[ 1
]
|
|
Posted: 2009-02-27 22:07:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tycker det borde finnas ännu ett sorts lopp, lopp för endast finskfödda, svenskfödda, amerikanskfödda osv, det finns i verkligheten, och varför skulle det inte kunna finnas här..?
Storlopp, för in t.ex. Derbyt i alla regioner, och lägg till, endast för de hästar födda i det land där loppet är. Så till det finska Derbyt accepteras endast finskfödda hästar, till svenska derbyt endast svenskfödda, osv.
Det är lite orättvist att hästar som inte alls e lika bra som svenskfödda hästar, men är överlägset bäst av de i sitt land födda hästarna, inte får en enda chans att hävda sig när de ska tävla mot bättre ''stammade'' hästar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-01 20:21:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Gärna för mig... det borde bli ett rätt trist danskt derby 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-03-02 01:33:10 Edited(2): 2009-03-02 02:10:54
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Tycker det är en bra ide.. Skicka in!
Känns som en riktigt bra ide faktiskt. En av grenkas pållar har som 4åring högre medel än någon av mina hästar som är 9-10 o har tränat rätt länge o har sprungit in ungefär lika mycket som 4åring som hela mitt stall gjort sammanlagt under 6etapper.. Så om jag kan få med en pålle i nåt Belgiskt Derby eller nåt så hade det varit skoj o man kunde få känna sig som en storfräsare ett tag..
Dessutom hade det varit kul att kunna kolla Nationsrekorden någonstans.. Har en häst som gick finskt rekord för ett tag sen men finns ingen möjlighet att kolla om det står sig ännu.. Det står sig som banrekord på aktuella banan..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-02 08:51:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
HAHA. skulle det vara 1M i pris där också.. Då kommer inte jag köpa några Svenska hästar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-02 10:55:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tror Skillet menar att hästen måste alltså vara född i det landet, alltså där man har stallet... inte bara att man köper en norsk eller finsk häst från stuteriet och kan vara med i Finska eller Norska Derbyt.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-03-03 00:51:53  HAHA. skulle det vara 1M i pris där också.. Då kommer inte jag köpa några Svenska hästar.
Answer to: "HAHA. skulle det vara 1M i pris där också.. Då kommer inte"
|
|
Minst en miljon!
Nä äran räcker långt för mig..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-14 22:27:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jaa , jag tycker lixom det är fel att de bra hästarna från ett land hamnar i skymundan när alla svenska hästarna kniper alla miljonerna ..  Har man en bra Irländsk häst , kanske den är överlägsen alla de andra irländarna , men inte räcker hela vägen till det nutida Derbyt .. Och att endast de som har stall i det landet och har en häst som är född där kan delta .
Exakt den vägen , Gasolin .
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-03-15 18:12:47  Jaa , jag tycker lixom det är fel att de bra hästarna från ett land hamnar i skymundan när alla svenska hästarna kniper alla miljonerna ..  Har man en bra Irländsk häst , kanske den är överlägsen alla de andra irländarna , men inte räcker hela vägen till det nutida Derbyt .. Och att endast de som har stall i det landet och har en häst som är född där kan delta .
Exakt den vägen , Gasolin .
Answer to: "Jaa , jag tycker lixom det är fel att de bra hästarna från "
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Gutt, då ska jag flytta mitt stall till Förenade Arabemiraten och ta en fyrling i derbyt 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-03-16 00:20:41
|
|
Inte om jag hinner dit först!! Jag ska bli "Kari of the desert!"
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-16 18:26:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
ni hinner inte med när ja sticker dit först och tar prispengarna från oljeshejkerna på ca 6 miljoner 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-18 22:41:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Äh , men seriöst ! Ät skit hörni , ni anar inte vem som stuckit dit som en oljad fjärt , innan ni ens hunnit säga flaska !!
Men det är ju klart , man kan ju lägga in en gräns , att landet måste ha minst 100 användare eller liknande innan det arrangeras några storlopp för endast ''inhemska'' hästar ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-22 22:15:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
låter som en skit kul idé  hoppas det går igenom