[ 1
]
2
|
|
Posted: 2009-03-22 09:25:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hej,till alla ni som såg live lördag igår .Jag har två saker jag skulle vilja ta upp som jag tycker är sjujävla dåligt:
Det första:Än en gång såg vi i v75-1 vilket helvete voltstarten är,det var 5 omstarter tror jag innan de arga hästarna fick ge sig iväg.Att ingen tycker somm mig att man borde skrota den där jävla voltstarten för det förstör bara sporten,inge fint alls.Sen så sgr alla att vi behöver variation,men inte fan behövs en sån här start när hästarna får försöka i en halvtimme för att komma iväg bara för att nån har lyckats ta ett steg för tidigt i starten.Jag tkr det är dåligt,vet att det behövs variation inom sporten ,men man kanske skulle komam på nån ny start.
Det andra: Sen kan jag inte förstå mig på tv4 och deras jävla mikrofon till kusken daniel olsson.Så t.o.m när han kör lopp kan dom inte låta honom vara utan det är jävlaigt viktigt att veta vad han säger.Som i v75 5 när han körde Moe tor och när han skulle leta lucka ner och då kmr dom in och ska få höra hur det går för honom.Asså att hålal på å prata med en kusk mitt i loppet tycker jag är en ren skam för tv4 och där ser vi hur lågt man kan sjunka.Sen måste vi höra hur damiel olsson dirigerar åt sin häst med en massa ljud mitt i loppet också
Annars tycker jag att det var väldigt bra tävlingar och stora plus till global investment 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-03-23 13:51:48
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Daniel Olsson kan inte höra vad de säger i studion. Det hade är inte tillåtet. Kommunikationen går bara en väg, från kusk till studio. Alltså väljer kusken själv vad han vill säga och när han ska säga det. Tycker själv det är ett riktigt kul inslag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-23 15:47:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
mer när man hör kuskarna under loppen var faktiskt roligt och lyssna på
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2009-03-23 17:30:20
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
tycker det oxå det är en kul grej, och det är inte något som tv4 bara kommit på, gjorde inte JMB detta när han vann PdA med Kesaco Phedo?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-23 18:03:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo men ändå,är det nödvändigt att veta vad han sgr,vi ser ju själva vad som händer i loppet och när dom slog på mikcken höll han på att gå ner med hästen i andra ytter och det var rätt trångt,då fick han prata i mick också
tror inte han tkr det är så kul faktiskt!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-23 18:04:57  jo men ändå,är det nödvändigt att veta vad han sgr,vi ser ju själva vad som händer i loppet och när dom slog på mikcken höll han på att gå ner med hästen i andra ytter och det var rätt trångt,då fick han prata i mick också
tror inte han tkr det är så kul faktiskt!
Answer to: "jo men ändå,är det nödvändigt att veta vad han sg"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du är värre än Robert Bergh
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2009-03-23 18:05:56
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
jag tror faktiskt inte kuskarna gör det om dom inte vill själva, hoppas det i alla fall och om det inte stör är det ju rätt kul att höra tycker jag. man kommer ännu närmare känns det lite som.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-23 20:47:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
sebbe_ralle:Haha,jag vet 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-03-23 22:28:57  sebbe_ralle:Haha,jag vet 
Answer to: "sebbe_ralle:Haha,jag vet;)"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Att ta bort voltstarten skulle vara en stor förlust. Har du tänkt på att man inte kan ha tillägg med startbil ? T.ex. i lopp som Harper Hanovers , 4 kilometersloppet. Voltstart är kul och det kräver mer av kuskarna. Dom får väl höja tjuvstartsbötern eller nåt. Inte för att jag tror att man tar bort voltstart.. tur det.
Det där med mic på kusk tycker jag är en kul grej. Kommer ihåg att Erik Adielsson hade det när han vann med Victoria Girl? på Valla. Tredje in på uploppet, lucka och smack! Den hade ju en annan lirat då 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-24 15:16:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
andynalan:Nja men hur kul är det när det hela tiden är omstarter???
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-24 21:25:30 Edited(1): 2009-03-24 21:25:43  andynalan:Nja men hur kul är det när det hela tiden är omstarter???
Answer to: "andynalan:Nja men hur kul är det när det hela tiden är omsta"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hela tiden? Va väl typ ett extremfall i lördags.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-24 21:30:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja men ändå tkr jag att det bara är en jävla töntig grej inom sporten,tog typ en halvtimme för v75 1 att bli slut,hur kul är det för åskådarna och oss som kollar,det är skittrist
skrota skiten och kom på nå nytt!
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-03-24 22:23:05  Ja men ändå tkr jag att det bara är en jävla töntig grej inom sporten,tog typ en halvtimme för v75 1 att bli slut,hur kul är det för åskådarna och oss som kollar,det är skittrist
Answer to: "Ja men ändå tkr jag att det bara är en jävla tönt"
|
|
Kom på nåt bättre du och skicka in till STC. Hur ofta händer det som hände i lördags ? Brukar vara max 1-2 omstarter. Ha kvar voltsystemet ! SKulle bli skittrisst om man alltid körde med bilstart.
Inför lopp med mer än 15 hästar i och bygg om Tingsryd som en exakt kopia av Vincennes. Kör Prix d´Tindsryd över 2750 meter med 5 miljoner i första pris en gång om året.

|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-03-24 23:15:24  Ja men ändå tkr jag att det bara är en jävla töntig grej inom sporten,tog typ en halvtimme för v75 1 att bli slut,hur kul är det för åskådarna och oss som kollar,det är skittrist
Answer to: "Ja men ändå tkr jag att det bara är en jävla tönt"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Du har väldigt konstiga resonemang Scarlet, och väldigt svaga argument. Som sagt, det blir inte ALLTID omstarter, och det kommer verkligen inte tas bort. Det tycker jag inte det ska heller. Och att påstå att det skulle vara en jävla töntig grej inom sporten? Tvärtom, kräver mer skicklighet utav kusken. Köra bakom en startbil kan vem som helst.
Det med mikrofonen tyckte jag var en rolig grej, och tror knappast Daniel hade gått med på det om han inte själv tyckt att det var bra. Det är ju knappast så att TV4 tvingade honom.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-25 19:27:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nä men tyck då att eran voltstar är så jävla bra
för mig är det och har alltid varit en töntig grej,inget fint att kolla på och vissa hästar har stora problem med att starta så
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-25 19:52:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kul att se att Scarlet uppträder på samma sätt även på detta spel. Väx upp din lilla fjant 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-27 18:53:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
som sagt,njut av era omstarter gång på gång!
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-03-27 22:13:55  som sagt,njut av era omstarter gång på gång!
Answer to: "som sagt,njut av era omstarter gång på gång!"
|
|
Pajas
Kan du inte bara erkänna att du har fel ?
Jag har tittat på trav varje dag i 2 år och en gång har jag blivit less på omstarterna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-27 22:49:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
det är himla irriterande med dom ! 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-03-27 22:57:49  det är himla irriterande med dom ! 
Answer to: "det är himla irriterande med dom !:@"
|
|
Ska du med tåget ?
|
|
Reply
|
|
[ 1