1
[ 2
]
3
4
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-03 12:48:04  Nu Pagadi... och han gör det vilken dag som helst.
Answer to: "Nu Pagadi... och han gör det vilken dag som helst."
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, KNOCKOUT ROSE
|
Längtar tills dom möts (när båda är på topp), lär bli en häftig match. Tyvärr tror jag du har fel om vem som vinner 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-03 14:16:54  Längtar tills dom möts (när båda är på topp), lär bli en häftig match. Tyvärr tror jag du har fel om vem som vinner 
Answer to: "Längtar tills dom möts (när båda är på topp"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, YIELD BOKO
|
Nu Pagadi äter den halta till lunch.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-03 15:46:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
sitter och kollar på dom här i arkivet. kan man jämföra maha eller yield med going när han var ny och ung? hans genombrott kom innan jag blev intresserad av trav så jag har bara upplevt det segdragna sorgsna slutet när han hela tiden favoritspelades och förlorade, om och om igen. tänker på att dom här hästarna är ju bara 4 år gamla, så man har ju ingen aning om hur bra dom kommer bli ännu. going var väl hissad som världens bästa häst, han också, men han var borta ganska snabbt igen, jämfört med ärrade trogna guldhästar. finns ju tyvärr inga lopp med honom i arkivet.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-03 16:10:12  sitter och kollar på dom här i arkivet. kan man jämföra maha eller yield med going när han var ny och ung? hans genombrott kom innan jag blev intresserad av trav så jag har bara upplevt det segdragna sorgsna slutet när han hela tiden favoritspelades och förlorade, om och om igen. tänker på att dom här hästarna är ju bara 4 år gamla, så man har ju ingen aning om hur bra dom kommer bli ännu. going var väl hissad som världens bästa häst, han också, men han var borta ganska snabbt igen, jämfört med ärrade trogna guldhästar. finns ju tyvärr inga lopp med honom i arkivet.
Answer to: "sitter och kollar på dom här i arkivet. kan man jämför"
|
V 9, KNOCKOUT ROSE
|
Going var mycket bättre redan som 3åring än vad dessa är nu, men han var också väldigt tidig. Tror inte att Maharajah är i närheten av färdigutvecklad. Svårare att säga med Yield, han känns mer mogen och komplett så det är inte säkert att han utvecklas så mycket mer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-03 16:26:32  Going var mycket bättre redan som 3åring än vad dessa är nu, men han var också väldigt tidig. Tror inte att Maharajah är i närheten av färdigutvecklad. Svårare att säga med Yield, han känns mer mogen och komplett så det är inte säkert att han utvecklas så mycket mer.
Answer to: "Going var mycket bättre redan som 3åring än vad dessa ä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
då måste han ha varit en RIKTIGT Gudabenådad häst. tycker dock det finns varning på ett par hästar här. spetskörningen kan bli avgörande om dom utmanar yield. går det fort i början finns motbud bakifrån. om inte rakas vill ha rygg direkt utan svarar kan det bli segdraget, ett par är snabba utanför. finns faktiskt riktig skrällvarning här, beroende på hur loppet utvecklas. absolut ingen spik på yield som jag ser det. många av hästrna vinner ju plättlätt hela tiden till tramsodds så det är inte heller lätt att avgöra vad dom faktiskt kan prestera när det hettar till.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-03 16:32:53  då måste han ha varit en RIKTIGT Gudabenådad häst. tycker dock det finns varning på ett par hästar här. spetskörningen kan bli avgörande om dom utmanar yield. går det fort i början finns motbud bakifrån. om inte rakas vill ha rygg direkt utan svarar kan det bli segdraget, ett par är snabba utanför. finns faktiskt riktig skrällvarning här, beroende på hur loppet utvecklas. absolut ingen spik på yield som jag ser det. många av hästrna vinner ju plättlätt hela tiden till tramsodds så det är inte heller lätt att avgöra vad dom faktiskt kan prestera när det hettar till.
Answer to: "då måste han ha varit en RIKTIGT Gudabenådad häst. t"
|
V 9, KNOCKOUT ROSE
|
Ja som 3åring var han bland det värsta man har sett, sen utvecklades han tyvärr inget efter det.
Det här loppet tror jag Yield kan vinna från dödens om han skulle behöva det, iaf om han är som i derbykvalet, vilket inte är säkert. Har haft en rätt lång säsong.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-03 16:53:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, YIELD BOKO
|
Going var bättre än Maha som 3-4 åring.
Klasser bättre.
Dåligt psyke och fel tränare gjorde han usel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-03 16:54:40  Ja som 3åring var han bland det värsta man har sett, sen utvecklades han tyvärr inget efter det.
Det här loppet tror jag Yield kan vinna från dödens om han skulle behöva det, iaf om han är som i derbykvalet, vilket inte är säkert. Har haft en rätt lång säsong.
Answer to: "Ja som 3åring var han bland det värsta man har sett, sen utveckl"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, YIELD BOKO
|
9 starter och debuterade i månadsskiftet maj/juni, nja, håller inte med om att säsongen har varit lång.
Tror han knappast kan skylla på något sånt, är nog om sjukdom hägrar, men inget talar väl för det.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-03 17:39:50  9 starter och debuterade i månadsskiftet maj/juni, nja, håller inte med om att säsongen har varit lång.
Tror han knappast kan skylla på något sånt, är nog om sjukdom hägrar, men inget talar väl för det.
Answer to: "9 starter och debuterade i månadsskiftet maj/juni, nja, håller "
|
V 9, KNOCKOUT ROSE
|
Okej kanske inte lång, känns dock som den har varit rätt jobbig med långdragen sjukdom, under vilken han gjorde 3 tuffa starter. Det borde ta lite på både kropp och psyke
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2009-11-03 20:13:00
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 2, YIELD BOKO
|
Jag tror att Yield är en kommande elitloppshäst så det här gänget lägger han på rygg alla dar i veckan.
|
|
Reply
|
|
torro1
|
Posted: 2009-11-03 20:43:25
|
Became a member: 2008-05-18
Forum posts: 551
V 2, YIELD BOKO
|
Yield Boko ser ut att ha toppchans i detta loppet. Klar andra häst i mina ögon är Spring Erom 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-11-04 07:29:26
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-11-05 02:34:19
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, YIELD BOKO
|
En eller många.. Nånstans måste man hitta värde..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-05 10:21:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Känns som att om det ska bli en eller många här beror på Ludde. Kör han eller tar han de lugnt... 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-05 11:18:41  Känns som att om det ska bli en eller många här beror på Ludde. Kör han eller tar han de lugnt... 
Answer to: "Känns som att om det ska bli en eller många här beror p&ari"
|
V 9, KNOCKOUT ROSE
|
Han kan ju inte ha ihjäl hur många som helst i ett lopp..  Skulle han på nåt sätt lyckas provocera bort både Yield och Spring så vinner någon av Stigs hästar skulle jag tro
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2009-11-05 20:22:40
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Yield vinner förmodligen detta. Men jag streckar Rakas oxå från perfekt läge.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2009-11-05 20:47:27  Yield vinner förmodligen detta. Men jag streckar Rakas oxå från perfekt läge.
Answer to: "Yield vinner förmodligen detta. Men jag streckar Rakas oxå fr&ar"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 2, YIELD BOKO
|
Jag lovar dig att Yield vinner.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-05 23:03:16  Yield vinner förmodligen detta. Men jag streckar Rakas oxå från perfekt läge.
Answer to: "Yield vinner förmodligen detta. Men jag streckar Rakas oxå fr&ar"
|
V 9, KNOCKOUT ROSE
|
Rakas har vid flera tillfällen visat att han inte rår på dessa hästar hur fina löpningar han än får, så rekommenderar att om du måste gardera, gör det med en annan häst.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2009-11-05 23:35:56
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Jag tror oxå att Yield vinner. Blir nog spik. Men jag kommer att spela hårt på en tvilling med Rakas och Yield...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-06 12:46:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, YIELD BOKO
S 2, YIELD BOKO