Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Idéer

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-02-18 14:29:32

Became a member: 
Forum posts:
Angående Pensonering tänkte jag....

Om man har en häst som är UNDER 3 år, som kanske har 1,5 i medel och man tänker den där vill jag pensionera den tar bara plats i stallet,(om ingen vill köpa den på auktionen förstås) skulle man inte typ ha 5 "pensioneringsgånger" per stall isåfall?.....

samma sak med strykningar om man tycker ens häst är tufft inne i loppet och är chanslös skulle man inte kunna ha 3-6 strykningsgånger per stall varje säsong?...

det är lite vad jag har funderat på skriv vad ni andra tycker.
Reply
Posted: 2008-02-18 14:38:27 Edited(1): 2008-02-18 14:38:54

Became a member: 
Forum posts:
Tips & Ideér

Du har en ganska tydlig avdelning av forumet för Idéer chokladkaka

Inte för att vara spydig...tycker bara att om spelledningen vill ha det så, då kan vi väl följa det?
Posta där så kan jag gärna diskutera det.
Reply
Posted: 2008-02-18 14:58:27 Answer to: "Tips & Ideér Du har en ganska tydlig avdelning av forumet för "

Became a member: 
Forum posts:
jaja, bara för att göra spelet bättre ..
Reply
Posted: 2008-02-20 17:26:37

Became a member: 
Forum posts:
Angående pensioneringarna tycker jag att det kunde vara okej att ha chansen att pensionera 2-3 gånger på sina unghästar. Jag skulle inte vilja ha fler då det skulle gynna slit o släng-mentaliteten - men ett par stycken skulle vara vettigt.

Det känns som en chans för mindre stall som bara har 5 platser, och kanske bara har en plats ledigt i början på säsongen. Att behöva dras med en 0.5a i medel då måste svida. En sån kan inte bli bra hur bra den än tränar
Så 2-3 gånger tycker jag kan fylla en funktion.

Strykningarna däremot vill jag inte se några extrastrykningar för stallen. Speciellt inte för att man tycker hästen "ser" chanslös ut. Hur vet man det innan. Hästar med helkasst medel slår ju rätt bra hästar titt som tätt.
Det är bara att se till att starta hästar i form, matcha smart och aktivt , leta rätt lopp och hoppas man gör ett bättre jobb än medelstallen.
Då lönar det sig oftast ändå i längden för de mer aktiva stallen.
Reply
Posted: 2008-02-21 20:59:16

Became a member: 
Forum posts:
Jag tycker inte man ska få sparka hästar innan de fyllt tre. Det gynnar de stallen med mycket pengar och hela tiden kan köpa sig fram till de fina hästarna.

Däremot några strykningar hade varit bra. Jag hade anmält en häst en gång. Men då det efter ett par dagar inte stod med att jag anmält hästen anmälde jag den ytterligare en gång i ett mer passande lopp. (tanken var att ta bort den första anmälningen och ta ut den i det mer passande loppet. Men sen visade det sig att hästen kom med i bägge loppen. (Den första anmälningen fanns alltså kvar fast det inte stod med någon stans). Resultatet blev skit av allt ihop.. Inte kul då jag kände mig berövad på chansen i det andra loppet då hans form alltså var helt kass.

Bore
Reply
[ 1 ]