[ 1
]
|
|
Posted: 2007-12-14 19:49:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Någon som har tips om reglerna som gäller för förflyttning av spår vid strykning.
Vad gäller ex. vid Auto kontra Volt? Finns det någon bra hemsida där man kan se hur dessa förändringar av förutsättningar?
Kan man i så fall också utgå från att spårstatistik som är baserat på ursprungligt hästnummer har viss felprocent?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-14 20:03:46
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
i princip så ändras inget förutom om 1.an blir struken, då tar häst med spår 2 i volten spår 1 och leder volten. Och blir 6.an struken så får 7.an ett ensam springspår= kan ta spår 6.
Blir en av häst 2,3,4,5 strukna i volt så ändras inget, de andra hästarna håller fortfarande sitt spår i volten.
MEN, blir tex häst 3 struken så får häst 4 större svängrum att vända runt i volten och därav en fördel. Samma för häst 5 om 4.an blir struken och häst 3 om 2.an blir struken.
hehe, har jag rätt? så jag inte klyddat till något 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 20:09:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hmm...det verkar i vart fall ha viss påverkan, tack för viss inblick, men visst vore det intressant att ta reda på mer, och vad säger du om det där med statistik på spår o s v?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-14 20:26:04
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
nja, men det påverkas ju alltid av hur bra hästarna är ju.
Men i voltstart är spår 1,3,6 de bästa spåren man kan ha, det på grund av att spår 2,4,5 måste vända upp ganska snävt och får inte lika bra start pga det, och flera hästar galopperar då kuskarna måste vända upp så snävt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-14 20:34:11  nja, men det påverkas ju alltid av hur bra hästarna är ju.
Men i voltstart är spår 1,3,6 de bästa spåren man kan ha, det på grund av att spår 2,4,5 måste vända upp ganska snävt och får inte lika bra start pga det, och flera hästar galopperar då kuskarna måste vända upp så snävt.
Answer to: "nja, men det påverkas ju alltid av hur bra hästarna är ju.
Men i volt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tack igen, men jag menade snarare på ett annat perspektiv, d v s spårstatistiken tar ju bara hänsyn till vilket nr hästen har på ryggen vid start, inte var den står placerad i samband med strykning, ex struken häst 1 på volt och häst nr 2 får spåret och vinner, då står det ju snarare att häst med nr 2 vunnit...? Är jag fel på?
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|