Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Jägersro 2009-10-31
V75-3 C.L. Müllers Memorial - Gulddivisionen, försök 4.(Gr.II Int.)
3. COMMANDER CROWE 87% 12
Ingves Peter
8. NUAGE DE LAIT 10% 42
Svanstedt Åke
9. GARLAND KRONOS 7% 125
Kolgjini Lutfi
1. LIVI BARCELONA 2% 457
Johansson Tomas
7. TINITA LOVE 2% 297
Gundersen Geir Vegard
2. IN CAP N'GOWN 1% 234
Juul Steen
4. BOWLING INFERNO 1% 442
Söderkvist Stefan
5. ANDALOUX 1% 386
Adielsson Erik
6. KOCABAR 1% 780
Uhrberg Thomas

Senast uppdaterad: 2009-10-31 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Jägersro
V75-2 Jägersro
V75-3 Jägersro
V75-4 Jägersro
V75-5 Jägersro
V75-6 Jägersro
V75-7 Jägersro
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Jägersro

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4  
Author Message
Dark_horse Posted: 2009-10-27 09:00:41

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 3, COMMANDER CROWE
La till en punkt till i min CC-propaganda
Reply
travspelarn Posted: 2009-10-27 09:41:51 Answer to: "enligt min åsikt är alla spikar på över 60% en katast"

Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102

han kommer galoppera på lördag.

Bland det dummaste jag hört. Att börja resonera om att hästar ska galoppera bara för att de aldrig gjort det innan, så kan man lika gärna spela hästar som aldrig vunnit: "För nu är det dags"...

enligt min åsikt är alla spikar på över 60% en katastrof

Yeah, right. Senaste v75-omgången på jägersro vann Zola boko som 82% och ändå gav det 1,5 miljon. Finns mängder med omgångar med liknande scenarion.

Att inte spika en häst med toppchans bara för att han är över 60% på strecken är bara dumheter. Koncentrera dig på att få 7 rätt till att börja med, sedan kan man börja prata pengar...

i lördags vann ingen förstafavorit.

Senaste favoritlösa omgången innan det var i april, så sannolikheten att det blir favoritlöst igen är inte stor...
Reply
Posted: 2009-10-27 11:42:41 Edited(2): 2009-10-27 11:43:27 Answer to: "enligt min åsikt är alla spikar på över 60% en katast"

Became a member: 
Forum posts:

V 3, COMMANDER CROWE
"100 spänn på att han galopperar"

Jag sätter emot! Commander Crowe har den bästa kusken bakom sig och han kommer inte att göra något misstag. Galopp skulle vara trång situation, men inte denna gång. Han vinner detta.
Reply
Posted: 2009-10-27 14:15:02 Answer to: "han kommer galoppera på lördag. Bland det dumm"

Became a member: 
Forum posts:
win - win då.

du får den lite mindre kakan om den vinner. jag får den lite större kakan om nån annan vinner och om jag prickar den hästen.

att ingen favorit ska vinna på lördag har jag inte sagt, utan bara att ingen vann i lördags, dvs det kan vara värt att ta i beaktande att det inte givna favoritparader ala juli månad längre.

det finns många sätt att spela på. man kan spela för att sätta en sjua eller så kan man spela för att vinna en speciell sjua, men en speciell utdelning, vara uthållig och vänta tills den sitter.
om alla hästar man tror på skulle vinna skulle alla sätta sjuan varje lördag. och så är ju inte fallet.

win - win, helt enkelt. du tar rulltårtan och jag tar marängen.
Reply
Dark_horse Posted: 2009-10-27 15:04:21 Answer to: "win - win då. du får den lite mindre kakan om den vinner. ja"

V 3, COMMANDER CROWE
Att ingen favorit vann i lördags var ingen överraskning, eftersom de i regel var svaga.
Tycker inte att det på något sätt är fel att granska och felsöka favoriter, det är en förutsättning för att vinna något mer än lunchpengar. Dock är det, om man vill bli en duktig spelare, även en förutsättning att kunna skilja mellan favoriter och favoriter.
Det finns usla favoriter, som rutger raket i lördags, och så finns det Järvsöfaks-favoriter som i stort sett inte kan förlora. Och vid sällsynta tillfällen, som nu på lördag, dyker det upp en favorit som är dubbelt så klar som Järvsöfaks. Då spikar man och vänder blad.
Nu har jag stuckit ut hakan tillräckligt..
Reply
travspelarn Posted: 2009-10-27 15:50:27 Answer to: "win - win då. du får den lite mindre kakan om den vinner. ja"

Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
Mina lägsta matematiska utdelningar p v75 brukar ligga som lägst på 200k. Så jag har nog allt chans på den stora kakan även på lördag trots att jag spikar commander crewe. Att hålla på att leta fel som inte finns på favoriter känns väldigt dumt.

En spik här gör att jag får med fler skrällar än dig i övriga lopp där du måste gå kort.

Sedan att prata om skrälltider på jägersro i oktober känns också väldigt fel. Deras bana är minst lika bra som norrlandsbanorna var i somras...

Det viktigaste jag tycker att man ska tänka på inför varje omgång är att kunna anpassa sig till vad omgången har att erbjuda. Inte bara gå emot favoriter bara för att de är favoriter och ibland INTE spika de av samma anledning. Det gäller att spela för 7 rätt varje omgång och ibland spelar man för att vinna några hundra tusen, ibland för att bli ensam... Men det känns meningslöst att diskutera med någon som hållit på med trav några månader(?) när man själv tragglat i över 20 år...
Reply
Dark_horse Posted: 2009-10-27 16:14:56 Answer to: ""100 spänn på att han galopperar" Jag sätter e"

V 3, COMMANDER CROWE
"Galopp skulle vara trång situation..."
Tror inte att han skulle galoppera hur hårt påkörd han än blir. Enligt stallet var det ju i princip omöjligt att få honom att galoppera när de skulle börja galoppträna honom. Skulle va det som talar för galopp då, att de har lärt honom
Reply
Posted: 2009-10-27 17:13:31 Answer to: "Mina lägsta matematiska utdelningar p v75 brukar ligga som lägst "
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
kolla på vädret iu halmstad för en vecka sen när det skrällde skrällde skrällde. vi hade minusgrader här i malmö för nån vecka sen. nu är det dock varmt. men lördag är en annan dag.

rent streckmässigt är det ju ointressant vilket lopp man spikar i. det enda som är relevant för den vinst man får är ju procenten på dom man har på systemet.

det gäller att spela för sju rätt? hur vet man vilken rad som ger sju rätt? vi kan gissa och analysera hur mycket vi vill men vi vet ändå inte vilken rad det blir i slutändan. därför spelar JAG inte på hästar som står i över runt 60%. sen får dom heta precis vad dom vill. är det för många jättefavoriter hoppar JAG hellre över om det ser ut att bli trist runda. hur det ser ut och känns på lördag vet JAG inte ännu.

vad gäller rutger var han också, enligt in uppfattning, obegripligt upphausad. fick mothugg här inne när jag sa "bort med honom". likaså var västerbo paradise superstreckad när han gick ut på v75 och fick stryk som obesegrad superpålle för ett år sen. liksom commander när han fick stryk av rocket power. liksom järvsöfaks när han får stryk av 5%:are.

nog om det för min del.

garland speedade fint senast han gick mot commander och var ett par längder snabbare på upploppet och före commander i mål.

åkes häst har jag ingen koll på men det verkar vara en stark häst som kanske sätter sig utvändigt cc och ger honom en rejäl tryckare.

erik har fått fin fart på andaloux dom lopp han kört.

vi får helt enkelt se vad som händer.
Reply
Posted: 2009-10-27 17:19:02

Became a member: 
Forum posts:
ska man försöka fälla cmd tycker jag livi barcelona från ryggen på cmd verkar intresant?
Reply
Dark_horse Posted: 2009-10-27 17:34:09 Answer to: "kolla på vädret iu halmstad för en vecka sen när det s"

V 3, COMMANDER CROWE
Min sammanfattande kommentar till det du skriver är att du generaliserar alldeles för mycket när det gäller favoriter. Väg vinstchansen mot streckprocenten och bedöm därefter om favoriten är bra eller inte, istället för att systematiskt sålla bort favoriter över en viss streckprocent. Det vinner du med stor sannolikhet på i längden, både vad gäller antal rätt och stora vinster.
Reply
Posted: 2009-10-27 17:34:25 Answer to: "ska man försöka fälla cmd tycker jag livi barcelona frå"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
mina åsikter efter att ha kollat igenom dom.

1: livi barcelona: hyfsad ut. blek senast och näst senast. medel avslut. tveksam form.
2: in cap ngown: dålig ut. kan avsluta fint. galopp senast.
3: commander crowe: snabb ut. stark, bra. ospeedig.
4: bowling inferno: dålig ut. fin form, med lätta vinster. starka men ospeediga avslut.
5: andaloux: blek ut. fint avslut senast. sitter fast innan dess med massor kvar.
6: kocabar: dålig ut. dåliga avslut. medelbra senast.
7: tinita love. svårbedömd. kan avsluta ok.
8: nuage de lait: bra på lång. obedömbar.
9: garland kronos: snabb ut. fina avslut. kan speeda ner cc.
Reply
Dark_horse Posted: 2009-10-27 17:36:01 Answer to: "ska man försöka fälla cmd tycker jag livi barcelona frå"

V 3, COMMANDER CROWE
Kunde inte torvald palema speeda ner CC på medeldistans kan nog inte livi barcelona göra det på lång.
Reply
Dark_horse Posted: 2009-10-27 17:38:30 Answer to: "mina åsikter efter att ha kollat igenom dom. 1: livi barcelona: hy"

V 3, COMMANDER CROWE
"garland kronos: snabb ut. fina avslut. kan speeda ner cc."

Nej, inte på lång distans
Reply
Posted: 2009-10-27 18:41:03

Became a member: 
Forum posts:

V 3, COMMANDER CROWE

S 3, COMMANDER CROWE
Detta vinner Commander Crowe i sömnen, åkandes baklänges.
Reply
Posted: 2009-10-27 18:55:48

Became a member: 
Forum posts:
Intressant att spekulera i %, man tittar ju på motstånd innan man bestämmer sig om man skall spika, ibland hittar man 14 %, andra gånger 86 %, beroende på att man då spikar emot den där 86 % för att man tycker det är en bättre häst, men inte spelar hur många procent det är någon roll.

Reply
tommie Posted: 2009-10-27 19:23:09
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Nyckel är rolig tycker jag!
Reply
Post removed Posted: 2009-10-27 19:23:10   Answer to: "Intressant att spekulera i %, man tittar ju på motstånd innan m"
Posted: 2009-10-28 08:39:36

Became a member: 
Forum posts:

Jag sätter emot! Commander Crowe har den bästa kusken bakom sig och han kommer inte att göra något misstag.

Du skojar väl, bästa kusken???
Reply
Cherry Posted: 2009-10-28 13:01:36

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 9, GARLAND KRONOS
Visst väljer man vilka utdelningar man jagar men det betyder ju inte att det inte kan bli miljonutdelning bara för att omgångens storis sitter. Däremot måste det ju hända lite i de andra loppen. Jag försöker alltid hitta nåt att fälla favoriterna på men denna gång känns det svårt. Hittar man 2-3 st skrällar (under 5%) så får du också miljoner.
Reply
Posted: 2009-10-28 14:32:15

Became a member: 
Forum posts:

V 3, COMMANDER CROWE
Finns det nåt som talar emot CC?
Reply
1   [ 2 ]   3   4