Limpicus, Jag håller på och kollar lite. Eriksson bad mig komma med ett lite mer preciserat förslag, eftersom jag hade lite samma feeling som du och kom med lite förslag på vad om jag tyckte borde förbättras.
Som du säger, jag tyckte också att det är lätt att hamna "mellan stolarna" om du har en 4/5-åring som inte räcker till för eliten.
Har kollat igenom 4-åringsloppen sista 2 veckorna, och lite på andra lopp och överlag får jag lite känslan att det blir lite väl mycket slump/flyt med at hamna i "rätt lopp" när man anmäler. Har du otur råkar 3-4 jättefina hästar komma ut i ett 30.000-kronorslopp, men har du tur vill ingen anmäla till ditt lopp...och du hamnar i ett 7-hästarslopp med bara kameler och 50.000 i förstapris !
Ska bara sammanställa så det blir lite mer konkreta idéer eftersom Eriksson ville jag skulle vara lite mer specifik/konkret och förtydliga mina tankar lite.
Men har du några bra tankar och idéer kan jag alltid försöka vidarebefordra dom...eller bara be Eriksson kolla i den här tråden.