[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2008-02-17 19:53:10
|
|
V75-5 | Lärlingslopp. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 A 1. VICTOR RU Bylund Björn 2. IRENE SENSATION Persson Ulf 3. MR BIG STEP Nisonen Ville 4. LASS CUPIDO Lönborg Michael 5. FOOL´S GOLD Nisonen Matti 6. VICTORY DREW Johansson Nilsgunnar 7. MISS SUNWAY Aikio Pasi 8. MO BRYNOLF Redén Daniel 9. FOREIGN LIFE Gustavsson Elin 10. JIMAS KJOSEPH Untersteiner Johan 11. MIDNIGHT HALL Karlsson Johnny B 12. PELLE PIRAT Göransson Carl-Otto
Turordning: 10-11-5-9-1-8-3-12-6-7-2-4
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-17 20:17:09
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
1,10,11 är ett bra lås. Tre RIKTIGT fina hästar!
undrar dock hur bra Mr Big Step är?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-17 20:19:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Här kommer det nog behövas ett par streck tror jag. Victor Ru har bra kapacitet, men är inte helt att lita på. Jimas Kjoseph har gjort det väldigt bra på slutet. Har bästa lärlingen i sulkyn också. Kommer blir favorit. Bara läget som inte är de roligaste.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-17 21:15:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Från skogen hörs ett BU
Spela alltid Johan U
Det sa första tanken. Känns som en ganska bra segerchans för Jimas... lär dock bli streckad därefter.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-17 21:35:38
|
|
Midnight hall är en grymt fin häst, JB Karlsson är en mycket bra kusk också. Rankar dem 1.a i detta loppet......
Nurmos tror på BRA segerchans med Mr Big Step, sug på den! spets o slut?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-17 21:42:28 Midnight hall är en grymt fin häst, JB Karlsson är en mycket bra kusk också. Rankar dem 1.a i detta loppet......
Nurmos tror på BRA segerchans med Mr Big Step, sug på den! spets o slut?
Answer to: "Midnight hall är en grymt fin häst, JB Karlsson är en mycket bra "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Har fått för mig att Nurmos håller den hästen väldigt högt. Borde väl nästan vara ett spikbud. Frågan är om han har en suck att komma till spets om Victor ru håller sig på benen? Öppnade ju ruggigt fort på Åby.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-18 10:56:51  Har fått för mig att Nurmos håller den hästen väldigt högt. Borde väl nästan vara ett spikbud. Frågan är om han har en suck att komma till spets om Victor ru håller sig på benen? Öppnade ju ruggigt fort på Åby.
Answer to: "Har fått för mig att Nurmos håller den hästen väldigt högt. Borde vä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, JIMAS KJOSEPH
|
det är Helgarderat med
Jimas Kjoseph - grym häst OCH har loppets bästa kusk!.
Midnight Hall - har jag sett och han har varit jättefin OCH har loppets andra bästa kusk.
möjligen ett spikförslag på Jimas Kjoseph... men som spelare ska man ALDRIG spika i lärlingslopp  .
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-02-18 11:08:47
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6900
V 10, JIMAS KJOSEPH
|
Tycker jimas Kjoseph borde ha mkt bra chans här. Känns som ett spikalternativ för mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-18 16:51:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vet inte så mycket om Jimas mer än hans senaste insats. Någon som vet om han lär runda hela fältet? Midnight hall känns också som en bra häst men som sagt bakspår på dom 2 bästa känns det som. Aja någon som vet vem som troligen lär ladda för spets? Och sen till sist, inte Miss Sunway igen andra gången hon svek i lördags och ändå fick hon loppet dit hon ville tyckte jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-18 17:00:24  Vet inte så mycket om Jimas mer än hans senaste insats. Någon som vet om han lär runda hela fältet? Midnight hall känns också som en bra häst men som sagt bakspår på dom 2 bästa känns det som. Aja någon som vet vem som troligen lär ladda för spets? Och sen till sist, inte Miss Sunway igen andra gången hon svek i lördags och ändå fick hon loppet dit hon ville tyckte jag.
Answer to: "Vet inte så mycket om Jimas mer än hans senaste insats. Någon som vet om"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, JIMAS KJOSEPH
|
jag skulle vilja säga att det är en KRAFTIG fördel att ha bakspår i lärlingslopp alltså..
9-10-11-12...
det blir alltid TOK öppningar om vem som ska ha spets så i nuläget blir det spik på Jimas Kjoseph.... men motbudet är ju midninght hall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-18 17:01:14  jag skulle vilja säga att det är en KRAFTIG fördel att ha bakspår i lärlingslopp alltså..
9-10-11-12...
det blir alltid TOK öppningar om vem som ska ha spets så i nuläget blir det spik på Jimas Kjoseph.... men motbudet är ju midninght hall.
Answer to: "jag skulle vilja säga att det är en KRAFTIG fördel att ha bakspår i lä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, JIMAS KJOSEPH
|
fast det är ju dumt att spika i lärlingslopp men men ... det måste komma spik någonstans  .. haha
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-18 20:54:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Att det skulle vara dumt att spika i lärlingslopp är ju bara ren bullshit.
Då spikar ni inte Johan Untersteiner i vanliga lopp då heller eller?
Det resonemanget är bara så korkat.
Spiken på Laser Prelude på Åby var riktigt skön, tur jag trotsade "regeln".
Spiken på Ninotchka på Jägers var lika bra också, sen att hästen är sjuk är svårt att förutspå och jag tror inte att hästen var sjuk för att det var ett lärlingslopp.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-18 21:06:31
|
|
varför är det ren bullshit? johan själv har ju sagt i TV att det är betydligt svårare att köra i lärlingslopp då många kör som galningar.
Laser Prelude vann pga det mer eller mindre var en överlägsen häst, finns det någon sådan här? tycker att det finns 4.a som höjer sig över mängden, men några eller alla kan säkerligen bli bortkörda eller påkörda.
Visst skulle jag kunna spika i lärlingslopp om det funnits en riktigt bra häst som bara ska vinna, skip dimansche och laser prelude är sådana exempel. Annars är det knappast aktuellt.......
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-18 21:52:10  varför är det ren bullshit? johan själv har ju sagt i TV att det är betydligt svårare att köra i lärlingslopp då många kör som galningar.
Laser Prelude vann pga det mer eller mindre var en överlägsen häst, finns det någon sådan här? tycker att det finns 4.a som höjer sig över mängden, men några eller alla kan säkerligen bli bortkörda eller påkörda.
Visst skulle jag kunna spika i lärlingslopp om det funnits en riktigt bra häst som bara ska vinna, skip dimansche och laser prelude är sådana exempel. Annars är det knappast aktuellt.......
Answer to: "varför är det ren bullshit? johan själv har ju sagt i TV att det är bet"
|
|
Men samtidigt vinner ju väldigt ofta någon av de mer rutinerade lärlingarna som har lite rutin och kyla och kör dom samtidigt bästa hästen ser jag inget fel i att spika. Ston däremot brukar jag vara försiktig med då dom väldigt ofta kan agera ojämt,speciellt under våren och sommaren då hormonerna rusar.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-18 22:01:29
|
|
"någon av de mer rutinerade" det kan ju lätt vara 5,6,7st i ett lärlingslopp som det handlar om då.
Säger inte att det är fel att spika, men jag har sett för många lopp där favoriter körts bort fullständigt i lärlingslopp.
finns ju annars en 4,5 ganska rutinerade och bra kuskar i detta loppet som klarar sig bra i de flesta sammanhang.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-18 22:14:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men sen vet man ju vilka kuskar som är bra med...
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-18 22:15:39  "någon av de mer rutinerade" det kan ju lätt vara 5,6,7st i ett lärlingslopp som det handlar om då.
Säger inte att det är fel att spika, men jag har sett för många lopp där favoriter körts bort fullständigt i lärlingslopp.
finns ju annars en 4,5 ganska rutinerade och bra kuskar i detta loppet som klarar sig bra i de flesta sammanhang.
Answer to: ""någon av de mer rutinerade" det kan ju lätt vara 5,6,7st i ett"
|
|
Förvisso sant. Tycker heller inte detta är ett spiklopp. På kuskarna tycker jag nog man behöver 4,5,9,10,11. Daniel reden är duktig men tror inte han har häst nog och MR BIG STEP och VICTOR RU tror jag inte har kusk nog,tror att det finns en överhängande risk att dessa 2 kommer köra livet ur varandra om dom får chansen  . Lite så jag tänker i lärlingslopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-18 22:16:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Japp luktar körning mellan 1+3+7... luktar mer och mer åt Jimas.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-18 22:28:39  Japp luktar körning mellan 1+3+7... luktar mer och mer åt Jimas.
Answer to: "Japp luktar körning mellan 1+3+7... luktar mer och mer åt Jimas."
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, JIMAS KJOSEPH
|
1 och 3 kommer köra ihjäl sig om ledning... dom tre bästa i DETTA lopp är ju..
Matti nisonen - den smartaste kusken som vågar chansa.
Jhonny B Karlsson - är den offensiva som aldrig ger upp.
Johan Untersteiner - är den bästa med mest rutin och skicklighet.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-18 22:33:04 Edited(1): 2008-02-18 22:34:02  1 och 3 kommer köra ihjäl sig om ledning... dom tre bästa i DETTA lopp är ju..
Matti nisonen - den smartaste kusken som vågar chansa.
Jhonny B Karlsson - är den offensiva som aldrig ger upp.
Johan Untersteiner - är den bästa med mest rutin och skicklighet.
Answer to: "1 och 3 kommer köra ihjäl sig om ledning... dom tre bästa i DETTA lopp Ã"
|
|
Glöm inte MICHAEL LÖNBORG som har osannolika siffror. Kör visserligen inte lika mycket som många av de mer rutinerade men det är svårt att inte imponeras av hans siffror. Frågan är iofs om han har häst nog på lördag,tveksamt.
2008 12 5 0 1 41,67% 224 626 kr
2007 99 25 13 7 25,25% 816 189 kr
2006 8 3 0 0 37,50% 37 814 kr
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3