Jag instämmer med dig för jag har en grabb på 11 år som ville öppna stall, och dåfrågade jag Eriksson om det var okej och det var det, eftersom jag hade spelat ett par år innan grabben vile öppna ett litet stall...sådan far, sådan son heter det ju, jag har haft med mig honom på travbanor också och vi har bekanta med travhästar, såinget konstigt med det....men jag hade ju ett etablerat stall här inne och hade haft några elithästar, så jag hade avelshingst....en dag när det var dags för ny etapp så sade jag till grabben att om han ville ha föl som föds samma dag nya etappen börjar så måste du avla nu.
Han ville ha 3 föl och valde en av varje de två mest använda pga de var bäst helt enkelt, och det var Great Horsetail och SP Fort Knox och det är väl så även idag fast det kommit ett par på slutet som är intressanta....ja iaf så ville han ha den tredje fölet efter min stjärna tyckte båda iaf men tji fick vi, det fanns den här spärren då, och jag visste inte om den då...och tyckte också o även idag att det är konstigt, man får va fler i familjen som öppnar stall, men man kan inte betäcka med nåns avelshingst.....och det föreligger väl inget fusk i att man köper som här farsans avel...kostar 50 lax hos alla...och om man inte köper 100 föl så det gynnar farsan så är ett föl inget fusk, skulle man vara dum o gynna mig, med massa föl så syns ju detta, då sätter man bara dit sig själv...inte så smart