Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Barfota fram & bak?
 

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-12-09 19:55:56

Became a member: 
Forum posts:
Gillar spelet å det grövsta. Men fick en ide ang barfotakörning.
Som det känns nu så är det ganska lätt att hitta den balans som hästen går bäst på. Om man lade till barfota fram och barfota bak som tillval så tror jag att det inte skulle bli lika "lätt" att hitta rätt för hästarna när de skall ut som treåringar.
Man skulle helt enkelt vara tvungen att "testa" lite olika balanser på hästen innan man ser vilken den gillar bäst. Alla som har hållit på med hästar vet att det inte "bara är att rycka av skorna" och hästarna springer 1-3 sek snabbare.
Jag vet inte men det är en ide i allafall...
Reply
Posted: 2007-12-09 20:02:40

Became a member: 
Forum posts:
låter som en bra ide...att kunna ha fler alternativ om hur hästarna utrustas och kanske även lite fler val om hur hästen ska köras i loppet hade varit nåt det
Reply
Posted: 2007-12-09 20:17:52

Became a member: 
Forum posts:
javisst... och olika hästar skulle passa med olika balans. kanske ett jätteprojekt programmeringsmässigt (finns det ett ord som heter så...?) men det hade varit ruskigt kul, tänk att ha en "lus" i stallet som bara felar. sen så testar man att köra barfota bak och han/hon travar som en klocka.. då blir man ju nästan rörd..... ännu bättre blir det om hästen kanske skulle börja prestera tider..
Reply
Posted: 2007-12-09 20:25:27

Became a member: 
Forum posts:
ja sånt hade varit jävligt kul alltså...sen så lite urryckare eller nån sorts huva man kan sätta på hästen för att få den att gå bättre...

iallafall så att man får prova ganska mycket om man har en knepig häst som bara finns en optimal balans som gör att hästen funkar fullt ut och om man ändrar bara lite så går den genast mycket sämre

bra hästar går ju bra med många olika balanser, därför de är världsstrjärnor oxå
Reply
Soberano Posted: 2007-12-10 09:38:23

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Låter som en kul ide men antagligen svårgenomförd, dock inte omöjligt tror jag. Sen så tycker jag att det inte skulle synas när hästen skadat sig lätt utan att man får åka till sjukan om hästen gjort en sämre prestation för att kolla upp den och ev behandla om den är skadat men iaf då få besked om vad som hänt. Vilket man då vet till nästa gång att hästen hade en halsinfektion därav den sämre prestationen. Grejen är ju att detta spelet skulle kunna utvecklas i all oändlighet men det är antagligen ganska klurigt att genomföra allt.
Reply
[ 1 ]