1
[ 2
]
3
|
Lecavalier
|
Posted: 2009-11-26 20:45:18
|
Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 451
V 10, STORM BRODDE
|
spetsar han så lätt verkligen? tror det blir lite körning och viking briljant är en alltför stark utmanare om spets, precious value kan ställa till en del också, laddas Ridgehead? tror en körning kommer gynna Storm Brodde och kanske Reality Pride? har vi rent av en vinnare från bakspår här?
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-11-26 21:50:07
 Spets och slut på Persos Seaman?
Answer to: "Spets och slut på Persos Seaman?"
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-11-26 21:53:17
Edited(1): 2009-11-26 21:57:20
|
|
|
Posted: 2009-11-26 22:03:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, RIDGEHEAD CAHORE
S 5, VIKING BRILJANT
|
Har tror jag Ridgehead Cahore har chans till vinst. Men jag streckar på en hel del.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-11-26 22:05:00 Edited(1): 2009-11-27 01:07:12  hahaha kari ger avslag pluggar ni inget lr? tomtar
Answer to: "hahaha kari ger avslag pluggar ni inget lr? tomtar"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 12, REALITY PRIDE
|
Som sagt spik på Reallity Pride. Bara vinner.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-26 22:06:28  Alltså Scargel. Vilken dryg jävel du är alltså. Kom igen å häckla när du bevisat något själv..... Dessutom så borde väl du som verkar sjukt insatt veta att Kari ger avslag på de mesta han tränar.
Answer to: "Alltså Scargel. Vilken dryg jävel du är alltså. Kom i"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 12, REALITY PRIDE
|
Tror inte det är lönt att ta den personen på så stort allvar, är lika bra att vara förberedd på att bli kallad tomte efter varje inlägg. Finns ingen anledning att ta illa upp egentligen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-27 09:12:40 Edited(5): 2009-11-28 04:13:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Läs på Karis hemsida. Dessutom tar Goop spets och släpper inte till nån annan än viking punktslut. Andy kan ha vinnaren
outsider vagabond horline
Persos Seaman har varit borta ett tag. Gick jobb på måndag 1.19 2100m och var ok. Tror ändå inte riktigt på han, denna gång. Skor. 6 (C) källa korpis sida
Sen kan ni ju spela på han bäst ni vill, ger bara min vinnare bättre odds
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2009-11-27 11:55:55  Mogen moderator de verkar vara på detta fiasko forum läs på Karis hemsida tomtar. Dessutom tar Goop spets och släpper inte till nån annan än viking punktslut. Andy kan ha vinnaren 
Answer to: "Mogen moderator de verkar vara på detta fiasko forum läs på"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 12, REALITY PRIDE
|
Menar du att du är mer mogen som skriver tomte/tomtar i varje inlägg?
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-11-27 12:46:48
 Menar du att du är mer mogen som skriver tomte/tomtar i varje inlägg?
Answer to: "Menar du att du är mer mogen som skriver tomte/tomtar i varje inlä"
|
|
|
Posted: 2009-11-27 19:00:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, VIKING BRILJANT
S 5, VIKING BRILJANT
|
Läge att ta ställning här direkt, men som vanligt törs jag inte då kvällen är förstörd om man torskar direkt.
Jag vill gärna ha en TV-bong.
Motiverad favorit tycker jag att 5 Viking Briljant är. Jag tror att han ganska enkelt kommer till spets, och sedan är det risk/chans för Jägersrolunk då det är banan med flest vinnare från spets procentuellt.
Eventuella motbud vid lite körning a la Lorenz Caf är 10 Storm Brodde, nu med Erik vid rodret, och 12 Reality Pride.
De smygande invändigt med 3 Persos Seaman främst, ska också räknas. Goop med 2 Precious Value och storskrällen 4 Victory Kosing ska streckas om flera.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-11-27 22:29:21
|
V 12, REALITY PRIDE
|
Fick en sån itiotkänsla för Västerbo Maestro senast och spikade honom på ett av systemen. Höll koll på honom hela loppet och såg riktigt fin ut hela vägen men fick aldrig riktigt chansen. Ett superduperlångskott för miljonerna 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-27 23:08:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, VIKING BRILJANT
S 5, VIKING BRILJANT
|
Intervju Viking Briljant
Viking Briljant gästar Jägersro på lördagen med tre raka segrar. Örebrohästen visar absolut toppform för dagen och han är åter ett hett segerbud.
Viking Briljant var oerhört bra då han vann på Solvalla förra onsdagen. Han fick aldrig vara ifred i ledningen men höll ändå smygkörda konkurrenter ifrån sig och vann säkert. Tränaren Kent P Gustavsson var väldigt nöjd med Giant Chill-sonen i den starten.
- Faktum är att jag har varit mycket nöjd med honom en längre tid, jag tycker att han varit riktigt bra i tre, fyra starter i rad. Det är helt enkelt så att han är helt på topp, säger Kent.
Örebrotränaren har en ganska enkel förklaring till varför Viking Briljant besitter den här formen för dagen.
- Han är fräsch nu och då går han framåt av loppet istället för tidigare bli sliten efter varje start. Efter senaste starten känns han ännu bättre än han gjorde innan. Han har blivit fräschare i sig själv och så fungerar det mycket bättre att köra med skor i loppen, han blir inte sliten efter starterna då, berättar Kent.
Viking Briljant öppnade bra och tog ledningen senast. Därifrån biter han ifrån sig bra så det är ingen vild gissning att det är samma taktik som gäller igen.
- Torbjörn får bestämma taktiken men han sa inför förra starten att han skulle prova från start och jag är ganska säker på att han gör det igen. Spåret passar och Viking kan öppna bra. Dessutom har han ju visat att han håller farten in i mål varför han inte är någon dålig rygg, funderar Kent.
Det blir första övernattningen borta för Viking Brijants del men det är inget som oroar Kent.
- Han är lugn och tar det mesta med ro så det borde inte bekymra honom. Han går som sagt med skor och helstängt huvudlag som vanligt, avslutar Kent P Gustavsson.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-28 00:49:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, VIKING BRILJANT
S 5, VIKING BRILJANT
|
Aftonbladets Kuskintervjuer
V75-1
1 Special Mission (Per Lennartsson) kan knappast hålla ledningen. Fär därför smyga med och hoppas på turen. Plats.
2 Precious Value (Björn Goop) försöker vi hålla humöret uppe på. Det är ingen grand rad han har nu men i grunden är han inte osäker. Det är det som är det jävliga. Gick ett lätt jobb i onsdags och var spänstig och fin. Jag tror på lite halvchans den här gången, säger Dick Robertsson.
3 Persos Seaman (Thomas Uhrberg) har varit borta ett tag. Gick ett jobb i måndags 1.19/2 100 meter och var okej. Tror ändå inte riktigt på honom den här gången. Skor. 6, säger Kari Lähdekorpi på sin hemsida dit han numera hänvisar.
4 Victory Kosing (Stefan Söderkvist) har gått bra i de här tre loppen jag kört. Var med i körning från början och ordentligt till slut nu senast. Gick bra. Formen är fin och spåret helt okej. Jag måste först och främst köra för en position. Så får vi se var vi hamnar. Med tanke på att han varit så bra på slutet tror jag nog att han ska räknas även här, säger Stefan.
5 Viking Briljant (Torbjörn Jansson) känns allt jättebra med. Gick ett lätt jobb i tisdag och var jättefin. Jag har ingenting att klaga på. Spår fem får man vara nöjd med. Han är ganska rask ut och vi får se vad det kan bli. Jag tror på jättechans. Hästen känns bara finare efter de här segrarna, säger Kent P Gustavsson.
6 Alsaghir Pasha (Åke Svanstedt) är ute över en bättre distans den här gången. Det som hände förra veckan tror jag var ett olycksfall i arbetet. Sådant som händer. Vad jag har hört ska formen vara bibehållen. Han var väldigt fint i ordning i lördags också. Allt beror på hur det körs. Gäller att hitta en position. Med bra fart kan det gå bra, säger Rune Andersson.
7 Vancouver (Joakim Lövgren) blev trött sista 300 senast och kommer säkert gå framåt med det loppet efter frånvaron. Inte så konstigt att han inte orkade hela vägen. Känns fin efteråt och jag tror inte att det blir några ändringar. Läget blev lite långt ut. Vi är beroende av tempo och av att komma ner vettigt. Sedan gör han rätt bra prestationer. Jag kan inte stoppa in honom riktigt i loppet, säger Joakim.
8 Ridgehead Cahore (Johnny Takter) verkar vara bra. I stort sett har han inte stått över någonting. Fick en lättare korsförlamning, inga stora grejer. Uruselt läge gör att vi ligger lågt, säger Lutfi Kolgjini.
9 Vagabond Hornline (Per Nordström) har varit duktig vid de två senaste segrarana och håller fin form. Duger på V75. Om det blir riktigt tempo på det. Blir det lustempo måste jag fram själv och sätta upp farten. Han är lite entaktad. Då tror jag att det blir tufft. Men blir det överpace kan han faktiskt vara med, säger Per.
10 Storm Brodde (Erik Adielsson) körs av formkusk! Stark avslutare som blir farlig om det stämmer till. Se upp!
11 Västerbo Maestro (Örjan Kihlström) kom bort i lördags och från det här läget kan han komma bort igen. Det är klart att han får svårt för att vinna därifrån, säger Roger Walmann.
12 Reality Pride (Veijo Heiskanen) fick ett iskallt läge men jag hoppas på tempo. Då kan det bli en hygglig slant. Det är inget vinstläge i alla fall, säger Veijo.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-28 01:31:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, PERSOS SEAMAN
S 3, PERSOS SEAMAN
|
Felfri Persos seaman är klar!!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-28 01:34:24  Felfri Persos seaman är klar!!! 
Answer to: "Felfri Persos seaman är klar!!! :)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, VIKING BRILJANT
S 5, VIKING BRILJANT
|
null
Härlig analys. Jag bara måste spika!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-28 08:52:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, RIDGEHEAD CAHORE
S 2, PRECIOUS VALUE
|
Ridgehed Cahore, kapablast i fältet och vinner oavsett spår 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-11-28 10:49:07
|
V 12, REALITY PRIDE
|
Veckans lås fick det bli här: 8,12. Känns som att det håller till 90%.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-28 12:56:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, VIKING BRILJANT
S 5, VIKING BRILJANT
|
Fick bli en helt random tråkig spik rent ut sakt. En riktigt tråkig "jägersrospik"
spets och slut sedan lugna gatan hela vägen för Viking Briljant.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-28 12:58:54  Ridgehed Cahore, kapablast i fältet och vinner oavsett spår 
Answer to: "Ridgehed Cahore, kapablast i fältet och vinner oavsett spår (H)"
|
Became a member:
Forum posts:
S 5, VIKING BRILJANT
|
vad får dig att tro att precious value spetsar? enligt mig finns det inte....
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2009-11-28 13:58:48  Fick bli en helt random tråkig spik rent ut sakt. En riktigt tråkig "jägersrospik"
spets och slut sedan lugna gatan hela vägen för Viking Briljant.
Answer to: "Fick bli en helt random tråkig spik rent ut sakt. En riktigt trå"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Behöver inte va fel ! Ser bra ut i värmningen! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|