[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2008-06-01 21:43:57
|
|
V75-1 | Bronsdivisionen, försök 3. 1:A PRIS 110 000 kr 2140 V 1. GLEE FACE Kolgjini Lutfi 2. JENSPETER HORNLINE Ohlsson Ulf 3. SIMB LUCILLE Eriksson Ulf 4. RIVALDO Norberg Jan 5. SALO Eklöf Bo 6. THUNDER SCOOP Lindberg Lars 7. CELEBRITY PHOTO Kihlström Örjan 8. SHEJK YERBOUTI Bergh Robert 9. MORE SEA Jansson Torbjörn 10. BALDER EXCLUSIVE Goop Björn 11. S:T JÖRGEN Svanstedt Åke
Turordning: 10-2-8-1-4-5-6-7-9-11-3
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-01 22:19:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Glee Face runt om!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-01 23:42:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GLEE FACE
|
Måste fan vara stensäker eller ? Sett lysande ut och nu kör Ludde i spets.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-01 23:58:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, THUNDER SCOOP
|
Vad nu? More Sea och Balde Exklusive är riktigt bra djur. Glee Face är inte på något sett säker. Jenspeter kan få loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 10:49:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
glee face ska med på lappen i alla fall.
rök med en snorkråka mot korvetten.
får kolla om nån kan tänkas hinna fram i spets före honom. ludde kör väl spets annars?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-06-02 15:00:24  glee face ska med på lappen i alla fall.
rök med en snorkråka mot korvetten.
får kolla om nån kan tänkas hinna fram i spets före honom. ludde kör väl spets annars?
Answer to: "glee face ska med på lappen i alla fall.
rök med en snorkråka mot kor"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 8, SHEJK YERBOUTI
|
Håller med om att Glee Face borde vinna detta. Men Det finns några startsnabba på utsidan som kan ställa till det från början... Thunder Scoop och Lindberg är snabba ut..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 15:05:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
har kollat hur alla hästarna startar. thunder ser riktigt snabb i en start, men även salo verkar snabb, fast thunder har ju springspår så han får nog första budet. 2, 3, 4 såg inte speciellt rappa ut. ska tilläggas att alla starter jag såg inte var volt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 15:33:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MORE SEA
|
Tänf på att Luddes hästar är extremt bankänsliga & funkar nästan bara på Jägersro & Halmstad, de gick bra på Valla senast med då var banan elitloppspreparerad, de har funkat på Åby sista tiden också men detta p.g.a att banan är omlagt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 20:47:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GLEE FACE
|
Kan inte tänka mig att de e nå fel på banan...dom brukar fixa till den..ska bli bra väder tydligen hela veckan...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 20:56:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, THUNDER SCOOP
|
Banan fixad eller inte. Om Ludde inte vinner (vilket han förmodligen inte gör) så har han åtminstone något att skylla på - norrlandsbanorna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-03 13:30:34  Banan fixad eller inte. Om Ludde inte vinner (vilket han förmodligen inte gör) så har han åtminstone något att skylla på - norrlandsbanorna.
Answer to: "Banan fixad eller inte. Om Ludde inte vinner (vilket han förmodligen inte "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GLEE FACE
|
Ha Ha ..de har du lite rätt i..men vinstchans har han i alla loppen..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-04 11:47:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, JENSPETER HORNLINE
|
Jenspeter Hornline Uffe buffe lurar dem ofta 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-05 17:14:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
har samställt och kollat på hur alla hästarna startar. orkade inte och hann inte titta på hela lopp eftersom det tar sån enorm tid. valde at samla litye fakta istället. atg:s lopparkiv är behöver uppgraderas till youtube-standard så att man kan titta utan att sitta i pentagon.
får väl tillägga att jag inte tar sanningspatent på tankarna jag lägger in. kan ha fel. bara att korrigera i så fall. faktan ska dock stämma.
ok... mina funderingar och fakta:
2140v. 500 000-900 000kr
1: glee face: - slö ut? spetsar inte? lång resa.
2: jenspeter hornline: slö ut. spetsar inte? fin form. vunnit 2/5 senaste loppen. fint på kontot: 871 000. har sprungit på östersund, dock utan vinst, tror jag. kort resa från bergsåker.
3: simb lucille: slö ut. sprungit på banan innan men ingen vinst. kort resa från bergsåker.
4: rivaldo: slö ut. amatötrränad häst med proffskusk. kan vara positivt. amatörer med få hästar har ibland fina resultat eftersom dom har så mycket tid till varje häst. hästarna får mycket träning och god skötsel. vunnit 6 av 30 lopp på hemmabanan. fina flis på kontot: 806 000.
5: salo: ganska snabb ut. halvbetonat spetsbud? sådär spår dock. vann senast och har vunnit 2 av sina 5 senaste lopp. bra form. 845 000 på kontot. kort resa från solänget.
6: thunder scoop: snabb ut. spetsbud? vunnit 2 av 5 senaste loppen. vunnit 3/8 lopp på banan. kort resa.
7: celebrity photo: slö ut, men bra spår. föll som hyfsad favorit förra loppet. god chans att vinna nu istället. 3/5 favoriter som faller vinner loppet efter. 839 000 på kontot. reser dock långt från halmstad.
8: shejk yerbouti: ej snabb ut. föll som favorit senast. vunnit 3/5 senaste loppen. kort resa.
9: more sea: kass på kontot: 518 000. ganska lång resa från solvalla.
10: balder exclusive: vunnit 1 och kommit 3-i-topp i 4 av dom 5 senaste loppen. fin form. lång resa från halmstad och kass på kontot: 574 000.
11: st jörgen: amatörtränad häst med proffskusk upp. hemmabana. har dock inte vunnit något av sina 8 lopp på banan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-05 19:14:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GLEE FACE
|
1 Glee Face är den häst som "Ludde" tror på mest av sina inom V75. - Han gör bra lopp hela tiden. Han fick en sen lucka sist och hade vunnit annars. Glee Face är snabb ut och borde hävda sig bra här, säger han i en intervju på ATG.se. Han har verkligen varit på tårna på slutet, och var snubblande nära att speeda sig till vinst från ledarryggen i finalerna på Solvalla senast till över 27 ggr pengarna. Från ett passande innerspår lär "Ludde" ladda allt vad det går för att hålla upp ledningen, och sedan är det hästen att slå. Motståndet är inte det värsta han stött på, och från ledningen är det en bra vinstchans, och han måste streckas mycket tidigt.
8 Shejk Yerbouti gav sig i ledningen senast på Solvalla, och var inte som bäst då, utan att vara dålig. Han fick öppna tufft för spets, och gav sig aldrig helt. Han har vunnit sina flesta lopp från ledningen, där han är mest effektiv, men stallet tror att han fungerar fint bakifrån också. Hästen ser fin ut i jobben, och det ska vara stall Berghs bästa chans i omgången enligt Jimmy Jonsson i stallet. Det är en högklassig sort som ska räknas i dessa sammanhang bara det löser sig från det chansartade spåret. Tidigt motbud för Robert Bergh.
7 Celebrity Photo fick ett bra lopp senast och borde nog ha avgjort till slut men speeden ebbade ut mitt på upploppet. Intressant med Örjan i sulkyn. Han är ingen raket från start, så läget kan innebära viss vingelrisk. Form för en tätplats finns, men det måste klaffa för "Lädrets" sexåring. Tidig vid gardering.
6 Thunder Scoop är snabb ut, men inte gynnad av voltstart. Kan ändå utmana om spets tack vara spåret, och från ledningen finns det vissa möjligheter att leda runt om för Lars Lindberg. Gjorde nyligen ett jättelopp när han vann från spets, trots att han fick tryck på sig i omgångar. Barfota om banan tillåter. Skrällbud.
2 Jenspeter Hornline var oplacerad i bronsfinalen på Solvalla senast, trots en 13-tid. Han blev då störd 800 meter kvar när Golden Tilly galopperade, säger Ulf Ohlsson. Han kändes fortsatt fin, och Ulf hade strax under 12, sista rundan. Ska åter tävla barfota runt om, och med norskt huvudlag. Spåret ska gå bra, men det är inget spetsbud. Outsider.
4 Rivaldo har fått ett bra läge och är snabb ut. Janne Norberg är en av de mest startsnabba kuskarna vi har i landet, och med klaff på bitarna kan ekipaget överraska. Släppte till Jenspeter Hornline näst senast, och hängde med bra till en andraplats bakom honom. Skötte sig godkänt i finalerna senast, utan att få några pengar. Taktiken får ge sig under loppet, säger Janne.
Spetsbud: 1 Glee Face försöker hålla ut 4 Rivaldo och 6 Thunder Scoop
Ranking
A-hästar
1 Glee Face
B-hästar
8 Shejk Yerbouti
7 Celebrity Photo
6 Thunder Scoop
C-hästar
2 Jenspeter Hornline
4 Rivaldo
10 Balder Exclsive
5 Salo
D-hästar
9 More Sea
3 Simb Lucille
11 S:t Jörgen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-06 09:12:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, THUNDER SCOOP
|
Helt inne på samma linje som dalmaset, både på ranking o allt.
Jag tar dock bara två C hästar (Salo o BE) och stänger sen. Dock tar jag bort CP från min lapp helt o hållet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-06 09:20:15 Edited(1): 2008-06-06 09:21:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
dalmaset: det som slog mig ett par gånger när jag läste dina analyser var hur olika man upplever hästarnas startsnabbhet. när jag kollat på hur hästarna startar har jag tyckt att många av dom som du har lagt ut som startsnabba ser långsamma ut...
ta bort glee face. förutom ett lopp på mo (måste väl vara momarken? går inte att klicka på i atg:s arkiv.) har han aldrig vunnit utanför jägerso. han har inte vunnit på v75 heller. bort.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-06 09:23:36  dalmaset: det som slog mig ett par gånger när jag läste dina analyser var hur olika man upplever hästarnas startsnabbhet. när jag kollat på hur hästarna startar har jag tyckt att många av dom som du har lagt ut som startsnabba ser långsamma ut...
ta bort glee face. förutom ett lopp på mo (måste väl vara momarken? går inte att klicka på i atg:s arkiv.) han har aldrig vunnit utanför jägerso. han har inte vunnit på v75 heller. bort.
Answer to: "dalmaset: det som slog mig ett par gånger när jag läste dina analyser va"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, THUNDER SCOOP
|
Nyckel...Glee Face var grym på valla trots resa, samt som du sa själv så har han dessutom vunnit på Momarken. Det där med startsnabbhet, kan ju variera från spår till spår, men även framför allt beroende på om kusken ´laddar´ eller inte. Det e klart att en häst kan se långsam ut om kusken inte kör från start
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-06 09:32:32  Nyckel...Glee Face var grym på valla trots resa, samt som du sa själv så har han dessutom vunnit på Momarken. Det där med startsnabbhet, kan ju variera från spår till spår, men även framför allt beroende på om kusken ´laddar´ eller inte. Det e klart att en häst kan se långsam ut om kusken inte kör från start
Answer to: "Nyckel...Glee Face var grym på valla trots resa, samt som du sa själv så"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo ludde vann där med glee face, men inte på v75 utan ett veckolopp... kanske är sämre hästar med då? och jag håller absolut med om att han var riktigt bra mot korven sist. men känner nog mig ändå lite småskeptisk... får väl se. tror ett par av dom lågstreckade verkar bra. har dock inte valt hästar alls ännu, utan bara sammanställt fakta och tittat på startsnabbhet. orkade inte kolla på hela lopp. atg hackar hela tiden för mig så det tar en kopiös tid att se ett helt lopp så jag valde att bara kolla starterna
när jag försökte sammanställa deras startsnabbhet tittade jag på ett par olika lopp med flera av hästarna (i alla 7 avdelningarna) för att försäkra mig om ifall hästarna verkligen var så långsamma som jag tyckte dom såg ut, och i flera fall visade dom ingenting... så jag blir lite osäker.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-06 09:59:35  jo ludde vann där med glee face, men inte på v75 utan ett veckolopp... kanske är sämre hästar med då? och jag håller absolut med om att han var riktigt bra mot korven sist. men känner nog mig ändå lite småskeptisk... får väl se. tror ett par av dom lågstreckade verkar bra. har dock inte valt hästar alls ännu, utan bara sammanställt fakta och tittat på startsnabbhet. orkade inte kolla på hela lopp. atg hackar hela tiden för mig så det tar en kopiös tid att se ett helt lopp så jag valde att bara kolla starterna
när jag försökte sammanställa deras startsnabbhet tittade jag på ett par olika lopp med flera av hästarna (i alla 7 avdelningarna) för att försäkra mig om ifall hästarna verkligen var så långsamma som jag tyckte dom såg ut, och i flera fall visade dom ingenting... så jag blir lite osäker.
Answer to: "jo ludde vann där med glee face, men inte på v75 utan ett veckolopp... ka"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, THUNDER SCOOP
|
När jag såg startlistorna i söndags så var min spontana tanke...SPIK!!!
Tyckte där saknades motstånd, 7,8,10 har svåra spår och 2:an har jag inte mycket till övers för.
Men nu i veckan har jag börjat tveka, och det blir inte spik... DOCK A häst på Glee
6 - enda chans är nog om han kan ta spesten ifrån Glee
8 - är en såpass klasshäst att man ska inte ta bort VID GARDERING
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-06 10:48:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GLEE FACE
|
Jag kan hålla med om att jag inte alls är säker på att 1 Glee Face håller ledningen, men Ludde ska ladda och bland övriga verkar det inte vara några raketer.
ex på intervjuer: 6 Thunder Scoop, hyggligt startsnabb, men ingen raket från start, enligt Lars Lindberg, 4 Rivaldo, kan öppna snabbt, men spåret kunde vara bättre, enligt Lars Nordström. 7 Celebrity Photo, Springspår är bra, men jag tvivlar på att han är såpass rask att han kan komma till ledningen, säger "Lädret".
Det är de värsta motbuden till spets.
Jag tittar inte så mycket på lopp, utan läser allt jag kommer över, många intervjuer och andra experttips. Även om han inte spetsar direkt, finns ju möjligheten att han slinker ut tidigt, och då kör nog Ludde offensivt. Kapacitetsmässigt tror jag han är bäst helt enkelt. En brasklapp kan vara om banan är för lös. Jag vet inte hur han fungerar då. Då blir det även minus för Shejk Yerbouti och då är båda favortierna illa ute. Därför kan det vara klokt att göra som Pisdalicker, och utse Glee Face till en A-häst, och gardera flitigt istället.
Nu gör jag detta tips redan under torsdagen, och innan inlämning kommer det massvis med info som man får ta till sig innan inlämning, och det är mycket möjligt att jag hittar en bättre spik innan det kör igång.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|