[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2008-06-01 21:43:57
|
|
V75-3 | Jämtlands Stora Pris (Gulddivisionen, försök 2) (Gr. II Int.). Fetodds - 500.000 kr extra i vinnarpotten! 1:A PRIS 750 000 kr 2140 A 1. FINDERS KEEPERS Svanstedt Åke 2. AMOUR AMI Bergh Robert 3. TRITON SUND Kihlström Örjan 4. GLEN KRONOS Kolgjini Lutfi 5. DIG FOR DOLLARS Oscarsson Jim 6. GIANT SUPERMAN Larsson Fredrik B 7. CONNY NOBELL Goop Björn 8. MAX DE GUEZ Frick Jim 9. SCARLETS AINO Sundberg Hans-Owe 10. HOT TUB Öhman Marcus a
Turordning: 9-1-10-4-3-5-6-2-8-7
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 00:02:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, GLEN KRONOS
|
Trevligt lopp. Glen och Giant känns tidiga. Hot Tub var strålande i monté senast. Men trav och monté är ju inte riktigt samma sak. Klart svårbedömd. Scarlets Aino blir troligen överstreckad. Inte alls samma häst när den får gå bakifrån.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 10:46:03  Trevligt lopp. Glen och Giant känns tidiga. Hot Tub var strålande i monté senast. Men trav och monté är ju inte riktigt samma sak. Klart svårbedömd. Scarlets Aino blir troligen överstreckad. Inte alls samma häst när den får gå bakifrån.
Answer to: "Trevligt lopp. Glen och Giant känns tidiga. Hot Tub var strÃ¥lande i montÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
finders keepers måste väl vara given. spets och sen är hälften vunnet.
amour ami eller triton hamnar väl i dödens? bort.
scarlets aino hamnar väl rygg på finders och därfrån undrar jag om han kan vinna.
går det fort blir väl finders slutkörd och då kommer scarlets aino inte ut eller så är finders inte först längre och då är scarlet 3 inner. går det sakta blir han instängd.
har inte kollat på nåt lopp än men är inte hot tub giftig?
max de guez har jag inte heller sett.
glen vinner inte. sämre än både triton och scarlets aino i mitt huvud.
med på systemet: 1, 10 och varning på 7. goop är goop om han så ska köra en kamel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 10:59:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hot Tub slog väl världsrekord i monté under elitlopps helgen, finns me på min lapp iaf.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 11:45:08 Edited(1): 2008-06-02 11:45:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, GLEN KRONOS
|
Hittills ser det ju trevlgit ut hur hästarna är streckade. De tre första och Dig for Dollas är överstreckade. Som sagt, det här står nog mellan Glen Kronos, Giant Superman och Hot Tub. Övriga är inte alls i samma klass. Även om Conny är på gång, men han bör få svårt från spår sju.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 11:49:56  Hittills ser det ju trevlgit ut hur hästarna är streckade. De tre första och Dig for Dollas är överstreckade. Som sagt, det här står nog mellan Glen Kronos, Giant Superman och Hot Tub. Övriga är inte alls i samma klass. Även om Conny är på gång, men han bör få svårt från spår sju.
Answer to: "Hittills ser det ju trevlgit ut hur hästarna är streckade. De tre första"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag tycker finders keepers varit strålande hela våren? och spår 1?
hur tänker du när du tror att dom ska mala ner honom?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 11:57:05  jag tycker finders keepers varit strålande hela våren? och spår 1?
Answer to: "jag tycker finders keepers varit strålande hela våren? och spår 1?
hu"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, GLEN KRONOS
|
 jag tycker finders keepers varit strålande hela våren? och spår 1?
Det tycker verkligen inte jag. Inte övertygat när den mött bra motstånd. Både Glen Kronos och Giant Superman galopperade bort fina placeringar i Elitloppskvalen, Finders Keepers hängde mest med på tur. Hot Tub är en gigant, skulle troligen spikas om det rörde sig om monté. Nu är de trav, inte alls samma häst då. Tyvärr. Men måste självklart med på lappen.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-06-02 12:02:57 Edited(1): 2008-06-02 12:05:41   jag tycker finders keepers varit strålande hela våren? och spår 1?
Det tycker verkligen inte jag. Inte övertygat när den mött bra motstånd. Både Glen Kronos och Giant Superman galopperade bort fina placeringar i Elitloppskvalen, Finders Keepers hängde mest med på tur. Hot Tub är en gigant, skulle troligen spikas om det rörde sig om monté. Nu är de trav, inte alls samma häst då. Tyvärr. Men måste självklart med på lappen.
Answer to: "jag tycker finders keepers varit strålande hela våren? och spår 1"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 5, DIG FOR DOLLARS
|
Du har förmodligen ingen aning om vilka placeringar Giant Superman och Glen Kronos galopperade bort skulle jag tro...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 12:51:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TRITON SUND
|
1 a häst för mig är TRITON SUND...GIANT SUPERMAN ska ej räknas bort..fredde revanchsugen sen "överkörningen"sist..men ett bra o svårt lopp!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 12:55:25 Edited(3): 2008-06-02 12:56:37  1 a häst för mig är TRITON SUND...GIANT SUPERMAN ska ej räknas bort..fredde revanchsugen sen "överkörningen"sist..men ett bra o svårt lopp!!
Answer to: "1 a häst för mig är TRITON SUND...GIANT SUPERMAN ska ej räknas bort..fr"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, FINDERS KEEPERS
|
Håller med Biggen helt o hållet, samt kanske slänger in Hot Tub som B-häst.
Triton måste väl gått en världsrekord tid senast? Eller det räknas inte när man inte vinner??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 13:15:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, GLEN KRONOS
|
Triton har ju inte heller visat något mot den översta eliten som han möter nu, i mina ögon iaf.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-06-02 13:36:10  Triton har ju inte heller visat något mot den översta eliten som han möter nu, i mina ögon iaf.
Answer to: "Triton har ju inte heller visat något mot den översta eliten som han möt"
|
V 5, DIG FOR DOLLARS
|
Det har absolut inte Glen Kronos gjort heller....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 15:08:44   jag tycker finders keepers varit strålande hela våren? och spår 1?
Answer to: "jag tycker finders keepers varit strålande hela våren? och spår 1"
|
Became a member:
Forum posts:
|
anledningen till att jag tror på finders keepers är framför allt hans spår. han är ju ruskigt snabb i starten, tycker jag. och väl i spets borde han ha mycket goda chanser att vinna. nästan hälften av alla lopp vinns ju ifrån spets.
ska kolla hur dom här hästarna startar nu. har bara kollat lopp 1 och 2.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 15:37:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, AMOUR AMI
|
Bergh kanske avaktar från början den här gången & låter Åke, Fredde, Björn & Lutfi köra från start & tar speedar ner dom till slut istället.
Det är mitt taktiska råd till Bergharn.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-06-02 16:08:58
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 10, HOT TUB
|
1,3,10 bör räcka 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 20:19:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, SCARLETS AINO
|
är ni dumma hela bunten,ni vet väl vem som vinner.Han tar rygg på katapulten finders keepers sen får han lucka och vinner
Hade han haft framspår hade han varit stenklar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 20:35:55  är ni dumma hela bunten,ni vet väl vem som vinner.Han tar rygg på katapulten finders keepers sen får han lucka och vinner
Answer to: "är ni dumma hela bunten,ni vet väl vem som vinner.Han tar rygg på katapu"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, FINDERS KEEPERS
|
 är ni dumma hela bunten,ni vet väl vem som vinner.Han tar rygg på katapulten finders keepers sen får han lucka och vinner
Välkommen till verkligheten, har du inget travnyttigt att komma med eller är du bara ute efter att berätta vem du vill ska vinna?
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-06-03 11:35:17
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 3, TRITON SUND
|
måste vara bra chans för Triton...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-03 15:57:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
har kollat hur hästarna ser ut i dom senaste loppen. blev inte speciellt imponerad av conny nobell, ändå tror jag han kan bli farlig.
inte heller hot tub imponerade i dom lopp jag såg. dom var dock ganska gamla och mot bra hästar.
max de guez tror jag inte sa mig nånting.
såg ett lopp där glen plockade finders, men jag undrar om han fixar det med dom här positionerna?
åke släpper väl inte spets till nån här? eller vad tror ni?
nåt man får se upp med är hästar som fallit som favoriter i loppet innan. händer ofta att dom vinner som bortglömda i loppet efter istället. finns en eller några såna hästar här...
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-06-03 16:10:15  har kollat hur hästarna ser ut i dom senaste loppen. blev inte speciellt imponerad av conny nobell, ändå tror jag han kan bli farlig.
inte heller hot tub imponerade i dom lopp jag såg. dom var dock ganska gamla och mot bra hästar.
max de guez tror jag inte sa mig nånting.
såg ett lopp där glen plockade finders, men jag undrar om han fixar det med dom här positionerna?
åke släpper väl inte spets till nån här? eller vad tror ni?
nåt man får se upp med är hästar som fallit som favoriter i loppet innan. händer ofta att dom vinner som bortglömda i loppet efter istället. finns en eller några såna hästar här...
Answer to: "har kollat hur hästarna ser ut i dom senaste loppen. blev inte speciellt i"
|
V 5, DIG FOR DOLLARS
|
Du gör ett bra jobb nyckel!
|
|
Reply
|
|
[ 1