1
[ 2
]
3
4
|
Cherry
|
Posted: 2009-08-13 19:11:27  Acclaim var ju sjuk på axevalla och gjorde ju första starten efter det sist så Hockey kanske inte ville köra skiten ur honom om han dessutom var anmäld hit?
GG kommer tidigt till ledningen och visst kan det vara så att han bara lusar bort loppet. Acclaim kommer som sämst sitta 3:e ytter och han kan ju faktiskt spurta även om inte jag tycker om hästen (överskattad) så är ju inte motståndet det värsta nu i ett litet fält.
Övriga borde få svårt
Answer to: "Acclaim var ju sjuk på axevalla och gjorde ju första starten eft"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 4, GLOBAL GLIDE
|
I en final som det var senast tror jag knappast man sparar på krutet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-13 20:03:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ACCLAIM
|
Med tanke på att han hamnade långt bak i fältet och att han hade varit sjuk innan så kanske man inte pressar hästen om man ändå inte når en bättre placering menar jag.
Dessutom är motståndet lättare nu och fältet betydligt mindre vilket är till hans fördel då han flera av de senaste starterna har hamnat väldigt långt bak i fälten och därifrån är det svårt att vinna. Nu ser det mer överkomligt ut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-13 21:10:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, GLOBAL GLIDE
|
Global Glide överlägsen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-13 22:08:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ACCLAIM
S 4, GLOBAL GLIDE
|
acclaim!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-13 22:24:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, GARANTIDO
|
Leker med tanken att Garantido tokladdar och släpper till svanen? , tror knappast svanen kan sitta o lusa på upploppet för visst MÅSTE han köra undan när acclaim väl är på väg? .. kul skräll!
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-08-13 23:31:26 Edited(1): 2009-08-13 23:31:44  Leker med tanken att Garantido tokladdar och släpper till svanen? , tror knappast svanen kan sitta o lusa på upploppet för visst MÅSTE han köra undan när acclaim väl är på väg? .. kul skräll!
Answer to: "Leker med tanken att Garantido tokladdar och släpper till svanen? , tr"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 1, ANDALOUX
S 7, GARANTIDO
|
En Garantido i toppform gör inte bort sig här. Jag streckar !
... och hoppas han är i toppform..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-13 23:38:51 Edited(1): 2009-08-13 23:39:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, GLOBAL GLIDE
|
Här spetsar väl Yorktown Gunner & släpper till Global Glide. Sen är loppet över. Tråkigt, men sant!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-14 01:36:24  Leker med tanken att Garantido tokladdar och släpper till svanen? , tror knappast svanen kan sitta o lusa på upploppet för visst MÅSTE han köra undan när acclaim väl är på väg? .. kul skräll!
Answer to: "Leker med tanken att Garantido tokladdar och släpper till svanen? , tr"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TIMETOSAYGOODBYE
|
Jag håller med dig...Jag funderade länge på att strecka den
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-08-14 04:54:07
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, GLOBAL GLIDE
S 1, ANDALOUX
|
Åke får väl fisa bort loppet o även om jag inte är tokimpad av hästen så kan det bli en spik..
Andaloux perfekt lopp i vinnarhål o spurt? Känns långsökt kanske.. Acclaim kommer det gå alldeles för sakta för. Timetosaygoodbye?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-14 08:58:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Åke sitter ju i spets och med så här litet fält och ingen som vill trycka upp nåt tempo och med så här lite hästar är det risk för att hockey måste ta dödens eftersom ingen annan gör det
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-14 13:36:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hockey tar aldrig dödens. Kommer sitta sist och hoppas att Acclaim har förvandlats till en ferrari på upploppet. Synd bara att när Acclaim vrids ut för attack är Åke i mål...
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-08-14 14:55:26
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 1, ANDALOUX
S 7, GARANTIDO
|
Funderar på att ta med alla ! (men såklart inte Zoccer Mickey då  och hoppas att Åkes har en dålig dag för då kan vem som vinna. Finns så många andra bra spikar denna omgång.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-14 14:59:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hockey har tagit dödens ett par gånger på slutet och vunnit en om jag inte minns fel, tror dock inte han vinner här hur han än gör då formen inte är på topp.
Borde bli ett riktigt "fusklopp" i Åkes favör
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2009-08-14 15:19:38
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Åke kör nog till spets och får bestämma som han vill.. Tycker att det är bästa spiken i omgången. Tycker att 59% är kanon!
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-08-14 15:55:50
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 4, GLOBAL GLIDE
|
Omgångens i särklass bästa spik och bara 59% Tackar!
40% på Acclaim är ju rena skämtet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-14 16:34:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ACCLAIM
|
Ok snart låter det väl som om jag gillar Acclaim men är det inte ändå så att detta lilla fält och relativt enkla motstånd skulle kunna passa honom?
I guldfinalen på Gävle var han tvåa slagen med en hals och slog då bla Standpoint och global glide (5a). Starten efter slagen även då med en hals mot Harpers Joker från bricka 10. Sen sjuk på axevalla och senast trea i guldfinalen och var iaf med på målfotot till skillnad från många andra hästar. Så 40% mot detta skitgäng är inget skämt tycker jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-14 16:54:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
måste berätta en historia, lite relevant med tanke på hur folk streckar hästar:
jag var med några kompisar på jägers i våras.
vi står nere vid banan och bredvid mig står ett par medelålders tanter.
vi befinner oss strax innan första loppet på v65 och dom ska köra ett "jippo"-ponny-lopp med 15 hästar i voltstart.
ena tanten säger till den andra när hon bläddrar i programmet:
-vilken sida är vi på?
-sidan 20, svarar jag, eftersom jag står bredvid med programmet uppslaget.
den andra tanten säger att det är "citation-loppet" som håller på att starta. (detta skulle gå som nästa lopp.)
jag säger igen att vi är på sid 20.
den andra tanten säger att det är "citation-loppet" som ska köras.
i "citation-loppet" startade 7 hästar i autostart.
detta lopp tror alltså dom här båda tanterna är ett ponny-lopp med 15 hästar i voltstart...
den ena tanten säger att hästarna ser lite små ut (dom startar iofs på borte lång.) och den andra svarar att dom är inte större.
denna typ av spelare är också med och streckar hästar... kan vara värt att tänka på när man ser streckningar som ser konstiga ut i ens egna ögon.
citation var stenfavorit i loppet och kom sist.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-14 20:03:37  måste berätta en historia, lite relevant med tanke på hur folk streckar hästar:
jag var med några kompisar på jägers i våras.
vi står nere vid banan och bredvid mig står ett par medelålders tanter.
vi befinner oss strax innan första loppet på v65 och dom ska köra ett "jippo"-ponny-lopp med 15 hästar i voltstart.
ena tanten säger till den andra när hon bläddrar i programmet:
-vilken sida är vi på?
-sidan 20, svarar jag, eftersom jag står bredvid med programmet uppslaget.
den andra tanten säger att det är "citation-loppet" som håller på att starta. (detta skulle gå som nästa lopp.)
jag säger igen att vi är på sid 20.
den andra tanten säger att det är "citation-loppet" som ska köras.
i "citation-loppet" startade 7 hästar i autostart.
detta lopp tror alltså dom här båda tanterna är ett ponny-lopp med 15 hästar i voltstart...
den ena tanten säger att hästarna ser lite små ut (dom startar iofs på borte lång.) och den andra svarar att dom är inte större.
denna typ av spelare är också med och streckar hästar... kan vara värt att tänka på när man ser streckningar som ser konstiga ut i ens egna ögon.
citation var stenfavorit i loppet och kom sist.
Answer to: "måste berätta en historia, lite relevant med tanke på hur "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha härligt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-14 20:14:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, GLOBAL GLIDE
|
Global Glide känns ju stenklar. Blev sugen på ett vinnarspel men blev lite besviken på att den bara gav 1.75 ändå
Men motståndet här var verkligen sådär...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-08-14 22:10:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, GLOBAL GLIDE
|