[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2008-06-01 21:43:57
|
|
V75-6 | Klass II, försök 3. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 A 1. LOST WITHOUT YOU Lång Göran 2. STORMY SAND Goop Björn 3. HAMPUS C.D. Svensson Henrik 4. GIN WILDER Olsson Roger N 5. KEENA FRONTLINE Eriksson Ulf 6. SIMB FRIZZ Frick Jim 7. ZAC SEABROOK Norberg Jan 8. KRÅNGEL Larsson Fredrik B 9. SIMB TYRANT Bergh Robert 10. SPEXY Edin Stefan 11. JUNGLE GEORGE Untersteiner Johan 12. ARRAS T.C.B. Svanstedt Åke
Turordning: 7-1-9-11-8-5-2-12-3-6-4-10
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-06-01 21:48:38
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 12, ARRAS T.C.B.
|
Här finns lördagens bästa spik!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 00:05:22  Här finns lördagens bästa spik!!
Answer to: "Här finns lördagens bästa spik!!"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, STORMY SAND
|
 Här finns lördagens bästa spik!!
Som är?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-06-02 09:19:16   Här finns lördagens bästa spik!!
Som är?
Answer to: "Här finns lördagens bästa spik!!
Som är?"
|
Forum posts: 7100
V 1, LOST WITHOUT YOU
|
Undrar jag med... Känns ju vidöppet men det är ju då man ska spika om det finns en bra motivering till någon stensäker här. Öppen för förslag.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-06-02 11:44:40  Undrar jag med... Känns ju vidöppet men det är ju då man ska spika om det finns en bra motivering till någon stensäker här. Öppen för förslag.
Answer to: "Undrar jag med... Känns ju vidöppet men det är ju då man ska spika om d"
|
V 12, ARRAS T.C.B.
|
Arras T.C.B ska bara runda detta gäng! Har varit riktigt bra hos Åke. Man har nästan fått lite Earl Tilly känsla när man sett honom i dom senaste starterna...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 11:47:34  Arras T.C.B ska bara runda detta gäng! Har varit riktigt bra hos Åke. Man har nästan fått lite Earl Tilly känsla när man sett honom i dom senaste starterna...
Answer to: "Arras T.C.B ska bara runda detta gäng! Har varit riktigt bra hos Åke. Man"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, STORMY SAND
|
 Arras T.C.B ska bara runda detta gäng! Har varit riktigt bra hos Åke. Man har nästan fått lite Earl Tilly känsla när man sett honom i dom senaste starterna...
Men spår tolv? Det har ju tom Earl Tilly problem med.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-06-02 11:49:28   Arras T.C.B ska bara runda detta gäng! Har varit riktigt bra hos Åke. Man har nästan fått lite Earl Tilly känsla när man sett honom i dom senaste starterna...
Men spår tolv? Det har ju tom Earl Tilly problem med.
Answer to: "Arras T.C.B ska bara runda detta gäng! Har varit riktigt bra hos Å"
|
V 12, ARRAS T.C.B.
|
Inte mot dessa hästar...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-02 15:48:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, ZAC SEABROOK
|
Gin Wilder har bra läge nu, skoryck? Men Stormy Sand blir nog försvår med Goppen i sulkyn. Goopen vinner nog.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-03 13:39:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, KRÅNGEL
|
tycker att KRÅNGEL ser mest intressant ut..mötte bättre hästar än dessa sist,,blev 4 a då..Västebo Paradis vann..ett öppet o svårlöst lopp
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-04 11:51:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, KRÅNGEL
|
Luktar krångel hela loppet lång väg för alla. 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-06-04 17:16:16  Luktar krångel hela loppet lång väg för alla. 
Answer to: "Luktar krångel hela loppet lång väg för alla.:D"
|
V 1, LOST WITHOUT YOU
|
Fredrik B Larsson känns sällan intressant och från 8:e spår....Han lär ladda,4:e spår genom första sväng, Fram i dödens,pressa,kall häst i sista sväng....Jag chansar på att LOST WITHOUT YOU kan få loppet men kusken emot. ARRAS intressantare då kanske? Tommie kanske är rätt ute? Svepning 700 kvar och lätt undan?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-04 20:49:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, ARRAS T.C.B.
|
Jo men "PepsPersson" har ju lagt in en välmotiverad  kommentar i alla 7 loppen.
Kul att veta vilka hästar han valt till oddsjakten...Inga direkta kommentarer till varför.
Vill vi se vem NÅGON här på forumet väljer som "sin vinnare" kan vi klicka på deras profil.
Annars tror jag att dom flesta håller med om att inläggen här ska handla om:
Fakta, Badkarskörningar och ideer till drag och varför, samt "hört på stallbacken" och läst någonstans (gärna MED källa inkluderat)
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-06-05 08:15:51
 Jo men "PepsPersson" har ju lagt in en välmotiverad  kommentar i alla 7 loppen.
Kul att veta vilka hästar han valt till oddsjakten...Inga direkta kommentarer till varför.
Vill vi se vem NÅGON här på forumet väljer som "sin vinnare" kan vi klicka på deras profil.
Annars tror jag att dom flesta håller med om att inläggen här ska handla om:
Fakta, Badkarskörningar och ideer till drag och varför, samt "hört på stallbacken" och läst någonstans (gärna MED källa inkluderat)
Answer to: "Jo men "PepsPersson" har ju lagt in en välmotiverad;) kommentar "
|
|
|
Posted: 2008-06-05 11:10:35  Peps röker på rätt kraftigt, tror dessutom att han har läs o skrivsvårigheter, han ramlade in här igår som medlem ....han vet nog inte hur häst ser ut ens. 
Answer to: "Peps röker på rätt kraftigt, tror dessutom att han har läs o skrivsvår"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, STORMY SAND
|
 Peps röker på rätt kraftigt, tror dessutom att han har läs o skrivsvårigheter, han ramlade in här igår som medlem ....han vet nog inte hur häst ser ut ens.
Har vi börjat med mobbing av nytillkommna travfantaster igen? Ni är bara avundsjuka. Jag tycker inte att hans drag är helt upp åt väggarna.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-06-05 11:23:23   Peps röker på rätt kraftigt, tror dessutom att han har läs o skrivsvårigheter, han ramlade in här igår som medlem ....han vet nog inte hur häst ser ut ens.
Har vi börjat med mobbing av nytillkommna travfantaster igen? Ni är bara avundsjuka. Jag tycker inte att hans drag är helt upp åt väggarna.
Answer to: "Peps röker på rätt kraftigt, tror dessutom att han har läs o skr"
|
V 1, LOST WITHOUT YOU
|
Jag vill försvara mig lite. Var inte ute efter att mobba Peps utan argumenterade bara emot hans idé Krångel, Bra häst men fel kusk och läge.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-05 11:52:21  Jag vill försvara mig lite. Var inte ute efter att mobba Peps utan argumenterade bara emot hans idé Krångel, Bra häst men fel kusk och läge.
Answer to: "Jag vill försvara mig lite. Var inte ute efter att mobba Peps utan argumen"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, STORMY SAND
|
 Jag vill försvara mig lite. Var inte ute efter att mobba Peps utan argumenterade bara emot hans idé Krångel, Bra häst men fel kusk och läge.
Jag syftade inte på dig när jag skrev det inlägget Soberano. Du hade en vettig motivering till varför inte Krångel ska vinna. Det tycker jag inte att Hogan hade.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-05 18:48:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tror att Peps är en gammal spelare i ny tappning ! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-06-05 19:11:31
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 1, LOST WITHOUT YOU
|
Jag ber om ursäkt Peps, det var ditt nickname som gjorde att jag inte kunde hålla igen....han e ju cool! Sorry! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-06-05 19:16:20
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 1, LOST WITHOUT YOU
|
Sen menade jag musikern Peps ...att han kanske inte visste hur en häst ser ut tack vare....hm...hm...hm....men det var fel skämt, det är bra att du är vaken DeRein, helt rätt. Ska ej upprepas! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-05 19:38:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, SIMB TYRANT
|
9 Simb Tyrant hamnade långt bak i fältet senast under V75 på Elitloppslördagens Klass III-final. Visade ändå fortsatt form med en stark avslutning som femma bakom vinnande Bonus Käll på nytt rekord. Har vunnit fyra lopp tidigare under året, och ska duga bra i klassen. Räknas tidigt för Robert Bergh från ett intressant läge.
12 Arras T.C.B. kan verkligen flytta på sig ordentligt en bit och trots läget är det ett tidigt streck då han avslutade visslande 1.11,5 sista 1000 vid segern näst senast. Hästen har nu gjort fyra starter i "Svanens" regi, och han har varit duktig i samtliga starter, med tre segrar och en andraplats som resultat. Hästen ska övernatta denna gång, vilket kan vara ett frågetecken. Kommer troligen att gå barfota runt om igen. Ska räknas.
1 Lost Without You var mycket fin senast i årsdebuten, som han vann överlägset efter att ha öppnat snabbt till ledningen. Bra chans från den positionen igen, men det finns ett par startsnabba konkurrenter, som kan sätta käppar i hjulet för Göran Lång. Hästen gick med skor senast, men kommer att lättas till barfota fram denna gång. Bör gå framåt med loppet i kroppen, och har vunnit i klassen tidigare, och står perfekt inne i loppet. Bra chans från spets.
3 Hampus C.D. gick godkänt på Solvalla senast, men hade inga sparade krafter. Har fått ett bra spår, och Henrik Svensson meddelar full laddning mot spets, för att sedan köra där. Nu aviseras det även skoryck, vilket man provade en gång ifjol, och då vann han på ett bra sätt. Räknas från ledningen om det inte kostar för mycket.
8 Krångel är en lovande fyraåring som gick starkt senast från köplats bakom topphästar under Elitloppshelgen. Hade varit ifrån en dryg månad innan det loppet, och ska ha gått framåt med genomköraren i kroppen. Har ett strulläge i form av åttondespår, men kapacitet finns för vinst till bra V75-rens, bara det klaffar det minsta. Fredrik B.Larsson tränar och kör. Outsider. -Stark som fyra senast efter en tids frånvaro. Trots svårt spår tror vi att han är med i den främre träffen, säger Fredrik på sin hemsida.
11 Jungle George fick ett alltför tufft upplägg i finalerna senast och var ursäktad för den insatsen. Har visat knallform i starterna innan med tre raka segrar, och nu kan han bli bortglömd för en mindre bra prestation mot tufft motstånd. Hästen känns fortsatt jättefin efter senaste starten, och tränaren tror att formen är lika bra som vid segrarna. Han trivs med Johan Untersteiner i vagnen, och går bäst bakifrån, vilket han måste göra härifrån. Distansen ska vara hans bästa, och med klaff på vägen kan han överraska.
2 Stormy Sand fick tur i spårlottningen och avslutade bra senast även om han inte räckte till seger. Chansen ökar om han kommer förbi 1 Lost Whitout You som också kan öppna snabbt och senast vann enkelt från ledningen. Har hovproblem och måste därför gå med skor denna gång, vilket troligen är ett minus. "Lädret" är lite osäker på formen då han stått över något sen senast. Duger normalt bra i klassen, men skorna kan göra skillnaden.
Spetsbud: 1 Lost Without You försöker hålla ut 2 Stormy Sand, och 3 Hampus C.D.
Ranking
A-hästar
9 Simb Tyrant
12 Arras T.C.B.
B-hästar
1 Lost Without You
3 Hampus C.D.
8 Krångel
11 Jungle George
C-hästar
2 Stormy Sand
7 Zac Seabrook