[ 1
]
2
|
Soberano
|
Posted: 2013-06-18 11:35:26
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-06-18 12:15:33
|
|
Åke Rundar dessa i god tid och spiken känns gjuten. Blir säkert omgångens största men vad gör det om han vinner? Bara dumt att gardera. Han möter ju skräp jämfört med vad han mött på slutet och det lär inte kosta ett skit att komma fram. Spets efter ett varv?
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2013-06-18 13:03:29  Åke Rundar dessa i god tid och spiken känns gjuten. Blir säkert omgångens största men vad gör det om han vinner? Bara dumt att gardera. Han möter ju skräp jämfört med vad han mött på slutet och det lär inte kosta ett skit att komma fram. Spets efter ett varv?
Answer to: "Åke Rundar dessa i god tid och spiken känns gjuten. Blir sä"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Japp, här blir det lekstuga aka Åke 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-18 14:27:02  Åke Rundar dessa i god tid och spiken känns gjuten. Blir säkert omgångens största men vad gör det om han vinner? Bara dumt att gardera. Han möter ju skräp jämfört med vad han mött på slutet och det lär inte kosta ett skit att komma fram. Spets efter ett varv?
Answer to: "Åke Rundar dessa i god tid och spiken känns gjuten. Blir sä"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja jäkligt ojämt lopp är de...inte ens Prat-Gojorna kan väl skrika upp något emot...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-06-18 14:36:01  Ja jäkligt ojämt lopp är de...inte ens Prat-Gojorna kan väl skrika upp något emot...! 
Answer to: "Ja jäkligt ojämt lopp är de...inte ens Prat-Gojorna kan v&au"
|
|
Dom lär nog skrika om Jockes som var bra sist och kanske Luddes kan dom gapa om.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-18 16:16:03 Edited(2): 2013-06-18 16:22:48  Dom lär nog skrika om Jockes som var bra sist och kanske Luddes kan dom gapa om.
Answer to: "Dom lär nog skrika om Jockes som var bra sist och kanske Luddes kan do"
|
|
Men har inte gått över distansen..o de är något ja tycker de ska ha gjort för att va något att räkna på...! 
Måste klara en låg 15-tid på första volten för att ha någon chans o matcha Åkes...!  Kanske inte räcker...under 15 är nog bäst o tillägga...o de ser ja tyvärr ingen...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-06-18 16:18:02  Men har inte gått över distansen..o de är något ja tycker de ska ha gjort för att va något att räkna på...! 
Answer to: "Men har inte gått över distansen..o de är något ja ty"
|
|
Håller helt med. Skillnad på 2100 och 3100 hur mycket man än tror att dom klarar distansen. En sak att klara den och en annan att ha en extra speed kvar efter 3000 meter sprugna......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-06-18 18:43:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror new line får det grymt svårt att utmana super karma/Grumetti. Nougat ås hade väl aldrig startat över 3140m heller och den spöade fullständigt skiten ut New line. Jag tror ju inte direkt att Super karma/grumetti är sämre.
SÄllan hästar vinner från dödens över 3140m och sitter Åke kvar för länge så riskerar han att bli tempotorsk......Han sitter nog i skiten här.....
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-18 21:31:34  Tror new line får det grymt svårt att utmana super karma/Grumetti. Nougat ås hade väl aldrig startat över 3140m heller och den spöade fullständigt skiten ut New line. Jag tror ju inte direkt att Super karma/grumetti är sämre.
SÄllan hästar vinner från dödens över 3140m och sitter Åke kvar för länge så riskerar han att bli tempotorsk......Han sitter nog i skiten här.....
Answer to: "Tror new line får det grymt svårt att utmana super karma/Grumet"
|
|
Sitter inte kvar mot de här hästarna....han kör framåt direkt...mycket god chans att vinna det här! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2013-06-19 01:38:52
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Jag glömmer det loppet sist då han fick stryk, tror inte Åke eller ngn annan hade räknat med att Nougat Ås skulle vara så grymt bra, sen perfekt tempo körning från Johnnys sida till detta, för Åke lade ju en rejäl speed mitt i loppet i tron att få gå fram o överta, men såg att Takter lade fram pisken direkt o markera att han inte släpper, redan där har New Line o Åke blivit blåsta på taktiken, att sen gå i dödens resten av loppet då han inte kunde trycka en gång till pga av speeden han lade fick ju Takter hålla sitt tempo, ingen annan gjorde ett skit ändå var Åke lika klar tvåa som Takters vann.
Åke gör ej om samma misstag två ggr, nu är han dessutom bättre påläst, bara Svenska hästar, Nougaten är ju Dansk/Norsk med Bo Westergård o han har bra hästar som alla vet, ibland gör dom grymma lopp men är tyvärr ojämna av sig.
Åke vinner lätt och sedemera i matchen Hogan vs Folke 1 - 0 som vanligt!     
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-19 07:17:39 Edited(1): 2013-06-19 07:21:53
|
|
Nougat Ås hade gått bra över 2640 meter o var mycket gynnad när han provades barfota, gick då en 12-tid starten innan Harpers...att hästarna ska ha erfarenhet över distansen är en fördel inte en nackdel...! Grumetti har inte ens provat på 2640...gick sist en 13 tid o visade god form..men att utläsa hur den kan prestera under 15-tid på 3140 meter är inte jag mäktig till...Möter en god långdistansare med hyvssad form o topp kusk..tror på vinst där för Åke..Super Karma har provat 2 gånger på distansen 2640 meter o ingen vinst på detta o visar upp en hyvssad form men har inte vunnit på ca: 1år....fördel Åke igen ! 
Ska jag peka ut några hästar på framvolten med erfarenhet o skaplig form så är det Omaha o Dumas Sand..men ska dom vinna så får dom lyfta sig i håret rejält...kan väl kanske 15, 5 över distansen med en bra resa...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-06-19 18:54:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lycka till
Kommer grumetti till spets utan för mycket bråk så vinner han troligen.
I princip alla reglerbara hästar klarar av 3140m. Saken är den att hästar som inte är så speediga har lättare att hävda sig.
Sebastian K skulle säkerligen kunna gå ut över 3140m och spöa de flesta hästarna i världen, tveklöst.
SJälvklart kan New line vinna då det är en bra häst och mycket kan strula för tex grumetti med humöret och om han blir utsvarad till dödens av ludde. Likaså kan mycket strula för New line i form av dåligt tempo och mycket hästar framför. Tror inte att svanstedt avancerar tidigt igen och riskerar dödens hela loppet.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-06-19 19:22:11
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
26/6 2011 i samma lopp på Kalmar började min romans med New Line så det känns fint att sluta cirkeln på lördag o spika.
(men Super karma med bra resa, Grumetti om han inte galopperar eller Dumas Sand OM han galopperar är ju att se upp med)
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-19 20:12:44 Edited(3): 2013-06-19 20:44:23  Lycka till
Kommer grumetti till spets utan för mycket bråk så vinner han troligen.
I princip alla reglerbara hästar klarar av 3140m. Saken är den att hästar som inte är så speediga har lättare att hävda sig.
Sebastian K skulle säkerligen kunna gå ut över 3140m och spöa de flesta hästarna i världen, tveklöst.
SJälvklart kan New line vinna då det är en bra häst och mycket kan strula för tex grumetti med humöret och om han blir utsvarad till dödens av ludde. Likaså kan mycket strula för New line i form av dåligt tempo och mycket hästar framför. Tror inte att svanstedt avancerar tidigt igen och riskerar dödens hela loppet.
Answer to: "Lycka till :)
Kommer grumetti till spets utan för mycket bråk"
|
|
Haha...du tror inte Åke är påläst o ser vilka hästar som är med ? Behöver inte ta i särskilt för att runda dessa hästar...! Alla hästar(även om de är reglerbara) klarar inte av 3140 ...att du påstår de gör de ...haha..jag får skrattanfall när jag ser dina tvärsäkra comments om de ena o de andra...tyvärr Folke..! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-19 20:28:14 Edited(1): 2013-06-19 20:28:38  26/6 2011 i samma lopp på Kalmar började min romans med New Line så det känns fint att sluta cirkeln på lördag o spika.
(men Super karma med bra resa, Grumetti om han inte galopperar eller Dumas Sand OM han galopperar är ju att se upp med)
Answer to: "26/6 2011 i samma lopp på Kalmar började min romans med New Line"
|
|
Heja alla förväntningar..på kameler som ska göra än de ena än de andra...va har dom visat fram till nu ? God form, distansförmåga o att kunna löpa under en 15-tid för att matcha tex. Åkes ? Långt därifrån tyvärr..! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-06-19 20:30:29  Heja alla förväntningar..på kameler som ska göra än de ena än de andra...va har dom visat fram till nu ? God form, distansförmåga o att kunna löpa under en 15-tid för att matcha tex. Åkes ? Långt därifrån tyvärr..! 
Answer to: "Heja alla förväntningar..på kameler som ska göra ä"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
 Travet blir ju roligare av allt fabulerande.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-19 20:33:50   Travet blir ju roligare av allt fabulerande.
Answer to: ":-) Travet blir ju roligare av allt fabulerande."
|
|
Ok ja ger mig...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-06-19 21:45:09  Haha...du tror inte Åke är påläst o ser vilka hästar som är med ? Behöver inte ta i särskilt för att runda dessa hästar...! Alla hästar(även om de är reglerbara) klarar inte av 3140 ...att du påstår de gör de ...haha..jag får skrattanfall när jag ser dina tvärsäkra comments om de ena o de andra...tyvärr Folke..! 
Answer to: "Haha...du tror inte Åke är påläst o ser vilka hä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Under alla mina år har jag aldrig sett 1 häst som inte klarar av 3140m(som varit reglerbara), thats it...... Finns de som är hetsiga av sig och inte klarar av att spara krafter i ryggar och dem startar man inte över distansen.......
Dina teorier om att bara hästar som startat över 3140m kan vinna loppen, är ju helt idiotisk om jag ska vara ärlig.
Saken är den att hästar kräver olika sorters resor för att komma till sin rätta. Men hur ofta ser du hästar vinna från dödens över 3140m? extremt sällan........
Skiter i detta nu, känns mest sorgligt och patetiskt att se dig skriva dujorha. Lycka till på travzonen.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-19 21:52:54 Edited(1): 2013-06-19 21:54:30  Under alla mina år har jag aldrig sett 1 häst som inte klarar av 3140m(som varit reglerbara), thats it...... Finns de som är hetsiga av sig och inte klarar av att spara krafter i ryggar och dem startar man inte över distansen.......
Dina teorier om att bara hästar som startat över 3140m kan vinna loppen, är ju helt idiotisk om jag ska vara ärlig.
Saken är den att hästar kräver olika sorters resor för att komma till sin rätta. Men hur ofta ser du hästar vinna från dödens över 3140m? extremt sällan........
Skiter i detta nu, känns mest sorgligt och patetiskt att se dig skriva dujorha. Lycka till på travzonen.
Answer to: "Under alla mina år har jag aldrig sett 1 häst som inte klarar av"
|
|
Alla åren märks inte...tyvärr..du är tvärsäker så de stänker omet o dåligt påläst ibland..säger inte bara hästar som har provat distansen vinner men däremot en stor fördel...skillnad de...puh...
massor med hästar provar lång distans o de blir bara jävligt trötta...! Åke har fin form o vann flera segrar ikväll på V86...tror nog han vinner de här också..! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-06-20 00:48:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skit i hästarna på bakspår på start. Allvarligt? Hur ofta vinner dom i denna typ av lopp?
När ngn från startvolten vinner är det nästan alltid från spets eller typ rygg ledaren. Dom gånger som bakspår har vunnit kan jag ge mig fan på att det är innerspåret som lyckas få rygg på ledaren på spår 1.
Spetshästen, bästa hästen och den speedigaste hästen som får bästa resan. Det är i princip alltid dom som gör upp om det. Personligen tycker jag att New Line är alldeles för stor favorit och chansar bort den. Super Karma kan slå till med perfekt resa, men vill inte köra lås och betala dubbelt så mkt bara för en häst som har 10 % chans att vinna loppet. Nej. Jag tar ställning och spikar Grumetti som säkerligen släpps till spets. Ja, kan hoppa. Nej, är inte säkert att han vinner loppet från spets. Men ja, tycker att det är spelvärde i att spika.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|