1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2009-08-11 14:35:51  Det snackades ju om en del "överlägsna" hästar i Lördags men skrällarna avlöste dom efter vart annat. 
Answer to: "Det snackades ju om en del "överlägsna" hästar i L"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SKULLY GULLY
|
Vet inte om någon påstod att Fama Currit skulle vara överlägsen i första avdelningen. Redan på förhand var många skeptiska till distansen. Själv hade jag sneglat lite åt just Olganina, men streckade aldrig. Indigo Broline är en bra häst, men nog blev han väl rätt överstreckad allt. Tyckte på förhand att Solvalla-omgången kändes extremt öppen och svårlöst och hittade inga som var överlägsen andra. Däremot kände jag redan innan på mig att Iceland skulle vinna sista tämligen enkelt, och så blev det ju.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-08-12 04:49:55
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, JOEL CORTINA
S 2, JOEL CORTINA
|
Joel Cortina lämnas inte utanför som lågprocentare från bra spår (vinnarhål o kortspurtvinst?) o Mt Cherokee har alltid en giftig slutrepa o sen är det det där med ston uppåt i klasserna.. Gardering för mig!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-12 22:30:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
3. Skully Gully får bli U-häst men eftersom det finns vissa frågetecken så vågar jag ej spika. Och tar även med 2. Joel Cortina, 11. M.T.Cherokee och 6. Leffe Blanche.
När det gäller 8. Bring Me Luck U.S. så är jag tveksam om hon räcker till här. Ett 4-årigt sto, upp i silver från bricka 8 ska väl ej gå? Eller vad säger ni? Hon har ju trots allt en vass spurt.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-08-12 22:44:23
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 3, SKULLY GULLY
S 3, SKULLY GULLY
|
Gutt att VECKANS STENKLARA SPIK ligger i avdelning 1. Då garderar alla fegisar bara för det 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-08-13 08:45:29 3. Skully Gully får bli U-häst men eftersom det finns vissa frågetecken så vågar jag ej spika. Och tar även med 2. Joel Cortina, 11. M.T.Cherokee och 6. Leffe Blanche.
När det gäller 8. Bring Me Luck U.S. så är jag tveksam om hon räcker till här. Ett 4-årigt sto, upp i silver från bricka 8 ska väl ej gå? Eller vad säger ni? Hon har ju trots allt en vass spurt.
Answer to: "3. Skully Gully får bli U-häst men eftersom det finns vis"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 2, JOEL CORTINA
|
Vilka är frågetecknen?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-13 10:48:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha han har kanske insider info grenka !?!? Nej men allvarligt vilka ? haha
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-13 11:03:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror också som vissa andra här att SKully Gully är värd att gardera. Gå tillbaka och titta i statistiken. När vann ett sto silver senast? Är inte distansen lite för lång denna gång med? Dessutom laddar nog Takter med Joel för att köra i ledningen med denne.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-13 11:10:48 Edited(2): 2009-08-13 11:16:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tänkte mest på det som nämnts tidigare med ett sto upp i klasserna och 2140 nu.
Plus att de hästar jag tänkt gardera med är väldigt lågt streckade för tillfället.
Förövrigt så tror jag precis som LuddeKolgjini mest på Joel Cortina.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-13 11:51:40  Jag tänkte mest på det som nämnts tidigare med ett sto upp i klasserna och 2140 nu.
Plus att de hästar jag tänkt gardera med är väldigt lågt streckade för tillfället.
För det sista så har jag beslutat mig för att spika Minos Vang i sista avdelningen och behöver bara en spik till mitt jokersystem, men som sagt blir Skully Gully en av U-hästarna.
Answer to: "Jag tänkte mest på det som nämnts tidigare med ett sto upp "
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SKULLY GULLY
|
Upp i klasserna? Detta är ett elitsto som pissar på dessa
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-08-13 12:10:15
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 3, SKULLY GULLY
S 3, SKULLY GULLY
|
Två stycken som skriver "upp i klasserna".... säger Anders Lindqvist att vi får se denna märren i Elitloppet nästa år så tycker inte jag att man kan kalla det att gå upp i klass nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-13 12:54:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jaja de må så vara att hon bara vinner.
Men vågar inte överge den känsla jag fått, även om den tydligen är tvärfel.
Jag missade tyvärr hennes senaste lopp, hade hon mycket sparat då eller var hon tvungen att tömma sig?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-13 12:58:47  Jaja de må så vara att hon bara vinner.
Men vågar inte överge den känsla jag fått, även om den tydligen är tvärfel.
Jag missade tyvärr hennes senaste lopp, hade hon mycket sparat då eller var hon tvungen att tömma sig?
Answer to: "Jaja de må så vara att hon bara vinner.
Men vågar inte &"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SKULLY GULLY
|
Hon hade hyfsat mkt sparat på 10.2 senast
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-13 16:19:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, M.T.CHEROKEE
|
Att Anders Lindqvist säger något om en häst tycker jag betyder sådär mycket. Jag vet hur han brukar höja de franska hästarna till skyarna under elitloppshelgen, oftast totalt felaktigt.
Skully Gully är väl bästa hästen här men det är klart att jag kommer gardera när hon ska ut och springa i den leråker som kommer bjudas på lördag. Lite skillnad mot ett snabblopp på en strålande sommarbana.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-08-13 19:10:33  Att Anders Lindqvist säger något om en häst tycker jag betyder sådär mycket. Jag vet hur han brukar höja de franska hästarna till skyarna under elitloppshelgen, oftast totalt felaktigt.
Skully Gully är väl bästa hästen här men det är klart att jag kommer gardera när hon ska ut och springa i den leråker som kommer bjudas på lördag. Lite skillnad mot ett snabblopp på en strålande sommarbana.
Answer to: "Att Anders Lindqvist säger något om en häst tycker jag bety"
|
V 2, JOEL CORTINA
|
 Jag vet hur han brukar höja de franska hästarna till skyarna under elitloppshelgen, oftast totalt felaktigt.
Felaktigt? Har inte fransmännen dominerat de senaste åren?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-13 19:59:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, M.T.CHEROKEE
|
Nja jag håller nog inte riktigt med. Jag kan inte namnge exakt vilka hästar han hausar osv som sedan floppar utan det är mer ett helhetsintryck av hans sätt att bedömma chanser som jag ställer mig negativ till.
Och i år dominerade väl ändå Sverige i elitloppet? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-13 20:23:37  Nja jag håller nog inte riktigt med. Jag kan inte namnge exakt vilka hästar han hausar osv som sedan floppar utan det är mer ett helhetsintryck av hans sätt att bedömma chanser som jag ställer mig negativ till.
Och i år dominerade väl ändå Sverige i elitloppet? 
Answer to: "Nja jag håller nog inte riktigt med. Jag kan inte namnge exakt vilka "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, JAMIRO
|
Inte så konstigt ..
Igor Font hoppade , Buck I St Pat blev de helt fel för , Fransmannen kunde ju sprungit bättre med t.om en 8 åring i jollen ..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-13 20:46:43  Inte så konstigt ..
Igor Font hoppade , Buck I St Pat blev de helt fel för , Fransmannen kunde ju sprungit bättre med t.om en 8 åring i jollen ..
Answer to: "Inte så konstigt ..
Igor Font hoppade , Buck I St Pat blev de helt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
De andra lopp Torvald mött Igor då?...
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-08-13 21:05:47
|
V 2, JOEL CORTINA
|
Torvald har ju varit enorm detta år. Men Lindqvist har ju knappast varit fel ute när han haussat fransmännen de senaste åren. Varenda fransk b-häst de skickat upp har ju vunnit
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2009-08-13 21:06:04
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Jag fattar inte varför så många snackar om fransmannen som var me i elitloppet. Han fick stryk av Torvald som inte hade startat på länge och dessutom inte var som bäst för dagen... Han fick väl även stryk av Torvald i norge efter det om jag inte minns fel...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-13 21:09:04  De andra lopp Torvald mött Igor då?...
Answer to: "De andra lopp Torvald mött Igor då?..."
|
Became a member:
Forum posts:
|
Igor är väl inte ens fransk??
|
|
Reply
|
|
1