Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Nytt rekord..!
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-10-13 15:57:45

Became a member: 
Forum posts:
Sverigebekantingen Enough Talk blev den första traven att spräcka den magiska drömgränsen 1:50 (1.08,4) när han inatt vann Patriot Invitational på Colonial Downs milebana som inte är rund utan bara har en kurva.

Enough Talk vann på 1:49.3 (1.08,1) efter att ha fått ett perfekt lopp av Ron Pierce som körde för kvällen. Det var ett tufft tempo framme i ledningen där det växelkördes hela vägen och de öppnade första 400 meterna på 1.05,6 för att komma upp till halvvarvet på 1.06,9.

Enough Talk började invändigt för att sedan glida fram i tredje par utvändigt som sedan blev andra par utvändigt innan Ron Pierce vred på till attack in på upploppet. Mitt på upploppet fick Enough Talk det vinnande greppet och sista biten försvann han till en överlägsen seger med 8,5 längd.

-
Vilken häst, kan man säga! Enough Talk..
Men..
..Är det någon annan än jag som tycker det börjar gå överstyr med tiderna? Snart är tiden på 1.o7.o-fart, och hästar går sönder snabbare än de hinner läka..
Reply
Cherry Posted: 2008-10-13 17:04:14

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6893
Går inte att ta dessa amerikanska tider på allvar. Varenda häst har ju ett rekord under 1.10. Att Giant Diablo åkte över och tjänade enkla pengar och satte världsrekord säger ju det mesta. Nu visade väl Enough Talk under Elitloppet att det inte är någon total bluffhäst men jag tycker inte man ska överskatta det som sker på andra sidan atlanten. Hade jag själv en bra häst strax under Sverigeeliten som började få svårt att tjäna pengar så skulle jag skeppa över den dit på en gång. Hästar som typ Flying Hercules skulle ju bli dollarmiljonär på nolltid.
Reply
Soberano Posted: 2008-10-13 17:12:29 Answer to: "Går inte att ta dessa amerikanska tider på allvar. Varenda häst har ju e"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Får nog hålla med. Kolla bara Brunton Tilly och hur fort Adrian Chip gick i Hambot. Visst är det en stark prestation men att springa en lång kurva och resten raka är en jävla skillnad mot att springa 2 ibland 3 kurvor som dessutom är snävare. är ganska övertygad om att det finns hästar på denna sidan atlanten som skulle kunna prestera dom tiderna och bättre på den banan och med rätt pacing.
Reply
Posted: 2008-10-13 18:08:59 Answer to: "Får nog hålla med. Kolla bara Brunton Tilly och hur fort Adrian Chip gick"

Became a member: 
Forum posts:
One Man Show sprang ju 14 tider här i sverige, sedan skickades han över till andra sidan atlanten.. vips så vann han på 10,0..
Reply
Posted: 2008-10-13 20:00:00

Became a member: 
Forum posts:
Tja, jag håller med, Enough Talk såg ju inte imponerande ut i Elitloppet, men han blev ju trea, och jag skulle vilja minnas att han spurtade ganska starkt.. Fast jag minns inte.. :P

Men det är ju självklart, det var en kurva. Men tiden är densamma.. Det bevisar att hästen är kapabel till de tiderna! Och jag skulle vara glad om min häst vann med 8,5 längder på tiden 1.17.o..
Reply
[ 1 ]