[ 1
]
2
3
|
|
Posted: 2008-05-02 15:01:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
NÄR KOMPISARNA FESTADE KOLALDE JAG TRAVLOPP OCH SKREV ANALYSER
Det hela började i tidig ålder. Min pappa tog med mig ut på hemmabanan Axevalla. Redan när jag var två år försvann jag från honom, han såg mig på storbildsteven, jag befann mig i vinnarcirkel, en vinnare redan då med andra ord! Jag fortsatte följa med min pappa på trav. Så småningom började jag förstå vad det hela handlade om.
När ett kompisgäng till vår familj träffades en kväll fick jag en tjugolapp av vinnaren av kvällens kortspel, med uppmaningen, spela en Dagens Dubbel för den. Sagt och gjort, jag satta min första dubbel och kvitterade ut strax under hundralappen. Eftersom det verkade vara ett vinnande koncept fortsatte jag med DD-spel.
Den 4 juni 2006 var hela familjen på Axevalla och jag satte min första dubbel på plats. Global Glory mot Useful Hornline. Oddset blev 36 gånger, insatsen då? Återigen en blygsam femma. Jag sken i kapp med solen den dagen, min livs största travvinst, tack Frick!
Tiden gick och jag lärde mig allt mer. Drömmen om att vinna stort började alltmer infinna sig. V75 var det som gällde. I en lång period spelade jag V75 enligt 1x1x1x2x2x3x4=48 rader. Det gav givetvis bara tre-fyra rätt på sin höjd, men hoppet fanns där.
Efter några år som travintresserad kunde jag mycket, jag var nästan fullärd enligt mig själv. Kaxigt och mycket fel. Jag hade mycket kvar att lära, men det skulle komma per automatik.
Våren 2007 blev jag förälskad i travsporten. Fina tävlingar, hovarnas klappande mot marken, spänningen i spelet, ja det var detta jag skulle syssla med. Jag besökte för första gånge Elitloppshelgen och det slutade med succé, 7 rätt! Sprintermästaren, tillika Spinklermästaren besöktes också för första gången den sommaren, dock med mindre lycka i spelet.
På hösten när kompisarna festade började jag skriva gigantiska V75-analyser, ett stycke om varje häst, utskrivet hade det blivit 12-15 A4-sidor. Så en dag skickade jag upp en analys till Trav365s redaktion och fick napp!
Lars Östling, grundaren av Sportbladet ringde upp mig, jag tror aldrig jag varit så nervös i ett telefonsamtal. Snart så hade jag lite småjobb åt Minimedia. Jag skrev tips till Jägers tävlingar på onsdagen på Skånskans hemsida och även V64 åt Punkt SE.
Snart fick jag istället skriva V64 på två ställen, Punkt SE och Skånskan, som senare blev V64 och V75 på Skånskan.
Men för ett par veckor sedan fick jag höra att de eventuellt behövde en person till SvD, självaste Svenska Dagbladet.
Fredagen den 2 maj 2008 debuterade jag med tips i SvD. En helsida med V75 gjord av mig, Rickard Hansson som var vilken vanlig tonåring som helst, med ett väldigt intresse för trav.
Jag hoppas få en lång karriär inom journalistbranschen, hittills har den varit spikrakt uppåt, men snart kan den inte gå mer uppåt, SvD är stort, riktigt stort.
Rickard Hansson
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-05-02 15:34:36
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Betalar dem dig? inga pengar man kan leva på antar jag???? risk för att det blir som för några andra ungdomar som skriver för tidningar i form av trav "experter",,,,,tänker då på Spante och den andra snubben. Vad jag hört så fick/får dem inte mycket pengar för besväret och för Spante tog det slut ganska snabbt. Men hur mycket pengar man tjänar är väl ganska relativt till sin ålder......
Önskar lycka till annars.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-02 15:42:37 NÄR KOMPISARNA FESTADE KOLALDE JAG TRAVLOPP OCH SKREV ANALYSER
Det hela började i tidig ålder. Min pappa tog med mig ut på hemmabanan Axevalla. Redan när jag var två år försvann jag från honom, han såg mig på storbildsteven, jag befann mig i vinnarcirkel, en vinnare redan då med andra ord! Jag fortsatte följa med min pappa på trav. Så småningom började jag förstå vad det hela handlade om.
När ett kompisgäng till vår familj träffades en kväll fick jag en tjugolapp av vinnaren av kvällens kortspel, med uppmaningen, spela en Dagens Dubbel för den. Sagt och gjort, jag satta min första dubbel och kvitterade ut strax under hundralappen. Eftersom det verkade vara ett vinnande koncept fortsatte jag med DD-spel.
Den 4 juni 2006 var hela familjen på Axevalla och jag satte min första dubbel på plats. Global Glory mot Useful Hornline. Oddset blev 36 gånger, insatsen då? Återigen en blygsam femma. Jag sken i kapp med solen den dagen, min livs största travvinst, tack Frick!
Tiden gick och jag lärde mig allt mer. Drömmen om att vinna stort började alltmer infinna sig. V75 var det som gällde. I en lång period spelade jag V75 enligt 1x1x1x2x2x3x4=48 rader. Det gav givetvis bara tre-fyra rätt på sin höjd, men hoppet fanns där.
Efter några år som travintresserad kunde jag mycket, jag var nästan fullärd enligt mig själv. Kaxigt och mycket fel. Jag hade mycket kvar att lära, men det skulle komma per automatik.
Våren 2007 blev jag förälskad i travsporten. Fina tävlingar, hovarnas klappande mot marken, spänningen i spelet, ja det var detta jag skulle syssla med. Jag besökte för första gånge Elitloppshelgen och det slutade med succé, 7 rätt! Sprintermästaren, tillika Spinklermästaren besöktes också för första gången den sommaren, dock med mindre lycka i spelet.
På hösten när kompisarna festade började jag skriva gigantiska V75-analyser, ett stycke om varje häst, utskrivet hade det blivit 12-15 A4-sidor. Så en dag skickade jag upp en analys till Trav365s redaktion och fick napp!
Lars Östling, grundaren av Sportbladet ringde upp mig, jag tror aldrig jag varit så nervös i ett telefonsamtal. Snart så hade jag lite småjobb åt Minimedia. Jag skrev tips till Jägers tävlingar på onsdagen på Skånskans hemsida och även V64 åt Punkt SE.
Snart fick jag istället skriva V64 på två ställen, Punkt SE och Skånskan, som senare blev V64 och V75 på Skånskan.
Men för ett par veckor sedan fick jag höra att de eventuellt behövde en person till SvD, självaste Svenska Dagbladet.
Fredagen den 2 maj 2008 debuterade jag med tips i SvD. En helsida med V75 gjord av mig, Rickard Hansson som var vilken vanlig tonåring som helst, med ett väldigt intresse för trav.
Jag hoppas få en lång karriär inom journalistbranschen, hittills har den varit spikrakt uppåt, men snart kan den inte gå mer uppåt, SvD är stort, riktigt stort.
Rickard Hansson
Answer to: "NÄR KOMPISARNA FESTADE KOLALDE JAG TRAVLOPP OCH SKREV ANALYSER
["
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-02 15:47:09 Edited(2): 2008-05-02 15:56:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
fin artikel.
ja, går man med rätt känsla i kroppen, typ hjärtat och magen, är man på rätt väg. så känns det rätt så är du alldeles säkert på rätt väg. och du jobbar ju för det och allt.
var bara tvungen att lägga in mitt andra inlägg driekt. den meningen är oslagbar. "fullärd enligt mig själv."
kör så det ryker, prima rickard!
lycka till!
edit: hm, sidan pajade när jag skulle lägga till lite...
well well, har du funderat på hur många som kommer läsa dina tips och analyser nu? svd är ju en av våra största tidningar. jag vet dock inget om deras travsidor. men jag har möjlighet att ta hem tidningen varje dag så nu får jag ju kolla upp vad du skriver...  du har ju faktiskt en möjlighet att bli "streck- och favoritskapare" nu. har du funderat på det? vilken dag kommer dina analyser?
nå väl... det var nog det hela...
good luck.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-02 16:05:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nijo, haha, dina källor stämmer då inte. Spante heter den ena, Fernlund den andra. Fernlund tjänar mer än vad du tror. Siffror nämner jag inte.
Jag själv tjänar också en del stålar såklart. Ledtråd; Så många segrar har en amatörtränad häst tagit i sin karriär. Tränaren hade för några år sedan med två hästar i ett stort lopp. Det slutade med succé.
Tack också förresten!
Nyckel; Hehe, men jag säger ju i nästa mening att det var sjukt mkt fel.
Jo, SvD är sinnesstort. Sveriges näst största morgontidning.
Tack där med.
Är för övrigt ingen driekt artikel. Kände bara för att skriva ner om min nästintill osannolika resa.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-05-02 16:24:01
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
dålig ledtråd, en gissning är harpers hanover och max flukt? bat boy var med då också och tränaren(knutsson) hade 1.an och 2.an i loppet.
11 segrar tog max flukt......= 11 000kr i månaden? för hur mycket arbete då?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-02 16:34:56 Nijo, haha, dina källor stämmer då inte. Spante heter den ena, Fernlund den andra. Fernlund tjänar mer än vad du tror. Siffror nämner jag inte.
Jag själv tjänar också en del stålar såklart. Ledtråd; Så många segrar har en amatörtränad häst tagit i sin karriär. Tränaren hade för några år sedan med två hästar i ett stort lopp. Det slutade med succé.
Tack också förresten!
Tack där med.
Är för övrigt ingen driekt artikel. Kände bara för att skriva ner om min nästintill osannolika resa.
Answer to: "Nijo, haha, dina källor stämmer då inte. Spante heter den ena, Fe"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Intressant!  .
Förresten, när du skriver tipsen får du pengar till att spela systemen eller betalar du själv?  .
Stort lycka till! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-02 16:45:50 Edited(1): 2008-05-02 16:47:07 Nijo, haha, dina källor stämmer då inte. Spante heter den ena, Fernlund den andra. Fernlund tjänar mer än vad du tror. Siffror nämner jag inte.
Tack också förresten!
Tack där med.
Answer to: "Nijo, haha, dina källor stämmer då inte. Spante heter den ena, Fe"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo, jag såg din nästa mening opckå, men skrattet kom ju direkt i första meningen. och det var inget "du är ju dum i huvet-skratt" utan ett hjärtligt skratt. hoppas det framgick...
hm... artikel?... hittar inget bättre ord... hm... kort biografi kanske?... eller så kanske det är en artikel? om du byter ut jag-formen mot han-form så är det nog en artikel? eller?... vad skulle du säga? jaja, mindre relevant kanske...
edit: jag gissar på järvsöfaks!  173 000 i månaden! jag tar jobbet, jag också! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-02 17:17:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Behöver du en medarbetare med stor pondus & ovärderlig kunskap så ställer jag upp.
Garros
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-02 17:22:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nijo, du är på rätt spår. Men det stämmer inte.
För hur mycket arbete... Nästa vecka är det sjukt mycket.
V75 Åby på torsdag. Tre jobb (alla är olika..)
V75 Dannero på lördag. Tre jobb (alla är olika..)
V64 Solvalla på onsdag. Två jobb (olika..).
Dvs åtta helt olika jobb, oerhört mkt.
Chokladkakan, nej jag får inga cash för att spela systemen.
Tack.
Nyckel, haha, jao.
Garros,  ja det är bara att börja, du ser att det finns lite att ta på  Ironi.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-02 17:32:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur rmycket deg blir det då om jag skall sidokicka lite?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-02 17:41:44  Hur rmycket deg blir det då om jag skall sidokicka lite?
Answer to: "Hur rmycket deg blir det då om jag skall sidokicka lite?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
20 spänn och en hälften av varje för respektive jobb 
Haha skämt & sido men, nej, nu ska jag göra detta själv... Klarar jag inte av det ska jag inte ha jobbet. Kul att du är/var intresserad iaf.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-02 17:50:08 Edited(1): 2010-10-22 17:17:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men du klarar akdrig att bli bäst utan m
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-02 18:21:53  Men du klarar akdrig att bli bäst utan mig. Vi kör vi en krönika också med Skrällkungens tips den är en sveriges populäraste då den skrivs.
Answer to: "Men du klarar akdrig att bli bäst utan mig. Vi kör vi en krönika också "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hahaha... jasså ja.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-02 18:46:15
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Jag undrar en sak.. Varför måste alla underbarn som kommer fram och skriver i tidningarna om trav se ut som att dom aldrig kommer att få en flickvän i hela sitt liv?(Tänker på Spante och Fernlund) Jag tror att dom nöter trav för att få in en storvinst så att dom kan betala för att få flickvänner... Måste ju finnas någon i sverige med ett hyfsat utseende som är duktig på att tippa...  Spante tyckte jag synd om när han hade sin bild i aftonbladet...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-02 18:50:38  Jag undrar en sak.. Varför måste alla underbarn som kommer fram och skriver i tidningarna om trav se ut som att dom aldrig kommer att få en flickvän i hela sitt liv?(Tänker på Spante och Fernlund) Jag tror att dom nöter trav för att få in en storvinst så att dom kan betala för att få flickvänner... Måste ju finnas någon i sverige med ett hyfsat utseende som är duktig på att tippa...  Spante tyckte jag synd om när han hade sin bild i aftonbladet...
Answer to: "Jag undrar en sak.. Varför måste alla underbarn som kommer fram och skriv"
|
Became a member:
Forum posts:
|
HAHAHA  ..
 Måste ju finnas någon i sverige med ett hyfsat utseende som är duktig på att tippa...
Tommie:
Jag är snygg och bra på tippa hahaha  ..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-02 19:02:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha bilden på mig är så jävla elegant. "Sidbensrille" är mitt nya alias.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-02 19:03:19  Haha bilden på mig är så jävla elegant. "Sidbensrille" är mitt nya alias.
Answer to: "Haha bilden på mig är så jävla elegant. "Sidbensrille" är mi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
  haha.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-02 19:05:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bry om bilden. Fernlund är för övrigt king.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-02 19:46:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan man se dina tips på SvD på nätet? Kollade lite men hittade ej.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|