[ 1
]
2
|
|
Posted: 2008-09-14 23:02:34 Edited(2): 2008-09-14 23:03:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
KRITERIEVINNAREN
No horse found
Har fått bud på honom av en flitig aktör på Hästbörsen.
Vad tror ni att han är värd vid dags datum och är någon intressrad av att köpa?
OBS! ENDAST SERIÖSA SVAR!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-14 23:23:54 KRITERIAVINNAREN
No horse found
Answer to: "KRITERIAVINNAREN
13524
Har fått bud"
|
Became a member:
Forum posts:
|
2.5 till 3 miljoner tror jag nog han är värd kanske lite till.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-09-14 23:24:36 KRITERIAVINNAREN
No horse found
Answer to: "KRITERIAVINNAREN
13524
Har fått bud"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Vad har du fått för skambud av Kakan? Med tanke på poängen så skulle iaf inte jag släppa honom för under 3.5 miljon. Skulle förvisso inte sälja då spelet ändå går ut på att hitta hästar som tjänar pengar....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-14 23:34:06  Vad har du fått för skambud av Kakan? Med tanke på poängen så skulle iaf inte jag släppa honom för under 3.5 miljon. Skulle förvisso inte sälja då spelet ändå går ut på att hitta hästar som tjänar pengar....
Answer to: "Vad har du fått för skambud av Kakan? Med tanke på poängen så skulle i"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har fått bud på över 3,5 mille. Tycker att det var ett helt okej bud.
Håller ändå med dig om att man vill ha hästar i toppen och att det är det som spelet går ut på. Men samtidigt har jag än bara sju boxar med lite cash på kontot. Och det lockar lite att dra en ny häst i stuteriet till nästa etapp.
Vi får väl se hur jag gör.
Har en del hästar till salu just nu så jag avvaktar kanske dom innan jag beslutar mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-14 23:35:28  Har fått bud på över 3,5 mille. Tycker att det var ett helt okej bud.
Håller ändå med dig om att man vill ha hästar i toppen och att det är det som spelet går ut på. Men samtidigt har jag än bara sju boxar med lite cash på kontot. Och det lockar lite att dra en ny häst i stuteriet till nästa etapp.
Vi får väl se hur jag gör.
Har en del hästar till salu just nu så jag avvaktar kanske dom innan jag beslutar mig.
Answer to: "Har fått bud på över 3,5 mille. Tycker att det var ett helt okej bud.
"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om du har pengar så det räcker så behåll den, utan tvekan
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-14 23:40:28  Om du har pengar så det räcker så behåll den, utan tvekan
Answer to: "Om du har pengar så det räcker så behåll den, utan tvekan"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är ju just det jag inte har.
Vart går "gränsen" till vad som räcker pengamässigt i detta spel om man vill utöka från sju till tio boxar och fylla på med "bra hästar" alt. unghästar i dessa.?
Säljer jag honom och någon till så är det ju ändå fem nya hästar jag måste handla.
Kretiesegern är ju ingen garanti på att han kommer att hävda sig under nästa säsong. Även om poängen hjälper mig att matcha mot större pengar.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-09-14 23:48:28  Det är ju just det jag inte har.
Vart går "gränsen" till vad som räcker pengamässigt i detta spel om man vill utöka från sju till tio boxar och fylla på med "bra hästar" alt. unghästar i dessa.?
Säljer jag honom och någon till så är det ju ändå fem nya hästar jag måste handla.
Kretiesegern är ju ingen garanti på att han kommer att hävda sig under nästa säsong. Även om poängen hjälper mig att matcha mot större pengar.
Answer to: "Det är ju just det jag inte har.
Vart går "gränsen" till v"
|
|
Fast med tanke på att du drog in 1 miljon idag och har ett antal ganska fina hästar ute på börsen varav nån eller ett par bör bli sålda så bör det ju inte vara ngn kris? Nu har du ju bästa kusken i dom 5 kommande loppen i princip och hästen verkar ju vara ganska allround så jag ser faktiskt ingen anledning till att han inte ska kunna tjäna fina pengar även nästa etapp. Se bara till att matcha honom klokt så att du inte slarvar bort poängen pga skor på fin bana osv så bör du kunna klara ekonomin även med den kvar i stallet. Att bygga ut till 10 boxar bör väl landa på ca 400k inklusive tränare sen tillkommer ju hästar men det går ju avla vilket är billigt eller fynda på börsen. Spar den är mitt råd 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-14 23:53:13  Det är ju just det jag inte har.
Answer to: "Det är ju just det jag inte har.
Vart går "gränsen" till v"
|
Became a member:
Forum posts:
|
runt 5 miljoner bör du väl ligga för att utöka till 10 tycker jag i alla fall.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-09-15 10:03:59 Edited(1): 2008-09-15 11:49:30
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Personligen skulle jag nog sälja om jag fick ett bud på 3.5-4 miljoner. Om du misslyckas i de närmaste loppen kan han mkt väl vara värd mindre än en mille om fem starter. Han lär aldrig vara mer värd än han är nu.
Hur sitter värdena?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 15:29:59  Personligen skulle jag nog sälja om jag fick ett bud på 3.5-4 miljoner. Om du misslyckas i de närmaste loppen kan han mkt väl vara värd mindre än en mille om fem starter. Han lär knappast vara mer värd än han är nu.
Hur sitter värdena?
Answer to: "Personligen skulle jag nog sälja om jag fick ett bud på 3.5-4 miljoner. O"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Avslöjar inte allt ifall jag inte säljer.
Men han tränar fortfarande riktigt bra!
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-09-15 15:33:37  Avslöjar inte allt ifall jag inte säljer.
Answer to: "Avslöjar inte allt ifall jag inte säljer. ;)
Men han tränar fortfara"
|
|
Du kan väl iaf säga vad han har på startsnabbhet och på galopp?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 16:48:25  Avslöjar inte allt ifall jag inte säljer.
Answer to: "Avslöjar inte allt ifall jag inte säljer. ;)
Men han tränar fortfara"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad är vitsen med att inte berätta? Det kan ju knappast få några negativa effekter om du berättar.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-09-15 17:12:21
|
|
Jag antar att du inte vill sälja... Jag vill ju se hur den ser ut innan jag ger dig ett bud.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 19:04:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det var då ett j***a gnäll!
Styrka
4
Snabbhet
5
Startsnabbhet
3
Spurt
6
Galopprisk
4
Form
4
Rutin
2
Tung bana
6
Vinterbana
8
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-09-15 20:08:47
|
|
Hur tränar den då? Du säger att den tränar bra men jag vill nog ha en exakt siffra ifall jag ska lägga ett bud i fyramiljonersklassen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 20:20:46  Hur tränar den då? Du säger att den tränar bra men jag vill nog ha en exakt siffra ifall jag ska lägga ett bud i fyramiljonersklassen.
Answer to: "Hur tränar den då? Du säger att den tränar bra men jag vill nog ha en e"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har ingen exakt koll på alla värden just nu.
Men han har tävlat färdigt för i år och ska tränas så då får jag exakta siffror.
Han ligger på runt 0.1 i snitt skulle jag tro.
Högsta budet är just nu. 4,7 miljoner!
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-09-15 20:33:50
|
|
Oj det var ett otroligt bud haha... Måste vara kakan... Mitt råd till dig: -TA DET! Det är ett sinnesjukt bra bud!
I´m out.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 20:37:06  Oj det var ett otroligt bud haha... Måste vara kakan... Mitt råd till dig: -TA DET! Det är ett sinnesjukt bra bud!
I´m out.
Answer to: "Oj det var ett otroligt bud haha... Måste vara kakan... Mitt råd till dig"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det drogs ju givetvis tillbaka!
Skit samma, jag behåller hästen och siktar på att vinna derbyt och allt annat skit .
Har ju haft honom hela tiden och tränat fram honom, och håller med Soberano om att det spelet går ut på just det!
Lycka till alla glada!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 20:40:19  Det drogs ju givetvis tillbaka!
Skit samma, jag behåller hästen och siktar på att vinna derbyt och allt annat skit .
Har ju haft honom hela tiden och tränat fram honom, och håller med Soberano om att det spelet går ut på just det!
Lycka till alla glada!
Answer to: "Det drogs ju givetvis tillbaka! :D
Skit samma, jag behåller hästen oc"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag tror tyvärr du skulle tat det där budet när jag va desperat efter hästen!  .. tur att du sa nej! :O
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-09-15 20:42:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha...du kommer köpa den hästen ändå i smyg så ingen kan skratta åt dig..  
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|