1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2009-12-03 18:59:07  Och vad är svaret?
Answer to: "Och vad är svaret?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, FIONA SOUTHWIND
|
jadu, för mig blir WIONA en spik! trots det dåliga utgångsläget, men det är OS så vad som helst kan hända  men hade gärna garderat med LOBBY LA MARC och ASKÖ TOY ::o Men jag tror på WIONA  kan hända FIONA SOUTHWIND är med och nosar också.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-12-03 19:11:27 Edited(1): 2009-12-03 21:37:47
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 11, WIONA
|
Har själv aldrig sett Wiona så kan inte bedöma henne än, ska kolla upp den i helgen. Men näst senast trodde jag lite på Indiana Brave och hon flög ju fram så strular det för favoriten så kanske.. Läget är ju knepigt dock. Nä, bakom favoriten känns det vidöppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-03 19:22:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, FIONA SOUTHWIND
|
Jag tycker ändå att det känns vanskligt att spika från detta läget. Hon är ju trots allt rätt osynad här i sverige väl? Jag kommer gardera, först och främst med tanke på läget.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-12-03 21:38:51
|
V 11, WIONA
|
Bah.. Efter att ha kollat lite så känns Wiona som ett bra spikförslag. Var ju helt grym senast.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-03 22:56:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, INDIANA BRAVE
S 1, MULLIGA ULLIS
|
Hmm alla verkar vara inne på denna Wiona, har inte sett henna över huvudtaget så kan inte uttala mig. Men som någon var inne på är det knappast optimala förutsättningar. Bakom är det öppet, inte orkar väl mulliga ullis från spets, eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-04 02:04:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GO D.SAMARA
S 7, ASKÖ TOY
|
11 Wiona som har två raka dödenssegrar och senast gjorde sin första start i Sverige. I störtregnet satt Örjan Kihlström lugn och segersäker utvändigt om en vek ledare och Wiona kopplade greppet direkt då hon fick anfallskommandot mitt i sista sväng. 1,12 sista 400 var en barnlek och huvan satt kvar i mål. Tävlade då utan framskor (fel i programmet...) men nu blir det barfota runt om på Halmstads fina bana. Wiona är given i a-gruppen men jag tycker mig ha en mer spelvärd tipsetta och vid segern på Vermo i september slängde sig Wiona i galopp direkt från spår 5 i voltstart. Är alltså inte helt stabil och dessutom har hon nu befunnit sig i ny miljö i ungefär två veckor och det kan faktiskt påverka i negativ riktning.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-04 12:13:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, WIONA
|
Om ni vill ha motbud så kan jag säga att nr 1 är en helt annat häst i spets - och med Uhrbeg i sulkyn är denna livsfarlig - jsut från ledningen.
Nr 2 har en speed som ingen annan har (kanske Wiona) och den är oxå hyggligt startsnabb - en vinnare från OS?
Nr 8 gör alltid bra lopp
Övriga tror jag inte har med vinsten att göra..jo nr 11 förstås.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-04 12:22:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GO D.SAMARA
S 7, ASKÖ TOY
|
tokskrällen är väl iså fall Go D.Samara som verkar vara kraftigt på gång även om det inte syns i raden. Det snackas om lättare balans i stallet samtidigt som man också är villig att köra för spets eller inta position "hålet" kommer att bli streckd på 1-4% 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-04 14:40:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, FIONA SOUTHWIND
|
men det måste räcka att gardera Wiona med fiona southwind, nåt annat kan bara inte hända 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-04 23:16:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, ASKÖ TOY
S 7, ASKÖ TOY
|
Intervju Wiona
Wiona räds
inga positioner
(travnet.se fredag 4 dec 2009 16:01)
Wiona gjorde succédebut i ny regi på Färjestad senast, då vann hon från utvändigt ledaren och redan nu siktar man högre och startar Wiona i tuffast tänkbara konkurrens i klassen.
Det är Solvallas Thomas L Larsson som sedan någon månad tränar stoet och han var mycket nöjd med hästens debut i hans regi.
- Hon var mycket bra och visade sig vara riktigt rejäl, även Örjan Kihlström var imponerad av henne, berättar Thomas.
Nu handlar det alltså om tuffare konkurrens och Wiona har dessutom lottats till ett bakspår, något som inte direkt oroar Thomas.
- Hon är ändå ingen raket från start. Dessutom verkar det som om hon kan göra grovjobbet själv. Jag skulle tro att det blir ett offensivt upplägg om det inte blir tempo. Med tanke på vad hon visade på Färjestad är jag inte orolig för att hon inte ska orka, säger Thomas.
Det blir ingen övernattning på Halmstad för Wionas del.
- Nej, vi ska även ha med Rydens Cindy som kommer hit i veckan och hon har lite svårt att äta under resorna så därför väntar vi med att åka till lördagmorgon. Wiona gick barfota fram senast, det står fel i programmet. Nu blir det barfota runt om bara banan är fin, säger Thomas avslutningsvis
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-04 23:34:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, ASKÖ TOY
S 7, ASKÖ TOY
|
Statistikbibeln!
Inför tävlingarna på Halmstad den 5 december 2009.
Halmstad har tidigare inte arrangerat V75 i december, så det är inte aktuellt att titta på resultaten från någon motsvarande omgång tidigare år.
Några gånger har man förvisso arrangerat i slutet av november, men det var ett antal år sedan nu och sedan dess har man förändrat förutsättningarna på banan genom att införa open stretch och vinklad startbilsvinge. Det finns anledning att tro att åtminstone det förstnämnda fenomenet kan påverka resultaten tydligt.
Vi har ingen riktig statistik över det ännu, eftersom open stretch är ett relativt nytt fenomen är underlaget litet. Halmstad är dessutom den enda bana i landet som har både vinklad vinge och OS. Man arrangerar V75 endast två gånger per år så det dröjer innan det finns tillräckligt underlag.
-------------------------------------------------------------------------------
V75-1: Stolopp Hög klass, voltstart, medeldistans
En numera mycket ovanlig typ av lopp på V75. Vi har dock en stor och pålitlig statistik från tidigare år.
Vi kan titta på sidan 152 först. Vi finner där en mycket hög grundchans för favo- riten, 45%, och det utan att man tagit hänsyn till dess styrka. 11 Wiona (78%) är i nuläget dessutom helka omgångens största favorit; det ska givetvis normalt innebära ett plus för infriandechansen. Spåret har svaga totalsiffror men har funkat hyfsat för favoriter. Dessutom gynnas bakspårshästar av open stretch, då de kan köras offensivt och enkelt kan få överta ledningen - åtminstone om de är betrodda som den här.
2 Fiona Southwind (20%) är klar andrahandare, och med all rätt får man säga. Spåret visar överlägset bäst resultat, och favoritenundantagen möter hon klart enklare motstånd än hon är van vid. Bör vinna om favoriten är sämre än man tror!
Bakom dessa är det svårt och öppet. Man kan aldrig helt räkna bort skrällrisken i stolopp; t o m sistarankade vinnare har förekommit. Rank 8 och nedåt har vunnit i 15% av loppen, det är anmärkningsvärt mycket. Men vi stannar på två..?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-12-05 00:31:22
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 9, LOOK SUN
S 2, FIONA SOUTHWIND
|
Jorma(7) o Stefan söderkvist(2) kivas lite om spets men bägge släpper väl när Örjan kommer tidigt.. Sen kan det säkert va klart men massgarderingen hänger i luften ändå när förutsättningarna är dessa o favorioten är så hårt spelad..
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-12-05 00:31:24 Edited(1): 2009-12-05 00:32:45
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 9, LOOK SUN
S 2, FIONA SOUTHWIND
|
Jorma(7) o Stefan söderkvist(2) kivas lite om spets men bägge släpper väl när Örjan kommer tidigt.. Sen kan det säkert va klart men massgarderingen hänger i luften ändå när förutsättningarna är dessa o favorioten är så hårt spelad..
(är ju tvungen att sätta Look Sun som vinnare på pin kiv, Go Erik!)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-05 00:48:58  Jorma(7) o Stefan söderkvist(2) kivas lite om spets men bägge släpper väl när Örjan kommer tidigt.. Sen kan det säkert va klart men massgarderingen hänger i luften ändå när förutsättningarna är dessa o favorioten är så hårt spelad..
Answer to: "Jorma(7) o Stefan söderkvist(2) kivas lite om spets men bägge sl&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LOOK SUN
|
Elr hur go Erik! 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-12-05 10:14:45
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 5, LOBBY LA MARC
|
Lobby La Marc gör ju rukiga lopp ibland. Kändes som ett garderingsbud innan jag såg att det är volt. Nu blir det spik på Örjan!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-05 13:52:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LOOK SUN
|
Har ingen feeling för någon i detta lopp .. så det blev en spik på favoriten Wiona i brist på annat, hoppas nu att den sitter bara.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-05 14:09:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, WIONA
|
72% vill man fälla 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-12-05 14:18:39  72% vill man fälla 
Answer to: "72% vill man fälla;)"
|
V 11, WIONA
|
Jo, men är det lönt? Känns som att det finns många andra lopp idag där det kan skrälla.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-05 14:26:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, WIONA
|
Troligtvis INTE men visst vore det kul 
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2009-12-05 14:36:07
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 11, WIONA
|
Wiona var som man trodde, överlägsen. Skönt att inleda med en spik.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|