Became a member:
Forum posts:
|
Läge för all-in
Det är Goop för hela slanten, från start till mål. Kung högt är inget att spela men King of Spader synar väll ingen?
Många tungar dagar och veckor med spel som endast resulterat i mynt och inga sedlar. Mitt självförtroende ligger på botten av Stilla Havet och bara väntar att få kämpa sig upp till ytan. Min förklaring: Det är inte fel på mina tips, det är hästarna som springer…
Inte har det väll hänt att en kusk har genomgående favoriter i en V75 omgång som Björn Goop har till helgen. Spring Ray är den som förmodligen får ställa sig utanför den skara men andrahands favorit är inte kattskit.
När jag såg First On Line Sec köra skiten ur Copper Beech senast kom tanken ”stenklar nästa gång” upp. Goops travare var skållhet likt Scarlets Aino och första varvet klockades på 12,3! Copper Beech stupade men inte ”säcken” som kämpade dunder in till mål som fyra. Många spikar kanonen men jag började fundera (troligen det dåliga självförtroendet som slår in) och känslan säger mig att det blir hårdkörning hela vägen. Maid for Tag som överraskade mig positivt senast, släpper till Important. Sen jäklar ska Björn sätta fart på tillställningen och när det tar emot på upploppet leker sig Maid for Tag förbi. Jag känner mig säker på tre streck…
Nästa Goop favorit vinner, inte! Senast bluff vann hon efter att resten hoppa kråka. Släpps Early Launcher till spets så vinner hon men det är blod svett och tårar som gäller på V75. Kan du Candy svarar och blir det minsta lilla överpace har mitt självförtroende stigit än aning. Och om den flygande finländaren, Peter Ingves sveper allt med Smashing Dame på Axevallas landningsbana då är ytan nådd. Hon galopperade med tätplacering inom räckhåll senast och hon har ju vunnit på rikstoton innan. Då var det tuffare än vad hon bjuds på nu och möjligen är mitt sinne tomt på syre för jag spikar!
Guld låser jag på två, Spring Ray och Acclaim. Den förstnämnda körs efter en lugn start mot spets och kan räcka hela vägen om inte Acclaim kör över allt sista varvet. Detta känns tryggt…
Föga överraskande lägger spelarna sin tro till Goop och Komloss. Har vunnit vid samtliga felfria starter men nu är spåret oroväckande. Jag gissar på galopp och streckar på med Kristina Bore. ”En av de vassaste hästar i stallet” säger Peter Untersteiner och då ska väll hon bara vinna detta. Spåret emot där också så det blir ett rysar drag på Miss Sunway som spetsar och kan hålla undan hela vägen.
King of Spader är klar, han är redan i mål. När jag snackade med stallet lät det positivt. Jag spekulerade i om han klarar ett tufft lopp i dödens och fick svaret ”det spelar ingen roll, det är spåret emot“ sa Berg i stallet. Ha spåret emot… det har han klarat två gånger redan.
Quarsio du Chene är en klassig typ som vinner oavsett position. Varför rita ner massa streck här?
Sista blir det en match mellan Lähdekorpis hästar, Lonesome Laday och Min Narkissos. Det blir hårt in till mål men bara jag får lite sedlar så spelar det ingen roll vem som vinner…nu ljuger jag, Lonesome Laday ger ju mer pengar så den ska jag jobba in.
|
Became a member:
Forum posts:
|
Intressant tankar, kul att läsa.
väl*
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Lika fantastisk som om Björn skulle ta 6-7 segrar skulle det väl va om raden bara bestod av femmor? Känns som fullt möjligt o jag ska nog lägga in en enkelrad ;-)
|