Klart att det inte är ngt fusk och lika självklart får du göra som du vill, men man stör sig lite,
iaf jag tycker det är dåligt att ta över millen för en valack som vunnit en gång o är 6 år,
som du gav endast 55000 för själv, flera såna har jag sett från just dig.
Och du har fel om det där med 1 kr, jag tror nämligen att stall Giron får in mkt bra betalt på fina föl,
brukar oftast bli budgivningar som slutar på allt mellan 5 milj - 15 milj man får betalt om hästar
verkar vara värda dom beloppen, plus att det ser snyggare ut att vi själva får fastslå vad en häst
kan vara värd.
Sett dig ofta köpa ett lovande föl för 2 milj och 2 veckor senare utan den har startat ens, så lägger
du ut den igen men fläskat på 6 millar till så prislappen blir 8 miljoner, det är helt upp till dig såklart,
men det ser inte snyggt ut, och man märker till skillnad på t.ex Giron, han har valt o syssla med
avel och han tillför iaf att löftena kommer ut till storstallen där hästarna får prestera, medans du
kan sitta på hästarna och de startar knappt utan sitter mest långa stunder på Börsen med en prislapp
som inte många är villiga att ge, så det rinner ut i att hästen mister chansen att komma ut i början
så den får chansen att få den bra starten som är viktig för lovande hästar.
Men du behöver ej be om ursäkt, men hoppas du bryr mer om hästens utveckling än fiktiva
luftpengar, vad ska man med 300 millar till om man inte vill driva toppstall som mål,
ända alternativ som är ok, tycker jag stall Giron gör...för han låter oss sätta prislapp
plus att han tillför spelet med massa fina föl som kommer ut till olika stall