Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Lördagens avslag\spikar\luringar

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Posted: 2008-03-07 10:20:07

Became a member: 
Forum posts:
här kan ni skriva vilken ni tycker är

Lördagens avslag.
lördagens bästa spik.
lördagens bästa Luring.

Avslaget V75-5 ( i nuläget 73%!! )

Lördagens avslag känns helt klart som att det är Candle of darkness, visst han har gjort det bra men det har inte varit i så bra konkurrens eller så har värsta hotet galopperat. Nu lutar det dessutom om att han får gå utvändigt om ledaren och det tror jag inte att han pallar AVSLAG!.

Spiken V75-7 ( i nuläget 33%! )

Lördagens bästa spik är väl Quarcio du chene men nu vill inte jag vara tråkig och ta en 90%:are.. så då skriker jag ut Fortune Access som jag tror blåser förbi dom efter en toköppning där framme i ledning mellan shiburre,paul november,prestige. Då sitter Fortune Access i tredje ytter och kan enkelt plocka ner dom vid upploppets början.. han är också Obesegrad på mantorp och vann en final här för exakt ett år sedan visserligen i regi svanstedt och lättare emot men hästen har utvecklats och jag tror på mycket bra chans. SPIK.

Luringen V75-3 (i nuläget på triton sund 22%! och på Catch the flax 11%).

Det finns många spelvärda skrällar under denna V75 omgång men den jag tycker är helt klart intressantast är Triton sund, som säkert får harva utvändigt om ledande spring ray men denna häst är stark som få och jag tror banunerlaget passar hästen bra och han har nog goda chanser att plocka ner honom en rolig skräll. Samt varnar jag var Catch the flax som spelarna helt tappat bort detta är en bra häst om han får sitt lopp vinner han. Luringarna
Reply
Posted: 2008-03-07 10:34:43 Edited(1): 2008-03-07 11:13:18

Became a member: 
Forum posts:
Avslaget V75-7 (65% i nuläget)

Go On Pale, var visserligen bra senast, men fick allt serverat då och kommer inte att ta hem V75-7 denna veckan! Så den "mest" spelade hästen i detta loppet för mig är Shiburre på 41%, jag räknar bort Go On Pale helt och hållet...!

Spiken & Luringen V75-6 (10% i nuläget)

Master Växus nu med Håkan "Hockey" Eriksson i vagnen. Lutfi Kolgjini med Tournaround är storfavorit här, men det var kanske inte så många som såg loppet senast när de båda möttes, eller?? Master Växus gick hela sista varvet i tredje spår utvändigt Tournaround och var knappt slagen... Nu hittar han rygg på Tournaround... Spik och Luring!!!

6. Master Växus... Jim Frick har en segerprocent på 33,33% bakom Master... Men för en som oftast spikar just Master Växus, ska det bli oerhört kul att se honom med en annan kusk, för andra gången i hans karriär! De sägs ju att hästar oftast presterar bättre när det sitter upp någon ny i vagnen (funderat på det Ludde??)....

Såg lite oengagerad ut senast, men det var ett billigt lopp han vann med ett par lägder, så det är inget att argumentera om.

Senast på V75 var Master Växus heroiskt bra efter att travat hela första kurvan i tredjespår och sedan blivit avlöst i dödens var det dags igen för att trava hela sista varvet i tredjespår. Och in på Upploppet såg Turnaround slagen ut. Men Ludde kunde kontra och Frick var knappt slagen.

Blir han nu serverad en smörresa från Håkan "Hockey" Eriksson i tredjepar utvändigt med Kolgjini sittandes i andrapar utvändigt så kan han inte ha en bättre rygg att gå på och han kan inte förlora!

Citatet hämtat från Mitt inlägg under V75-6, en lite längre analys

Blir en solklar spik!
Reply
Posted: 2008-03-07 10:37:10 Answer to: "Avslaget V75-7 (65% i nuläget) Go On Pale, var visserligen bra s"

Became a member: 
Forum posts:
håller med go on pale är riktigt överspelad gör aldrig två bra lopp på raken och banan var riktigt krävande senast och det är bara en vecka sedan han startade det sitter nog i benen...

master växus var en kul idé... efter hört din lilla analys kanske man ska ta med han .
Reply
Posted: 2008-03-07 13:53:26

Became a member: 
Forum posts:
kan ingen mer skriva i denna tråd?? .
Reply
Cherry Posted: 2008-03-07 14:04:42

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Folk kanske har ett jobb att sköta... Vad sysslar mysteriet Chokladkaka med? Hur gammal är han? Att han är konstant inloggad på Travzonen och kommenterar allt i varenda tråd som finns, även om det bara är en smiley vet vi. Hur får han tiden till det?
Reply
Posted: 2008-03-07 14:06:52 Answer to: "Folk kanske har ett jobb att sköta... Vad sysslar mysteriet Chokladkaka me"

Became a member: 
Forum posts:
Jag förblir en gåta......
Reply
Soberano Posted: 2008-03-07 14:18:03 Answer to: "kan ingen mer skriva i denna tråd?? :D."

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
OK.

MITT AVSLAG denna veckan blir GO ON PALE som jag inte tycker har imponerat vid sina segrar och det är MYCKET sällan de som startade i sista meetinget vinner finalen 7 dagar senare då det krävs mer än en bra prestation för att vinna finalen och med 7 dagars återhämtning blir sällan prestationen MYCKET bra. Bort med den.

BÄSTA SPIK Tycker jag att FLYING HERKULES är. Inte säkraste kanske men bästa då han inte ens är favorit och jag sparar streck. Han kommer sitta klistrad i rygg på Lovebite som Svensson kommer försöka dra fältet sönder och samman med. 200 kvar kommer luckan och då flyger han förbi en matt Lovebite.

VECKANS LURING blir även min tredje spik. MAID FOR TAG som näst senast från liknande läge bara var slagen av en viss guldfavorit denna veckan och då motståndet känns ganska ljummet denna veckan räknar jag med Olav söker lämpliga ryggar 800 kvar och sveper till i fjärde 300 kvar och då bör det bita bra efter att WALLIN,ADIELSSON och LUDDE haft staffetkörning första 1000.
Reply
Posted: 2008-03-07 14:38:19

Became a member: 
Forum posts:
Avslaget
Go On Pale, motivering överflödig

Spiken
Quarcio du Chene, motivering överflödig

Outsidern
Maid For Tag, motivering överflödig.
Reply
Posted: 2008-03-07 14:54:27

Became a member: 
Forum posts:
Alla avslag är nästan nämda, nämner några som inte är favoriter också men betrodda på vissa håll. Lovebite som gjorde maxprestation senast & får svårt att ge järnet den här gången.
Annars håller jag med om Fama Currit som brukar vara dålig i säsongsstarten, King Of Spader tyckte jag inte hade den där spänsten man vill se över mållinjen, Ryan Trot gjorde ju också en maxprestation senast får svårt.

Garros
Reply
Post removed Posted: 2008-03-07 16:29:58
Cherry Posted: 2008-03-07 16:33:48 Edited(1): 2008-03-07 16:36:09

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Tycker det finns många starka favoriter denna vecka. Salma Boko, Quarcio Du Chene, Turnaround, Go on Pale... Bara att välja någon/några av dem. Ska ha toppchans allihopa.

Något överstreckade denna vecka tycker jag är Fama Currit 35% som alltid behöver ett par lopp innan hon är som bäst. Dessutom spår 8 och en trolig resa i dödens. Bort!

Jag ska inte ge avslag på King of Spader för bra chans har den. Men jag tycker inte chansen står i paritet med strecken som nu är 75% så garderingen känns given!

Candle of Darkness 72% är verkligen en favorit i fara och även Vourrek Sund 38% känns överstreckad då han inte får spets denna gång. Bort med dom!

Verdi Sund har varit mycket bra på slutet men denna gång stöter den på Turnaround som säkert går en 13-tid i spets. Verdi Sund och andra får mycket svårt då och 45% på Verdi sund känns inte intressant!

Fortune Access gick på pumpen duktigt senast och det loppet måste väl ändå sitta i kroppen? Tycker inte 33% är speciellt intressant med tanke på det.

Miljonskrällarna då...

Stallet bakom Unbeatebletealight räknar med att hon ska kunna ta spets och hålla emot väldigt länge 9%

Om Quarcio du Chene galopperar vilket är fullt möjligt då den fortfarande måste anses orutinerad och osäker så finns det ju hur mycket godbitar som helst i det loppet. Hela Sverige verkar ha glömt varför de garderade honom de två tidigare omgångarna. Då spikade jag, nu garderar jag och hoppas på galoppen...

Carmel i rygg på ledaren och med Örjan känns intressant. Såg tankad ut senast! Decarone kan också skrälla om det blir fart därframme vilket det verkar bli... 8%

Euro Zon & Catch the Flax är det fräckaste och mest bortglömda låset i år!

Det var mina tankar! Lycka Till!
Reply
Nijo Posted: 2008-03-07 16:38:35

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
är inte inne på samma linje, tycker att det finns flera svaga favoriter, med undantag för QDC.

Visst kan jag köpa Go On Pale då det ser ut som tempo och att dte är en undantagshäst,,,,men startade för 7 dagar sedan på tung bana bådar inte gott alls!

Turnaround kan jag väl också köpa, men det är samtidigt en osäker och ojämn häst i en final......
Reply
Posted: 2008-03-07 16:43:21

Became a member: 
Forum posts:
Har garderat QDC varenda gång på V75, tänker fortsätta tills han gör bort sig.
Verdi Sund och King of Spader spik.
Reply
Posted: 2008-03-07 17:17:42

Became a member: 
Forum posts:
QdC garderades senast p.g.a hård bana, den lär inte vara hård nu samtidigt aviserar Tomas att han skall göra allt för att hinna före Björn från start & det är ju inte omöjligt.
Reply
Posted: 2008-03-07 17:20:41

Became a member: 
Forum posts:
Jag kan inte gadera...Quarico Du Chene... Var på Axevalla senast, spelade en 500.- på Brian Key då... Men så fin som QDC var då var längesedan jag såg en häst... Såg orörd ut över mål, även om Björn låg på han lite i sista sväng för att undvika galopp...

Missar jag i detta lopp så är det skit samma, men vinner QDC så har jag inte "slösat" med streck på andra, så ser jag det
Reply
tommie Posted: 2008-03-07 19:22:46 Answer to: "Jag kan inte gadera...Quarico Du Chene... Var på Axevalla senast, s"
223
Benny
Eskilstuna

Forum posts: 5430
Helt rätt tänkt Robban!
Reply
Posted: 2008-03-07 19:31:01 Answer to: "Helt rätt tänkt Robban!"

Became a member: 
Forum posts:
Tack! Äntligen en positiv reaktion.... Fast det är klart... Detta var ju ingen av mina "vildare" ideér
Reply
tommie Posted: 2008-03-07 19:35:02 Answer to: "Tack! Äntligen en positiv reaktion.... Fast det är klart... Detta var ju "
223
Benny
Eskilstuna

Forum posts: 5430
Nej men den va smart det räcker!
Reply
Posted: 2008-03-07 19:44:19

Became a member: 
Forum posts:
Haha... ja, vi hoppas det ... Nu blir det förhoppningsvis en rolig kväll också...!!

Lycka Till imorgon Tommie och ni andra!
Reply
Posted: 2008-03-07 19:45:28

Became a member: 
Forum posts:
Veckans avslag:
1. Lovebite till 45%? vilket skämt, visst kan han segerstrida men att han ska sopa till sånna som triton och acclaim igen är nästan löjligt. nog svårt att vinna 2 på raken för en "riktig" guldhäst

2. Turnaround, åtminstone om man tittar som singelstreck, en häst som galopperar "varannan gång"håller inte som spik, han ska med men inte tycker jag ha ska spikas

Omgångens bästa spik: utan minsta tvekan Maid For Tag
12% är guld eller som lasse berghagen skulle sagt: aa det är uuenderbart

V75:s gömda och glömda v75-1: 9, kings lucky (ruskig outsider)
v75-2: ingen (ungefär lika i vinstchans)
v75-3: skogans joker o prime
v75-4: Rouqefort 1% =
v75-5: slam ( utan tvekan)
v75-6: Monstret Min Narkissos
v75-7: majesty of rock (hemmaplan)
Reply
[ 1 ]   2