[ 1
]
2
3
|
dujorha
|
Posted: 2016-05-09 17:56:19 Edited(2): 2016-05-09 18:01:14
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Snikis banan nummer 1....Kan tänka mig att Fredde svor högt när han såg spåret...nu när han har Reven i form o så Björn i storform...Hade Björn kört Reven förra året så hade inte Magic fått någon biljett helt klart..! Nu kan tex. Piraten o Papagayo få några härliga 3:dje spår o sedan bli avslagna med ett läpp av en snikis...Verkligen rätt bana för att avgöra sådant...!  Likadant i Pokalloppen...pinsamt sa Bull...!  Eller som Humle säger "ja jag gillar de"...hahha..sicken id-t...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2016-05-09 18:30:08 Edited(1): 2016-05-10 10:45:04
|
|
Favorit på snikis just nu...Arazi...den vill vi gärna se i Elitloppet....eller hur ?  JOP:en tränar alla hästarna i ett kallis lopp på Romme fredag....Snart kommer de väl 8 st Vinnies ut i något lopp från Stall Skrapis kan ja tänka mig..! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2016-05-10 12:48:54 Edited(3): 2016-05-10 12:54:38
|
|
Antar Uffe vet va som gäller....de går inte o backa ner här...bara o köra så mycket som de går....även Flemming har ju en skapligt startsnabb häst o vill ner i banan....tja ingen bra sits för Uffe....!  För Bergharns Nahar som visade form o hade fått ett perfekt lopp i ryggen på Piraten...tror med facit i hand att Nahar hade grejat de på snikis..Kan va svårt o komma igenom här men omöjligt är de kanske inte ! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2016-05-10 19:03:45  Antar Uffe vet va som gäller....de går inte o backa ner här...bara o köra så mycket som de går....även Flemming har ju en skapligt startsnabb häst o vill ner i banan....tja ingen bra sits för Uffe....! 
Answer to: "Antar Uffe vet va som gäller....de går inte o backa ner här"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Fina lopp och speciellt klass 2 ser ju riktigt fint ut. Trots att jag har svårt att ta med Westholm så har han stallet i toppform och COPIMADE såg stark ut senast, lär vara bättre nu och sitter helt rätt till. Hade vunnit sitt kval till Kriteriet ifjol med tidigare fritt och står billigt inne i klass 2 här och ser ut att bli bortglömd med dessa segermaskiner från dåliga lägen. Adielsson på en Luddehäst är alltid intressant i samma lopp.
Silver över långt och voltstart med favoriten från bakspår. Jag får för mig att Ohlsson spetsar och hästen håller finfin form. Hade segerstridit senast vi OS om han inte dragits bakåt 400 kvar. TOSCA VICTORY spurtade vasst senast och blir allt bättre och kan nog öppna ganska bra också. Navigator Sib har jag jagat men läget är ju som det är, formen är dock fin och vid senaste segern så visade han 11/800 över 3000 meter och efter det var han ju ytterst nära att nå Fredericus (hade med den då  . Minsta möjliga klaff och han kommer in i matchen. Tycker inte Favoriten är lika effektiv när han sitter i kön och det kan absolut strula för honom igen och måste garderas när det rensar så fint bakom.
Avd 2 ännu en storfavorit från bakspår och han är ju klar för final på Valla så frågan är om det blir tokladdning? Tycker att VÄSTERBO STARLIT såg fin ut senast och hade nog utmanad om fritt i tid. Härdats på V7 nu och har perfekta läget och spännande kuskbyte! Kan absolut speeda till seger via OS.
UNCLE LASSE är väl bara att spika? Låter ju på Melander som att han är lika bra som Nuncio och då blir det väl uppvisning?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2016-05-11 11:14:42  Fina lopp och speciellt klass 2 ser ju riktigt fint ut. Trots att jag har svårt att ta med Westholm så har han stallet i toppform och COPIMADE såg stark ut senast, lär vara bättre nu och sitter helt rätt till. Hade vunnit sitt kval till Kriteriet ifjol med tidigare fritt och står billigt inne i klass 2 här och ser ut att bli bortglömd med dessa segermaskiner från dåliga lägen. Adielsson på en Luddehäst är alltid intressant i samma lopp.
Silver över långt och voltstart med favoriten från bakspår. Jag får för mig att Ohlsson spetsar och hästen håller finfin form. Hade segerstridit senast vi OS om han inte dragits bakåt 400 kvar. TOSCA VICTORY spurtade vasst senast och blir allt bättre och kan nog öppna ganska bra också. Navigator Sib har jag jagat men läget är ju som det är, formen är dock fin och vid senaste segern så visade han 11/800 över 3000 meter och efter det var han ju ytterst nära att nå Fredericus (hade med den då  . Minsta möjliga klaff och han kommer in i matchen. Tycker inte Favoriten är lika effektiv när han sitter i kön och det kan absolut strula för honom igen och måste garderas när det rensar så fint bakom.
Avd 2 ännu en storfavorit från bakspår och han är ju klar för final på Valla så frågan är om det blir tokladdning? Tycker att VÄSTERBO STARLIT såg fin ut senast och hade nog utmanad om fritt i tid. Härdats på V7 nu och har perfekta läget och spännande kuskbyte! Kan absolut speeda till seger via OS.
UNCLE LASSE är väl bara att spika? Låter ju på Melander som att han är lika bra som Nuncio och då blir det väl uppvisning?
Answer to: "Fina lopp och speciellt klass 2 ser ju riktigt fint ut. Trots att jag har s"
|
|
Håller med dig...Fina lopp runt snabbloppet...Något lär väl hända som höjer chansen till lite pengar..avd. 2 tycker ja är öppen verkligen....1:an lite för klen...men de är ja de..finns bättre mot favon som är klar för final...!  Tarzans kanon är bra men hur resonerar dom invändigt..? Släpp eller utmana..? 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2016-05-11 13:34:52  Håller med dig...Fina lopp runt snabbloppet...Något lär väl hända som höjer chansen till lite pengar..avd. 2 tycker ja är öppen verkligen....1:an lite för klen...men de är ja de..finns bättre mot favon som är klar för final...!  Tarzans kanon är bra men hur resonerar dom invändigt..? Släpp eller utmana..? 
Answer to: "Håller med dig...Fina lopp runt snabbloppet...Något lär v&"
|
|
Säger givetvis inte att Västerbo är någon spik men jag är inne på att han är speedig nog att utmana från rygg ledaren. Tallasio, Bottnas och Legend brodde är nog alla tuffa nog att leda loppet runt om och med nån av dom i spets så borde favoriten få det jobbigt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2016-05-11 14:08:29 Edited(11): 2016-05-11 14:46:01  Säger givetvis inte att Västerbo är någon spik men jag är inne på att han är speedig nog att utmana från rygg ledaren. Tallasio, Bottnas och Legend brodde är nog alla tuffa nog att leda loppet runt om och med nån av dom i spets så borde favoriten få det jobbigt.
Answer to: "Säger givetvis inte att Västerbo är någon spik men jag"
|
|
Ja favon får de tufft...men du kanske glömt tex. Classe från spår 8:a...troligen bättre på speed än Västerbo..!  De brann inte till där invändigt från Västerbo...bara kolla loppet sist...!  Loppet sist var ett sömnpiller o Björn speeda till lite grand på slutet...Frankie som vart 2:a speeda godkänt sista 300 i spåren....!  Vevar ju lopprepriser några gånger så ja försöker ha koll på kamelerna...!  Ska vi leta rysare i detta så...finns de några kameler till med god form....Mr..Goop har en....!  Har en till men den behåller ja ett tag så får vi se...!  Platon med Erik i 4:te som du säger är nog inte fel...Erik kör ju inte med vinka till publiken...han tar den säkra vinsten med 1-2 längder...!  Lite fransk styrka där o Raja var ju inte dålig själv heller...!  Men de blir nog en match Stingen ser också väldigt bra ut...!  Men Westis kanske kan göra rätt...glida med så länge som möjligt hästen är ju i form o lite Copiad fart till slut så....sevärt lopp...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2016-05-12 16:13:05
|
|
Från Adrian till Björn....känns inte som en förändring till de sämre...på Princess....möjligen blir dom av med lite körprovision...men förhoppningsvis lönar det sig med o köra med Björn....!  Är ju klar topp 3 o de är inte Adrian än...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2016-05-12 21:43:28  Från Adrian till Björn....känns inte som en förändring till de sämre...på Princess....möjligen blir dom av med lite körprovision...men förhoppningsvis lönar det sig med o köra med Björn....!  Är ju klar topp 3 o de är inte Adrian än...! 
Answer to: "Från Adrian till Björn....känns inte som en förän"
|
|
Jag får känslan att Princess face kommer bli en sån där som inte utvecklas, hon fick ju urtunga resor under förra säsongen utan att få vinna och sånt sätter sig lätt på psyket. Läste att Adrian menade att hon har samma skalle som Mosaique face men jag vete fan. Treasure kronos känns som motiverad favorit då hon kan välja lite som hon vill om han ska testa i spets eller släppa till Princess då luckan ju kommer. Bra vinstchans oavsett, hon är ju obesegrad barfota efter 3 starter och såg ju underbar ut i kvalet. Skrällen om man letar kanske Berghs kan vara. Hon har ju tiderna i sig och blir allt bättre.
Efter en lite koll i guld är jag inne på att spika Papagayo. Visade 09,5/800 från dödens senast och jag tror att han kan köra sig till spets här efter en bit och då är ng loppet över till Myrons stora glädje som får en intressant häst utan att behöva dela ut biljett.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2016-05-12 21:52:28 Edited(1): 2016-05-12 21:53:47
|
|
Svarar Untersteiner i sista? Gör han det så blir det kanske tufft för Lasse för jag kan inte se nån lugga Poeten på spets. Han kanske duger från ledningen? Han såg ju trots allt ganska okörd ut senast trots 10,5/800. Kanske kan gå 12,0 på distansen och då är det inte lätt att plocka ner honom....Gick ju 12,4 över full väg redan ifjol då han vann långa E3
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2016-05-13 11:51:01 Edited(3): 2016-05-13 12:05:42  Jag får känslan att Princess face kommer bli en sån där som inte utvecklas, hon fick ju urtunga resor under förra säsongen utan att få vinna och sånt sätter sig lätt på psyket. Läste att Adrian menade att hon har samma skalle som Mosaique face men jag vete fan. Treasure kronos känns som motiverad favorit då hon kan välja lite som hon vill om han ska testa i spets eller släppa till Princess då luckan ju kommer. Bra vinstchans oavsett, hon är ju obesegrad barfota efter 3 starter och såg ju underbar ut i kvalet. Skrällen om man letar kanske Berghs kan vara. Hon har ju tiderna i sig och blir allt bättre.
Efter en lite koll i guld är jag inne på att spika Papagayo. Visade 09,5/800 från dödens senast och jag tror att han kan köra sig till spets här efter en bit och då är ng loppet över till Myrons stora glädje som får en intressant häst utan att behöva dela ut biljett.
Answer to: "Jag får känslan att Princess face kommer bli en sån dä"
|
|
Lätt o komma fel på en Snikis bana va de gäller taktiken....Johnny gjorde de def. med Piraten sist...Nu i o med strykningen så kommer Christoffer få Grabbarna Grus över sig...Både Erik o Johnny kommer säkert ladda för ledningen...Va gör Björn...? Kan bli en riktig vrålöppning innan all körning är klar tyvärr...där då Christoffer inte vill hamna 3:dje invändigt....Vem utav Grabbarna vill han släppa till o hur fort har de gått...? Kanske då att Bergh kan välja när han styr på...? Antar de inte blir några större mängder regn så banan blir nog skaplig o vinden kanske heller inte besvärande....Snörvlarn har väl en häst som ska följa med i hög fart om man tror på en oddsare...men 1 eller flera...svårtippat värre...!  Kanske Princess är på retur...men Björn upp nu kan va en tändning...frågan är bara va som händer från start o 5-600 framåt...!  Lite samma grej för Kungapokalen....Hur gör Roggan...? Vill han svara Peter för att sedan ta rygg på en Uncle Lasse...? Även Kenneth o Bellei är säkert med o gasar...! Luring kanske Erik..Marigt var ordet...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2016-05-13 12:14:47 Edited(1): 2016-05-13 12:18:51
|
|
Ska ja klämma till med en spetskandidat i sista så är de Bellei med Telecomando...Sedan huggsexa om att få överta...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2016-05-13 12:48:58  Ska ja klämma till med en spetskandidat i sista så är de Bellei med Telecomando...! 
Answer to: "Ska ja klämma till med en spetskandidat i sista så är de Be"
|
|
Ja det kan ju bli körning, Malmqvist säger ju att han vill köra i spets men jag vete fan om han kan svara Untersteiner första biten. Den är ruggigt snabb ut och trots allt min spetsfavorit. Sen beror det ju på hur länge Italienaren kör innan han ger sig. Blir det för tuff öppning så lär ju Kihlström köra till 1300 kv och får väl överta då. I stoavdelningen kanske det är så att Bergh är den som sitter och myser mest när dom kör mot varandra första biten. Har ju haft gott om kräm kvar i sina lopp och Bergh brukar ha ordning på grejerna när det är dags för dom stora pengarna att delas ut....
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2016-05-13 12:54:54 Edited(1): 2016-05-13 14:32:33  Ja det kan ju bli körning, Malmqvist säger ju att han vill köra i spets men jag vete fan om han kan svara Untersteiner första biten. Den är ruggigt snabb ut och trots allt min spetsfavorit. Sen beror det ju på hur länge Italienaren kör innan han ger sig. Blir det för tuff öppning så lär ju Kihlström köra till 1300 kv och får väl överta då. I stoavdelningen kanske det är så att Bergh är den som sitter och myser mest när dom kör mot varandra första biten. Har ju haft gott om kräm kvar i sina lopp och Bergh brukar ha ordning på grejerna när det är dags för dom stora pengarna att delas ut....
Answer to: "Ja det kan ju bli körning, Malmqvist säger ju att han vill kö"
|
|
Ja båda är ju snabba ut..men bredvid varandra...Bellei har 2 invändigt som kanske inte satsar för fullt...!  Kan Peter taima..Bellei o hålla ut Kenneth o Örjan...så får Roggan emot Bellei om han vill...de vore opt. ! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2016-05-13 13:02:47  Ja båda är ju snabba ut..men bredvid varandra...Bellei har 2 invändigt som kanske inte satsar för fullt...! 
Answer to: "Ja båda är ju snabba ut..men bredvid varandra...Bellei har 2 inv"
|
|
Så kan det ju vara med då sitter ju Untersteiner på leken ändå eftersom det låter som att dom vill köra i ryggar med Belleis men kanske inte vilken rygg som helst..... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2016-05-13 14:34:22  Så kan det ju vara med då sitter ju Untersteiner på leken ändå eftersom det låter som att dom vill köra i ryggar med Belleis men kanske inte vilken rygg som helst..... 
Answer to: "Så kan det ju vara med då sitter ju Untersteiner på leken"
|
|
Kanske blir 2 st 2:or här i Pokalerna...inte mig emot...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2016-05-13 16:46:46  Kanske blir 2 st 2:or här i Pokalerna...inte mig emot...! 
Answer to: "Kanske blir 2 st 2:or här i Pokalerna...inte mig emot...!:)"
|
|
Skulle kunna vara 2 tuffa spikar?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2016-05-13 17:35:33 Edited(1): 2016-05-13 18:18:36  Skulle kunna vara 2 tuffa spikar?
Answer to: "Skulle kunna vara 2 tuffa spikar?"
|
|
Japp...men ja vet inte riktigt ja Peter sa han skulle ladda idag till Liven...mja tycker inte om Snikis...de ställer till lopp analysen..!  Lägga en 08 speed på Roggan känns inte som rätt....då provar ju säkert någon annan för tät efter den öppningen...! 
|
|
Reply
|
|
PerraTrav365
|
Posted: 2016-05-13 19:58:16
|
Became a member: 2016-01-29
Forum posts: 456
|
Kastat lite Pil hemma och kom fram till denna grunden. Får ha kolla på lite utrusningsändringar bara så kan detta bli bra. Morgondagens bästa tips => Bästa hästen vinner inte alltid på Åby

|
|
Reply
|
|
PerraTrav365
|
Posted: 2016-05-13 20:14:13 Edited(2): 2016-05-13 20:31:02
|
Became a member: 2016-01-29
Forum posts: 456
|
Citat Roger Walmann om V75-7: Även om det står US i arselet på dem så går de att slå.
Tolkar detta som att någon kommer offras och då känns Lasse överstreckad! Plockar bort den och tar med a^2+b^2=c^2
Vill nog ha med även Tomtens andra häst med BG
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|