[ 1
]
|
Mancher
|
Posted: 2013-08-11 14:40:29
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-08-11 16:17:42
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Ja snälla kan jag inte få lägga 7 och en halv mille på en otajmat född 3-åring med hög galopprisk som jag inte längre kan byta namn på, han har ju faktiskt vunnit ett lopp!
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2013-08-11 16:23:32  Ja snälla kan jag inte få lägga 7 och en halv mille på en otajmat född 3-åring med hög galopprisk som jag inte längre kan byta namn på, han har ju faktiskt vunnit ett lopp!
Answer to: "Ja snälla kan jag inte få lägga 7 och en halv mille på"
|
|
Är ej i behöv av några pengar, vet själv att priset är högt det är jag själv som satt det. Med klok matchning kan man ändå få med honom i kriteriet eller satsa på derbyt nästa år....
Vet att större stall sitter på flera miljoner och även om nu du inte har råd så behöver du inte visa sådant missnöje 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-08-11 16:37:43
|
|
Jag har råd, men priset är löjligt. Och om du nu vänder dig till storstallen så bör du veta att de flesta vill ha enhetliga namn på hästarna, vilket vi inte längre kan pga att hästen redan har startat. Om du inte är i behov av några pengar, varför denna idiotiska prislapp?
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2013-08-11 16:50:49
Answer to: "Lovande 3-åring från stallets avelshingst Fremdeles Står."
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Sent född treårig valack med ok värden, men dåligt på tung/vinter, som tränar bra är ändå knappast i närheten av att vara värd dessa pengar. Det tror jag alla som har dessa pengar redan vet om så totalt onödigt att slösa en tusenlapp på att lägga ut hästen...
Sålde en häst med liknande förutsättningar fast över 50sp för dryga 200k häromveckan. Har även sålt en i samma prisklass som denna, fast hon hade grymma värden, tränade kanon, född rätt dag, bra på tungt, ostartad och med hyperpotential. Det har denna häst knappast...
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2013-08-11 21:49:55 Edited(2): 2013-08-11 21:50:10  Jag har råd, men priset är löjligt. Och om du nu vänder dig till storstallen så bör du veta att de flesta vill ha enhetliga namn på hästarna, vilket vi inte längre kan pga att hästen redan har startat. Om du inte är i behov av några pengar, varför denna idiotiska prislapp?
Answer to: "Jag har råd, men priset är löjligt. Och om du nu vände"
|
|
Så att ha enhetligt namn är det absolut viktigaste i ett beslut om ett hästköp? Tror du verkligen att du talar för alla? Varför skulle jag låta hästen få enhetligt namn när det är jag som fött upp den och jag som fixat segern åt den? Då ska jag väl visa vem som står bakom och locka stall att använda min avelshingst?
1. För att det är kul med dessa argumentationer 
2. För att se om någon som misslyckats med sina 3-åringar denna etappen och känner att han inte är i behov av pengar, vill göra ett sista försök att få en fin 3-åring  samt kanske få ett någorlunda motbud 
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2013-08-11 21:50:15 Edited(1): 2013-08-11 21:50:21  Sent född treårig valack med ok värden, men dåligt på tung/vinter, som tränar bra är ändå knappast i närheten av att vara värd dessa pengar. Det tror jag alla som har dessa pengar redan vet om så totalt onödigt att slösa en tusenlapp på att lägga ut hästen...
Sålde en häst med liknande förutsättningar fast över 50sp för dryga 200k häromveckan. Har även sålt en i samma prisklass som denna, fast hon hade grymma värden, tränade kanon, född rätt dag, bra på tungt, ostartad och med hyperpotential. Det har denna häst knappast...
Answer to: "Sent född treårig valack med ok värden, men dåligt p&"
|
|
Digital Monsterz? Hyperpontential, verkligen... 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-08-11 22:14:49
|
|
Ja, för storstallen är det nog överlag ganska viktigt att kunna döpa om hästen.
Men du, lycka till, vi får se om nån nappar på den här prislappen som du själv verkar tycka är fullständigt normal.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2013-08-11 22:21:53 Edited(1): 2013-08-11 22:22:32  Ja, för storstallen är det nog överlag ganska viktigt att kunna döpa om hästen.
Men du, lycka till, vi får se om nån nappar på den här prislappen som du själv verkar tycka är fullständigt normal.
Answer to: "Ja, för storstallen är det nog överlag ganska viktigt att ku"
|
|
Var i mina kommentarer har jag någonsin påstått att prislappen är normal? Hur är det med läsförståelsen? 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-08-11 23:05:32
|
|
Förutsätter ju att du tycker den är normal eftersom det är utgångspriset och eftersom du argumenterar så starkt emot allt som sägs.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2013-08-11 23:25:44  Förutsätter ju att du tycker den är normal eftersom det är utgångspriset och eftersom du argumenterar så starkt emot allt som sägs.
Answer to: "Förutsätter ju att du tycker den är normal eftersom det &aum"
|
|
Ja, när någon som har köpt sig till framgång i spelet ger sig på ett försök att trycka ner mig genom att göra åtlöje av mig, när jag var här långt innan dig och är väl medveten om hur prismarknaden ser ut efter dessa år! Ja, då kan du vänta dig argumentation...
Som sagt, det var ett test. Nappar ingen, så nappar ingen, I dont give a f*ck!
Vann Hambot igen, moneys no problemo, men jag delar gärna med mig av bra hästar och då får man också vara beredd att plocka fram stora plånboken 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-08-11 23:35:13
|
|
Haha, otippat att du skulle dra fram det, som att det har nåt med saken att göra. Men du verkar ju väldigt mogen så jag är inte överraskad. Och hade du inte haft taggarna så automatiskt utåt så hade du inte tagit det så personligt utan helt enkelt bara fattat att din prislapp är helt fel ute. Men förneka det gärna du och dra fram ytterligare lite dålig attityd, det verkar du ha gott om. Nu är jag klar här iaf.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2013-08-11 23:48:50  Haha, otippat att du skulle dra fram det, som att det har nåt med saken att göra. Men du verkar ju väldigt mogen så jag är inte överraskad. Och hade du inte haft taggarna så automatiskt utåt så hade du inte tagit det så personligt utan helt enkelt bara fattat att din prislapp är helt fel ute. Men förneka det gärna du och dra fram ytterligare lite dålig attityd, det verkar du ha gott om. Nu är jag klar här iaf.
Answer to: "Haha, otippat att du skulle dra fram det, som att det har nåt med sak"
|
|
Lika mycket som det har med saken att göra att du ens lägger ner kraft och möda på att ens kommentera i min säljtråd, om du ändå inte är intresserad! Hade du själv inte ''haft taggarna så automatiskt utåt'' så hade du låtit bli!
Jag hade inte behövt något förtydligande om prislappen, och än mindre utav dig. Tänkte själv tillägga det i inlägget, men då jag visste att följande situation skulle uppstå lät jag bli. Trots allt lite lustigt.
Var i mina inlägg har jag uppvisat dålig attityd? Du däremot inledde med att uppvisa en dålig attityd i ditt inledande inlägg som innehöll ironi så det sprudlade ur öronen.
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2013-08-12 01:45:49  Digital Monsterz? Hyperpontential, verkligen... 
Answer to: "Digital Monsterz? Hyperpontential, verkligen...:)"
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Första dagen som tvååring hade hon lika bra eller bättre på ALLA värden gentemot denna... Och i jämförelse tror jag knappast din "kanon" lär hinna upp i 10-10 i styrka/snabbhet redan som treåring, eller 15 i snabbhet om man föredrar det... Så i jämförelse mellan två hästar i samma priskategori så hade väl min hyperpotential x10 gentemot denna. Sedan att den knappt fått starta i nya regin kan jag knappast rå för...
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2013-08-13 14:45:22
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Jag har lite svårt för denna typ av värdering. Kanske att hästen skulle få det värdet om den lyckas så väl som puchmaxarn spekulerar i , men i så fall få den det när den väl lyckas , inte redan nu.
Finns inga förutsättningar för en köpare att göra en bra affär , även om han skulle lyckas med hästen så gör han ingen bra affär och att den är valacken gör ju att den inte ha något avcelsvärde.
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2013-08-13 20:22:11
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Håller med ddmannan att en 3 årig valack är inte alls lika intressant som en hingst. Jag ser gärna att det finns en framtid som avelshingst också. Dessutom är det väldigt sent in på säsongen nu.
|
|
Reply
|
|
hakan67
|
Posted: 2013-08-15 18:41:19
|
Became a member: 2011-06-13
Forum posts: 221
|
Man får väl sätta vilket pris man vill,sen är det upp till köparen. Puchmaxaren har haft en bra treåringsetapp och lyckats med dem,så om någon vill ta rygg på hans framgång och chansa att hans hästar går som vinden så kanske man köper den. Sen tycker jag allt över 500000 är dyrt,men det ät p.g.a att jag är en fattig jäkel 
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2013-08-23 13:27:13
|
|