[ 1
]
|
|
Posted: 2008-05-17 16:27:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja nu var man inne i en sådan där "formsvacka" igen... Varit riktigt uselt spelande från min sida de senaste veckorna... Men frågan är egentligen hur man kommer ur en formsvacka? Ett par dåliga/många dåliga veckor med ingen eller minimalt med pengar tillbaks på V75, ett bra vinnarspel... Det är väl så mitt år hittils har sett ut... Ligger verkligen inte plus i år i alla fall, kanske totalt, men inte i år...
Så ska man fortsätta på den "inslagna" linjen... Fortsätta att fälla favoriter och köra på mina skrällar... Jag försöker alltid fälla stora favoriter då det är det som jag tycker är kul, hellre en chansartad 10% än en "säker" 80%.... Men då kan man inte heller räkna med pengar tillbaks...
Jaja, det kommer nya veckor och nu hoppas jag kunna jobba på "hemmaplan" så man har tillgång till internet och kan "analysera" loppen bättre och hitta fler vinnare som Ausa T.Y.C...
Lycka Till i fortsättningen allesammans och ge inte upp... Gå aldrig ifrån era ideér....!!!
Fortsatt trevlig helg...!
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-17 19:07:23
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Jag var på Solvalla idag tillsammans med med min syster och hennes nya kille. Dom två vet absolut ingenting om trav. Vi skulle göra ett gemensamt litet system och dom tyckte en hundring per skalle var lagom. Vi bestämde oss för att välja varsin spik och gardera i resten av loppen. Jag tyckte detta var en k8ul grej och gav inga större förhoppningar om vinst...
Svågern ville spika direkt i första avdelningen.´Han tyckte det var ballt och valde favoriten som vann. I andra fick vi med Iceland på 5 hästar. Finders Keepers fanns med på 6 hästar. Själv agerade jag ju "travexpert" i detta sällskap och valde spiken Trade West som kom tvåa...
I femte hade syrran valt Man on the moon som spik efter vissa råd från mig. Jimas Kjoseph satt på sex hästar och Majesty of Rock fanns med på tre streck.
Kanon, fest nästan 9.000 direkt i handen att dela på. Men vems "fel" var det att sjuan sprack? Vem snuvade sällskapet på kanske 150.000 kr...?
Jo sällskapets "travexpert" Grenka...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-17 20:07:27  Jag var på Solvalla idag tillsammans med med min syster och hennes nya kille. Dom två vet absolut ingenting om trav. Vi skulle göra ett gemensamt litet system och dom tyckte en hundring per skalle var lagom. Vi bestämde oss för att välja varsin spik och gardera i resten av loppen. Jag tyckte detta var en k8ul grej och gav inga större förhoppningar om vinst...
Svågern ville spika direkt i första avdelningen.´Han tyckte det var ballt och valde favoriten som vann. I andra fick vi med Iceland på 5 hästar. Finders Keepers fanns med på 6 hästar. Själv agerade jag ju "travexpert" i detta sällskap och valde spiken Trade West som kom tvåa...
I femte hade syrran valt Man on the moon som spik efter vissa råd från mig. Jimas Kjoseph satt på sex hästar och Majesty of Rock fanns med på tre streck.
Kanon, fest nästan 9.000 direkt i handen att dela på. Men vems "fel" var det att sjuan sprack? Vem snuvade sällskapet på kanske 150.000 kr...?
Jo sällskapets "travexpert" Grenka...
Answer to: "Jag var på Solvalla idag tillsammans med med min syster och hennes nya kil"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha... vilken otur, men var du tvungen att skriva.. nya kille. Haha.. så roligt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-17 20:29:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
Grenka, så typiskt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-18 10:12:31  Grenka, så typiskt.
Answer to: "Grenka, så typiskt."
|
Became a member:
Forum posts:
|
Enda som var synd med den spiken var ju att ni bara fick en 6a, i övrigt så hade ni antagligen bara fått 5rätt om du spikat någon annan, eller? 12an hade det krävts 7-8-9 streck på....
Men låter som en skoj dag i övrigt. Var där jag med, i Bistron och njöt av att se alla storspelare förlora..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-18 11:44:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
snyggt lir, grenka.
kan konstarera igen: endast en enda häst ligger på undre halvan av rankingen. och det ger miljoner.
ja den ena rundan är märkligare än den andra. iceland tänke jag faktiskt hade god chans. kändes bra att den vann. men att den pellejönsen skulle vinna BÅDA sina enda lopp han kört sen 1923! med jokersystem raderade jag ut den kombinationen, det första jag gjorde...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-18 12:35:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
Farsan och jag brukar spela tillsammans då och då och i lördags kom han med ett förslags system. (Kan tillägga att han brukar få 2-3 rätt) jag ändrar lite i systemet och vips så flög 4 sexor och 40 femmor bort och där stod jag med långnäsa. Han spikade Iceland och Hanky Panky Face och jag ändrade till Evening star och Trade A West, roligt liksom :P
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-18 12:48:01
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Fast man förstår varför han brukar snitta på 2 rätt om man spikar hankypanky face 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-18 12:49:01  Fast man förstår varför han brukar snitta på 2 rätt om man spikar hankypanky face 
Answer to: "Fast man förstår varför han brukar snitta på 2 rätt om man spikar hank"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hankypanky face fanns med på 5 hästar.. blev dock bara 4 rätt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-18 14:33:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hade helgarderat och gjort en omvänd rank i lärlingsloppet så hanky panky blev rankad tvåa.
Missade två spikar och en A-häst då det blev 4 rätt.
Är inne i en riktigt dålig period gällande spikar. Sätter en på tio tror jag. Alla spikar galopperar eller är sjuka. Vad ska man göra? Har provat allt. Spikar dunderfavoriter som bör vinna nio av tio men inte när jag spikar.
Det är väl bara att jobba på så släpper det.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|