1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2009-11-26 19:29:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, RAKAS
|
Rakas spikas nu när catch är struken. Vinner oavsett upplägg tror jag..
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2009-11-26 20:14:08  43% på Sharapova från spår 12!?
Ok kul..hoppas många spikar 
Answer to: "43% på Sharapova från spår 12!?
Ok kul..hoppas mån"
|
Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820
V 12, SHARAPOVA
|
Jag spikar henne för att jag tror att hon får loppet då det blir hårdkörning där framme hela vägen. Är nere i 31% nu and still falling.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-26 20:58:39  Jag spikar henne för att jag tror att hon får loppet då det blir hårdkörning där framme hela vägen. Är nere i 31% nu and still falling.
Answer to: "Jag spikar henne för att jag tror att hon får loppet då de"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, RAKAS
|
Ok..jag kommer nog aldrig spika en häst från spår 12 över 1640...men det är ju jag de..o(
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-26 21:31:24
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 3, TOM RAIDER
|
Men varför är Magic Space bara streckad på 13%, har jag missat nåt?!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-26 21:39:07  Men varför är Magic Space bara streckad på 13%, har jag missat nåt?!
Answer to: "Men varför är Magic Space bara streckad på 13%, har jag mis"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, RAKAS
|
Äntligen är vi överens om något tack och go natt 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-26 21:43:20  Äntligen är vi överens om något tack och go natt 
Answer to: "Äntligen är vi överens om något tack och go natt;)"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 3, TOM RAIDER
|
Kan inte minnas att vi varit oense så ofta? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-26 22:30:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
Får hoppas att 8 Magic Space fortsatt är streckad på den procent han är streckad i nu. Tror hästen vinner.. men tar nog med en hel del hära. Dvs, såå mycket jag har råd med  Skrällbud är: 6 Nick Nock för min del  Galoppera senast av den långa väntan av start. Har fin form. Förmodligen barfota runt om och kommer laddas lite för att hitta en fin rygg. Blir det hårt där framme så kan han vara med huvudet före i mål!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-27 09:41:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tom raiders har verkligen samlat ihop till en vinst tycker jag blev ner plockad av Hanoi för nån start sen kommer hästen till spets är loppet över tror dock rakas är snabbare ut men man vet aldrig, Björn känns skjut given på bongen Einar ska ner på innespår säger kari och de luktar faktiskt som de kan bli lucka här, jag kommer nog ta alla =)
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2009-11-27 18:42:20
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
V 12, SHARAPOVA
|
Om man visste Access värmning + provstart...spik?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-27 20:47:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TOM RAIDER
S 1, SANTANA ÅS
|
Öppen avslutning där många kan blanda sig i beroende på loppscenariot.
Flera spetsbud som kan vinna därifrån, men vem spetsar o körs där? Vill någon utmana om någon av favoriterna sitter i spets?
De tre mest streckade, 2 Rakas, 4 Access Tooma och 3 Tom Raider fightas nog om att få ta över från spetsande 1 Santana Ås. Om någon får vila sig där vinner nog den, men om den i spets inte får vila kan det hända grejer?
Jag streckar 7 hästar, men vet inte vem jag ska sätta främst. 3 Tom Raider?
|
|
Reply
|
|
Lecavalier
|
Posted: 2009-11-27 21:19:22
|
Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 451
V 2, RAKAS
S 2, RAKAS
|
tror på ett effektivt lås i Rakas+Tom Raider, den som spetsar/övertar från Santana tar det i mitt badkar! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-27 21:43:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, RAKAS
|
Loppet blev lätt nu när det blev några som ströks bort.
Spik Rakas 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-11-27 22:03:58  Loppet blev lätt nu när det blev några som ströks bort.
Spik Rakas 
Answer to: "Loppet blev lätt nu när det blev några som ströks bort"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 2, RAKAS
|
Håller med. Två av de främsta motbuden strukna. Bara 9 hästar kvar. Luktar spets och slut.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-11-27 22:13:28
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 3, TOM RAIDER
|
Är inte Rakas av samma typ som Alvena Pelé? Ska väl ha ryggresa. Kanske inte han släpper på kort distans?
Tror det är heltäckt på 2,3,4. Nån av 2 och 3 i spets och Acces i dödens. Sitter Rakas i spets så vinner troligtvis Acces från dödens. Tom i spets, ja då är det över.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-27 22:22:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, RAKAS
|
Både Tom och Acces är veka till slut. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-28 01:23:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TOM RAIDER
S 1, SANTANA ÅS
|
Aftonbladets kuskintervjuer
V75-7
1 Santana Ås (Tom Horpestad) fick ett perfekt spår på en perfekt distans. I sista löpet gick han fint och hade krafter sparade i rygg på ledaren. Hoppas på ett liknande upplägg nu. Då kan han vara med på en plats. Inte helt borta från segerstriden heller med ett maxlöp, säger Tom.
2 Rakas (Per Lennartsson) går ut nu för första gången mot äldre hästar. Svårt att sätta in honom men man kan inte begära att han ska vinna i silver direkt. Toppläge och kanondistans. Så alla förutsättningar är de bästa. Platschans i första hand, säger Lasse Widestedt.
3 Tom Raider (Fredrik Persson) har ett bra läge. Spets och slut. Inga ändringar. Ser inte ut att vara någon som kan hota om ledningen. Distansen är också ett plus. Det ska vara en bra möjlighet. Min bästa segerchans, säger Fredrik.
4 Access Tooma (Erik Adielsson) är allting bra med. Var bra i värmningen och i loppet också senast. Allting känns bra med honom. Bra läge nu och jag hoppas att det kan fungera med positioner och så. Då ska han kunna vara med där framme. Snart borde det vara hans tur att ha lite flyt i loppen, säger Tommy Hanné.
5 Einar Celeber (Stefan Söderkvist) gjorde ett bra lopp i lördags fast placeringen var en sexa. Han fick gå ensam i tredje så länge. Han pallar inte det. Måste komma ner här och hoppas på hårt tempo, då är han inte borta helt och hållet. Barfota fram. 6, säger Kari Lähdekorpi.
6 Nick Nock (Jörgen Sjunnesson) gick jobb i onsdags och kändes fin. Senast blev han för laddad och det blev en trång situation också. Det är bara att glömma. Formen tror vi är stabil. Spåret är lite bättre men jag tycker ändå att vi är lite för långt ut för att vara nöjda. Han är fyra år och ska möta äldre hästar. Det är ändå ett steg han måste ta. Med en bra löpning kan han dyka upp bland de tre-fyra främst placerade, säger Tomas Malmqvist.
7 Lorenz Caf (Giampaolo Minnucci) blev det fel med senast men hästen gick bra ändå. Rätt distans nu men läget grusar möjligheterna, säger Lutfi Kolgjini.
8 Magic Space (Örjan Kihlström) måste man ligga lågt med från det läget när han ska ut i silver. Det är en bra sprinter som aldrig ska glömmas helt. Den här gången var lottningarna inte roliga för oss. Det är bara att kämpa sig igenom och komma igen, säger Roger Walmann.
9 Golden Haro (Johnny Takter) hoppade senast i sista sväng. Utan någon direkt anledning. Känns jättefin i träning. Hoppas att han kan smyga med till fina pengar. Jag har bara haft honom i en start och det känns inte som att det ska vara mycket strul, säger Pierre Svensson.
10 Startar ej
11 Versace Boko (Torbjörn Jansson) har bra form men är väldigt beroende av att helst få en invändig löpning och överpace på loppet. Från det här läget måste man ligga lågt. I stort sett som att stå med tillägg. Han har gjort det i stort sett hela det här året. Alltid på rikstoton har han 7, 8, 11 eller 12. Inget att göra åt det. Han är fin i alla fall, säger Stefan Melander.
12 Sharapova (Björn Goop) hade otur och fick sämsta spåret i loppet. Det blir svårt därifrån. Känns pigg och fin. Det är bra form på henne men nu är hon bortlottad, säger Olle Goop.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-28 01:35:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ACCESS TOOMA
S 1, SANTANA ÅS
|
Acces Tooma med Adielsson i toppform i jollen kan inte förlora detta! Rak dubbel på Erik!! Bara att Casha ut! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2009-11-28 10:14:02  Acces Tooma med Adielsson i toppform i jollen kan inte förlora detta! Rak dubbel på Erik!! Bara att Casha ut! 
Answer to: "Acces Tooma med Adielsson i toppform i jollen kan inte förlora detta! "
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 4, ACCESS TOOMA
|
Håller med senaste inlägget, Access Tooma med en av topp 5 kusk i jollen kan ju bara bli vinst, hästen är fantastisk, men fyll Tompa Hanne har kört bort massor av kulor på denna kanon.......har ägaren äntligen vaknat eller är det fyllskallen själv som äger den???? Man kan iaf tro det???????? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-28 11:29:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ACCESS TOOMA
S 1, SANTANA ÅS
|
Tror han äger den själv.... men han känns klar..... 1-2-3-6 är ute efter ledningen.... överpace och Erik tar dödens med varvet kvar  brisar undan in på upploppet och vinner med 10 längder? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-28 11:48:54 Edited(1): 2009-11-28 12:37:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
sharapova stenklar