[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2008-06-15 23:46:39
|
|
V75-1 | Fr Ramström - Klass I, försök 4. 1:A PRIS 100 000 kr 1640 A 1. DAME ARROW Robertsson Niklas 2. MOB MUSCLE Redén Daniel 3. GLOBAL INVESTMENT Goop Björn 4. WORSHIP Svanstedt Åke 5. S.J.´S PHOTOCOPY Kontio Jorma 6. PRESTIGE Svensson Claes 7. PAMPINO Adielsson Erik 8. EURO STARO CROWN Sjunnesson Jörgen 9. CONRADS ON LINE Goop Olle 10. XANTHOS CROWN Takter Johnny 11. KANONIS LOBELL Nielsen Kenneth 12. GARLAND KRONOS Kolgjini Lutfi
Turordning: 2-4-7-6-3-5-1-10-12-9-8-11
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-16 10:45:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, S.J.'S PHOTOCOPY
|
3,4,5 räcker långt.. får också hoppas att Euro Staro Crown blir lågt streckad för den har grym fart i sig..l
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-06-16 10:53:29
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 8, EURO STARO CROWN
|
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-06-16 11:24:30
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Räkna inte bort Garland Kronos trots ett dåligt spår.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-06-16 21:49:34
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 3, GLOBAL INVESTMENT
|
Dags för Global Investment nu, tar nog spets här och sen har han väl nästan aldrig förlorat i den positionen...!!! Chansspik t.o.m vore fräckt. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-16 23:46:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, GARLAND KRONOS
|
Pampino älskar den hästen
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-06-17 10:38:16
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 8, EURO STARO CROWN
|
Hur är formen på Kanonis Lobell? Inget vidare ser det ut som.. Annars är ju det en riktigt bra kuse!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-17 21:47:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, WORSHIP
|
worship stenklar vid en felfri start 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-17 23:28:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, GLOBAL INVESTMENT
|
Har hela tiden vart bombsäker på en spik på Global Investment men efter att idag fått uppgifter om att stall goop har några hästar med infektioner i kroppen så är frågan om man "vågar" spika...
|
|
Reply
|
|
Matshe
|
Posted: 2008-06-18 19:06:49
|
Became a member: 2007-10-06
Forum posts: 216
V 3, GLOBAL INVESTMENT
|
Global I känns rätt... men Mob Muscle har gjort bra insatser från o till under förra året...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-19 13:45:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, S.J.'S PHOTOCOPY
|
Har hittat lördagens fynd... PRESTIGE som kommer laddas allt för spets och sedan......vinner till 22 gånger?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-19 13:53:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, GLOBAL INVESTMENT
|
Du lär få mer än 22 ggr för han, minst 30^^
Men att han laddas ser jag bara som negativt.. om han kommer ner i banan i fin position så tror jag inte han har krafter nog att utmana de bästa hästarna här.. Sen finns ju även risk för dödens (utvändigt globalen?)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-19 15:59:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, GLOBAL INVESTMENT
|
3 GLOBAL INVESTMENT har två gånger i rad galopperat till slut med gott om krafter kvar så formen är mycket bättre än raden. Nu har han läge för ledningen och i den positionen trivs han bäst och det ser ut som en riktig toppchans. Han är egentligen inte osäker, men kan vara känslig när man flyttar honom i sidled när han går barfota. Nu hoppas man att han kan dundra rakt framåt från start och slippa några hastiga sidledsförlyttningar. Bra chans för Björn Goop.
4 WORSHIP travade i 1.10-fart sista varvet i debuten för Svanstedt och imponerade stort. Han galopperade bort sig senast som stort stallskrik och han kan få snabb revansch. Tål grovjobb, och Åke är i toppform.
5 S.J. PHOTOCOPY har utvecklats rejält på slutet och segern senast togs med en del krafter kvar. Hästen har blivit allt snabbare från start, men senast blev han överflyglad från start, men gick sedan ut och fick överta efter 500 utan problem. Drog sedan i tufft tempo, och var finfin på vassa 13,6 över aktuell distans. Är han lika bra igen, så är det ett allvarligt motbud, men det kan bli svårare att komma till spets denna gång. Kontio hoppar upp åt "Kattis o Tarzan". Tidig vid gardering.
1 DAME ARROW spetsade senast, men fick till slut ge sig mot Fama Currit, som helt enkelt var bättre. Här kommer Niklas Robertsson att ladda för spets, för att sedan släppa till en bra rygg, och sedan lifta med därbakom och hoppas på lucka. Farlig om det scenariot spelas upp under söndagen.
8 EURO STARO CROWN är ytterligare en formtoppad topphäst men han har haft otur i spårlottningen och får svårt att komma till. Var smällfin från ledningen senast, och vann på 11,8 med Johan Untersteiner i vagnen. Denna gång hoppar Jörgen Sjunnesson upp, men jag tror inte att det är kuskplus trots att man går från lärling till proffs. Hästen har tagit loppet bra, och tränar bra inför denna uppgift. Duger normalt i klassen, men läget sätter ner förhoppningarna för amatören Catharina Johansson.
10 XANTHOS CROWN möter äldre konkurrenter för första gången och det är mycket begärt att hoppas på seger men osvuret är bäst då han alltid går ända vägen in i mål. Man har svårt att hitta lopp åt honom, och därför provar man i Silver då det är hemmaplan. Stall Fajersson är nöjda med en bra slant och inga ändringar är planerade. Johnny Takter i vagnen.
Spetsbud: 1 Dame Arrow som släpper till 3 Global Investment
Ranking
A-hästar
3 Global Investment
B-hästar
4 Worship
5 S.J.´s Photocopy
C-hästar
1 Dame Arrow
8 Euro Staro Crown
9 Conrads On Line
11 Kanonis Lobell
12 Garland Kronos
10 Xanthos Crown
2 Mob Muscle
6 Prestige
D-hästar
7 Pampino
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-19 16:51:22 3 GLOBAL INVESTMENT har två gånger i rad galopperat till slut med gott om krafter kvar så formen är mycket bättre än raden. Nu har han läge för ledningen och i den positionen trivs han bäst och det ser ut som en riktig toppchans. Han är egentligen inte osäker, men kan vara känslig när man flyttar honom i sidled när han går barfota. Nu hoppas man att han kan dundra rakt framåt från start och slippa några hastiga sidledsförlyttningar. Bra chans för Björn Goop.
4 WORSHIP travade i 1.10-fart sista varvet i debuten för Svanstedt och imponerade stort. Han galopperade bort sig senast som stort stallskrik och han kan få snabb revansch. Tål grovjobb, och Åke är i toppform.
5 S.J. PHOTOCOPY har utvecklats rejält på slutet och segern senast togs med en del krafter kvar. Hästen har blivit allt snabbare från start, men senast blev han överflyglad från start, men gick sedan ut och fick överta efter 500 utan problem. Drog sedan i tufft tempo, och var finfin på vassa 13,6 över aktuell distans. Är han lika bra igen, så är det ett allvarligt motbud, men det kan bli svårare att komma till spets denna gång. Kontio hoppar upp åt "Kattis o Tarzan". Tidig vid gardering.
1 DAME ARROW spetsade senast, men fick till slut ge sig mot Fama Currit, som helt enkelt var bättre. Här kommer Niklas Robertsson att ladda för spets, för att sedan släppa till en bra rygg, och sedan lifta med därbakom och hoppas på lucka. Farlig om det scenariot spelas upp under söndagen.
8 EURO STARO CROWN är ytterligare en formtoppad topphäst men han har haft otur i spårlottningen och får svårt att komma till. Var smällfin från ledningen senast, och vann på 11,8 med Johan Untersteiner i vagnen. Denna gång hoppar Jörgen Sjunnesson upp, men jag tror inte att det är kuskplus trots att man går från lärling till proffs. Hästen har tagit loppet bra, och tränar bra inför denna uppgift. Duger normalt i klassen, men läget sätter ner förhoppningarna för amatören Catharina Johansson.
10 XANTHOS CROWN möter äldre konkurrenter för första gången och det är mycket begärt att hoppas på seger men osvuret är bäst då han alltid går ända vägen in i mål. Man har svårt att hitta lopp åt honom, och därför provar man i Silver då det är hemmaplan. Stall Fajersson är nöjda med en bra slant och inga ändringar är planerade. Johnny Takter i vagnen.
Spetsbud: 1 Dame Arrow som släpper till 3 Global Investment
Ranking
A-hästar
3 Global Investment
B-hästar
4 Worship
5 S.J.´s Photocopy
C-hästar
1 Dame Arrow
8 Euro Staro Crown
9 Conrads On Line
11 Kanonis Lobell
12 Garland Kronos
10 Xanthos Crown
2 Mob Muscle
6 Prestige
D-hästar
7 Pampino
Answer to: "3 GLOBAL INVESTMENT har två gånger i rad galopperat till slut med "
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, S.J.'S PHOTOCOPY
|
Hur kan du ranka ner PRESTIGE så mycket?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-19 17:35:26
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, GLOBAL INVESTMENT
|
Helt rätt!
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-06-20 03:01:54
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 11, KANONIS LOBELL
|
Med risk för att få skit.. Är inte Global Investment en rätt medioker pålle? inte imponerad av den o tycker favoritskapet känns lite Björn-hypat..
Tycker det är ett svårt lopp o kommer nog gardera friskt. Finns en del som är intresserade av spets o några till som kan dra upp tempot i dödens så lite fart på loppet kanske att vänta?
3hästar jämt (3,4,5) spelade o jag ska inte säga att jag är jättepåläst men tycker att av de tre är det SJs Photocopy som verkar bäst men det finns mååånga lågt spelade men bra hästar. Kanonis Lobell 1%?? Skämt?
Nä det här blir dyrt!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-20 14:00:18  Med risk för att få skit.. Är inte Global Investment en rätt medioker pålle? inte imponerad av den o tycker favoritskapet känns lite Björn-hypat..
Tycker det är ett svårt lopp o kommer nog gardera friskt. Finns en del som är intresserade av spets o några till som kan dra upp tempot i dödens så lite fart på loppet kanske att vänta?
3hästar jämt (3,4,5) spelade o jag ska inte säga att jag är jättepåläst men tycker att av de tre är det SJs Photocopy som verkar bäst men det finns mååånga lågt spelade men bra hästar. Kanonis Lobell 1%?? Skämt?
Nä det här blir dyrt!
Answer to: "Med risk för att få skit.. Är inte Global Investment en rätt medioker p"
|
Became a member:
Forum posts:
|
erik upp bakom stig-h-häst igen... har sagt det förr och säger det igen. ta med hästen.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-06-20 14:19:12  erik upp bakom stig-h-häst igen... har sagt det förr och säger det igen. ta med hästen.
Answer to: "erik upp bakom stig-h-häst igen... har sagt det förr och säger det igen."
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 4, WORSHIP
|
Jo tack vi har hört den förr.. Har du något annat som du går på när du tippar eller är Stig-Erik det enda?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-20 14:37:43  Jo tack vi har hört den förr.. Har du något annat som du går på när du tippar eller är Stig-Erik det enda?
Answer to: "Jo tack vi har hört den förr.. Har du något annat som du går på när d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja, det är faktiskt dom enda hästarna jag spelar på... i loppen han inte kör har jag tomt...
nej, skämt åsido, den "kombinationen" är inte det enda jag spelar på. men det är ett vinnande koncept som är spelvärt.
fransk-amerikansk häst.
bra tränad, gissar jag.
bra kusk.
tycker stig-erik uppfyller dom kriterierna bra...
men visst man plockar vilka hästar man vill. men när man ser hur stig-erik vinner gång på gång med åsnor så väl som elithästar så börjar man väl spela hästarna? eller? det gör i alla fall jag.
men jag har för övrigt inte satt mig in i den här rundan och kommer inte att lämna in heller, så min kommentar är absolut överflödig.
men ärligt talat så förstår jag inte varför inte fler spelar på stig-erik-hästarna när dom vinner, vinner, och vinner.
vad tycker du själv?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-06-20 14:58:44  ja, det är faktiskt dom enda hästarna jag spelar på... i loppen han inte kör har jag tomt...
nej, skämt åsido, den "kombinationen" är inte det enda jag spelar på. men det är ett vinnande koncept som är spelvärt.
fransk-amerikansk häst.
bra tränad, gissar jag.
bra kusk.
tycker stig-erik uppfyller dom kriterierna bra...
men visst man plockar vilka hästar man vill. men när man ser hur stig-erik vinner gång på gång med åsnor så väl som elithästar så börjar man väl spela hästarna? eller? det gör i alla fall jag.
men jag har för övrigt inte satt mig in i den här rundan och kommer inte att lämna in heller, så min kommentar är absolut överflödig.
men ärligt talat så förstår jag inte varför inte fler spelar på stig-erik-hästarna när dom vinner, vinner, och vinner.
vad tycker du själv?
Answer to: "ja, det är faktiskt dom enda hästarna jag spelar på... i loppen han inte"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 4, WORSHIP
|
Jag håller med dej! Skojjade bara lite..  Men du har helt rätt! Stig-Erik har ruggig form och har haft det en längre tid!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|