Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Unibet
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Posted: 2008-08-19 18:30:42

Became a member: 
Forum posts:
VAFAN HÅLLER DOM PÅ MED NU VILL DOM ATT TRAVSPELARNA SKA SPELA PÅ DERAS ODDS ISTÄLLET FÖR ATG. EFTERSOM DOM INTE BEHÖVER BETALA UT PRISPENGAR SÅ KAN DOM HA HÖGRE ODDS ÄN ATG + ATT OM ALLA BÖRJAR SPELA PÅ UNIBET DÅ BLIR DE MINDRE PRISPENGAR TILL TRAVET OCH DÄRIGENOM BLIR DE MINDRE HÄSTÄGARE EFTERSOM DET FINNS MINDRE ATT KÖRA OM SÅ DÅ KOMMER TRAVET ATT DÖ UT...... ÄR DE DET NI VILL ?????
Reply
Posted: 2008-08-19 19:22:25 Answer to: "VAFAN HÅLLER DOM PÅ MED NU VILL DOM ATT TRAVSPELARNA SKA SPELA PÅ DER"

Became a member: 
Forum posts:
betalar atg ut prispengar?

tycker personligen att atg är under all kritik.

dom omsätter miljarder varje år och har inte ens en hemsida som fungerar.

dom omsätter miljarder men har inte ens ett loparkiv som fungerar till belåtenhet.

dom omsätter miljarder men dom kan inte ens lägga ut en länk till dom norska spelsiterna när dom samkör med norge.

dom omsätter miljarder men dom har inte ens en support som släpper fram en snabbt nog på lördag kl 2.

dom omsätter miljarder men kan inte ens låta spelarna lämna en vilka jokerbongar dom vill på lördag trots att dom kanske spelar 2000 eller 10 000 kronor i veckan.

tar atg upp fighten mot unibet förlorar dom i europadomstolen. hoppas personligen att sosse-monopol-atg i sin nuvarande utplånas från världskartan för att ge plats åt ett mera service-mindat företag.

fast det kanske inte är svar på vad du pratar om?

vad jag vet har travet inte dött i usa eller frankrike eller sydafrika. och i usa har dom väl knappast spelmonopol? hur det är i frankrike vet jag inte. kan inte tänka mig att dom har monopol i sydafrika och där växer sporten.

hur är det i dom andra länderna? italien? tyskland? holland?

svenska sossemodellen är inte alltid bäst i hela världen...
Reply
Posted: 2008-08-19 21:19:56 Answer to: "betalar atg ut prispengar? tycker personligen att atg är under all krit"

Became a member: 
Forum posts:
Men om atg dör ut så blir de ju inga pengar till travet för de e ju spelarna som betalar prispengarna och om folk börjar spela på unibet så får vi inga prispengar för unibet betalar inte ut några prispengar till stc och då finns de inget trav i sverige men de e kanske de du vill nyckel.... Vill DU åka till frankrike för att se ett travlopp live.

dom som är vettiga och vill att travet i sverige ska vara kvar spelar på atg ni som håller med nyckel kan spela på unibet och sedan packa sin lilla väska och åka till frankrrike för att se trav live...
Reply
Posted: 2008-08-19 21:50:06

Became a member: 
Forum posts:
vad får dig att tro att bara för att atg försvinner så försvinner travet??? det fanns trav innan det fanns atg. atg uppfann inte travet. bara för att ett monopol försvinner så försvinner ju inte hästarna och hästälskarna, eldsjälarna, tränarna och spelarna. bara för att systembolaget försvninner, försvinner inte vinet. bara för att apoteket försvinner, försvinner inte astra zeneca. om den offentliga sjukvården försvinner, försvinner inte sjukvården. det finns tusen och åter miljoner sätt att flytta runt pengar. varför skulle ett statligt monopol vara bättre än nånting annat??? det ligger i vilket spelbolags intresse som helst att omsätta så mycket pengar som möjligt. atg behöver inte bry sig om nånting för dom är anställda av staten. gör den ena fel kommer fete-görans brors kusin och ger honom ett lönelyft. och sen blir han landshövding eller nåt. eller så blir han assisterande förbundskapten i fotbollbollslandslaget.

inget privat spelbolag skulle vara intresserat av att döda travet. nya vägar öppnas där andra slutar. eller hur?

först fanns inte flygplanet. sen fanns det. först fanns det inga bilar men rätt vad et var fanns dom.

inget består för evigt. statligt spelmonopol är en sak som ovillkorligen måste förvsinna. har man röstat in oss i eu kan man inte bara gå emot dom konskvenser som ett medlemskap får. man kan inte äta kakan och ha den kvar.

om det nu går att se trav i frankrike och spelet där inte är statligt, varför skulle det inte gå i sverige???

om det går i usa, varför inte här?

fotbollen klarar sig. och golfen. och hockeyn. formel 1... you name it.... alla musiker och konstnärer.

musiken försvinner inte bara för att musikerna inte får pengar från sossarna, som dessutom tar enorma summor oh skickar iväg på helt annat håll.
Reply
Posted: 2008-08-19 22:10:53

Became a member: 
Forum posts:
Unibet kommer ju att betala 15-20% till travsporten, vilket motsvarar kanske lika mycket som ATG om inte mer.
Konkurrens är alltid bra. Tror att informationen till oss spelare kommer att öka.
Omsättningen totalt kommer nog att öka, men utdelningarna kanske blir mindre, men än har ju inte unibet annat än V/P & DD spel. Travkuskarna bör ju knappast få det sämre på något sätt annat än bevakningen av deras verksamhet kommer att öka. Så Lädret o Co får slänga sig i väggen och åka med på vågen. Det är så typiskt Sverige att säga att allting kommer att gå åt helvete trots att man inte provat. Förändringarna kanske leder till något riktigt bra. Det vet ingen och det "lönnsch" inte att spekulera. Den som lever få se resultatet, för stoppa går det inte att göra!
Reply
Cherry Posted: 2008-08-19 22:25:42

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6893
Johnnytakter! Det var det sorgligaste inlägget jag läst på länge! Du har uppenbarligen inte på fötterna för den diskussion du startat...

Låg ålder. kommunistiska idéer eller bara väldigt dåligt påläst? En skön mix kanske...
Reply
Posted: 2008-08-20 16:45:16 Answer to: "Unibet kommer ju att betala 15-20% till travsporten, vilket motsvarar kansk"

Became a member: 
Forum posts:
Unibet kommer inte betala ett skit till travsporten för unibet bryr sig inte om travet dom bryr sig bara om att tjäna pengar och får inte travsporten några pengar så blir de inga prispengar

Thats it
Reply
Posted: 2008-08-20 17:28:32 Answer to: "Unibet kommer inte betala ett skit till travsporten för unibet bryr sig in"

Became a member: 
Forum posts:
johnny takter...

ponera att du själv startar ett spelbolag. vad är din vision? att slå ut din egen marknad??? om du startar ett spelbolag vill du (om du nu är som normala företagare) omsätta pengar och gå med vinst, ha kunder. detta gör du genom att ge bra förutsättningar för spelare och utövare. inte det motsatta.

atg har inte gett mig några bra förutsättningar. dom är ett uselt spelbolag som ENBART kan existera basserat på det faktum att dom springer sossarnas ärenden. dom är tillsatta och kontrollerade av politiker som inte vet var varken bajs eller kiss kommer ut nånstans på en häst.

atg kan inte gå emot direktiven från polikterna som kontrollerar dom. unibet är sin egen boss. dom vill ha kunder och kunder får dom genom att vara ett bra spelbolag. dom blir inget bra spelbolag genom att slå sönder sin egen marknad. atg kan enbart hussera som dom gör eftersom dom inte haft nån konkurrens.

säg ett enda privat företag som är så usla som atg på att serva sina kunder och kan överleva. jag är idel öra.

jag har gett exempel ovan men du har inte svarat på nåt av det jag säger.

unibet kan inte tjäna pengar om dom slår i sönder sporten och förutsättningarna för spelarna och utövarna. det förstår dom nog själva som företagare.

vad får dig att tro att ett staligt atg är ett bättre alternativ än ett privat alternativ? vem vet mest om hästsporten? göran persson (som satt vid makten i tio år) eller stig h johansson? vem har dikterat spelbolagslagarna? ja, inte stig h johansson i alla fall så vitt jag vet.

politikerna har kontruerat ett monopol på självutnämnd basis. enbart i egenskap av att ha samma åsikter som en annan idiot som röstar på röda rosen och inte vet ett skit om hästsport eller vad det nu är har dom tagit sig rätten att bestämma över spelet kring sporten.

herre gud.

Reply
Post removed Posted: 2008-08-20 18:20:34   Edited(1): 2008-08-20 18:22:47   Answer to: "johnny takter... ponera att du själv startar ett spelbolag. vad är din"
Posted: 2008-08-20 18:34:03 Answer to: "Ja jag förstår vad du menar unibet är säkert ett bättre företag än a"

Became a member: 
Forum posts:
jag vet inte vem som sagt vad så jag vågar inte, bör inte, och kan inte svara på frågan. vet du svaret?

det stod förresten en artikel i ronden förra fredagen (tror jag) men jag läste den aldrig utan skummade bara snabbt igenom tidningen. artikeln var i alla fall om hur andra spelbolag tog upp fighten mot atg, eller nåt i den stilen. nån som vet vad där stod?
Reply
Posted: 2008-08-21 12:19:30 Answer to: "Unibet kommer inte betala ett skit till travsporten för unibet bryr sig in"

Became a member: 
Forum posts:

Unibet kommer inte betala ett skit till travsporten för unibet bryr sig inte om travet dom bryr sig bara om att tjäna pengar och får inte travsporten några pengar så blir de inga prispengar
Thats it


Jag tycker du ska läsa på lite i ämnet innan du börjar mopsa upp dig. Gå till travnets sida, där kan du läsa hela konversationen. Men du verkar ju redan ha bestämt dig för att se negativt på allt, så det kanske är lika bra att skita i det.
Reply
Posted: 2008-08-21 19:58:43

Became a member: 
Forum posts:
Atg blir i alla fall piskade till att förbättra sig. Förbättra live sidan och kanske gå ut med att betala ut ännu mer vinst/segerpremier till spelare/travet.
V75 är i alla fall oslagbart och det har väl Atg egenrätt på?
Jag vet inte hur mycket procent Atg ger ut i segerpremier, men jag inbillar mig att det inte¨är så mycket.

Men visst, det är upp till alla att göra som man vill, och läser man på, vilket jag kommer att göra så vet man vad som är bäst för travet.

En sak är säkert travet kommer inte att dö ut, den har blivit en av Sveriges största sport. Den kanske kommer att få sig en liten nedtur men i såfall bara tillfälligt.
Reply
Posted: 2008-08-22 11:44:33 Edited(1): 2008-08-22 11:45:26

Became a member: 
Forum posts:
(Kul Inlägg hittat på Travnet)

Idag på förmiddagen råkade jag överhöra ett samtal med Remy Nilsson, som i förtroende släppte en liten bomb. ATG kommer fr.o.m. 1 september 2008 införa 90% återbetalning till spelarna på alla sina produkter!!!

Om jag fattade rätt skulle det dock krävas en del åtgärder för att få det hela att fungera. 3,5 miljarder i utgifter skulle skäras till 1,2 miljarder. Bl.a. planerades en del teknikaliteter för att, på papperet, flytta bolaget till en liten ö i Engelska kanalen. 1,3 miljarder skulle statskassan slippa på det sättet.
-"Men de kan ju lägga ner försvaret i Norrland för när jag är klar lär det inte finnas mycket kvar där att försvara", som han uttryckte det.
Driftskostnaderna skulle halveras till 0,4 miljarder. Bland annat genom att halvera antalet ombud och lägga ner alla Live-butiker. Gratisprogram i pappersform var onödigt och Live-sändningskonceptet skulle rationaliseras till Ekberg, en 3G-telefon och YouTube.
-"Sen kommer det säkert att rulla en del välgödda huvuden, men de är trots allt en fjärt i rymden".
Bidraget på 0,1 miljard till STC för att sköta reglementen, anmälningar, stamböcker, resultat och sånt skulle tas bort.
-"En del av detta kan hästägarna själva stå för genom att anmälningsavgiften höjs med 2000:-, sen får det väl rulla lite huvuden där också...".
Banornas skötselbidrag på 0,5 miljarder skulle sänkas till 0,2 miljarder.
-"et räcker för en satsning på Solvalla, Jägersro och Åby. Övriga banor blir ganska ointressanta ur spelsynpunkt, men ATG utesluter naturligtvis inte totalisatorspel även på andra självbärande evenemangsarenor".
Tränar och uppfödarpremierna skulle sänkas radikalt och 0,2 miljarder var sparade.
-"Hästägare och uppfödare får helt enkelt rätta munnen efter matsäcken", tror jag Remy sa.
Alla ATG-kliniker skulle läggas ned och Wången privatiseras.
-"100.000:- för en yrkesutbildning får ändå anses rimligt".
Ponnytrav, galopp och sådant var ointressant.
-"Kommunerna och föräldrarna får sköta det där. Galoppen kan grevarna och baronerna betala själva".

Totalt skulle tydligen dessa små förändringar göra att de 0,5 miljarderna till prispengar kunde hållas på samma nivå som tidigare!!!
Strålande, tänkte jag, tills Remy släppte nästa bomb:
Ovanstående byggde på att ALLA pengar ATG tjänade gick tillbaka till sporten, men efter flytten till den lilla ön ville Remy "marknadsanpassa" även den biten. Praxis i branchen var tydligen att "15-20% av spelöverskottet fonderades för prispengar".

Sen hörde jag inte mer, men det borde betyda ungefär 150 miljoner att fördela i stället för 1400 miljoner...
De flesta tränare jag pratat med borrar bara ner huvudet i grejorna och "jobbar på, bla bla, hårt arbete, grymt grymt...", men det ryktas redan om att Stig H Johansson, Roger Walmann och Timo Nurmos skickar 9 av 10 hästar till slakt och börjar som hästskötare hos Kari Lähdekorpi, som tar över på Stora Alby. Jag vet inte vad som är sant men...


den som lever får se (Kul inlägg jag hittat på Travnet)
Reply
Posted: 2008-08-22 12:33:01 Edited(1): 2008-08-22 12:40:15 Answer to: "Idag på förmiddagen råkade jag överhöra ett samtal med Remy Nilsson, s"

Became a member: 
Forum posts:
vet inte om jag tycker det är kul. tycker mest det är tragiskt. därför har jag gjort en liten önskelista som vi kan lämna in till atg:

varannan kusk måste vara kvinna.
varannan spelbutik måste drivas av en kvinna.
varannan kommentator måste vara kvinna.
varannan kameraskötare på tv4 måste vara kivnna.
varannan hästskötare måste vara man.
varannan programdeltaragre i tv måste vara kvinna.
varnnan spelare måste vara kvinna.
och alla pengar spelarna omsätter ska fördelas exakt lika: alla pengar ska komma från samma pott, utportionerad av atg. varje måndag får alla spelare samma summa att spendera på dom olika loppen. inga pengar får flyttas. och använder man inte pengarna för v5-spelet går dom tilbaka till atg. och alla ska spela på samma hästar.

jackpott avskaffas och v75 avskaffas och alla hästar vinner alla lopp.

blir så trött på dessa gamla äckliga överjästa inskränkta korkade svenskar, eller Die domme Schwensker, som tyskarna och danskarna säger, och som på fullt allvar tror att det inte finns ett enda alternativ till det svenska.

vi är ungfär 7 000 000 svenskar i det här landet. och så några miljoner utlänningar sommskiter fullständigt i vad en travhäst är. utanför sverige finns 8 000 000 000 människor till. och att vara så förbannat självöverjäst att man på fullaste allvar tror att det inte finns nånting på ett enda ställe på den här planeten som skulle kunna vara ett bättre alternativ än det som finns i detta lill flugskitland på kartan är inget annat än tragiskt.

föreslår att vi inför en ålderkvotering också när vi ändå är igång: alla som finns inom trav på alla områden måste vara exakt jämt fördelade över alla åldrar, alla månader på året, vara födda på exakt kvoterat veckodagar, bo i exakt likadana lägenheter. även kvoterade skostorklekar införs...

gäsp.

edit: varannan häst i stoloppen ska vara hingst också. så det blir rättvist.
Reply
Posted: 2008-08-26 11:49:42

Became a member: 
Forum posts:
man får ju inte ens spela när man vill på sitt eget atg-konto. just nu går tex inte att lira vinnare inför kvällens lopp på jägerso. nej, man måste vänta, vänta, vänta...

hur svårt kan det vara att ha kvällens lopp inlagda???? fast det är klart, omsätter man inte mer än 50 000 000 000 om året så är det ju så klart kärvt att få till en sån länk. pengarna ska räcka till mycket.

har inget unibet-konto själv, men lutar mer och mer åt att man öppnar ett sånt. ska kolla med mina kompisar som kör unibet. kan väl aldrig var lika uselt som ett atg-konto???!!! finns inte en möjlighet!
Reply
Posted: 2008-09-07 21:14:27 Answer to: "man får ju inte ens spela när man vill på sitt eget atg-konto. just nu g"

Became a member: 
Forum posts:
och atg:s klåperier fortsätter precis som vanligt.

i lördags kunde man inte lämna in när man loggade in. då var systemet överbelastat...

nu är det tekniskt fel på lopparkivet.

ja, det kan inte bara lätt att driva en hemsida när man inte har mer än 80 000 000 000 till sitt förfogande...

herre gud.

vad är det för j-a neanderthalare som jobbar där???!!!
Reply
Posted: 2008-11-24 19:33:07 Edited(1): 2008-11-24 19:33:36

Became a member: 
Forum posts:
Finns ingen chans att Unibet får en spellicens, bolaget är lika korupt som det beskrivs. Stödjer och sponsar svarta pokerklubbar runt om i landet mm. Skulle själv aldrig i mitt liv sattsa en krona på deras sida.

Hadde dom haft någon som helst vilja att hjälpa någon annan än sig själva så hadde dom reda gjort det.

Dom snor ju 10tals miljoner om år av svenska staten och travsporten. (svenska staten, det är vi det ) Och det garvar dom hela dagen åt.
Reply
Posted: 2008-11-24 23:24:52 Answer to: "Finns ingen chans att Unibet får en spellicens, bolaget är lika korupt so"

Became a member: 
Forum posts:
10 tals miljoner kan jag iofs i min idealstat avvara till kreativa entreprenörer.
Om du oroar dig för att det saknas pengar i kassan så kanske förtidspensionärer och resterande med oönskad arvsmassa kan ställas mot väggen och då pratar vi inte om någon debattutväxling, snarare metall mot kött.
Reply
spanarn Posted: 2008-11-25 10:48:59 Answer to: "10 tals miljoner kan jag iofs i min idealstat avvara till kreativa entrepre"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
Alltså, har du en sådan vidrig människosyn som detta inlägg ger uttryck för? Anser du att förtidspensionärer och andra har oönskad arvsmassa och borde skjutas?
Reply
Buck_Fush Posted: 2008-11-25 11:21:41 Edited(1): 2008-11-25 18:16:37

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 562
Ja min hjärna och mitt hjärta säger Atg, har helt lagt ner mitt travspel på Unibet. Atg har byggt den svenska travsporten till vad den idag är. Av Atg´s omsättning 2007 på 11,9 miljarder gick 8,4 tillbaks till spelarna i form av vinster. Nettoöverskottet fördelas mellan staten 1,3 miljarder(vi alla) och trav och galoppsporten 1,4 miljarder. An dessa 1,4 miljarder gick 800 miljoner till de aktiva inom travet till största delen i form av prispengar. Om man väljer bort Atg så är frågan: vem betalar ut prispengarna i travloppen i framtiden?
Är det inte bra att Svensk travsport kan leva vidare? Är det inte bra att vi dessutom får pengar till skola vård och omsorg mm? Unibets vinster går till Aktieägare och feta löner så mitt val är enkelt.
Sen är det en annan sak om en hel del inom ATG kan förbättras, vilka förebilder bland spelbolag i Sverige och utomlands finns, är dom bättre ?
Reply
[ 1 ]   2