Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Chokladkakans Avslag!

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Posted: 2008-02-15 15:26:44

Became a member: 
Forum posts:
Denna V75-Omgång Ser Riktigt Kul Ut!!...

Med många fina hästar som startar bl.a ( Acclaim,Spring Ray Sist Men Inte Minst Quarcio du Chene). Jaja, nu till avslagen ... Björn Goop Är Favorit i nästan alla sju V75-Lopp själv tror jag han tar högst 3 vinster, Jag skulle uppskatta om NI skrev in ERA avslag i denna tråd också .. och en kort liten motivering.

V75-1 Här Får Avslaget Heta First On Line Sec, jag tror faktiskt att denna häst får enkelt ledning sedan får väl björn maskköra en bit, men sedan kommer tobbe och mosar hästen ( som jag tror ska ha jämt och hårt tempo) och ni ska observera att denna häst när han gått i ledning så brukar han vara riktigt blöt till slut så jag skulle säga någon speedig häst här... kanske ... öhm...... eh... Selldahir S.G ??..

V75-2 : Är känns det som en eller alla... den jag syftar på "en" isåfall är väl Early Launcher som björn trycker till spets sedan finns det ju ingen som KANSKE har skalle att slå sig förbi den här hästen som egentligen är rätt bra i grund och botten, men minuset med hästen här är att hon inte kan accelerera så snabbt så det kanske bäddar för någon som är riktigt speedig.. kanske fariy Dream som är riktigt bortglömd kan vinna... men som sagt en eller alla men jag kommer absolut inte spika goopen här.. som endå får bli avslaget i detta lopp hela 72%... det är kraftigt överstreckad.

V75-3 : Riktigt Kul Lopp Med Acclaim Och Spring Ray förra gången galopperade "rayen" omotiverat och jag vet inte om det bara var en engångshändelse?,annars ska han väl ha bra chans!... och vinterhästen acclaim fick ett "slappt" lopp i V75-Mästaren som jag inte tyckte sa så mycket. och med detta lilla fält så är jag tveksam.. ingen som såg Persos Yankee som GJORDE jobbet åt Acclaim i V75-Mästaren pass upp med "gubben i lådan" i jollen..

V75-4 : här är dagens BÄSTA avslag den jag syftar på är Nämligen Komloss, som inte har en chans att hinna ikapp nummer 5 kristina bore.. tycker komloss har fått smrölopp som inte bevisat mycket och absolut en favorit i fara.. vet inte hur hon är i volt heller och jag vet inte gopps taktik från 8:e spåret ... kommer han ut från innerspåret i början?

V75-5 Här Finns Inget Avslag Bara En Säker Spik King Of Spader En Blivande Topphäst.

V75-6 Här finns det ingen heller ska bli riktigt kul att se hur mycket Quarcio Du Chene vinner med en solklar spik för mej ( dagens klaraste? ) ... tycker att det är väldigt konstigt att han får vara med på dubbelspelet .. det är ju bara att spika!.

V75-7 men här har jag iaf avslag åt er alla! STARO ALLENTOWN ...

Hur Är Egentligen Formen?
Hur går han på långdistans?
Han Möter Tuffare Hästar!
Hur Snabb ut är han i voltstart?

tycker det räcker med att säga att han är dagens avslag NUMMER 2 !

Avslag : V75-1 First On Line Sec. 61%
Avslag : V75-2 Early Launcher 72%
Avslag : V75-3 Acclaim Med Vissa Frågetecken.. 77%
Avslag : V75-4 Komloss! 61% FAVORIT I FARA!
Avslag : V75-5 -ingen-
Avslag : V75-6 -ingen-
Avslag : V75-7 STARO ALLENTOWN 55%.
Reply
Posted: 2008-02-15 15:33:04

Became a member: 
Forum posts:
Måste fråga, varför Skriver Du Väldigt Ofta På Detta Viset?
Kan inte hålla med dig om FOLS.null
Reply
Posted: 2008-02-15 15:34:44 Answer to: "Måste fråga, varför Skriver Du Väldigt Ofta På Detta Viset? Kan inte "

Became a member: 
Forum posts:
Jag anser faktiskt att han är vädligt blöt i slutet och jag tror inte att det är plus nu att han måste gå i ledning ( för björn MÅSTE väl ladda för att TRO på vinstchans?? )
Reply
Posted: 2008-02-15 15:38:44

Became a member: 
Forum posts:
Jag skall besvara frågetecknen på slutet.
Distans +++++
Formen ++++
Voltstart Nurmo tror att han är snabb ut.
Bör tilläggas att Björn också +++++

Annars håller jag med.

God tur
Reply
Posted: 2008-02-15 15:43:04 Answer to: "Jag skall besvara frågetecknen på slutet. Distans +++++ Formen ++++ Vo"

Became a member: 
Forum posts:
Självklart Att Björn Är 5 Stjärnig men ändå väldigt tveksam om han kan stå emot en sånn pass bra häst som min narkissos, samt verdi sund som slog RIKTIGT bra gäng senast....

och jag tycker inte han imponerade senast......
Reply
Posted: 2008-02-15 15:46:15

Became a member: 
Forum posts:
Min Narkissos har överskattad styrka tycker jag.
Kolla Staro Allentown vinst från spår 12 Valla då han gick barfota för 1:a gången, barfota för 2:a gången nu.

God tur
Reply
Nijo Posted: 2008-02-15 15:47:40 Edited(4): 2008-02-15 15:51:21

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
då får jag väl säga att min gåva till er andra är Staro allentown som har en toppchans från spets.

*Toppform då han gick grymt bra för 2 starter sedan och tränar grymt stark enligt Nurmos
*Stor och Stark häst med bra kraft i steget, distansen är säkerligen ett plus.
*Möter väl inte tuffare hästar? med undantag för Min Narkissos som inte längre klarar av att få tuffa resor......Staro allentown och gått kanonlopp på kanontider. Sättet han vann finalen säger väl allt?
*Han är snabb i auto och enligt Nurmos är han mycket troligen snabb i volt också = spets och slut.

Han imponerade inte senast? han galopperade! Verdi Sund fick ett drömlopp och vann pga det, vad har Min Narkissos visat senaste tiden? att han inte vill gå i dödens är vad jag har sett och hur ska han då vinna från spår 12?

Möjlig vinnare av derbyt 2008.......

chokladkaka, sedan vet jag inte vad du har hittat på när First On Line sec har vunnit sina lopp från spets, han har sett GRYMT fin ut vid MÅNGA spetssegrar! 11 starter och 9 vinster över kort distans säger det mesta? säkert 7 av dem loppen är från spets.......

Tror inte att den vinner heller, men det är på grund av andra saker då jag tror att senaste loppet sitter i benen eller psyket och att det är en gooptränad häst som likaväl kan komma ut ståendes på 3 ben för att starta. Sedan överhängande risk att det blir dödens då jag tror Torbjörn Jansson vill svara spets. Men får Goop spets relativt enkelt så är det med stor sanolikhet en ren defliering in i mål om hästen är fräsch för dagen.
Reply
Cherry Posted: 2008-02-15 15:52:05

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6900
Early Launcher och Komloss är mina avslag.
Reply
Posted: 2008-02-15 15:57:29 Answer to: "då får jag väl säga att min gåva till er andra är Staro allentown "

Became a member: 
Forum posts:
Självklart han har gått i ledning vid mestadels av sina vinster med det är mot SKITHÄSTAR... skulle jag tycka... iaf dom flesta loppen..

enkelt till spets vunnit på en 13,0 - 14,7 tid ungefär (kortlopp) och då tycker jag endå att det inte funnits mycket kräm i honom kvar..

och så kan jag faktiskt hålla med DEJ KRAFTIGT för EN gångsskull... att förra loppet bara måste sitta i benen!
Reply
Posted: 2008-02-15 15:57:57 Answer to: "Självklart han har gÃ¥tt i ledning vid mestadels av sina vinster med det Ã"

Became a member: 
Forum posts:
( jag pratar om FOLS ) ... inte allentown
Reply
Posted: 2008-02-15 16:33:03

Became a member: 
Forum posts:
Lördagens bästa:

Avslag: Early Launcher, som troligtvis inte får ledningen och riskerar då dödens

Drag: Miss Sunway som kommer flyga till ledningen från bricka 7, får förhoppningsvis dämpa till 1.20 tempo och sen göra tempoökning i sista kurvan när angrepp kommer från bland annat Komloss och Vispa
Reply
Nijo Posted: 2008-02-15 16:37:23

när komloss kommer loss så lär det inte blir något 1.20 tempo kan jag lova

Är väl upp till bevis för Miss Sunway nu, omgångens mest uppsnackade häst pga en amatörtränare är optimistisk. Tror aldrig det har hänt? haha,,,,,,får se om hon ens tar spets.....
Reply
Soberano Posted: 2008-02-15 17:17:55 Answer to: "när komloss kommer loss så lär det inte blir något 1.20 tempo kan jag l"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Mitt avslag blir MISS SUNWAY som alla verkar tro på. Fattar inte varför,hon har gjort några hyggliga lopp,mestadel över kort distans. Näst senast var hon ju klart slagen av VISPA. Körs av en hyfsad kusk men inte någon som jag skulle spika på V75. Nej,shas med den!
Reply
Posted: 2008-02-15 21:41:02

Became a member: 
Forum posts:
Mina avslag av de mer betrodda är i nuläget:
avd 1: 5 First On Line Sec 60% Med på lappen men Maid For Tag förstabud
avd 2: 6 Early Launcher 69% Vinner bara från spets, får svar
2 Kan Du Candy 41% Tröttnar efter hård spetsstrid 11 Fia Fiktiv!
avd 3: Tre möjliga vinnare Tipsettan till 4 Spring Ray 40 %
avd 4: 8 Komloss är en osäker favorit från ett stängt bakspår 58%
11 Greenhills Daisy 40 % är ovan med voltstart från bakspår
10 Vispa 14 % gillar inte att resa, och ska nu ut på en längre tur
avd 5: 1 Warlord Boko 26 % kan inte öppna och riskerar att fastna
avd 6: 6 Ghastly Face 6 % gör sin längsta resa någonsin inför ett lopp
avd 7: 4 Verdi Sund 49 % måste ha samma flyt med loppet som senast
11 Staro Yes 16 % har gått upp rejält i klass Kommer få snällt lopp
Reply
Posted: 2008-02-15 21:55:34

Became a member: 
Forum posts:
Hur kan man ha stor bokstav på varje nytt ord, det måste ta åratal att lära sig skriva så? Det är fantastiskt om än lite sinnessjukt.

Som vanligt så saknar alla dessa avslag någon substans.
Reply
Posted: 2008-02-15 23:19:59

Became a member: 
Forum posts:
Plokko, you are my idol here.
Reply
Posted: 2008-02-16 11:41:58

Became a member: 
Forum posts:
Synd att det här forumet har ballat ur...när det startades så fanns det lite bakom synpunkterna, nu känns det som att dom flesta "tipsen" saknar trovärdighet.
Finns fortfarande ett gäng som tar det här seriöst, chokladkakans avslag...är det roligt? Kanske jag som tar det här med travet för seriöst?

Lycka till idag.
Reply
Posted: 2008-02-16 11:57:50 Answer to: "Plokko, you are my idol here."

Became a member: 
Forum posts:
Tack, jag autograferar gärna kvällstid mellan 18:30-19:00 vid kiosken nere vid torget.

Sammanfattningsvis, så är nästan ironin om störst när rubriksättaren efter V75 stoltserar med att sina avslag förlorade. Cirkeln är sluten.
Reply
Posted: 2008-02-17 15:56:18 Answer to: "Tack, jag autograferar gärna kvällstid mellan 18:30-19:00 vid kiosken ner"

Became a member: 
Forum posts:
allentown vann visst lekande lätt : \ ....

min narkissos är SÖNDERKÖRD av takter...
Reply
Nijo Posted: 2008-02-17 19:52:52 Edited(1): 2008-02-17 19:54:45

hur då? finns nog INGEN på denna planeten som fattar vad du pratar om chokladkaka.

Min Narkissos avancerades till dödens, travade uruselt och orkade inte. Att trava dåligt tar på krafterna också, sedan spelade säkert underlaget in också.

Men jag kan säga som så att takter hade säkerligen blivit halshuggen av Kari om han INTE gått fram i dödens, hade varit som att lämna wo i så fall.

Inte många hästar som orkar ligga i dödens i den klassen heller, för bra hästar mot. Nästa gång får Min Narkissos kanske ett bra spår och Staro allentown spår 12, Min Narkissos spets och enkel seger. DÅ vill jag att du ska stå fast vid ditt skitsnack om att Takter har kört sönder Min Narkissos, chokladkaka!

Ska vi börja snacka om att Goop har kört sönder first on line sec också? Stenslagen innan galoppen kom in mot uploppet.
Reply
[ 1 ]   2