[ 1
]
|
silver
|
Posted: 2013-06-16 14:15:17
|
Became a member: 2010-07-09
Forum posts: 358
|
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2013-06-16 15:17:24
Answer to: "jonas bakaou är en mycket fin 6 årig hingst med högt medelv"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Vigilante Cherry har gjort den snabbaste segertiden för 6åringar , var dock några etapper sen .1,05,8.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2013-06-16 16:23:08
Answer to: "jonas bakaou är en mycket fin 6 årig hingst med högt medelv"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Vad får dig att tro att den skulle ha ökat 3,4 miljoner i värde sedan 23/5?  Dessutom vinner den alldeles för sällan...
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-06-16 17:16:49 Edited(1): 2013-06-16 17:17:53
|
|
jag vet inte vad som gjorts för några etapper sen dd men just ny är den snabbast av 6 åringarna
puchmaxarn jag tycker att den var billig för det priset jag köpte. den här hästen kommer att kosta mer än tio miljoner framöver om den kommer att utvecklas som jag tror. jag tror att han kommer att etablera sig i grand leauge framöver och med denna häst medelvärde så kommer det att bli en avelshingst jag vet inte om det finns jätte många 8-9 åringar som har bättre medelvärde. hade den här hästen 7.7 i medel vilket är mer normalt för en 6 åring då hade den kanske varit värd några miljoner. men den har 9.7 vilket är otroligt mycket för en 6 åring som dessutom tränar jätte bra och verkar vara den snabbaste 6 åringe för tillfället. fortsätter utvecklingen vilket jag tror den gör kommer jonas att vara duktig avelshingst och bra på banan.
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2013-06-16 17:43:11  jag vet inte vad som gjorts för några etapper sen dd men just ny är den snabbast av 6 åringarna
puchmaxarn jag tycker att den var billig för det priset jag köpte. den här hästen kommer att kosta mer än tio miljoner framöver om den kommer att utvecklas som jag tror. jag tror att han kommer att etablera sig i grand leauge framöver och med denna häst medelvärde så kommer det att bli en avelshingst jag vet inte om det finns jätte många 8-9 åringar som har bättre medelvärde. hade den här hästen 7.7 i medel vilket är mer normalt för en 6 åring då hade den kanske varit värd några miljoner. men den har 9.7 vilket är otroligt mycket för en 6 åring som dessutom tränar jätte bra och verkar vara den snabbaste 6 åringe för tillfället. fortsätter utvecklingen vilket jag tror den gör kommer jonas att vara duktig avelshingst och bra på banan.
Answer to: "jag vet inte vad som gjorts för några etapper sen dd men just ny"
|
Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
|
 den här hästen kommer att kosta mer än tio miljoner framöver
haha, måste vara härligt och bo i luftslott...
tro hit och tro dit, etablera den i grand league och avla fram några miljonärer först då så får vi se om den går för 10 millar. Överpris redan 23/5...
Och medelvärdet spelar ju ingen roll, om du kollar topplistan på 6åringar så ser du att det inte är särskilt ovanligt med medel över 9.
900.000 kr insprunget som sexåring talar också klarspråk.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-06-16 17:49:30
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Håller såklart med Jonte här. Att sitta och haussa upp hästen sådär är iofs inte ovanligt när det gäller silvers försök till att kränga egna hästar till hutlösa priser, men maken till bilsäljarsnack var det längesen jag hörde.
Alla som vet nåt om TZ vet att medelvärdet är det sista man ska stirra sig blind på när det gäller en hästs förmåga i lopp. Kolla t.ex Night and Day. Vad har den, 7.5, 7.6 nåt. Det är ett skrämmande snitt, ändå vinner hästen hela tiden. Sen har du kusar med över 11 i snitt som inte KAN vinna, även när dom leder med flera längder i sista kurvan.
Så nä, kom tillbaks med 10-miljonerssnacket när segerprocenten ser lite bättre ut och hästen har nåt annat än en bronsfinalvinst som största merit.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-06-16 18:06:08
|
|
emporio hoof 2,8 miljoner
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-06-16 18:09:13
|
|
medelvärde räcker ju inte men om den dessutom vinner bronsfinal och har nästan 10 i medelvärde
det är bra papper enligt mig. emporio hoof 26 poäng ok tränar bra men 2.8 millar dessutom inte svensk häst. jag har en 5 åring som tränar bättre än emporio hoof och har vunnit 4 raka är den värd 2.7 kanske
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2013-06-16 18:16:35  emporio hoof 2,8 miljoner
Answer to: "emporio hoof 2,8 miljoner"
|
|
köpte av uppfödaren , hästen tränar mkt bra , hade höga värden på styrka o snabbhet , morsan har lämnat fler bra hästar , dock usla värden på tung o vinter , hästen har hoppat i 10 av 15 starter.
blev budgivning , men jag hade gått rätt mycket högre . Kommer göra ett försök att få ordning på hästens tävlande , även om den är tänkt för avel. Kommer inte sälja hästen.
Jonas är totalt ointressant för mig pga han kommer från stuteriet
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-06-16 18:24:37  köpte av uppfödaren , hästen tränar mkt bra , hade höga värden på styrka o snabbhet , morsan har lämnat fler bra hästar , dock usla värden på tung o vinter , hästen har hoppat i 10 av 15 starter.
blev budgivning , men jag hade gått rätt mycket högre . Kommer göra ett försök att få ordning på hästens tävlande , även om den är tänkt för avel. Kommer inte sälja hästen.
Jonas är totalt ointressant för mig pga han kommer från stuteriet
Answer to: "köpte av uppfödaren , hästen tränar mkt bra , hade h&ou"
|
|
det spelar ingen roll hur du försvara överpris så de sjunger om det jag har kanske höga priser men dem är i alla fall bra hästar.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-06-16 18:26:36
|
|
dd vad tycker du om min andra häst stopping thought ? värdera den om du vill ?
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2013-06-16 18:41:48 Edited(1): 2013-06-16 18:43:17  dd vad tycker du om min andra häst stopping thought ? värdera den om du vill ?
Answer to: "dd vad tycker du om min andra häst stopping thought ? värdera d"
|
Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
|
 emporio hoof 2,8 miljoner
Hahaha  bra comeback.
Det roliga är, vem tror du ska köpa dina hästar till dessa hutlösa priser egentligen??? Du riktar in dig mot storstallen men vi är inga nybörjare som du kan lura med ditt bilförsäljarsnack. Det är ju ingen slump att just dina trådar utvecklas till dessa debattrådar hela tiden.
edit : angående din 5 åring som vunnit 4 raka, så är den tydligen värd 10 millar...
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2013-06-16 18:47:04  dd vad tycker du om min andra häst stopping thought ? värdera den om du vill ?
Answer to: "dd vad tycker du om min andra häst stopping thought ? värdera d"
|
|
jag sätter ogärna värde på hästar , stopping thought är antagligen en mkt bra tävlingshäst , bra värdet på tungt o vinter och tränar grymt bra.
Personligen ogillar jag att den nästan bara fått intervallträning. Stort minus på att alla andra syskon har varit dåliga.
Känns som du vill sälja för att du rädd att hästen kommer tappa i värde om du startar vidare . Upplever att du har för stor fokus på värdet.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-06-16 19:15:05  jag sätter ogärna värde på hästar , stopping thought är antagligen en mkt bra tävlingshäst , bra värdet på tungt o vinter och tränar grymt bra.
Personligen ogillar jag att den nästan bara fått intervallträning. Stort minus på att alla andra syskon har varit dåliga.
Känns som du vill sälja för att du rädd att hästen kommer tappa i värde om du startar vidare . Upplever att du har för stor fokus på värdet.
Answer to: "jag sätter ogärna värde på hästar , stopping thou"
|
|
nej jag vill inte sälja förväntar mig inte att någon ska ge 10 för den ville bara veta va den värderas till ville inte sätta ut den för några milla så att någon skulle bjuda på den alltså stopping. jonas sätter jag ut för tio för jag vill inte sälja den heller om jag inte får riktigt bra bud alltså 10 millar kan förstå att den inte kommer att få bud nu menar inte det heller. det jag syftade på att jag tror att den kommer bli bra i grand leauge framöver och då kommer den vara värt 10 om inte mer en häst med så bra medel och klara sig bra i grand leauge med 1000-2000 startpoäng och som avelshingst. han är ju inte där nu men jag tror att han kommer dit har jag förklarart mig lite bättre
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2013-06-17 11:59:39  nej jag vill inte sälja förväntar mig inte att någon ska ge 10 för den ville bara veta va den värderas till ville inte sätta ut den för några milla så att någon skulle bjuda på den alltså stopping. jonas sätter jag ut för tio för jag vill inte sälja den heller om jag inte får riktigt bra bud alltså 10 millar kan förstå att den inte kommer att få bud nu menar inte det heller. det jag syftade på att jag tror att den kommer bli bra i grand leauge framöver och då kommer den vara värt 10 om inte mer en häst med så bra medel och klara sig bra i grand leauge med 1000-2000 startpoäng och som avelshingst. han är ju inte där nu men jag tror att han kommer dit har jag förklarart mig lite bättre
Answer to: "nej jag vill inte sälja förväntar mig inte att någon s"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Leonardas som ligger ute för 5 millar då...10 på snabb har ju mina 3 åringar hahaha...tappar 500p nästa start....du får ta o sinna dig lite Silver, som sagt vi går inte på dina Bilförsäljarsnack vi är nog för ärrade för det, ser bara illa ut att du ens försöker.....och det tråkiga som jag tycker är i det hela är, du gör inte en ansträngning ens att bli ett toppstall som denna Travzonen är till för är meningen, utan du sysslar enbart med att maxa beloppen på hästarna som du säljer till det hutlösa hållet,
sen ligger du på plats 50-100 etapp efter etapp....vad är det för mening, det ända du bidrar med, är att trissa upp priserna till fantasisummor....och ända referenser du har till priserna är att du TROR att dom hamnar i eliten inom kort. Försök förstå att folk kommer ta efter dina priser såna som är ganska nya här inne sen, och det kommer skapa problem i längden.
Lägg ner din energi på att skapa ett topp 10 stall istället....det är där äran ligger här inne, inte bygga luftslott med låtsaspengar.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-06-17 12:14:39 Leonardas som ligger ute för 5 millar då...10 på snabb har ju mina 3 åringar hahaha...tappar 500p nästa start....du får ta o sinna dig lite Silver, som sagt vi går inte på dina Bilförsäljarsnack vi är nog för ärrade för det, ser bara illa ut att du ens försöker.....och det tråkiga som jag tycker är i det hela är, du gör inte en ansträngning ens att bli ett toppstall som denna Travzonen är till för är meningen, utan du sysslar enbart med att maxa beloppen på hästarna som du säljer till det hutlösa hållet,
sen ligger du på plats 50-100 etapp efter etapp....vad är det för mening, det ända du bidrar med, är att trissa upp priserna till fantasisummor....och ända referenser du har till priserna är att du TROR att dom hamnar i eliten inom kort. Försök förstå att folk kommer ta efter dina priser såna som är ganska nya här inne sen, och det kommer skapa problem i längden.
Lägg ner din energi på att skapa ett topp 10 stall istället....det är där äran ligger här inne, inte bygga luftslott med låtsaspengar.
Answer to: "Leonardas som ligger ute för 5 millar då...10 på sn"
|
|
tack bruce lee
|
|
Reply
|
|
silver