[ 1
]
|
poppy
|
Posted: 2015-02-24 11:06:55
|
Became a member: 2010-11-03
Forum posts: 113
|
jag är intreserad av att köpa en häst mellan 5-9år som har sprungit in som minimun 500tusen startpoäng mindre viktigt självklart ett plus om de han mkt startpoäng
pris runt miljonen
|
|
Reply
|
|
Kopia77
|
Posted: 2015-02-24 13:11:46  jag är intreserad av att köpa en häst mellan 5-9år som har sprungit in som minimun 500tusen startpoäng mindre viktigt självklart ett plus om de han mkt startpoäng
pris runt miljonen
Answer to: "jag är intreserad av att köpa en häst mellan 5-9år som"
|
Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 238
|
Jag har en gammal valack som stämmer. Jag kan lägga ut honom för 500000 så får du bestämma dig sen. Gör inget om han blir kvar och om du eller någon annan vill ha honom så får jag ju mer plats. What it Takes tände till rejält hos mig och kan säkert göra det hos någon annan med.
|
|
Reply
|
|
poppy
|
Posted: 2015-02-24 19:45:44  Jag har en gammal valack som stämmer. Jag kan lägga ut honom för 500000 så får du bestämma dig sen. Gör inget om han blir kvar och om du eller någon annan vill ha honom så får jag ju mer plats. What it Takes tände till rejält hos mig och kan säkert göra det hos någon annan med.
Answer to: "Jag har en gammal valack som stämmer. Jag kan lägga ut honom f&ou"
|
|
jag tycker att 500 tusen är för mycket för den hästen ! vill gärna ha et häst som har sprungit in mer
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-02-24 22:17:12  jag tycker att 500 tusen är för mycket för den hästen ! vill gärna ha et häst som har sprungit in mer
Answer to: "jag tycker att 500 tusen är för mycket för den hästen !"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Du begär alltså en häst som har sprungit in minst 500 000 och erbjuder "runt miljonen" i betalning. När du sedan får en häst som uppfyller kravet till halva priset (!) tycker du det är för mycket.
Hur fick du ihop det resonemanget?
|
|
Reply
|
|
poppy
|
Posted: 2015-02-24 22:24:50  Du begär alltså en häst som har sprungit in minst 500 000 och erbjuder "runt miljonen" i betalning. När du sedan får en häst som uppfyller kravet till halva priset (!) tycker du det är för mycket.
Answer to: "Du begär alltså en häst som har sprungit in minst 500 000 o"
|
|
Ja minimun 500 t insprunget ,din häst tycker jag inte är värd 500tusen vunnit endast 2 lopp och 10 andra platser. ..för en miljon får man en bättre häst det är de jag menar !!
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-02-24 22:44:23  Ja minimun 500 t insprunget ,din häst tycker jag inte är värd 500tusen vunnit endast 2 lopp och 10 andra platser. ..för en miljon får man en bättre häst det är de jag menar !!
Answer to: "Ja minimun 500 t insprunget ,din häst tycker jag inte är vär"
|
|
För det första är det inte min häst. Jag läste tråden och reagerade på din något udda förfrågan.
För det andra så borde du kanske precisera och utveckla kraven från början i stället, för att undvika missförstånd.
|
|
Reply
|
|
Kopia77
|
Posted: 2015-02-25 00:09:43 Edited(2): 2015-02-25 00:22:11
|
|
Tja, det är inga problem för mig om du inte vill ha honom. Tyckte också 1 mille lät mycket men har inte lust att sälja honom för mindre än det jag bad om. Hyfsat med poäng så han kommer med i söndagslopp och stämmer på kraven. No worries om han stannar.
Man kan även läsa statistiken att han varit på pallen 47% av starterna. Han är en ok pålle. Jag klantade bort mig i matchningen av honom som 5-åring då han startade lördagfinal/Golden five final samtidigt å sen tappade jag bort honom lite...
|
|
Reply
|
|
poppy
|
Posted: 2015-02-25 00:47:59  För det första är det inte min häst. Jag läste tråden och reagerade på din något udda förfrågan.
För det andra så borde du kanske precisera och utveckla kraven från början i stället, för att undvika missförstånd.
Answer to: "För det första är det inte min häst. Jag läste tr&"
|
|
det var inte meningen att svaret skulle gå till dig ! har tittat runt på börsen och de finns ute lite då och då precis sånna som jag letar efter t.e.x The Lonely One ligger ute på börsen synd att jag inte gjort 5 starter ännu
|
|
Reply
|
|
poppy
|
Posted: 2015-02-25 00:50:10  Tja, det är inga problem för mig om du inte vill ha honom. Tyckte också 1 mille lät mycket men har inte lust att sälja honom för mindre än det jag bad om. Hyfsat med poäng så han kommer med i söndagslopp och stämmer på kraven. No worries om han stannar.
Man kan även läsa statistiken att han varit på pallen 47% av starterna. Han är en ok pålle. Jag klantade bort mig i matchningen av honom som 5-åring då han startade lördagfinal/Golden five final samtidigt å sen tappade jag bort honom lite...
Answer to: "Tja, det är inga problem för mig om du inte vill ha honom. Tyckte"
|
|
jag förstår dig ber om ursäkt om du tyckte min komentar var lite elak mot din häst inget illa om hästen har sprungit in mycket pengar ,,,,om du tittar på börsen hästen heter The Lonely One 9 årig valack det är typ sånt som jag är ute efter
|
|
Reply
|
|
poppy
|
Posted: 2015-02-25 00:52:33  Du begär alltså en häst som har sprungit in minst 500 000 och erbjuder "runt miljonen" i betalning. När du sedan får en häst som uppfyller kravet till halva priset (!) tycker du det är för mycket.
Answer to: "Du begär alltså en häst som har sprungit in minst 500 000 o"
|
|
bara för att en häst har sprungit in en halv mille så betyder det inte att jag betalar en halvmiljon för dom om du förstår vad jag menar ,,,finns hästar som har gjort 100 lopp vinnut 4 sprungit in 502 tusen 12 årig valack är den värd en halv mille?
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-02-25 01:10:40  bara för att en häst har sprungit in en halv mille så betyder det inte att jag betalar en halvmiljon för dom om du förstår vad jag menar ,,,finns hästar som har gjort 100 lopp vinnut 4 sprungit in 502 tusen 12 årig valack är den värd en halv mille?
Answer to: "bara för att en häst har sprungit in en halv mille så betyd"
|
|
Nej, det tycker jag inte. Du får såklart ställa vilka krav du vill, men ett litet tips är att precisera dem så tydligt som möjligt från början, så ökar troligen chansen för att du hittar det du söker.
|
|
Reply
|
|
Kopia77
|
Posted: 2015-02-25 08:45:30  jag förstår dig ber om ursäkt om du tyckte min komentar var lite elak mot din häst inget illa om hästen har sprungit in mycket pengar ,,,,om du tittar på börsen hästen heter The Lonely One 9 årig valack det är typ sånt som jag är ute efter
Answer to: "jag förstår dig ber om ursäkt om du tyckte min komentar var"
|
|
Nja, hade det varit en riktig häst hade jag blivit oförlåtligt sur, nu överlever både jag och du.
Ok!
Vi kollar på olika saker när det gäller hästar, men det är väl så det ska vara!  The Lonley One kan säkert matchas i några minst en miljon lopp, gå barfota och springa in lite pengar.
Blev mest sur över att vinterbanan sabbade mina TZO chanser med honom och så såg jag ditt inlägg och tryckte på SÄLJ! (Precis som det ska vara det med) För mig är han värd en halv miljon. JAG hade inte köpt honom för det (Inte The Lonley One heller), men jag är inte i behov av att sälja/köpa och det var det minsta jag kunde tänka mig just då.
|
|
Reply
|
|
poppy
|
Posted: 2015-02-25 10:11:06  Nja, hade det varit en riktig häst hade jag blivit oförlåtligt sur, nu överlever både jag och du.
Ok!
Vi kollar på olika saker när det gäller hästar, men det är väl så det ska vara!  The Lonley One kan säkert matchas i några minst en miljon lopp, gå barfota och springa in lite pengar.
Blev mest sur över att vinterbanan sabbade mina TZO chanser med honom och så såg jag ditt inlägg och tryckte på SÄLJ! (Precis som det ska vara det med) För mig är han värd en halv miljon. JAG hade inte köpt honom för det (Inte The Lonley One heller), men jag är inte i behov av att sälja/köpa och det var det minsta jag kunde tänka mig just då.
Answer to: "Nja, hade det varit en riktig häst hade jag blivit oförlåtl"
|
|
jag har sett mycket på börsen och de kommer ofta hästar som sprungit in över en miljon och kanske inte har så mycket poäng de hästarna springer alltid in lite pengar men de bästa är att de är lätt sålda du får alltid minst dina egna pengar tillbaka, jag anser att i fall man köper ung hästar eller hästar med lite pengar att de är mer chansning,,,the lonley one kostar runt 300t och har sprungit in över en miljon det är väl bra pris för en sån häst,
vi tycker olika och det är väl lite så det ska vara också lite ny tänk gör de inte sämre 
|
|
Reply
|
|
poppy
|
Posted: 2015-02-25 10:17:03  Nej, det tycker jag inte. Du får såklart ställa vilka krav du vill, men ett litet tips är att precisera dem så tydligt som möjligt från början, så ökar troligen chansen för att du hittar det du söker.
Answer to: "Nej, det tycker jag inte. Du får såklart ställa vilka krav"
|
|
jag är som sakt intreserad av de hästar som jag skrivit men sen gäller de ju att ta fram de man kan här på zonen och lite känsla för att välja ut /köpa den rätta det är mycket pengar en miljon för mitt stall att köpa en häst och då vill man ju ha den bästa man kan få tag på  
|
|
Reply
|
|
johan1
|
Posted: 2015-02-25 10:37:13
|
Became a member: 2010-03-01
Forum posts: 258
|
håller med stall poppy då de gäller på börsen ofta ute hästar som sprungit in över en miljon för några hundra tusen men de gäller o välja rätt 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|