Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75 Lopp för Lopp - Åby!

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]   2   3  
Author Message
Bolov Posted: 2016-12-13 08:14:01
0
Bo-Olov Stables
Solvalla

Became a member: 2016-12-08
Forum posts: 4
Första känslan vid programöppning, mer analyser närmare spelstopp.

V75-1:
8 Alleyeson - Trodde jag på i lördags, fastnade invändigt och går ut nu vecka-vecka. Kan pappa Lugauer ge honom ett offensivare upplägg?
10 Mellby Duke - Går fina tider på 2660 och slipper nu tillägg. Går alltid med skor, möjligt första streck.
11 Super Benny - Superskräll. Såg dock honom näst senast på Gävle, satt i ledningen efter 400 meter från bakspår. Får nu proffskusk och gör det 10 meter så kan han sätta nosen först.

V75-2:
1 Master Crowe - Blir väl instängd? Sett till senaste loppet startar han som ett bojsänke och knappast något toppkusk att hitta tajta vägar ut. Avslag i min bok.
4 Young Farmer - Spets och släpp? Avgör på Open Stretch? Går den över 10% ens?
6 Thaiger Exclusive - Revansch för senast?

V75-3:
Gulddivisionen på vintern....
Är det så enkelt att Örjan bara vinner?
Vid skitig bana dansar väl Nahar.

V75-4:
Tre volter, bara ston och Open Stretch. Snacka om värdehöjande, här kommer det nog streckas på allra mest.

V75-5:
Många segervana hästar, redan 60% på Holdyourhorses - men spår långt ut och stått över en månad?
Varför är inte 2 Nonstop Cheri och 10 Caddie Jo mer spelad än 6%?

V75-6:
3 Youngblood Pellini - Tar den spets och går 15.5-16 över distansen på lördag räcker den nog långt.
----
5 R.K King - Voltstart och skor. Avslag.
8 Juan - Bara gått auto i Sverige och mot betydligt enklare motstånd, Örjan måste trolla ifall den ska vinna.
12 Going to Press - Upprepar den prestationen den gjorde på Gävle kan den vinna.

V75-7:
4 Frozen - Tillbaka efter sommaruppehåll och bra fart, men hur går den med skor?
Vilken av Flemmings hästar är bäst över 2640? Inför senast sa han i en intervju att Slide so Easy är bättre över medel än stayer, därför säger magkänslan Rapide.
11 Carabinieri - Kan knappast bli bortglömd igen? Därmed kanske överspelad.

Kommentera gärna och stapla gärna era tankar lopp för lopp.
Då blir det lättare att förstå exakt vilka lopp och hästar ni menar, söker efter en ny Finnskog Fokus till 1%
Reply
dujorha Posted: 2016-12-13 11:55:42 Edited(1): 2016-12-13 12:36:13

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Tycker synd om de som fått 10 mille om Next to None vunnit i lördags....Hoppas de inte var dessinfon från Björnkollen som fällde dom....inte första gången Björn slafsar runt Next...som den minnes gode kommer ihåg....När han "lovade" hålla spets o sedan släppte med kamelen...! Ytterligare var kommentaren från Uffe...han visste mycket väl hur Toppen skulle gå med skor....bara o se statsen över hästen....Snörvlare Ohlsson har kört hästen med skor upprepade gånger...Nu var de plan B...Uffe körde inte en meter från start utan siktet var inställt på att köra fram efter startrusningen...Björn körde ju bästa stallhästen som ja trodde...nu höll hans taktik nästan ända hem...men Magnus visste nog om detta rätt bra o grejade ryggen...De kan nog varandra rätt så väl vid det här laget...!
Reply
dujorha Posted: 2016-12-13 12:01:10 Edited(2): 2016-12-13 12:15:50

Tja..Frozen går sämre med skor...även Carabinieri går sämre...Kolla gärna statsen på de....många som gått med barfotan länge o nu får skor på sig blir sämre o en del rejält....! Hammarström/Travnet håller räkningen på antal hästar som galopperar med skor o gör lite jämförsele o de är bra.....Mupparna är o blir avslöjade hela tiden för blasket...! Att Piraten o Anna är fina hästar....är ju givet....men prestation sist var ok inte mer....svagt första varv...svagt tempo till slut o uselt motstånd...förutom då Narold som hade blivit en fin överraskning...! Att ge avslag är lättare i de här Gamet....än att få till oddsare....Sist var de 5 st som gick att fixa till o 2 som gick under radarn...Tobbes hade säkert varit möjlig om bara Dumle pratat med honom...Sharkit var helt rätt på de..! Smällen i 3:års loppet...en helgardering för mig att hitta den....! Nu på Snikis banan så kanske de kan bli lite pengar igen får ja hoppas...Julpengar är ju aldrig fel...!
Reply
dujorha Posted: 2016-12-13 12:32:45 Edited(4): 2016-12-13 15:03:29

ATG envisas med att lägga ett voltstarts lopp som första avd....Inte helt OK tycker ja...men taktiken är nog att generera mer spel...vid omstarter...! Öppet lopp...Ingen Björn på Åby men gott om kameler anmälda...få se va han hittar på i Björnkollen....tyckte han dribbla väl mycket i 6:te avd. sist också....han körde sedan precis som han ville med bästa hästen....Nja helt o lita på är han inte....Finns spelare/hästägare som får bättre info än Björnkollens lyssnare....! Som sagt var Hans G. på reklam jakt...Verkar gå enkelt o få till den Gratis reklamen.....! Tror inte de som spikade Next i sista är allt för Glada...!
Reply
dujorha Posted: 2016-12-14 16:43:36

Man verkligen hoppas killarna som vann att de tar betalt för all Reklam ATG försöker suga ut av deras vinst...!
Reply
Sharkit Posted: 2016-12-16 00:08:06
232
Stall Krokben
Gävle

Became a member: 2008-09-03
Forum posts: 608
En första analys

V75-1
Nr6 Saul kan vara en vettig spik om det ligger kvar under 35%, tror den sticker till ledning.
4an Nexus Tilly är tuff, kan ge Saul lite tryck vilket kan öppna upp det, tror inte 4an räcker till seger dock. 5 och 9 kan dyka upp till slut.

V75-2
Nr1 har bara gått i billiga gäng på slutet tror inte på den, 6an är ok med skor men inte som barfota. Istället blir min spik i omgången nr5 Valeur, Jag tror den bara är bäst, jag blev glad nr jag såg att Sandra skulle köra för det håller nere %

V75-3
Vad har Volstead visat upp på slutet för att vara spelad till 50%?
Nahar tänker jag inte åka på, inte Spring Erom heller, jag tar ett gäng litar inte på någon i detta lopp.

V75-4
Nr6 Othala är mycket bra, given.
Pense Kloster 67% är helt galet, spår 3 i andra volten galopperat bort sig 2 gånger sista 5 och har bara vunnit i billigt lopp, ligger den kvar över 50% får den inte plats på min lapp.
Jag plockar nog med 10 och 11 som kan komma väldigt bra på det från sina springspår på 2a volten speciellt när det bara är 4 hästar på start.

V75-5
Detta lopp är fan inte lösbart. spika valfri häst och håll tummarna eller ta alla?

V75-6
Håller flemming som favorit här, bra häst i klassen springspår.
3an är bra kommer nog streta emot länge.
4an hemmahäst bra med skor, har laddat emot det här
8an verkar vara en segermaskin, Örjan upp, men aldrig voltat i Sverige och får här svåraste spåret i 2a volten. Jag vet inte, väldigt svårt att värdera en sådan häst.

V75-7
Många i det här loppet har väldigt svag statistik med skor, däribland 2,4 och 5, kanske 11 också.
Tyckte man såg ganska tydligt förra veckan i tex Next hur mycket sämre hästar kan bli med skor.
1an kommer få möjligheten på open s, måste med.
Sylvester America har faktiskt gått riktigt bra med skor även om det mest är barfota nu för tiden, ses av många som en sprinter men har vunnit på 2700m i frankrike, vet ej klassen på det loppet dock. 8an är urstark skohäst men finns farten för att vinna?
9an är dock kanske hetaste budet, bör ha alla kvalitéer för att vinna styrka speed skor kusk.
Reply
dujorha Posted: 2016-12-16 09:20:58 Edited(5): 2016-12-16 09:33:13

Saul....i första en favo som ja är intresserad av att fälla...Stor lite klumpig häst med kort käk o murphy bländare knepig att köra, korrigera o driva...se sista kurvan sist...när han krånglar....Här finns snikspår o tillgå o en speedigare häst kan speeda ner honom....! Super Benny...inget för mig heller tyvärr...! Skönt o höra lite självkritik av Muppar...Folkes Vivo Per Lei som gjorde ett topp lopp med skor i Onsdags o man tillstod i intervjuven att man kört skolöst för mycket på sista tiden o hästen skulle nu gå bättre med skor...Vilket han också gjorde...!! Kanske kanske möjligt o fälla de andra större favosarna....som Volstead o Flemmings Slide...där var kanske barfotan ett aber i sista starten...ja garderar def. dessa också...!!
Reply
dujorha Posted: 2016-12-16 10:22:18 Edited(3): 2016-12-16 10:58:27

När de gäller Nahar....får Bergh ta på sig de...Pullade upp stenhårt med en pigg häst...Så har inte hästen körts starterna innan....Dåligt Bergh...! Hoppas han inte får för sig något sådant här....? Lördags loppet...2 ganska lika hästar i typ....Juan o Balfour...Starka lite tröga av sig....Kan va skräll på lut här eftersom ja tror på lite tapp för dessa 2 från start...! Får Flemming träff från springspår så är de en o räkna med...men annars så finns de roliga här...! Sista...2,4 o 11 är ju topphästar skolöst...men nu blir de knivigare....ska man gå efter statsen på hästen så är kanske inte Peters på bakspår helt oäven...men var hamnar han...långt dock så de kan ju lösa sig...!
Reply
dujorha Posted: 2016-12-16 11:05:28 Edited(4): 2016-12-16 11:47:52

Bra av Micke N. o sätta fingret igen på drivningarna ..! Skrap Käften Lindburg gör inte sitt jobb o har inte kompetens att göra de heller....Disk är de enda raka...de tar ner saken på Jorden..Rejält..!! Lopp 6 igen...Curtain Call...what ? En monté kamel...? Bra av Bengt Adielsson också om drivningar....ta ett beslut om diskningar...så behöver Vi inte ha problemet längre....Eller lever ST på böterna ? Skrev igen till Grabben i toppen om problemet med drivningarna...!
Reply
dujorha Posted: 2016-12-16 12:10:58

Untersteiners rejält uppåt men en hel bunt hästar o de gick ju mycket bra för Peter igår på Åby....Apropå likheter...Gojan Boken...är de inte Jul Toker varning på honom...?
Reply
dujorha Posted: 2016-12-16 12:33:36 Edited(3): 2016-12-16 13:45:26

Körspö kan få användas i travet om de används för korrigering o lätt drivning...inte annars....Räknar inte med o få svar från Lindburg eller någon kaffedrickare....skriver ganska ampert så..! Att Travmupparna skulle protestera är ju självklart...men de är bara o köra över dom....Vänstersläggan, Bergh, Untersteiners, Vinkällarn m.fl pratar alltid i egen sak...!!
Reply
Sharkit Posted: 2016-12-16 15:26:09
232
Stall Krokben
Gävle

Jag måste nog hitta en spik i 5e frågan är bara vilken häst. Svårt detta.
Reply
dujorha Posted: 2016-12-16 15:38:50 Edited(6): 2016-12-16 16:10:00 Answer to: "Jag måste nog hitta en spik i 5e frågan är bara vilken h&a"

Ska se vad ja kan få fram....i 4:de tycker ja inte Pense är helt stabil.....kan bli omstarter igen o sedan är de nog galopp igen...! Ja de var ett svårt lopp avd. 5...kan se lite oddsare i de loppet...men kan du chansa på de om du får en... ? Kan du inte ta spik i 6:te o gardera i 5:te...? Blir en rejäl öppning i 5:te..4 o 5 kan öppna rejält...även 8:an kan öppna ganska bra....släpps de på ledningen för att de är snikis de är frågan...?:
( Du kunde väl valt ett annat lopp o spika i....Tittat igenom en del lopp här o ja måste säga de är flera som pockar på en hög placering här...! Har du liven med lopparkivet så titta på en kandidat....nu var de inte den ja tänkte föreslå först....men den här har också potential....Likeonway...loppet på Valla i slutet av september visar en mycket fin häst som fick gå några rejäla speeder o var knappt slagen....2 % nu..men som ja sagt ja har fler kandidater...! Du kan även titta på loppet tidigare i september....med Likeonway...I like that too....!
Reply
dujorha Posted: 2016-12-16 16:18:14

Att föreslå Super Benny eller Curtain Call till mig duger inte...! Sådana långskott måste motiveras mycket bättre...!
Reply
Sharkit Posted: 2016-12-16 16:23:44
232
Stall Krokben
Gävle

Tanken med att spika i 5e är för att det flesta garderar där. så genom att spika gör jag mitt system mer unikt, vill inte spela som alla andra. För mig är loppet helt olösligt skulle inte känna mig trygg med ens 8 hästar här.

Alternativet är att spika Saul i första, Valuer i 2a har jag redan bestämt mig för. Skulle ju vara gött att öppna med 2 spik om det skulle hålla.
Reply
dujorha Posted: 2016-12-16 16:32:49 Edited(8): 2016-12-16 16:56:53 Answer to: "Tanken med att spika i 5e är för att det flesta garderar där"

De håller inte...tror ja...att de är ett svårt lopp 5:te är ju för att de är flera "jämna" som inte möts...Du ska veta att det här inte lätt o bena ut....Att chansa kan alla göra men o försöka analysera fram en spik i detta lopp är riktigt svårt...är i stort sett bara 12:an som hänger i luften här...! Saul har ja redan tittat på o den är ja inte nöjd med hela vägen...att Sandra ska få till de med Valeur..chansar ja inte på tyvärr...De är ingen lek o möta de här rutinerade kuskar trots en bra häst..! Som sagt tidigare...lättare att ge avslag än o sätta dit 10 oddsare o uppåt...! Ingen av de nuvarande streckfavona duger för mig...tycker de finns aber med dom o ja vill va säker på rad punkter innan ja spikar....Klart ja måste chansa en del också men så långt som möjligt vill ja undvika de...! Tog fram Likeonway som exempel...Hon är streckad som sista ...Hästen är bra med riktigt bra lopp...men kusken sämre o läget inte så bra men sist....De är rejält underbetyg av spelarna...! Har 2 st till som ja spanat in i detta lopp....riktigt bra hästar också...! Strecken är ett skämt för mig i detta lopp....!
Reply
dujorha Posted: 2016-12-16 16:54:52

Westis första streckad med en häst som gjorde ett topplopp sist skolös...Vad har han gjort med skor ? Ja bara frågar..!
Reply
Sharkit Posted: 2016-12-16 17:00:44 Answer to: "Westis första streckad med en häst som gjorde ett topplopp sist s"
232
Stall Krokben
Gävle

Den lär väl få tugga i 3e spår första kurvan med?
Reply
dujorha Posted: 2016-12-16 17:05:46 Edited(2): 2016-12-16 17:16:54 Answer to: "Den lär väl få tugga i 3e spår första kurvan med"

Ja..inget som ja vill lita på....Jönsson avlöser Berglund på Travnet...o de är väl inte riktigt lika bra...Han kör med Johan spik i första o Örjan i snabbloppet...lägger mig inte i den fåran....utan har andra idéer om denna omgång..! Peter har en riktig kanon i andra men när han börjar fela i ett lopp så....kan de hänga i se statsen....Gillar lite mer de här som gått skolös fram....o när de går till lätta alu fram så kan de gå bättre än dom som gått skolös bak...eller runt om....men lite osäkert än så länge med tanke på att de bara gått så kort tid med barfota förbudet...! Fått i mig en idé...som någon tipsnisse framförde....o den är nästan bortglömd...i snabbloppet...vid den här tiden....förra året gick Thai väldigt bra med skor....nu med Kenneth till smask...procent...de du Sharkit !
Reply
dujorha Posted: 2016-12-16 17:29:07 Edited(4): 2016-12-16 17:48:55

En god analys....mycket tur o som ja vill ha ett bra genrep av hästen som indikerar form....Svårare än så är de inte....hahha...Jo för fan detta är skitsvårt bara o erkänna de..! Tydligen drog Jönsson in Baron Gift o de var kanon o få med den...Den här med Tobbe i kallblods loppet hade def. förstärkts om den "usle" tycker faktiskt är Dumle...frågat Torbjörn om hästen....Tobbe hade säkert berättat vad han visste om o de hade ja def. reagerat på...! De märktes ju efter loppet hur mycket han egentligen trodde på hästen..! Men så länge Dumle får valsa omkring helt planlöst o gnägga med Gubbarna så kommer de ju inte fram något....Verkar få betalt för hur många han hinner med eller ? Jönsson gillar va Berglund kommer fram till o de kan ja förstå..många träff har han(Berglund) på spikarna...få se då om ja misstar mig på vad Jönssons spikar den här gången....!
Reply
[ 1 ]   2   3