[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2009-04-06 07:00:04
|
|
V75-3 | Rommeheatet - sista chansen (Gulddivisionen, försök 1 i Meeting 4). Fetodds - 500.000 kr extra i vinnarepotten. 1:A PRIS 150 000 kr 1640 A 1. ARTISTIC ÅS Adielsson Erik 2. KOCABAR Söderkvist Stefan 3. BAMBINO BANKER Svensson Erik 4. JADED Kihlström Örjan 5. FINDERS KEEPERS Svanstedt Åke 6. NARVAL D´ECAJEUL Goop Björn 7. PRESTIGE Andersson Mikael J 8. YORKTOWN GUNNER Jansson Torbjörn
Turordning: 4-1-6-7-3-2-5-8
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 09:35:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jaded är stenklar. Vinner oavsett position
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 09:48:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Precis, Jaded känns stenklar, bara han inte hoppar från start. Men han tas väl lugnt för att sedan gå fram till dödens?
Täten tar väl Finders Keepers hand om? Lär ta sig till final därifrån och då får Åke tre hästar i finalen i år igen. Siktar han på att göra om förra årets bedrift, månne?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 10:39:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, KOCABAR
|
Bara vinnaren som går till final.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 10:47:59 Edited(1): 2009-04-06 10:48:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Då Jaded dessutom inte vill vara med i olympiafinalen får Per W. fem stycken wild cards...
Då känns det troligt att Adams Hall, L'amiral Mauzun
Maid For Tag, Oiseau De Feux och sedan Finders Keepers vid ett hyggligt lopp på lördag.
Om Stefan H. däremot skulle ångra sig vad gäller Jaded lär det bli de fyra först nämnda!
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-04-06 10:54:38  Då Jaded dessutom inte vill vara med i olympiafinalen får Per W. fem stycken wild cards...
Då känns det troligt att Adams Hall, L'amiral Mauzun
Maid For Tag, Oiseau De Feux och sedan Finders Keepers vid ett hyggligt lopp på lördag.
Om Stefan H. däremot skulle ångra sig vad gäller Jaded lär det bli de fyra först nämnda!
Answer to: "Då Jaded dessutom inte vill vara med i olympiafinalen får Per W"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Maid For Tag platsar inte i något Olympiatrav, då kan han lika gärna bjuda in Turnaround!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 11:05:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Handlar om att man måste vara vänliga mot sitt grannland, jag skriver inte min önskelista. Då hade knappast Maid For Tag eller Oiseau De Feux platsat!
Kom du inte ihåg förra året? Då tog man med Jetstile som var ur form...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 11:12:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, JADED
|
Om Maid for Tag blir uttagen till Olympiatravet så är det skam över Per Wetterholm
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 11:42:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, KOCABAR
|
sebbe vem tycker du ska få wild card istället?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 12:09:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, JADED
|
Järvsöfaks 
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-04-06 13:38:31  Handlar om att man måste vara vänliga mot sitt grannland, jag skriver inte min önskelista. Då hade knappast Maid For Tag eller Oiseau De Feux platsat!
Answer to: "Handlar om att man måste vara vänliga mot sitt grannland, jag sk"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
 Handlar om att man måste vara vänliga mot sitt grannland, jag skriver inte min önskelista. Då hade knappast Maid For Tag eller Oiseau De Feux platsat!
Nej det handlar om att man ska ha de bästa hästarna med,, Vi kan inte rå för att Norge inte kan annat än plocka fram bra kallblod (undantag Tinita Love).
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 16:19:30  sebbe vem tycker du ska få wild card istället?
Answer to: "sebbe vem tycker du ska få wild card istället?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, JADED
|
Fransmännen elr kanske Russel?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-04-06 16:38:32  Fransmännen elr kanske Russel?
Answer to: "Fransmännen elr kanske Russel?"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 4, JADED
|
Jag är rätt säker på att Adams hall får ett och att Commander Crowe får ett om Petri vill sen så måste det väl nästan bli ngn utifrån. Finders måste vara riktigt bra på lördag för att få ett WC då han bara varit kass på slutet.
Jag tror att Wetterholms tankar går såhär
Global Investement
Dig for dollars
Triton sund
Colombian necktie
Torvald Palema
(Jaded)
Adams hall- 3:a 2 ggr
Commander Crowe- drar publik
Lie detector- om inte Jaded vill starta
2 utlänningar
Av utlänningarna tror jag inte att Norge får med ngn utan det lutar nog åt någon fransman och kanske Russel som Sebbe var inne på. Annars tror jag hellre att han bjuder in exempelvis Garland då Ludde brukar sätta färg på loppen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 17:15:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, KOCABAR
|
Sebbe ralle: du överraskar. Va nästan säker på att du skulle ta en ludde häst.. hade itne ens blivit förvånad om du sagt Stein Ass eller Le Vent A Change.
Själv tycker jag Nimrod Borealis är given ett wildcard.. Felfri är han topp 3 i Europa!
Skulle Lie Detector få ett wildcard så blir iaf jag besviken...Detsamma med Garland Kronos
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 17:55:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, JADED
|
Lie Detector var iallafall okörd i mål sist det blev ju fel när hans owe skulle ut i spåren med en kall häst, hon hade säkrt vart 3:a om örjan suttit kvar i rygg på acclaim. Så Lie Detector och Adams Hall borde få ett varist wild card 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 18:49:10 Edited(1): 2009-04-06 18:51:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men Stefan vill inte starta två i Olympiatravet, då kunde han ju lika gärna ta med Jaded... -.-
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 19:41:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
skulle vara kul med ludde i olympia. garland eller excallibur borde väl vara jämngoda med ett par av dom andra i fältet.
(ska bli kul att se hur det går med citation också i vår.)
tycker finders har varit blek i år. har väl knappt visat startsnabbhet ens? adams hall har väl inte heller imponerat?
standpoint ska bli kul att se också när han går ut mot dom fina hästarna.
lät bli fart från början i det här loppet, tror jag. finders är väl snabbare än jaded i starten och åke kanske kör i spets med jaded pumpandes på utsidan.
om inte jaded pumpar ifrån allihop tror jag den som sitter rygg ledaren sitter bra till: erik. dom andra är starka och trycker på rejält. fin resa i ryggg för erik, tror jag. eller kommer bambino förbi erik i starten, kanske? kanske erik s som får rygg ledaren?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 20:14:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Erik vågar väl knappast köra något på Artistic i starten? Är ju riktigt vass den första biten och från spår ett är galopprisken stor vid laddning.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-04-06 22:27:24
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 2, KOCABAR
|
Prestige och Yorktown Gunner är också ruskigt snabba vid laddning. Antingen mosar Jaded dom plättlätt från dödens. Om han kommer bort tror jag mkt på Kocabar, för tempo det blir det garanterat.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-04-06 22:41:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, KOCABAR
|
Yorktown Gunner är en jävla pisshäst som har en startsnabbhet som är otroligt överskattad.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|