[ 1
]
2
|
|
Posted: 2007-12-16 17:45:52 Edited(1): 2007-12-16 17:46:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Taget ifrån Gamblers Finest:
På Åby 15 december var vi två nosar från sju rätt. Målfotoslagne Taxfree Booze var bara streckad på 6% mot vinnande Lass Inspirations 11 punkter. Vår spik Massimo Fling satt på 12%. Han förlorade med minsta möjliga marginal till Will Man Vint, streckad på 14%. Rent procentuellt borde vi då blivit ensamma om sju rätt (och cirka 20 MKR rikare) med tanke på att det bara fanns två vinnande system med Lass Inspiration och Will Man Vint.
Ibland går det att fynda i strecklistan. Conny Nobell var som sagt gravt överstreckad. Honom skickade vi ner i ranken. Tvärtom med 62-oddsaren Paula Logoj som var sinnessvagt understreckad på 1% och fanns med som en av fyra hästar på vårt system. Paula var tillsammans med Kan Du Candy den som vi tyckte värmde bäst i V75-5. 306.29 x pengarna betalade den tvillingen. I DD-2 gav vi högsta värmningsbetyg till Coolman Crown och Egola Boy. Målfoto mellan de två och den tvillingen gav 24.41 x pengarna.
I övrigt inledde vi dagen med ett hat-trick: Earl Tilly (1.96), Ninotchka (7.18) och Acclaim (2.77) stod i våra ögon för deras lopps skarpaste värmningar.
Vi har sagt det förr och säger det igen. Det lönar sig att nogsamt följa GF de Luxe´s informationer.
Sanslöst snyggt och totalt 50cm ifrån 20 millar?
KING BERGMAN!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-16 17:53:25 Edited(1): 2007-12-16 17:54:14  Taget ifrån Gamblers Finest:
På Åby 15 december var vi två nosar från sju rätt. Målfotoslagne Taxfree Booze var bara streckad på 6% mot vinnande Lass Inspirations 11 punkter. Vår spik Massimo Fling satt på 12%. Han förlorade med minsta möjliga marginal till Will Man Vint, streckad på 14%. Rent procentuellt borde vi då blivit ensamma om sju rätt (och cirka 20 MKR rikare) med tanke på att det bara fanns två vinnande system med Lass Inspiration och Will Man Vint.
Ibland går det att fynda i strecklistan. Conny Nobell var som sagt gravt överstreckad. Honom skickade vi ner i ranken. Tvärtom med 62-oddsaren Paula Logoj som var sinnessvagt understreckad på 1% och fanns med som en av fyra hästar på vårt system. Paula var tillsammans med Kan Du Candy den som vi tyckte värmde bäst i V75-5. 306.29 x pengarna betalade den tvillingen. I DD-2 gav vi högsta värmningsbetyg till Coolman Crown och Egola Boy. Målfoto mellan de två och den tvillingen gav 24.41 x pengarna.
I övrigt inledde vi dagen med ett hat-trick: Earl Tilly (1.96), Ninotchka (7.18) och Acclaim (2.77) stod i våra ögon för deras lopps skarpaste värmningar.
Vi har sagt det förr och säger det igen. Det lönar sig att nogsamt följa GF de Luxe´s informationer.
Sanslöst snyggt och totalt 50cm ifrån 20 millar?
KING BERGMAN!
Answer to: "Taget ifrån Gamblers Finest:
PÃ¥ Ã…by 15 december var vi tvÃ¥ nosar frÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja dom var rätt ute och hade Paula Logoj som loppets bästa värmning.
Men tycker att det är mycket som är b-mässigt med deras kommentare kring värmningar.
Ex... "har en segervillig blick".. "ser ut att vilja vinna"
och sånt där får motsatt effekt.
Dissar dom ändå lite.
Lite fjantigt.
Men bra igår.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-16 17:57:31  Ja dom var rätt ute och hade Paula Logoj som loppets bästa värmning.
Men tycker att det är mycket som är b-mässigt med deras kommentare kring värmningar.
Ex... "har en segervillig blick".. "ser ut att vilja vinna"
och sånt där får motsatt effekt.
Dissar dom ändå lite.
Lite fjantigt.
Men bra igår.
Answer to: "Ja dom var rätt ute och hade Paula Logoj som loppets bästa värmning.
Me"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bra? Det är bara förnamnet. Travnets BETALTJÄNST hade Ninotchka som en dålig värmning. Ojdå.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-16 18:02:05  Bra? Det är bara förnamnet. Travnets BETALTJÄNST hade Ninotchka som en dålig värmning. Ojdå.
Answer to: "Bra? Det är bara förnamnet. Travnets BETALTJÄNST hade Ninotchka som en d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men Travnet hade oxå Will Man Wint Som EN FRUKTASNVÄRD BRA VÄRMNING, fast kan hålla med dej oxå .. LITE... dom hade Sassa D hade dom följande.. "Äckligt bra värming bäst på hela travbanan i åby eller nej, hela MÖLNDAL! blir svårslagen.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-16 18:43:31
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
vänta nu lite, sade dem att ninotchka stod för en av de bästa värmningarna??? den som säger att ninotchka stod för en bra värmning kan troligtvis absolut inget om trav. Hästen så för fan halt ut, travade uruselt, PRECIS som i loppet, trots att det såg lite bättre ut då.
fanemaj skandal att en betalsajt går ut och säger att ninotchka gör en bra värming, herregud asså. Dem borde nog fundera på att sluta med trav då.
skillnaden mellan denna värmningen av ninotchka mot den som hon gjorde i loppet innan på V4 är stor.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-16 18:46:48
|
|
haha, och på tal om värmningsvinnare,,,,,har acclaim och earl tilly någonsin gjort en dålig värmning? det är precis som att gå ut och säga att regent royal är en värmningsvinna. Han värmer alltid som en demon, men presterar bara hälften av det i loppet och det vet ALLA!.
jag har då aldrig sett earl tilly i regi svanstedt göra en dålig värmning och ÄNNU mindre acclaim göra en dålig värmning, han ser ofa lysande ut.
men detta är väl för avancerat för gamblerfinest att kunna? känns som att det är ett gäng usla värmnings"experter"
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-16 19:10:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men ditt stolpskott. Det som menas om du inte fattar det är att hästen i fråga har värmt BÄST i sitt ENSKILDA lopp. Läs på.
Sen stinker det avundsjuka låååååång väg. bland outstanding.
Snälla sluta hacka på hans idéer för de är i
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-16 19:22:43 Edited(1): 2007-12-16 19:23:10
|
|
men killen lilla,,,,hur mycket har dem vunnit under året då? jag vet att tex att denna sida fick in en 80 000kr för en tid sedan. Har gamblerfinest vunnit någon större vinst under året?
DU nämnde ninotchka i ett sammanhang med vad dem tyckte var den skarpaste värmningen i sitt lopp, HUR ska jag tolka det mer än att dem tyckte att det var en bra värmning? Faktum kvarstår att Ninitchka gjorde en urusel värmning och att dem står för att det var en bra värming är skandal och brist på kunskap.
Sedan att dem hade ett bra system och vann mycket pengar är en annan sak, inte det som detta gäller utan det faktum att dem gick ut med en bra värmning på en häst som faktiskt gjorde en urusel värmning.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-16 19:58:45  men killen lilla,,,,hur mycket har dem vunnit under året då? jag vet att tex att denna sida fick in en 80 000kr för en tid sedan. Har gamblerfinest vunnit någon större vinst under året?
DU nämnde ninotchka i ett sammanhang med vad dem tyckte var den skarpaste värmningen i sitt lopp, HUR ska jag tolka det mer än att dem tyckte att det var en bra värmning? Faktum kvarstår att Ninitchka gjorde en urusel värmning och att dem står för att det var en bra värming är skandal och brist på kunskap.
Sedan att dem hade ett bra system och vann mycket pengar är en annan sak, inte det som detta gäller utan det faktum att dem gick ut med en bra värmning på en häst som faktiskt gjorde en urusel värmning.
Answer to: "men killen lilla,,,,hur mycket har dem vunnit under året då? jag vet att "
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha, Tänkte på att dom var ju 50 cm FRÅN att vinna 20 millar, men dom VANN ju ALDRIG.. det är skillnad på att vinna och INTE vinna.. och Ninotcka såg faktiskt iNTE Bra ut...
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2007-12-16 20:01:12  haha, Tänkte på att dom var ju 50 cm FRÅN att vinna 20 millar, men dom VANN ju ALDRIG.. det är skillnad på att vinna och INTE vinna.. och Ninotcka såg faktiskt iNTE Bra ut...
Answer to: "haha, Tänkte på att dom var ju 50 cm FRÅN att vinna 20 millar, men dom V"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Nijo tycker inte att det är någon skillnad på att vinna och inte vinna!!! Han skryter alltid om att han har SÅ många rätt på ramen!!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-16 20:04:00  Nijo tycker inte att det är någon skillnad på att vinna och inte vinna!!! Han skryter alltid om att han har SÅ många rätt på ramen!!! 
Answer to: "Nijo tycker inte att det är någon skillnad på att vinna och inte vinna!!"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha ok :P.. jag hade 6 rätt idag tex 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-16 20:14:26
|
|
som sagt,,, dett har absolut inget att gälla med om att de fick rätt, som jag sade så är det väl bra spelat då. Bara till att gratulera,,,,,jag hade 6 rätt på ramen men rankade för DÅLIGT och fick 4.a rätt.
Saken gäller angående att en gäng experter som bedömer värmningar går ut med att en häst gör loppets bästa värmning när den i sanningens namn inte alls såg bra ut. Sedan kan dem vara bäst i världen på att tippa, DET GER JAG FAN I!
att kunna tippa och ha bra kunskap om hur en häst ska se ut, röra sig och värma BEHÖVER inte alls vara förknippat med varandra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-16 20:24:20 Edited(1): 2007-12-16 20:24:51  Men ditt stolpskott. Det som menas om du inte fattar det är att hästen i fråga har värmt BÄST i sitt ENSKILDA lopp. Läs på.
Sen stinker det avundsjuka låååååång väg. bland outstanding.
Snälla sluta hacka på hans idéer för de är i
Answer to: "Men ditt stolpskott. Det som menas om du inte fattar det är att hästen i "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Får nog hålla med Nijo att Ninotchka såg bedrövlig ut.
Men jag kommer aldrig någonsin att tycka att dom är proffsiga på GF.
"Äregirig blick" - Ninontchka
"Ser ut som en atombomb redo att brisera." Earl Tilly
"hellack blick" Kan du Candy
"mullig spänst" Superior Dust.
Jag vet inte, men låter som någon av ponny-ungarna som briljerar här ibland har skrivit det där.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-16 20:54:01  Får nog hålla med Nijo att Ninotchka såg bedrövlig ut.
Men jag kommer aldrig någonsin att tycka att dom är proffsiga på GF.
"Äregirig blick" - Ninontchka
"Ser ut som en atombomb redo att brisera." Earl Tilly
"hellack blick" Kan du Candy
"mullig spänst" Superior Dust.
Jag vet inte, men låter som någon av ponny-ungarna som briljerar här ibland har skrivit det där.
Answer to: "Får nog hålla med Nijo att Ninotchka såg bedrövlig ut.
Men jag kommer "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Låter som kommentarer från spraydate lr liknande*s*
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-16 23:09:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag får ju säga att det är tur ni lämnar många värmningsvinnare till mig varje lördag. Ninotchka såg inte alls dålig ut, kanske inte loppets vassaste värmning men. Hade man ryggat alla hans värmningsvinnare hade man ju gått +, ni är lite avundsjuka va?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-16 23:41:58
|
|
tveksamt,har man 5 värmningsvinnare varje lopp så går det tyvärr inte ihopp.
Du bevisade precis hur lite du kan o trav vad gäller värmningar och hur en häst ska se ut prima_crille.....idiotförklarar bara sig själv när du säger att ninotchka såg bra ut, det gjorde hon ABSOLUT inte. Hon såg inte ens bra ut i loppet och då kan du tänka dig hur dålig hon såg ut i värmningen, mycket sämre.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-16 23:54:50  Jag får ju säga att det är tur ni lämnar många värmningsvinnare till mig varje lördag. Ninotchka såg inte alls dålig ut, kanske inte loppets vassaste värmning men. Hade man ryggat alla hans värmningsvinnare hade man ju gått +, ni är lite avundsjuka va?
Answer to: "Jag får ju säga att det är tur ni lämnar många värmningsvinnare till "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad ska vi vara avundsjuka på sju rätt, tio miljoner?
Blev ju inget, var ju fel ute.
Mer avundsjuk på herren som fick sju rätt än någon finnig tonåring som gissar värmningar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-17 01:38:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag är också alltid "nära att vinna 20 millar" när jag gör system efter att loppen är körda...
Sen kan jag bara hålla med Plokko om deras kommentarer till värmingarna. Svårt att ta på allvar när någon skriver "hellack blick". Men mmm jag är rätt avundsjuk på att han fick 5 rätt tillslut...
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2007-12-17 07:28:17
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Detta med värmningsvinnare som skriks är ju bara blaha och trick för att sälja en produkt. Du nämner kanske 5-6 stycken som värmt bra och efteråt så plockar du ut vinnaren,kopierar in det du skrivit och det ser ut som att du skrikit ut vinnaren i varenda lopp. Precis som Ivarsson skriver så går aldrig ekonomin ihop om du spelar alla som värmt bra, särskilt inte inom V75 där de flesta är väl förberedda och värmer därefter.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-17 12:03:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Detta med värmningsvinnare som skriks är ju bara blaha och trick för att sälja en produkt. Du nämner kanske 5-6 stycken som värmt bra och efteråt så plockar du ut vinnaren,kopierar in det du skrivit och det ser ut som att du skrikit ut vinnaren i varenda lopp. Precis som Ivarsson skriver så går aldrig ekonomin ihop om du spelar alla som värmt bra, särskilt inte inom V75 där de flesta är väl förberedda och värmer därefter.
Tycker faktiskt att det där stämmer in lite på den har sajten också. De skriver värmingkommentarer till alla hästarna, sedan om någon de skrivit bra om vinner lägger de ut den på framsidan med rubriken "värmingsvinnare". Isf skulle väl alla hästar som vinner vara värmingsvinnare, eftersom de värmde innan loppet?
För att man ska kunna kalla en häst en värmingsvinnare tycker jag (om man gör värmingstips) att man ska framhålla max 3-4 st inom V75-spelet som dagens bästa värmingar. Sedan om någon av dessa vinner kan man få lite luft.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|