[ 1
]
|
travspelarn
|
Posted: 2014-08-28 10:03:56
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-08-28 18:07:01
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Lurigt lopp....dom tog av bakskorna på Orren o de var inte lyckat....ryckte med huvudet i starten o sedan kom galoppen...tittar man på statsen så var de en chansning med skolöst bak....blir ju en viss körning här...1,3,4,5 är bra ut...räknar bort Sanity som var usel sist...nu ska den ha tränat bättre med åtgärdade ben...tja tror inte riktigt att de blir kanon rakt upp o ner bara...Bergharn har nog inget emot om Tobbe kör tufft o drar ett 10-varv...så han slipper o gå fram direkt...vill nog gå på 1100 kvar...Svante har sina hästar på topp...släpper Erik här o kör på lucka till slut så kan han flytta på sig....men där pratas de om skor o hästen är ju bäst utan...är ju lite inne på dessa 5:åringar som går så bra nu för "tiden"....! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-08-28 22:09:35  Lurigt lopp....dom tog av bakskorna på Orren o de var inte lyckat....ryckte med huvudet i starten o sedan kom galoppen...tittar man på statsen så var de en chansning med skolöst bak....blir ju en viss körning här...1,3,4,5 är bra ut...räknar bort Sanity som var usel sist...nu ska den ha tränat bättre med åtgärdade ben...tja tror inte riktigt att de blir kanon rakt upp o ner bara...Bergharn har nog inget emot om Tobbe kör tufft o drar ett 10-varv...så han slipper o gå fram direkt...vill nog gå på 1100 kvar...Svante har sina hästar på topp...släpper Erik här o kör på lucka till slut så kan han flytta på sig....men där pratas de om skor o hästen är ju bäst utan...är ju lite inne på dessa 5:åringar som går så bra nu för "tiden"....! 
Answer to: "Lurigt lopp....dom tog av bakskorna på Orren o de var inte lyckat...."
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Quid Pro tycker jag att 3 heat kommer lite för tätt inpå, borde inte vara på topp, Haugstad vinner inga storlopp utan sitter nog i 3:inv här, Örjan svarar spetsen mot Ed You och vem ramlar ner i 2-utv? Juliano Rags, där har ni vinnaren  Nahar såg inte bra ut sist tycker jag. Jag lutar åt lås på 3,5,6 här.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-08-29 00:20:40
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Vad kan Canaka mot dessa?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-08-29 10:36:06  Quid Pro tycker jag att 3 heat kommer lite för tätt inpå, borde inte vara på topp, Haugstad vinner inga storlopp utan sitter nog i 3:inv här, Örjan svarar spetsen mot Ed You och vem ramlar ner i 2-utv? Juliano Rags, där har ni vinnaren  Nahar såg inte bra ut sist tycker jag. Jag lutar åt lås på 3,5,6 här.
Answer to: "Quid Pro tycker jag att 3 heat kommer lite för tätt inpå, b"
|
|
Juiano är intressant här...hade med hästen sist i garderingen o de kändes rätt när sedan loppet gick...Quid är nog inte så bränd...men verkar som dom vill skipa skolöst...har inte haft så lång säsong o hästen kan acca på kort bit...lurigt lopp o här behövs en del häst...eller ta en råchans men de finns ju spikar tidigare som känns mer rätt än o försöka i detta jämna lopp...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-08-29 10:48:00 Edited(2): 2014-08-29 10:52:15  Vad kan Canaka mot dessa?
Answer to: "Vad kan Canaka mot dessa?"
|
|
Tja...hästen är bra men här öppnas de tufft o hon hamnar antagligen sist...sedan gäller de att de blir vrål fart o ett bra uppdrag för Uffe...Nahar ? Hon har ju inte mött så här bra hästar förr(Bergsåker starten förra gången så fick hon möta bl.a. Ed Joe o Quid men fler bra här !)...måste nog höja sig en halv grad till...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-08-29 11:06:17
|
|
Kan inte låta bli att fundera runt Sanity.....hästen kom med till Elitloppet...o även här trots ett platt lopp sist...är de för de "färgstarka" ägarna som denna röda matta rullas ut gång på gång...? 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-08-29 13:00:37 Edited(1): 2014-08-29 13:02:21  Kan inte låta bli att fundera runt Sanity.....hästen kom med till Elitloppet...o även här trots ett platt lopp sist...är de för de "färgstarka" ägarna som denna röda matta rullas ut gång på gång...? 
Answer to: "Kan inte låta bli att fundera runt Sanity.....hästen kom med til"
|
|
Vad du hackar på honom, näst sist var han faktiskt 2:a efter en kanonspurt i Jämtlands stora pris bakom Mosaique Face, I elitloppet fick han inte chansen på allvar och sist var han inte fräsch. Klart han är en motiverad häst att ha med i ett lopp som detta. Finns inte så jävla mycket att välja på som är bättre i sina ljusa stunder. Up Date Hoss är väl inte så väldans rolig att ha med heller? Nu tror jag inte Sanity vinner med Kenneth i sulkyn men att han som häst inte skulle vara värd att vara med kan jag verkligen inte hålla med om.
Var Orrechietti bra sist? Var Nahar bra sist? Var Quid Pro Quo bra i försök 2 och skiljeheatet sist? Fler som kan ifrågasättas om det bara är senaste starten som räknas.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-08-29 13:03:22 Edited(1): 2014-08-29 13:05:32  Vad du hackar på honom, näst sist var han faktiskt 2:a efter en kanonspurt i Jämtlands stora pris bakom Mosaique Face, I elitloppet fick han inte chansen på allvar och sist var han inte fräsch. Klart han är en motiverad häst att ha med i ett lopp som detta. Finns inte så jävla mycket att välja på som är bättre i sina ljusa stunder. Up Date Hoss är väl inte så väldans rolig att ha med heller? Nu tror jag inte Sanity vinner med Kenneth i sulkyn men att han som häst inte skulle vara värd att vara med kan jag verkligen inte hålla med om.
Answer to: "Vad du hackar på honom, näst sist var han faktiskt 2:a efter en "
|
|
Kanske ja har förväntat mig mer...sist var de ju bra tränat sas de o hästen vart favo...o sedan var de platt fall....lite kan ja väl få kräva..?  Tror faktiskt de tas lite hänsyn till de många ägarna...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-08-29 13:16:02  Kanske ja har förväntat mig mer...sist var de ju bra tränat sas de o hästen vart favo...o sedan var de platt fall....lite kan ja väl få kräva..? 
Answer to: "Kanske ja har förväntat mig mer...sist var de ju bra tränat "
|
|
Visst kan det vara så men så många plattfall har han väl inte haft och det är ju inte första gången han tappat formen på försommaren och varit borta ett tag men visst, nog kan man tro lite mer om honom men han är inte den enda hästen som får vara med överallt om han vill. Hultman väljer väl själv vilka som ska vara med, Bergh med en NHL häst har väl förtur numera skulle jag tro. Tycker inte att det är så fel att det utnyttjas lite att få fram den här typen av hästägande i rampljuset så länge det inte handlar om rena utfyllnader som BARA får starta pga ägare eller tränare. Eller?
I det här fallet så hade han ju varit med oavsett eftersom han har näst mest poäng i loppet också vilket man inte kan säga om NAHAR.....
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-08-29 13:22:47  Visst kan det vara så men så många plattfall har han väl inte haft och det är ju inte första gången han tappat formen på försommaren och varit borta ett tag men visst, nog kan man tro lite mer om honom men han är inte den enda hästen som får vara med överallt om han vill. Hultman väljer väl själv vilka som ska vara med, Bergh med en NHL häst har väl förtur numera skulle jag tro. Tycker inte att det är så fel att det utnyttjas lite att få fram den här typen av hästägande i rampljuset så länge det inte handlar om rena utfyllnader som BARA får starta pga ägare eller tränare. Eller?
I det här fallet så hade han ju varit med oavsett eftersom han har näst mest poäng i loppet också vilket man inte kan säga om NAHAR.....
Answer to: "Visst kan det vara så men så många plattfall har han v&au"
|
|
Nä de är klart du har rätt men ja tyckte när hästen fick ett bra spår sist så skulle han ha presterat bättre...nu fick han lika bra spår o då får vi se...antar man siktar på Masters finalen om de går bra...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-08-29 13:45:04 Edited(1): 2014-08-29 19:50:58
|
|
Bergharn vill avvakta med hur utrustningen på Ed....tycker att hästen är på topp...o är startsnabb med bakskor...ja tror de laddas rejält för att inte Örjan ska bara behöva köra en truddelutt från start o bestämma o då måste Bergharn själv göra allt jobb med Nahar..! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2014-08-30 11:10:18
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Tycker det är konstigt att Orecchietti är favorit. Ed You borde det va.. Men jag tar nog några till
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-08-30 16:15:30 Edited(1): 2014-08-30 16:44:26
|
|
Canaka ser mycket bra ut i värmningen....får hon uppdrag av Nahar tro..?  Här får gärna Canaka eller Sanity vinna...de har ja fan inte med...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-08-30 16:48:45 Edited(2): 2014-08-30 17:00:37
|
|
Nu går snart Bergharn....!  Jaha Grabbar då satt 5:åringen där....pengar till nästa gång i alla fall...blivit mer slantar med Björn i förra...Trevlig Helg på Er Alla !!  Drygt 3 lapp...idiotiskt av mig o inte göra V7 o flerkupong...hästen var så speedig som ja trodde..tja då var de över med V7 o de kan ju va si o så med de men den här gången hade de varit rätt...! 
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2014-08-30 19:16:19
|
Forum posts: 803
|
Fan när Erik kör som han gör just nu är han helt överlägsen, hade nog kunnat vinna med hälften av hästarna idag. När han är i form så finns det nog ingen kusk i världen som är bättre. Snacka om att kunna avväga en styrning taktiskt perfekt.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-08-30 19:41:17 Edited(1): 2014-08-30 19:41:41  Fan när Erik kör som han gör just nu är han helt överlägsen, hade nog kunnat vinna med hälften av hästarna idag. När han är i form så finns det nog ingen kusk i världen som är bättre. Snacka om att kunna avväga en styrning taktiskt perfekt.
Answer to: "Fan när Erik kör som han gör just nu är han helt ö"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Absolut. Men en skicklig kusk måste ha lite tur också. Hade inte norrbaggen kört så tufft, och Orecchietti inte veknat så lätt kanske han aldrig fått se dagens ljus...
Men all heder till Erik, Svante och Quid! Fint ekipage.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-08-30 21:13:22 Edited(1): 2014-08-31 09:01:49  Fan när Erik kör som han gör just nu är han helt överlägsen, hade nog kunnat vinna med hälften av hästarna idag. När han är i form så finns det nog ingen kusk i världen som är bättre. Snacka om att kunna avväga en styrning taktiskt perfekt.
Answer to: "Fan när Erik kör som han gör just nu är han helt ö"
|
|
Tja..han förvaltade de 15 % som en kusk utgör rätt bra Erik....men utan en vettig häst i form går de inte...hade han tex. kört Sanity så skulle de inte ha funkat...!  Sedan kan ja tillägga att V75 håller ställningarna....folk drar i 100 mille på en favo omgång tack vare dubbel Jackis o Reklamen om storvinster...Skraplotten slickar väl i sig o dansar vidare...! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|