Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Startvinge/ar?

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-05-30 15:41:14

Became a member: 
Forum posts:
Tydligen så kör rättvik med vinklad startvinge! Kan någon förklara vad det innebär lite mer i detalj för en nybörjare?
Finns det varianter på hur startvingen kan vara vinklad??

Vilka banor kör isåfall med vinklade startvingar??
Reply
Posted: 2008-05-30 15:52:33 Edited(1): 2008-05-30 15:53:29 Answer to: "Tydligen så kör rättvik med vinklad startvinge! Kan någon förklara vad"

Became a member: 
Forum posts:
Vinklad vinge hjälper spår 7-8-11-12. Jag vet att Jägersro och Gävle har. Det finns såklart mer banor
Reply
Posted: 2008-05-30 16:08:09

Became a member: 
Forum posts:
Att det hjälper 7-8-11-12 är väl egentligen en sanning med modifikation?

Om ekipagen har tänkt backa, vilket de flesta gör från de spåren så är det istället en nackdel med de yttre spåren... Men har man tänkt sig ett offensivt upplägg så är det som du säger en fördel med vinklad vinge för de yttre spåren...

Som svar på en av de ursprungliga frågorna så kan jag svara att det finns bara en vinkel på vinklad vinge, alltså det är inte olika från lopp till lopp, eller bana till bana...
Reply
Posted: 2008-05-30 17:40:41 Answer to: "Att det hjälper 7-8-11-12 är väl egentligen en sanning med modifikation?"

Became a member: 
Forum posts:
Tack och bock för svaren, då känner jag mig lite klokare och närmare miljonerna
Reply
[ 1 ]