Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Va f*n!
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-08-21 23:22:56

Became a member: 
Forum posts:
Varför skriver inte tidningarna när det är ett reducerat system som vinner....exempelvis som nu i Lördags, saxat från ATG:


Ingen lyckades hitta samtliga sju vinnare i lördagens V75-omgång på Romme. Det betyder att cirka 18,6 miljoner kronor går vidare till nästa veckas sjurättspott.
Trots att ingen prickade in samtliga vinnare på lördagen blev det miljonregn över V75-spelarna. Sju V75-system innehöll sex rätt och av dessa belönades sex stycken med över en miljon kronor. Två av systemen innehöll tre rader med sex rätt och fick därmed över tre miljoner kronor vardera. Det sjunde systemet med sex rätt var en enkelrad och kostade därmed endast 50 öre att lämna in, en 50-öring som efter den sjunde avdelningen förvandlats till 848 199 kronor.

Jag blir lika irriterad varje gång!
Reply
Posted: 2008-08-23 14:13:07 Answer to: "Varför skriver inte tidningarna när det är ett reducerat syste"

Became a member: 
Forum posts:
Därför att det räknas som ett system. Eftersom ett reducerat system består av flera olika system så blir det ju bara det som vinner som nämns
Reply
Posted: 2008-08-24 10:57:26 Answer to: "Därför att det räknas som ett system. Eftersom ett reducerat system best"

Became a member: 
Forum posts:
det finns alltid folk som inte vet vad joker-system och andra reduceringsprogram är för nåt. det är dessa spelare som atg vill lura genom att skriva ut sån dynga. jakt på sensationer. jo då, bäste läsare, du har helt rätt: min åsikt om atg gör sig allt mer tydlig.

känner tex en kille som lirat i över 12 år och det var jag (jag har spelat i 1 år) som visade honom vad joker-systemet var för nåt för nån månad sen.
Reply
Posted: 2008-08-25 03:29:14

Became a member: 
Forum posts:
Och sen finns det inga garantier för det heller.
Enkelrader är knappast vanligt förekommande hos reducerarna. Då ska man reducera mycket kraftigt och speciellt och gå på idéer som Epilog och Pine Brook. Nej det där var ngt siffer-system.
Reply
Posted: 2008-08-25 06:07:31 Answer to: "Och sen finns det inga garantier för det heller. Enkelrader är knappast "

Became a member: 
Forum posts:
kanske, kanske inte. tänk dig att du kör ett system som kostar kanske 80 000 i utgångspris och kör ner det till 10 000 med ditt jokersystem. nog finns där en och annan enkelrad? jag ska inte säga säkert, men jag ska kolla nästa gång jag gör mina system och se om där ine är en drös med enkelrader.

det jag vet är att i dom system jag brukar se i slutet av en v7-runda (efter att ha uppdaterat efter varje lopp) är det ofta bara en eller två hästar i varje lopp och kanske tre-fem i sista eller näst sista.
Reply
Posted: 2008-08-27 13:19:41

Became a member: 
Forum posts:
Kör Jokersystem själv...det blir många småsystem.
Reply
[ 1 ]