V86 är överlägset det bästa spelet. Kan bli bra utdelning trots några favoriter.
V86-1: Return to Sweden kan öppna bra men bör rimligen släppa när Robban laddar. Bergh i ledningen då kan loppet vara över. Tänkbar chansspik. Plockar dock med RTS då den troligen får OS. Bär emot att plocka med Barthold K pga kusken. Hade gärna sett Rickard på den istället. Hästen är dock för bra för att plockas bort. Mycket surr i Media Kollektivet på Qualis Talis. Just ni Toto favorit?? (17:23) Problem med det är man lätt glömmer bort att spela på hela ekipaget. Stefan Söderkvist måste vara Sverige mest passiva kusk. Släpper till alla och hoppas på turen. Total Value med skor plockas också bort med viss tvekan.....4,1,5
V86-2: Favoriten Facile Boko med skor känns kall för mig trots Erik. Det är väl Erik som dra på sig strecken men det är ju bara trevligt då jag spikar emot. Den troliga ledaren 4 Fabulous Boko känns även den kall då den var rent usel senast från ledningen. Skall gå bfro idag men hjälper nog föga. Kommer spika Galactica om vann senast i fin stil. Lättas också i balansen. De som vill gardera plockar med 1,7
V86-3: Betalar sig bra utanför favoriten så här lastar jag in många streck. 15 hästar Åby och favoriten 37% med spår 13.... Kan dessa hästar/kameler för dåligt så hoppas man träffat rätt i pilkastningen. 1,4,8,9,10,12,13,14
V86-4: Ja här är man väl typ galen men första tanken brukar ju vara bästa tanken. Tänkte att detta gänget kör väl NTNS åttor runt. Läste sedan att man ligger lågt och det blir inget skoryck. Många konkurrenter som slänger av skorna. NTNS spår 12 1640... Ja ni fattar. Tror kanske att det kan bli fart i loppet Blue Martini Ås försöker säkert hålla upp ledningen. Wannabe Kemp är snabb ut och laddas säkert. Längre ut kommer även Hamras One More bfro. Kör Christel Berntsson!!!!

Mycket surr om Quick Razz också men stallskrik vinner inte ofta så den går fetbort. Valet står då mellan 10 Trust Launcher eller NTNS. Vad gör man då? Jo! man går på fösta tanken dvs man spikar Next To None Sib.
V86-5: Frågan här är hur fan blir loppet kört från start? 2 VS tar ju enkelt ledningen men där har man sagt att man vill köra i ryggar och ta OS (frågan är också om Ingves lyssar på det) + finns det någon bra rygg att släppa till? Hanna Banker kan öppna men var ju usel senast. Hur gör Fredrik Persson som har 2 hästar med i loppet med bra spår? Åjo Hornline bfro är rask ut men får väl knappast överta eller? Knepigt! Country Girl Ås bfro är given liksom Condras Elsa som gynnas något enormt med bfro. 2,9,4,10,1
V86-6: Här är det bara att spika och gå vidare! Zahara Goj. Bra spår och startsnabb. Lättas i balansen. Perra har försökt ta ner månen flera gånger men det går inte.....Spets och Slut som man brukar säga.
V86-7: Tycker synd om de på fram volten. I ett desperat försök så kastar alla där av sig skorna och ber nog till travguden att man inte blir varvad. Frozen har varit skada och borta länge så det känns långsökt att man offrar hästen i detta loppet. För Robbans favorit kuse 46% blir väl detta ett elddop mot tuffa och härdade V75 hästar. Tjänat snabba pengar. Spår 4 i volt hmm.. Träffar någon av Rolex Bigi eller NTBL från springspår så sitter någon av dessa två tidigt i ledningen. Lockande att ta detta låset 11% + 13%. Chansar och hoppas att man kommer väl förbereda. 11,12
V86-8: Här åker alla TV Systemen. 70 % på Elvira Boko är ju galet men det tackar jag för. Många kusar som längtat efter att rycka skorna. Artemis laddas för ledningen och körs nog där. Melander klanen har 3 hästar med och hjälps nog åt för att Bella Beluga med sko ryck skall på bra resa. Vicky Corner avslutade senast bra som 2:a bakom Elvira. 5 % på den mot 70% på favoriten är ganska snett enligt mitt tycke. Jag lastar in streck och hoppas på betalt. 6,9,4,2,1,7
Lycka till /Perra