkule och True Q kan vara roliga halvrensare, de blir säkert inte streckade på över 20 % någon av dom.
Sen måste givetvis Bamse Gema med som har läget emot...
Känns som de fyra räcker långt...
Answer to: "Latitud torskade ju med nos mot Jaded på Rättvik i bö"
|
V 6, GANADOR
|
Nä man ska nog inte underskatta Latitud med en smygare men frågan är om Olsson är disciplinerad nog att ge honom en..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-10 17:14:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
örjan sa igår på v64-live att han troligtvis inte vågar trycka till rejält för spets från start.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-12-10 17:22:05  örjan sa igår på v64-live att han troligtvis inte vågar trycka till rejält för spets från start.
Answer to: "örjan sa igår på v64-live att han troligtvis inte vå"
|
V 6, GANADOR
|
Han? Syftar på Daniel el Örjan?
Nä Örjan är dum om han trycker till direkt..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-10 17:38:33  Han? Syftar på Daniel el Örjan?
Nä Örjan är dum om han trycker till direkt..
Answer to: "Han? Syftar på Daniel el Örjan?
Nä Örjan är du"
|
Became a member:
Forum posts:
|
menade att örjan inte skulle ladda för spets. klippte bort några meningar från mitt eget inlägg så det blev kanske lite abrupt.
vad jag mera skrev var att dom innanför troligtvis/kanske inte släpper till honom heller när han kommer senare i loppet och då sitter en av dom riktigt bra i rygg ledaren när örjan pressat i dödens. fast han kanske bara glider undan och rullar frihjul baklänges i mål eller nåt. hoppas dock att nån annan klipper honom.
typ zoccer mickey igår.  i like.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-12-10 17:59:36
|
V 7, BAMSE GEMA
|
81% är för mycket på Bamse Gema tycker jag. Kombinationen av att han är opålitlig, riskerar positionsproblem och möter tuffare hästar än på slutet gör att han är för stor favorit.
Men det kan ju ändras till på lördag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-10 18:26:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad ska nan gissa på? över 60% åtminstone? för mycket oavsett vad han hamnar i, tycker jag. inget troligt streck för mig iaf. han har ju fått stryk av jämnbördiga hästar innan. förresten, vad hände när takter körde honom senast på v75? har inte arkivet just nu så kan inte kolla och minns inte loppet.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-12-10 18:59:59  vad ska nan gissa på? över 60% åtminstone? för mycket oavsett vad han hamnar i, tycker jag. inget troligt streck för mig iaf. han har ju fått stryk av jämnbördiga hästar innan. förresten, vad hände när takter körde honom senast på v75? har inte arkivet just nu så kan inte kolla och minns inte loppet.
Answer to: "vad ska nan gissa på? över 60% åtminstone? för mycket"
|
V 7, BAMSE GEMA
|
Han dog från rygg ledaren, men måste varit sjuk eller nåt, minns inte. Då var det medeldistans vilket han inte är gynnad av.
Du ska inte ens strecka honom? Hur skulle du känna om du satt med chans på 7 rätt och några 100k och inte hade med den överlägset mest kapable hästen bara för att du inte vill ha med favoriter?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-10 19:03:19  Han dog från rygg ledaren, men måste varit sjuk eller nåt, minns inte. Då var det medeldistans vilket han inte är gynnad av.
Du ska inte ens strecka honom? Hur skulle du känna om du satt med chans på 7 rätt och några 100k och inte hade med den överlägset mest kapable hästen bara för att du inte vill ha med favoriter?
Answer to: "Han dog från rygg ledaren, men måste varit sjuk eller nåt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ok. thanks.
jag tar med favoriter, men inte till dom procenten som han troligtvis kommer hamna i. titta hur det gick senast igår bara. (jag lirar dock inte v64 el v65.).
jag väntar tills det smäller riktigt. är inte intresserad av några hundra tusen över huvud taget. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-10 19:17:23  hmm, är ni säkra på de?
Vinnalt Herkule är ju raket snabb ut, och Jorma lär satsa allt på 1 kort.
Svarar Danne så lär ju ingen av dom komma fram till mål.
När jag såg listan var jag 100% säker på att Vinnalt kommer ta spets, men jag har ej någon koll på Latituds startsnabbhet.
Ska Latitud ta spets borde han väl vara lika snabb ut som Catch the flex ? eller linkande.
Men ni e säkra på saken?
Edit: kollat några lopp nu, kolla loppet 08 / 29, Latitud kunnde ej hålla spets mot Quantum Classic.
Q hade spår 1 och L hade spår 2.
04 / 10 kunnde ej Latitud hålla spets mot Laddie.
Nja, själv så tror jag att Jorma får spets.
Men blir spännande att se 
Sen vet man aldrig vad Gas Danne gör, har sett han köra som en dåre för 
Answer to: "hmm, är ni säkra på de?
Vinnalt Herkule är ju raket s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, VOURREK SUND
|
Hålla spets från spår 2 mot en som har spår 1?? Säger man så.. kanske därför han inte tog ledningen, för att han hade spår utanför. Jag tror också Latitud spetsar. Kommer gå undan nått helvetiskt iaf. Danne gasar tills de rasar och Jorma kommer heller inte ge sig knappast heller då hans typ bara går i spets. Gynnar Bamse men även True Q och Vourrek Sund som en tokskräll..
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-12-10 20:01:06  ok. thanks.
jag tar med favoriter, men inte till dom procenten som han troligtvis kommer hamna i. titta hur det gick senast igår bara. (jag lirar dock inte v64 el v65.).
jag väntar tills det smäller riktigt. är inte intresserad av några hundra tusen över huvud taget. 
Answer to: "ok. thanks.
jag tar med favoriter, men inte till dom procenten som han t"
|
V 7, BAMSE GEMA
|
Okej då får jag gratulera till en stor plånbok! Och påminna om att det ofta blir miljonutdelning trots att 70-90%-are vinner. Men det är tur att det finns såna som du som sänker procenten på de stenklara 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-10 23:24:42  Okej då får jag gratulera till en stor plånbok! Och påminna om att det ofta blir miljonutdelning trots att 70-90%-are vinner. Men det är tur att det finns såna som du som sänker procenten på de stenklara 
Answer to: "Okej då får jag gratulera till en stor plånbok! Och p&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
så här tänker jag:
om jag gör ett system vill jag veta exakt vad det ger när det sitter. det innebär att jag väljer hästar helt utifrån streckprocent. jag spelar inte en till 60% och garderar med en till 15% i samma lopp. då väljer jag i så fall 2 st till 15% eftersom dom är värda lika mycket och plockar bort den till 60%. plockar jag med 60%:aren får jag ju ta bort en annan. och då kan jag missa miljonerna när dom kommer. som vi diskuterat innan, det är bara ett val man gör.
gör man ett system med blandade procent i alla lopp utom spikarna kan det lika gärna ge tex 2 000 som 20 000. plus att man riskerar missa dom höga utdelningarna och istället hänga med i dom låga.
stenklar och stenklar... personligen har jag aldrig sett en häst som inte kan förlora.

|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-12-11 00:06:41
 så här tänker jag:
om jag gör ett system vill jag veta exakt vad det ger när det sitter. det innebär att jag väljer hästar helt utifrån streckprocent. jag spelar inte en till 60% och garderar med en till 15% i samma lopp. då väljer jag i så fall 2 st till 15% eftersom dom är värda lika mycket och plockar bort den till 60%. plockar jag med 60%:aren får jag ju ta bort en annan. och då kan jag missa miljonerna när dom kommer. som vi diskuterat innan, det är bara ett val man gör.
gör man ett system med blandade procent i alla lopp utom spikarna kan det lika gärna ge tex 2 000 som 20 000. plus att man riskerar missa dom höga utdelningarna och istället hänga med i dom låga.
stenklar och stenklar... personligen har jag aldrig sett en häst som inte kan förlora.

Answer to: "så här tänker jag:
om jag gör ett system vill jag v"
|
|
1
[ 2
]
3
4
|