1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2009-12-02 16:54:42  Strong boy D.E vinner väl oavsett? spets eller open stretch väntar ju..
Answer to: "Strong boy D.E vinner väl oavsett? spets eller open stretch vänta"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Uhmm ok?
Ny i Guld gjorde debut föra starten ?
Tycker han varit kass dom senaste 2 starterna "5a o 6a".
Vad är din motivering till att han ska vinna i guld på långdistans?
Sitt livs form? Starkaste hästen ?
Vore tacksam för motiveringen   
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-12-02 17:12:23  Uhmm ok?
Tycker han varit kass dom senaste 2 starterna "5a o 6a".
Vad är din motivering till att han ska vinna i guld på långdistans?
Sitt livs form? Starkaste hästen ?
Vore tacksam för motiveringen   
Answer to: "Uhmm ok?
Tycker han varit ka"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 4, STRONG BOY D.E.
|
icke sa nicke.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-02 17:29:37   Ny i Guld gjorde debut föra starten ?
icke sa nicke.
Answer to: "Ny i Guld gjorde debut föra starten ?
icke sa nicke."
|
Became a member:
Forum posts:
|
hehe, mm ser ut som det ikke va någon guld debut...
Tog en närmare titt.
Men varför tror ni att han ska vinna här, dom 2 senaste starterna har han ju ej visat något?
Tror ikke att långdistans är någon fördel.
Någon som har en motiviering ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-02 17:53:58  hehe, mm ser ut som det ikke va någon guld debut...
Tog en närmare titt.
Men varför tror ni att han ska vinna här, dom 2 senaste starterna har han ju ej visat något?
Tror ikke att långdistans är någon fördel.
Någon som har en motiviering ? 
Answer to: "hehe, mm ser ut som det ikke va någon guld debut...
Tog en närm"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, CLASSIC GRAND CRU
|
Han lär ta spets...men lär få någon "stark" över sig ganska snart.
Och kanske han släpper då för jag tror han är bäst med ryggar.
Det är ingen guld debut men han har ALDRIG vunnit i guld på 2640.
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2009-12-02 20:48:12
|
Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820
V 2, INFATTI NOVEMBER
|
Gulddivisionen blir bara sämre och sämre.
Distans, läge och kusk talar för Infatti November men garderar med 4-7-10-11.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-12-03 10:15:02
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 7, CLASSIC GRAND CRU
S 4, STRONG BOY D.E.
|
Öppet värre, bara att strecka på. Fördel 7:an kanske.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-03 23:06:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, GO ON PALE
|
Gillar Strong Boy starkt men som han varit på slutet verkar det som om han vill in till stallet och käka hö istället för att tävla, nej form är en färskvara.
Kanske den där äckliga Go on Pale vinner.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-04 02:11:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STRONG BOY D.E.
S 4, STRONG BOY D.E.
|
4 Strong Boy D.E. trodde jag på senast men han kördes trots allt med öppet huvudlag och var chanslös att nå favoritpositionen ledningen. Backades istället ner i kön och visade inget extra i avslutningen, men hästen såg väldigt fin ut och nu ser spetschansen ut att vara väldigt bra bland många tröga. Från ledningen har han gjort sina allra bästa lopp i konkurrens och bland annat har det blivit två segrar över lång distans från täten.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-04 11:34:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STRONG BOY D.E.
|
Strong Boy D.E eller In CapN´Gown ??? vilken av den är säkrast med på bongen? Har redan Go On Pale och Infatti. Har bara råd med en av dessa 2? vem?::o
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-04 12:13:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STRONG BOY D.E.
S 4, STRONG BOY D.E.
|
11 In Cap´n Gown var väldigt trög i lördags men han höll på något outgrundligt vis farten ända hem och grejade andraplatsen bakom Global Investment. Avslutade 10,7 sista rundan bakom Commander Crowe gången innan och tätare starter i kombination med ny kusk kan göra att vi får se en piggare häst. Jag håller nog ändå Strong boy som etta med tanke på att thomas "tror" de vinner från spets! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-04 12:15:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STRONG BOY D.E.
S 4, STRONG BOY D.E.
|
Go on pale blir omgångens "komunare"
2 Infatti November som övertygade väldeliga vid V75-segrar i somras. Prestationerna då var minst lika bra som Go on Pale och Strong Boy D.E. någon gång presterat, men i de två starter Infatti nu gjort efter vila har det inte varit samma tryck. Formen bör i alla fall vara kraftigt i kommande och halvvarvet kortare distans nu än senast är ingen nackdel. Bland många starttröga bör Infatti dessutom komma bra till och faktum är att han öppnade klart bra från just spår två i Silver-finalen i augusti, även om han inte kunde svara ut bland annat Device. Uffe Ohlsson som körde den gången blev också förtjust i hästen, som dock hade en dålig dag och fick tävlingsvila nästan tre månader efteråt. o(
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-04 21:37:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, KOCABAR
S 4, STRONG BOY D.E.
|
ViTippas danske expert Carsten Bundgaard säger så är om de tre danska hästarna.
5 Kassio Roland: Fick ett tufft lopp senast i dödens som tvåa bakom Juvel Tröjborg. Näst senast blev han trea i Kosters Memorial, efter tredjespår utan rygg sista 700. Har inte haft någon tur i år, och det är absolut inte någon ickevinnare! Är helt klart jämnbördig med Steen Juls två hästar i detta lopp. Får ses som en fidus, och jag tycker det är den bästa danska chansen på bra läge.
7 Classic Grand Cru: vann snabbloppet på Charlottenlund i söndags, från 60 m. tillägg. En hedershäst som aldrig gör ett dåligt lopp. Sten Juuls val i loppet. Distansen är inget plus, men han klarar den. Näst bästa chansen.
11 In Cap N´Gown gjorde det bra på Jägersro i lördags, som tvåa bakom Global Investment. Var bar även gången innan, i Müllers. Gör inte heller han något dåligt lopp någon gång. Per Nordström är en duktig kusk, men jag tror ändå han får svårt att lycksa med hästen, som är svår att köra. Jag rankar honom som den tredje bästa chansen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-04 23:06:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, KOCABAR
S 4, STRONG BOY D.E.
|
Daniel Berglund/Travnet
Bra bana, tråkiga förutsättningar
På lördag är det Halmstad som gäller och det bästa med det är att man kan räkna med att det blir rättvisa förhållanden och att banunderlaget knappast försämrar chansen för några hästar. Halmstadtravet har troligen landets bästa banunderlag och det brukar vara fint oavsett väder till skillnad från en annan stor bana i östra delen av mellersta Sverige…
Det sämsta med Halmstad är open stretch, men till skillnad mot ”flygfältsrakan” på Åby finns det bara ett ”snikspår” på upploppet vilket gör ganska stor skillnad. Det känns inte alls som att de ”kommer från alla håll” i Halmstad som på Åby och att räkna ut vem som får rygg ledaren och den åtråvärda gratischansen på upploppet kan till och med jag lyckas med ibland…
Återkoppling till onsdagen
På Solvalla i onsdags radade favoriterna upp sig, förutom i ett lopp där Klaus Kern var med och bjöd på en sedvanlig pajasstyrning och sänkte en favorit. Inte helt oväntat kanske, men desto mer oväntat var det när Örjan Kihlström gjorde en ”Kern” i loppet efter och tokkörde utvändigt ledaren med Simb Ruby. ”Munken” tog sig dock samman till loppet efter och körde ett riktigt snyggt lopp med Marshland som vann en av galopper sönderryckt Big Noon-pokal.
Tyvärr ser det smått favoritbetonat ut även i Halmstad med ett par starka favoriter, men i regel är loppen jämnare på lördagar och någon överraskning ska det nog kunna bli över sju lopp.
Analys lopp 6:
Veckans gulddivision är ett ganska dåligt lopp med ett par hästar som sticker ut lite. Loppet bör i första hand stå mellan 4 Strong Boy D.E. och 10 Go On Pale och som jag ser det är det kraftig fördel den förstnämnde. Han har visserligen inte fått med sig resultaten på slutet, men han har sett fin ut och nu är det läge för ledningen. Håller Uhrberg bara ut Classic Grand Cru, med tilläggschans att denne släpper över lång distans, så ska det bli spets för Strong Boy D.E. och där brukar han sällan ge sig.
Den här gången blir det troligen också ett norskt huvudlag på sexåringen och det tror jag passar perfekt. I den här ganska tunna guldsoppan kan jag inte se vem som är bra nog att sätta press på Strong Boy D.E. i ledningen och får han bestämma ska han inte förlora. På travnet Live Racing ligger nu favoritskapet på Go On Pale vilket jag alltså tycker är fel. Jag tror att Strong Boy D.E. vinner loppet fem gånger av tio och till 3,50 som nu erbjuds på TLR ska polletterna in på min idé!
10 Go On Pale är dock en värdig motståndare för han har sett riktigt formstark ut på slutet. Han har blivit fast med krafter kvar i de två senaste starterna och hemmaplan, årstid, distans och första Örjan i sulkyn är klara fördelar. Den givna nackdelen är förstås bakspåret och Go On Pale behöver hjälp på vägen för att fälla Strong Boy D.E. Trots toppform kan han knappast gå fram och fälla min idé från dödens och därmed är hans favoritskap inte berättigat.
2 Infatti November gör intressant debut i guld, men ska han duga så måste han vara förbättrad jämfört med senast, men det borde han visserligen också vara med två lopp i kroppen. Han kan öppna bättre än de flesta tror, men är knappast snabb nog att ta emot Strong Boy D.E.
Sten Juuls duo 7 Classic Grand Cru och 11 In Cap n’ Gown är också två tänkbara segerkandidater. Speciellt den senare gynnas av distansen och blir intressant med ny kusk. Kanske kan han väckas lite av det och bli lite mindre seg i loppen. Löpskallen och styrkan är det i alla fall inga fel på. Övriga bör få svårt att hävda sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-04 23:49:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, KOCABAR
S 4, STRONG BOY D.E.
|
STATISTIKBIBELN!
V75-3: Guld, autostart, lång distans
4 Strong Boy DE (40%) har hittills inte visat något som duger i Guld. På fyra försök har han tagit placeringarna 5-4-0-6, och det har i sanningens namn varit tämligen beskedliga guldgäng han mött. Ett enkelt guldlopp är det även denna gång, och Spelarna rankar honom högt på att han förväntas ta ledningen. Någon startraket är det dock inte fråga om; på 54 starter i karriären har han bara hittat till ledningen 8 gånger.
Senast 4 Strong Boy DE vann lopp var det en silverfinal; det är ett tecken på att han så småningom kan komma att växa in i Gulddivisionen. Av de åtta gånger han spetsat har han hållit till mål sex gånger, så visst ska man inte räkna bort honom. Överstreckad dock?
2 Infatti November (39%) var med i samma silverfinal där 4 tog sin senaste seger. Denne vann till 8 gånger pengarna medan Infatti var spelad till 100 gånger. Det säger en del om deras inbördes styrkeförhållanden.
10 Go on Pale (45%) blir favorit, med all rätt. I det här enkla gänget har han överlägsna meriter och dessutom ska formen vara riktigt bra. För fyra starter sedan vann han och avfärdade en så bra häst som Harpers Joker, som ju bekant nyligen vann Guld från bakspår på kort. Sedan blev det två raka galopper och senast satt han fast. Nu talar hemmaplan och distans till hans fördel. Befogad favorit.
Statistik finns på sidan 7. När favoriten är svag som här startar de två högst rankade med 26% chans vardera. Loppspecifik statistik finns sedan på sidan 27.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-05 14:12:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, CLASSIC GRAND CRU
|
Nr 7 åker till ledningen släpper till Uhrberg och vinner från OS...kul vinnare! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-05 14:15:51  Nr 7 åker till ledningen släpper till Uhrberg och vinner från OS...kul vinnare! 
Answer to: "Nr 7 åker till ledningen släpper till Uhrberg och vinner fr&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, CLASSIC GRAND CRU
S 7, CLASSIC GRAND CRU
|
kanske det t.om är så att distansen tröttar ut Strong Boy D.E som sitter i vinnarhålet och inte har någon kräm kvar? ja då har vi ju en klar vinnare som heter Steen Juul!
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-12-05 14:20:05  Nr 7 åker till ledningen släpper till Uhrberg och vinner från OS...kul vinnare! 
Answer to: "Nr 7 åker till ledningen släpper till Uhrberg och vinner fr&arin"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 11, IN CAP N'GOWN
|
Absolut ett tänkbart scenario!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-05 14:27:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, CLASSIC GRAND CRU
|
Strong Boy är ju ofta lite vek till slut...nej jag chansar spik nr 7...eftersom dansken väljer 7 före 11
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-12-05 15:04:02  Strong Boy är ju ofta lite vek till slut...nej jag chansar spik nr 7...eftersom dansken väljer 7 före 11
Answer to: "Strong Boy är ju ofta lite vek till slut...nej jag chansar spik nr 7."
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 7, CLASSIC GRAND CRU
|
Blir en tvilling med 4-7 till 14 ggr
|
|
Reply
|
|
Dark_horse