1
[ 2
]
|
|
Posted: 2009-08-26 05:53:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
den enda iden som dyker upp i mitt huvud när jag ser den här startlistan är att "norrmännen är bra". borde ju innebära att röste bo på lappen.
kollar lite på hästarnas stamtavla också... herre gud, järvsöfaks har ju pippat halva sverige snart. liknar ju inavel. är han far till jan olov också kanske??? vem är mor i så fall... elisabeth höglund!

|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2009-08-26 07:19:19  den enda iden som dyker upp i mitt huvud när jag ser den här startlistan är att "norrmännen är bra". borde ju innebära att röste bo på lappen.
kollar lite på hästarnas stamtavla också... herre gud, järvsöfaks har ju pippat halva sverige snart. liknar ju inavel. är han far till jan olov också kanske??? vem är mor i så fall... elisabeth höglund!

Answer to: "den enda iden som dyker upp i mitt huvud när jag ser den här star"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
JOP kan säkert tänka sig förlora till någon av dem ! Sedan kan han stå där i intervjuven o se bekymrad ut ! Järvsöfaks söner slår pappa ! Sedan går JOP hem o sätter sig vid telefonen o väntar på alla bokningarna för Järvsöfaks med ett brett leende ! Hans "kupp" har gått hem !!!! 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-08-26 22:11:14
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 10, FAKSE
|
Ni som tror att JOP fifflar: Lägg ner! Klart att han ALLTID vill vinna bakom Järfsöfaks!
Men en gardering med 1 och 10 känns given då jag inleder med spik på Skully och Bravado 
|
|
Reply
|
|
Revenge
|
Posted: 2009-08-26 22:24:52
|
Became a member: 2008-09-05
Forum posts: 266
V 3, JÄRVSÖFAKS
S 4, KARLÄNGS ELDEN
|
om jag hade garderat järvsöfaxs vilket jag inte kommer göra .. men om jag gjort så är ju röste bo en självklar utmanare !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-26 23:48:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Som att JOP behöver marknadsföra Järvsöfaks mera, han är ju fullbokad redan innan nästa avelssäsong är slut, inte så konstigt med att de enda som kan utmana honom är hans egna avkommor. Sen får han all marknadsföring bara han anmäler till ett lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-27 19:12:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
oavsett anledning till att gamle-faksen är med så är ju en sak klar: jop sa väl för en månad sen att faksen sprungit sitt sista v75-lopp???
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-27 19:42:40  oavsett anledning till att gamle-faksen är med så är ju en sak klar: jop sa väl för en månad sen att faksen sprungit sitt sista v75-lopp???
Answer to: "oavsett anledning till att gamle-faksen är med så är ju en "
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, JÄRVSÖFAKS
|
han vill ju såklart avsluta med seger, vilket han kommer få göra  !!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-28 09:38:02  om jag hade garderat järvsöfaxs vilket jag inte kommer göra .. men om jag gjort så är ju röste bo en självklar utmanare !
Answer to: "om jag hade garderat järvsöfaxs vilket jag inte kommer göra "
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RÖSTE BO
S 7, RÖSTE BO
|
Precis! Röste Bo vann bl.a Elitkampen och i Norge räknas denna som minst lika bra som Åsajerven... Missgynnad av distansen? Mycket möjligt, men inte enligt tränaren som dessutom har fräschat upp Bosse. Laddas han så blåser han till spets! Släpper han sedan så har han en speed som ingen annan har i detta fältet... Röste Bo är helt klart min första häst, men jag tänker inte åka på Järvsöfax så det får bli ett lås här... 1-3-7
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2009-08-28 17:05:00  oavsett anledning till att gamle-faksen är med så är ju en sak klar: jop sa väl för en månad sen att faksen sprungit sitt sista v75-lopp???
Answer to: "oavsett anledning till att gamle-faksen är med så är ju en "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
"Travjokar" säger en sak o gör en annan ! Så är det hela tiden ! Det är roligt att vara i centrum..
o babbel är inget främmande för JOP heller ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-28 17:12:27 Edited(1): 2009-08-28 17:13:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, HALLSTA LOTUS
|
för mig är det helt obegripligt att faksen verkar vara en av de vanligast spikarna denna omgång. Snacka om att det är ett dåligt spel tycker jag ;-)
Det har ju visat sig att även fast han är i toppform så har han blivit slagen och här möter han alla de bästa i samma lopp, även om han har bra spår så får han svårt, tar han inte ledningen snabbt så är han körd tror jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-28 17:42:29  "Travjokar" säger en sak o gör en annan ! Så är det hela tiden ! Det är roligt att vara i centrum..
o babbel är inget främmande för JOP heller ! 
Answer to: ""Travjokar" säger en sak o gör en annan ! Så &aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
är det nåt jag lärt mig i travliret så är det att det är livsfarligt (nja... inte riktigt kanske, men nästan i alla fall...) att säga en sak och göra en annan! att inte lira sina egna förslag är ofta ödesdigert. man slänger ut ett tips, sen skippar man kusen av nån anledning och sen vinner den... tror det känns igen av en hel del folk...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-28 18:57:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, RÖSTE BO
|
hoppas på järvsöfaks men tror inte på den , kämpar inte lika bra längre trött o gammal.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-28 19:21:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, JÄRVSÖFAKS
|
På ett sätt känns det ju givet att gardera men han vann fick ju bästa spåret då det väl är stor risk att Hallsta Lotus släpper spets till honom?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-30 20:14:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, JÄRVSÖFAKS
|
dumstrut på för de som streckade övriga fältet förutom faxen  .
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|