1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2009-11-19 12:56:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NELLIE VINGBOONS
|
Nellie har problem med hovarna därför inte gått barfota de sista starterna!? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-19 14:30:28  Nellie har problem med hovarna därför inte gått barfota de sista starterna!? 
Answer to: "Nellie har problem med hovarna därför inte gått barfota de "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Verkar inte va varit några problem , verkar vara klart viktigast gå barfota fram? Kanske aktuellt runtom på lördag?
Komemr inte göra så mycket hårdjobb på lördag då det blir 3 helstängda 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-19 15:02:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
är det bara jag som inbillar mig eller är det extremt många dålig hästar ute den här rundan?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-19 16:36:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är Kalmar... Plus Jägersro nästa lördag. Vad väljer dom sydsvenska/mellersta tränarna?
|
|
Reply
|
|
Lecavalier
|
Posted: 2009-11-19 22:50:07
|
Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 451
V 1, PRINCESS OLGA
S 1, PRINCESS OLGA
|
dessutom halmstad veckan efter så tre raka "sydhelger", ändå rätt spännande omgång nu tycker jag...spik på Nellie här? tycker Pincess Olga är tuffast emot om hon spetsar och hon är vell hyffsad ut i sällskapet, får lite rysarfeeling på Winners Rose och Rio de la plata, dessa har ju dock inga superspår
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-11-20 02:41:48
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 5, RIO DE LA PLATA
|
Nån som har koll på Om Tant Alo är intresserad o har möjlighet att spetsa?
Carmen Launcher är sjukt snabb ut så hon lär väl få ett offensivt upplägg o va långt fram direkt trots tillägget?
många o det blir bara fler ju mer man letar..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-20 08:26:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NELLIE VINGBOONS
|
Micke Nybring spika Nellie.....så jag garderar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-20 11:42:53  Nån som har koll på Om Tant Alo är intresserad o har möjlighet att spetsa?
Carmen Launcher är sjukt snabb ut så hon lär väl få ett offensivt upplägg o va långt fram direkt trots tillägget?
många o det blir bara fler ju mer man letar..
Answer to: "Nån som har koll på Om Tant Alo är intresserad o har m&oum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ganska svårbedömda alt. dåliga där framme. i mina ögon är winners rose bästa spetsbudet. tant alo imponerar inte.
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2009-11-20 18:48:08
|
Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820
V 13, UMBRELLA HORNLINE
|
Än har inte Nellie lyckats övertyga mig om sin storhet. Känns som en ny Einar Celeber som dansar några lopp för att sedan hamna i klungan. Har dansat klart nu?
Princess Olga leder hela vägen om hon lyckas hålla ledningen. Annars vinner 4-5-12-eller 13.
Blir väl dumstrut på om Nellie vinner men jag tar risken och lämnar henne utanför kupongen. ::o
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-20 21:17:55 Edited(1): 2009-11-20 21:22:42  Än har inte Nellie lyckats övertyga mig om sin storhet. Känns som en ny Einar Celeber som dansar några lopp för att sedan hamna i klungan. Har dansat klart nu?
Princess Olga leder hela vägen om hon lyckas hålla ledningen. Annars vinner 4-5-12-eller 13.
Blir väl dumstrut på om Nellie vinner men jag tar risken och lämnar henne utanför kupongen. ::o
Answer to: "Än har inte Nellie lyckats övertyga mig om sin storhet. Känn"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NELLIE VINGBOONS
|
Det var hårt.
Hon har inte visat storhet, men detta loppet är ganska blekt trots allt. Med hennes hårdhet och nu bf runt om, bra i volt och rask i väg. Kör Fromell i tid så måste hon bli svår trots allt.
Sen de ryckte skorna av henne har hon torskat tre lopp.
Det första var mot Ninotchka 
Det andra även det mot Ninotchka, Lie Detector, Bobtail, Debbie Brodda.. STO-SM
och nu senast mot Beanie MM och Master Danchip.
Det finns mycket som talar för att hon är överlägsen, trots allt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-20 21:26:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NELLIE VINGBOONS
S 1, PRINCESS OLGA
|
Per Fromell tror han vinner lätt!
Han kör framåt tidigt, och svarar de så vinner vi från dödens säger han. Låter enkelt?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-20 21:29:57  Per Fromell tror han vinner lätt!
Han kör framåt tidigt, och svarar de så vinner vi från dödens säger han. Låter enkelt?
Answer to: "Per Fromell tror han vinner lätt!
Han kör framåt tidigt, o"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NELLIE VINGBOONS
|
Ja låter enkelt.. övertro från mannen från landet.
Hybris-styrning a Lá Ludde är inget jag är sugen på att se..
Men visst är hon överlägsen, normalt sett.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-20 22:20:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NELLIE VINGBOONS
S 1, PRINCESS OLGA
|
Intervju med Bergh.
- 9 La Bella Vita (V75-5) är ny hos oss och vi började med att köra väldigt lugnt i tre veckor. Förra onsdagen gick hon ett jobb på Bergsåker och jag var så nöjd då att jag valde att anmäla hit. Hon har även varit fin i träningen efter det så det ska bli spännande att se vad hon kan göra. Att hon har en hög högstanivå har vi ju sett tidigare. Jag kommer att anmäla henne barfota runt om, men inte avgöra om det verkligen blir så förrän efter värmningen.
- 12 Jelly Frontline (V75-5) har haft väldiga problem då hon varit ute och rest tidigare och i princip underpresterat varje gång. Det är givetvis ett stort frågetecken denna gång också. Annars känns hon fin och nu kommer jag att sätta på helstängt huvudlag, hon har sprungit med öppet hela sommaren.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-20 22:34:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NELLIE VINGBOONS
S 1, PRINCESS OLGA
|
Intervju med Ulf Stenströmer.
Vad säger du om 5 Rio de la Plata (V75-5)?
- Hon har också kapacitet att vinna. Spåret innebär galopprisk, hon blir lätt stressad när springspårshästarna kommer. Därför kommer vi att döva henne till den här starten. Felfri är hon startsnabb och kan vara med i segerstriden även om det blir tufft att stå emot 10 Nellie Vingboons.
Du verkar ha läst på loppen ordentligt trots att du är på andra sidan jordklotet?
- Ja, herregud, det kan jag inte låta bli. Att släppa jobbet helt klarar jag inte.
Hur ska du se V75-omgången?
- Vi har hittat ett ställe med bra internetuppkoppling där det ska gå att se ATG-live. Det blir till att gå ut lite tidigare och äta middag samtidigt. Sedan hoppas jag att det blir läge att beställa in en flaska champagne under kvällen, i sådana fall blir det jag som bjuder.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-20 23:43:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NELLIE VINGBOONS
S 1, PRINCESS OLGA
|
Intervju Nellie Vingboons
Nellie Vingboons är utan tvekan en av lördagens heta hästar på Kalmar-travet. Tap In-dottern har ju gått fram som en slåttermaskin bland konkurrenterna de senaste fyra månaderna och hon blir på nytt svårslagen.
Nellie Vingboons vann lopp i januari men sedan hade hon det lite trögt. Inför comebacken på Lindesberg i juli beslutades det att Nellie skulle börja tävla barfota och sedan dess har framgångarna varit enorma. Sedan comebacken på Lindes har hon gjort åtta starter, vunnit fem lopp och tjänat 410.500 kronor.
I senaste starten var Nellie Vingboons mycket tapper tvåa i The Owners Trophy från utvändigt ledaren, där hade hon bara Beanie M.M. och Master Danchip före sig i mål. I Kalmar-loppet står hon perfekt inne på pengar och möter bara ston.
- Hon brukar vara lite segare någon dag efter att hon har startat men efter senaste starten var hon precis så pigg och laddad som hon ska vara direkt. Det ser vi som ett väldigt gott tecken och faktum är att precis allt ser bra ut inför den här starten, berättar Britt-Marie Olsson som tillsammans med sin man Lennart tränar brunskimmel-stoet.
Nellie Vingboons tände ju till på allvar då hon började tävla barfota runt om men i de två senaste starterna har hon haft skor bak men det har inte stoppat henne från att göra topprestationer.
- Den här gången kan hon gå barfota runt om bara banan tillåter det. Dessutom är hon lite lagom snabb ut i voltstart och från spår tre borde hon komma bra till. Hon är ju inte direkt beroende av lopp så går det sakta kan Per köra fram tidigt, säger Britt-Marie som verkar vara full av tillförsikt.
- Det enda lilla minuset jag kan hitta är att vi aldrig kört in en krona på Kalmar. Vi har startat där med både Jussi Blaze och Rasmus Vingboons och ingen av dem har tjänat en krona, förhoppningsvis vänder det med Nellie, skrattar Britt-Marie avslutningsvis.
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2009-11-21 09:38:50  Det var hårt.
Hon har inte visat storhet, men detta loppet är ganska blekt trots allt. Med hennes hårdhet och nu bf runt om, bra i volt och rask i väg. Kör Fromell i tid så måste hon bli svår trots allt.
Sen de ryckte skorna av henne har hon torskat tre lopp.
Det första var mot Ninotchka 
Det andra även det mot Ninotchka, Lie Detector, Bobtail, Debbie Brodda.. STO-SM
och nu senast mot Beanie MM och Master Danchip.
Det finns mycket som talar för att hon är överlägsen, trots allt.
Answer to: "Det var hårt.
Hon har inte visat storhet, men detta loppet är g"
|
Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820
V 13, UMBRELLA HORNLINE
|
Förlusterna mot Ninotchka är inget att säga om men övriga som slagit henne har inte varit på topp för dagen men ändå plockat ner henne. Idag kommer någon inte fullt så meriterad men med bra form att vara före henne in i mål.
Visst kan jag vara helt fel ute och då blir det inga 7 rätt men har jag rätt så åker många andra när jag är kvar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-21 12:12:44  Förlusterna mot Ninotchka är inget att säga om men övriga som slagit henne har inte varit på topp för dagen men ändå plockat ner henne. Idag kommer någon inte fullt så meriterad men med bra form att vara före henne in i mål.
Visst kan jag vara helt fel ute och då blir det inga 7 rätt men har jag rätt så åker många andra när jag är kvar 
Answer to: "Förlusterna mot Ninotchka är inget att säga om men övri"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NELLIE VINGBOONS
|
Vi får se helt enkelt, jag är mest rädd för Fromell.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-21 13:02:26  Vi får se helt enkelt, jag är mest rädd för Fromell.
Answer to: "Vi får se helt enkelt, jag är mest rädd för Fromell."
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NELLIE VINGBOONS
|
En bra häst kan ha en säck potatis i sulkyn...finns många exempel på detta..Express Gaxe tex NI som minns den. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-21 13:04:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, HILDA C.D.
|
Spontant när ja tänker kalmar..
brukar väl inte banan va sådära himla bra? , då kliver dessa starka sega hästarna in , ni vet de med dåliga kuskar? e inte Hilda C.D ett gott exempel..
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2009-11-21 13:59:34
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 10, NELLIE VINGBOONS
|
Spik 10 Nellie Vingboons, tror den är bara bäst. 9 och 11 är värst emot.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|