Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solänget 2009-09-12
V75-1 Klass I, försök 6.
4. TOULOUSE 62% 17
Svanstedt Åke
3. YOSEMITE BOKO 26% 73
Frick Kajsa
10. KICK PARTY 24% 48
Kihlström Örjan
9. PERSOS SEAMAN 16% 92
Goop Björn
6. GALAX TROT 12% 149
Adielsson Erik
2. ON THE TOP 10% 169
Landgren Bo
5. LILL ARVID 6% 246
Bergh Robert
8. ITCHING 2% 312
Lindqvist Ove A
1. STARO CONCH 1% 0
Jansson Torbjörn
7. RATE BORN 1% 999
Eriksson Jens
11. VEIKKO HORNLINE 1% 920
Ohlsson Ulf
12. ABRA DIMANCHE 1% 474
Lennartsson Per

Senast uppdaterad: 2009-09-12 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Solänget
V75-2 Solänget
V75-3 Solänget
V75-4 Solänget
V75-5 Solänget
V75-6 Solänget
V75-7 Solänget
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-1 Solänget

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3  
Author Message
Posted: 2009-09-08 19:33:39 Answer to: "Kung Åke!"

Became a member: 
Forum posts:

V 4, TOULOUSE
Skriver nog under där.
Reply
Posted: 2009-09-08 19:35:39 Answer to: "6. Han är sveriges bästa kusk! Kan du inte tala om vem som &a"
Solänget

Became a member: 
Forum posts:

V 4, TOULOUSE
Åke, Jorma, Björn, Erik, Torbjörn.. flera
Åke får nog min tjing.

Örjan är inte med i toppen, alldeles för östrogen.
Kan inte driva och kör sig fast med det mesta.

Nej, tack.
Hårda slag ska det vara.
Apropå det, Forsgren kör sitt sista år som körsven hörde jag nyligen.
Reply
Posted: 2009-09-08 20:06:43 Answer to: "Åke, Jorma, Björn, Erik, Torbjörn.. flera Åke f&arin"

Became a member: 
Forum posts:

V 3, YOSEMITE BOKO
Forsgren vet hur en häst ska drivas!
Reply
Posted: 2009-09-08 22:17:25 Answer to: "Forsgren vet hur en häst ska drivas!"
Solänget

Became a member: 
Forum posts:

V 4, TOULOUSE
Tveklöst!
Reply
Posted: 2009-09-08 22:53:13

Became a member: 
Forum posts:

V 10, KICK PARTY
Haha skönt att du har koll Plokko, jävla stålle..
Reply
Posted: 2009-09-09 02:03:54 Answer to: "På travnet fanns en Millmaker...undra om det är Plokko? Vad tro"

Became a member: 
Forum posts:
började fundera på det själv, slående likhet på vissa saker. Känner tydligt igen ett mönster
Reply
Posted: 2009-09-09 10:37:32

Became a member: 
Forum posts:

V 6, GALAX TROT

S 6, GALAX TROT
Kan ju säga utan att tveka att Björn Goop är sveriges bästa kusk! och att Erik Adielsson är sveriges bästa taktiska kusk! dessa två ligger ju först! Örjan är duktig och har fin känsla men mot dessa två ligger han i lä!!
Reply
Posted: 2009-09-09 13:14:17

Became a member: 
Forum posts:

V 4, TOULOUSE

S 2, ON THE TOP
Alla har ju rätt att yttra sig i frågan vem som är bästa kusken.
Frågan är vad man menar ?
Bäst för ägaren...bäst för hästen...bäst för spelaren?
Då vinner Örjan överlägset, då han tänker på ägaren och hästen bästa.
Spelaren kommer liksom i andra hand detta tycker jag är stort.

Björn är nog spelarens favorit..det är väl sällan han kommer i mål med häst som har sparade krafter!?
Om inte pappa Olle kör förstås

Kanske Erik är den mest kompletta lite som Stig H på sin tid.

Svårt att säga vem som är bäst.
Lättare att säga vem som tillhör de sämsta eller hur!?o(o(o(
Reply
Posted: 2009-09-09 13:29:01 Edited(1): 2009-09-09 13:29:21 Answer to: "Kan ju säga utan att tveka att Björn Goop är sveriges bä"
Solänget

Became a member: 
Forum posts:
Då säger jag att du är helt fel ute, tycker närmligen att Åke svanstedt är det, han är nämligen den som bäst tar tillvara på sin häst chanser och gör minst bortkörningar, goop ska vi inte ens tala om, ett skämt att säga att han skulle vara bäst, Örjan är örjan.
Reply
Posted: 2009-09-09 13:59:58

Became a member: 
Forum posts:

V 10, KICK PARTY

S 2, ON THE TOP
En kusk kör ju inte direkt för att i första hand göra spelarna nöjda, en kusk ska alltid tänka på hästens och hästens ägares bästa. Det är lätt att vara staketkusk och säga att vissa kör bort fler lopp än andra..
Till alla som nekar Örjan som en av världens bästa kuskar: vem leder V75-ligan i år? Örjan.. Vem vann både stoderbyt och derbyt så sent som i söndags? Örjan.. Vem blev utsedd till årets kusk 2008? Örjan! Finns mer att tillägga om ni fortfarande tvekar.

Sen att han inte slår ihjäl sin häst i loppen är väl knappast något man kan klandra en kusk för, det kanske är du som spelar på honom i fel lopp Plokko?
Reply
Posted: 2009-09-09 15:46:46

Became a member: 
Forum posts:

V 12, ABRA DIMANCHE

S 5, LILL ARVID
Dom där utnämningarna är inte att ta på för stort allvar.
Se sveriges bästa sto där Giant Diablo blivit utnämd trots att hon varit oehört ojämn.
Men Örjan är duktig liksom Åke & Björn.
Reply
Posted: 2009-09-09 17:22:59
Solänget

Became a member: 
Forum posts:

V 10, KICK PARTY
Självklart är det alltid oerhört svårt att utse någon som den bäste. De har alla väldigt olika egenskaper som kuskar, vilket gör dem väldigt svåra att jämföra. Och det finns fler kuskar i landet förutom just de vi har nämt som jag vet gör ett minst lika bra jobb i vagnen, fast som inte får chansen att köra hästar av samma kaliber som dessa storkuskar får.
Såklart att det är svårt att ge en enda person en sådan utmärkelse, men det visar ju i alla fall att han knappast gjort ett dåligt jobb i sulkyn, eller har jag fel?
Reply
Posted: 2009-09-10 08:51:16
Solänget

Became a member: 
Forum posts:

V 4, TOULOUSE

S 2, ON THE TOP
Håller med Spanis att Åke Svanstedt tillhör de klart bästa.
Och han leder ju överlägset...tränare & kusk!
Om han sitter i kön och man dämpar där framme så är Åke aldrig sen att sända fram - detta kan man ju tex se en sådan "stor" kusk som Johnny Taker INTE göra somnar till ibland.
Örjan & Åke, Erik är mina favoriter.
Björn är bra men ändå inte i klass med ovan 3.

Sedan finns det kuskar som får chansen som dom inte borde ha..ex Johan Untersteiner ...han är ju ung och kommande får man höra..ok vi får se om han är bättre om 10 år då!?

Finns kuskar som aldrig får chansen runt om i Sverige...visst men om dom nu var bra...varför får dom inte chansen??
Kanske saknar dom andra sociala förmågor?
Det är ju mycket som man ska räkna in för faktum är ju att dessa personer ska SÄLJA sitt varumärke och där är ju några mycket bättre än andra...är man blyg så kan det vara svårt..tex
Sedan handlar det även om KONTAKTER..som vanligt.

Reply
Posted: 2009-09-10 11:12:09

Became a member: 
Forum posts:
Oj, länge sen nån post handlade om själva loppet, V75-1. Så jag måste göra nåt inlägg om det, vad tror ni om Staro Conch? Hästen är ju startsnabb och går bra på distansen, körs den i spets? Möter ju tuffa hästar, skrällbud kanske??

Om kuskdebatten. Jag anser att Björn Goop är bäst men gillar också Svanstedt, Kilhström, Adielsson etc. Vad som stör mig angående Örjan Kihlström är det är jäkla snacket om gubben i lådan. Visst, så är det kanske en gång av tio, om ens det. Minst lika många ggr sitter han och såsar i femte invändigt. Det är väl för sjutton inte bara Örjan som är bra på att smyga. Kom ni ihåg Kriteriekvalet förra året när Björn satt fast med Yield Boko, och det blev ett jäkla liv om det, att han körde bort honom. Tänk er om Örjan hade gjort samma sak. Hade det blivit liknande reaktioner? No Way!!
Reply
Posted: 2009-09-10 13:00:42 Answer to: "Oj, länge sen nån post handlade om själva loppet, V75-1. S&"
Solänget

Became a member: 
Forum posts:
Tror Staro får svårt vinna. Struken.

Så du stör dig på örjan pga vad andra folk säger om honom, det var intressant.

Det är också en konst att köra smygare, veta vilken väg man ska välja vid vilket tillfälle.

Varför skulle Örjan gjort som björn goop?
Reply
Posted: 2009-09-10 13:15:03

Became a member: 
Forum posts:

V 5, LILL ARVID
Angående kuskdebatten kan jag säga att det första jag fick lära mig då jag började spela trav var, spika aldrig örjan kihlström!
Det är ett råd som jag många gånger varit tacksam för, han kan ju köra bort precis vem som helst för att loppet efter lirka in en jävla lus. Åke och erik är nog favoriter, outsiders är ludde och bergh.

Efter lite övervägande tror jag ändå att jag tar med Lillarvid, som ändå är något så när härdad i skapliga gäng, kör 4,5,9 10.
Reply
Posted: 2009-09-10 13:46:55 Answer to: "Tror Staro får svårt vinna. Struken. Så du stör d"
Solänget

Became a member: 
Forum posts:
Stör mig och stör mig, det är bara det att när Örjan vinner på sitt karaktäristiska sätt så blir han hyllad av alla, då är han plötsligt världens bästa kusk, mästerlig i allt han gör. Varför inte säga som det är, det kan handla om tur också. Ingen människa säger "Oj, var kom han ifrån" om Torbjörn Jansson eller Jorma Kontio skulle vinna på ett liknande sätt. Men det är väl egentligen lika bra utfört eftersom det tydligen är en konst att smyga.
Reply
Posted: 2009-09-10 14:02:35 Answer to: "Stör mig och stör mig, det är bara det att när Örj"
Solänget

Became a member: 
Forum posts:
Örjan blir hyllad för att han visar när det gäller, när man ska vara som bäst, i eliten att han e grymt duktig, därför blir han hyllad. Gång efter gång visar han det när det gället. kan ej vara svårt förstå.
Reply
Posted: 2009-09-10 14:30:11

Became a member: 
Forum posts:

V 2, ON THE TOP
De finns in en jävla massa bra kuskar här i landet och örjan tillhör absolut topp 10 av dessa,vem som är bäst ,de har vi garanterat olika åsikter om,men de kan ni ta på en annat forum.
Reply
Posted: 2009-09-10 15:32:27 Answer to: "De finns in en jävla massa bra kuskar här i landet och örjan"

Became a member: 
Forum posts:
Sveriges bästa kuskar är Örjan Björn och Åke på en delad första plats. Sämst för 3de året i rad är Olle Goop.
Reply
1   [ 2 ]   3