[ 1
]
|
silver
|
Posted: 2013-06-15 19:56:28
|
Became a member: 2010-07-09
Forum posts: 358
|
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2013-06-16 04:58:21
Answer to: "5 åring toppen sto med fyra raka vinster. tränar jätte bra "
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Hur var det där med sjuka priser egentligen.... 
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-06-16 09:02:36 Edited(1): 2013-06-16 09:03:50  Hur var det där med sjuka priser egentligen.... 
Answer to: "Hur var det där med sjuka priser egentligen....:D"
|
|
Jag vill nog inte ens att någon ska bjuda på hästen, för jag tror att den kommer att bli en av dem bästa stona i spelet. Jag tror inte heller att så många 5-åringar tränar 0.66 på snabben eller har snart 20 på snabben. Utan jag är mest intresserad av hur något stor stall värderar en sån här häst.
Jag skulle inte ens fundera på att sälja den för 5 miljoner så mycket tror jag på hästen. Jag har hela tiden vetat att hästen är bra bl.a med tanke på Orsi grande segern,och den fina träningen.
Men pricken på I :et blev bytt huvudlag sen dess har det blivit fyra raka segrar ny sist både försök och final i klass 1.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-06-16 11:04:07
|
|
tror jag ska köra backe i natt kommer inte i håg vad det var för siffror hon hade i backen. Men vagt så minns jag att det var bra. Nu har ju hästen 5 i form kanske 6 efter nattens träning, så den som förstår hur man räknar formen kan räkna ut vad den tränar med 10 i form. det kanske är dags att börja träna backe på allvar efter att snabbheten nått 20. 
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-06-16 13:34:28
|
|
är det ingen som vill värdera hästen ?
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2013-06-17 12:10:02  är det ingen som vill värdera hästen ?
Answer to: "är det ingen som vill värdera hästen ?"
|
|
max 3 mille kanske...dålig backe
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-06-17 12:22:31  max 3 mille kanske...dålig backe
Answer to: "max 3 mille kanske...dålig backe"
|
|
max 3 mille jaså varför trycker du inte på fusk knappen när emporio hoof går för 2.8 millar även om den tränar bra spelar ingen roll. inte kan du på fullaste allvar jämföra dem här två hästarna va?
den här tränar bättre än vad emporio tränar backen är låg men den går att träna upp när den tränar så bra på backen den här hästen tränar 0.066 ibland 0.067 på snabben den pendlar där.
på backen tränar den liknande och så har den fyra raka segrar och du värderar den lika som emperio hoof någon gräns får det finnas. om något litet stall hade bjudit 2.8 millar för en häst med 26 stp hade flera stor stall tryckt på fuskknappen. så ni små stall som tycker att det är fusk våga rapportera låt inte er skrämmas av namn som hogan det är inte den riktiga hogan.  
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-06-17 12:35:57
|
|
stopping thoght snabbhet 0.066 backe mellan 0.065-0.070 har 4 raka vinster senas både försök och final i klass 1 över 400 startpoäng den värderas till 3 miljoner. sen går en italiensk häst som tränar 0.076 snabben men är ett år yngre så vid samma ålder kommer den förmodligen träna sämre har 26 startpoäng 10 galopper på 15 starter går för 2.8 och ingen reagerar men snackar skit om mina priser reagera små stall låt inte fusket pågå
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-06-17 13:13:08
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Här måste jag faktiskt ge Siilver lite support. Stopping kan helt klart gå för runt 5 miljoner utan att jag skulle haja till. Hon har finfina värden, 4 raka och hyfsat på tung, bra på vinterbana. Att det kommer ut en häst med över 400 poäng och dessutom tagna i dom 2 senaste starterna är ovanligt.
Jag skulle värdera henne runt 5 miljoner. Givetvis svårt att hon springer in dessa men inte alls omöjligt och sen så finns det ju visst avelsvärde i henne som en valack inte har.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-06-17 13:57:06  Här måste jag faktiskt ge Siilver lite support. Stopping kan helt klart gå för runt 5 miljoner utan att jag skulle haja till. Hon har finfina värden, 4 raka och hyfsat på tung, bra på vinterbana. Att det kommer ut en häst med över 400 poäng och dessutom tagna i dom 2 senaste starterna är ovanligt.
Jag skulle värdera henne runt 5 miljoner. Givetvis svårt att hon springer in dessa men inte alls omöjligt och sen så finns det ju visst avelsvärde i henne som en valack inte har.
Answer to: "Här måste jag faktiskt ge Siilver lite support. Stopping kan hel"
|
|
tackar. jag menar inte att jag har rätt i allt jag säger och gör här på forumet, men inte har jag fel i allting heller. men tycker att jag blir oerhört påhoppad från vissa håll.
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2013-06-17 16:55:01  tackar. jag menar inte att jag har rätt i allt jag säger och gör här på forumet, men inte har jag fel i allting heller. men tycker att jag blir oerhört påhoppad från vissa håll.
Answer to: "tackar. jag menar inte att jag har rätt i allt jag säger och "
|
Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
|
Fan va du hängt upp dig på Emporio Hoof och snackar att den är skit jämfört med din, vad handlar det om?
Har du problem med en försäljning så tryck på rapport knappen om du tycker det är aktuellt. Du försöker ju på något förvrängt sätt berättiga dina hutlösa priser med att någon annans gick dyrt.
Om vi ska jämföra hästarnas blå så hade Emporio 8-14 = 22 och din 4-19 = 23. Att Emporio skulle träna sämre än din vid 5 år är bara något du spekulerar i och inte fakta. Emporio är också bara 4 år dvs hon kommer gå om din på de blå. Så snacka inte skit bara för att du har ett inriktat synsätt. Och med skit så menar jag skit, att du har en åsikt om att du tyckte hon vart för dyr det köper jag, det har alla rätt till.
Notera även att jag la ut henne för 520.000 och sen att det blev budgivning till ett högt slutpris så får du fråga stall_progresive och ddmannen varför de tyckte hon va värd så mkt (vilket dd redan svarat på i annan tråd iofs).
Vad din värderas till vill jag inte spekulera i då jag inte är intresserad av henne, inte är det 10 millar iaf men nu har du ju fått 2 utomstående som värderat den (Hogan och Soberano). Dock dög ju inte Hogans värdering 
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2013-06-17 18:36:31  Fan va du hängt upp dig på Emporio Hoof och snackar att den är skit jämfört med din, vad handlar det om?
Har du problem med en försäljning så tryck på rapport knappen om du tycker det är aktuellt. Du försöker ju på något förvrängt sätt berättiga dina hutlösa priser med att någon annans gick dyrt.
Om vi ska jämföra hästarnas blå så hade Emporio 8-14 = 22 och din 4-19 = 23. Att Emporio skulle träna sämre än din vid 5 år är bara något du spekulerar i och inte fakta. Emporio är också bara 4 år dvs hon kommer gå om din på de blå. Så snacka inte skit bara för att du har ett inriktat synsätt. Och med skit så menar jag skit, att du har en åsikt om att du tyckte hon vart för dyr det köper jag, det har alla rätt till.
Notera även att jag la ut henne för 520.000 och sen att det blev budgivning till ett högt slutpris så får du fråga stall_progresive och ddmannen varför de tyckte hon va värd så mkt (vilket dd redan svarat på i annan tråd iofs).
Vad din värderas till vill jag inte spekulera i då jag inte är intresserad av henne, inte är det 10 millar iaf men nu har du ju fått 2 utomstående som värderat den (Hogan och Soberano). Dock dög ju inte Hogans värdering 
Answer to: "Fan va du hängt upp dig på Emporio Hoof och snackar att den &aum"
|
Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
|
 max 3 mille jaså varför trycker du inte på fusk knappen
 så ni små stall som tycker att det är fusk våga rapportera
 reagera små stall låt inte fusket pågå
Sen va är det för jävla anklagelser om fusk? Skaffa koll på vad du snackar om innan du öppnar käften.
Du anser alltså att detta var en otillåten överföring av pengar i syfte att gynna mitt stall?
Anser du däremot att det var ett överpris så har du rätt till din åsikt precis som alla andra.
Rapportknappen skall tillämpas i både fusk och överprisaffärer men du skall åtminstone hålla begreppen isär och inte komma som en smurf och kasta anklagelser.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-06-17 18:56:16   max 3 mille jaså varför trycker du inte på fusk knappen
 så ni små stall som tycker att det är fusk våga rapportera
 reagera små stall låt inte fusket pågå
Sen va är det för jävla anklagelser om fusk? Skaffa koll på vad du snackar om innan du öppnar käften.
Du anser alltså att detta var en otillåten överföring av pengar i syfte att gynna mitt stall?
Anser du däremot att det var ett överpris så har du rätt till din åsikt precis som alla andra.
Rapportknappen skall tillämpas i både fusk och överprisaffärer men du skall åtminstone hålla begreppen isär och inte komma som en smurf och kasta anklagelser.
Answer to: "max 3 mille jaså varför trycker du inte på fusk kna"
|
|
Jag tycker att det är överpris så det sjunger om det och kan rapporteras in som en över prisaffär.
Nej jag tror inte att du har försökt fuska förlåt om jag utryckt mig klumpigt. Men att det är överpris det ser nog dem flesta tror jag.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2013-06-17 21:06:04  är det ingen som vill värdera hästen ?
Answer to: "är det ingen som vill värdera hästen ?"
|
|
 är det ingen som vill värdera hästen ?
Om du scrollar uppåt i början så skrev du just dessa ord här som jag citerar ovan.
Jag säger min åsikt eller värderar henne som du ber om mest för du inte fick gehör alls.
Jag säger ett belopp och ger min värdering....men sen längre ner börjar du glappa om varför jag inte trycker på fuskknappen etc etc?????
Fattar inte vad du hoppar från att be ngn om värdering o när jag gjort det hoppar du vidare på att folk inte ska vara rädda för Hogan, för det är inte riktiga Hogan???
Kanske jag är Hawk Hogan eller vad menar du, och vad kommer fuskknappen in i bilden, har jag sagt eller yppat mig om ngt fusk över huvudtaget Silver??
Måste ifrågasätta om du var nykter när du skrev detta? För jag fattar fan ingenting.
Jag gjorde ju det du bad om, men hade avstått om jag vetat att du kör ett försök till skapa osämja här på zonen. Eller få till nytt ämne för du vill slingra dig ur detta nu.
Jag kan t.o.m motivera mina 3 miljoner....Soberano tyckte 5 kanske
Min var lite i relation till Hoof stoet som gick för 2.8, den kommer ha bättre värden än din vid 5 år, din blir 6 år nu och och på avelssidan tror jag mer på Hoof och hittar man nyckeln så det lossnar för henne kommer det kanske bli en vinnare....din häst har vunnit 4 raka men de två första av de fyra var i B-klass lopp 15.000 i pris sen vann den försök o final hux flux men innan dessa 4 raka var det stiltje bra länge och hon har vunnit väldigt låga klasser pga av detta, många bra 5 åringar är ju i Silverdivisionen, finns även några i Guld.
Sen vet man ju inte hur din tränar i backe, det visste man däremot på Hoof som tränar skitfint både backe o snabb.
Men allt o mycket är ju spekulationer och det var ju du som bad om det, men vad fan kommer fusket in i bilden och varför ber du mig trycka på knappen och sånt, vad menar du med sånt, att Hogan inte är Hogan orkar jag inte ens bemöda mig att gräva i mer, men man undrar ju hur många friska du har där uppe. ONK ONK...
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-06-17 21:27:48   är det ingen som vill värdera hästen ?
Om du scrollar uppåt i början så skrev du just dessa ord här som jag citerar ovan.
Jag säger min åsikt eller värderar henne som du ber om mest för du inte fick gehör alls.
Jag säger ett belopp och ger min värdering....men sen längre ner börjar du glappa om varför jag inte trycker på fuskknappen etc etc?????
Fattar inte vad du hoppar från att be ngn om värdering o när jag gjort det hoppar du vidare på att folk inte ska vara rädda för Hogan, för det är inte riktiga Hogan???
Kanske jag är Hawk Hogan eller vad menar du, och vad kommer fuskknappen in i bilden, har jag sagt eller yppat mig om ngt fusk över huvudtaget Silver??
Måste ifrågasätta om du var nykter när du skrev detta? För jag fattar fan ingenting.
Jag gjorde ju det du bad om, men hade avstått om jag vetat att du kör ett försök till skapa osämja här på zonen. Eller få till nytt ämne för du vill slingra dig ur detta nu.
Jag kan t.o.m motivera mina 3 miljoner....Soberano tyckte 5 kanske
Min var lite i relation till Hoof stoet som gick för 2.8, den kommer ha bättre värden än din vid 5 år, din blir 6 år nu och och på avelssidan tror jag mer på Hoof och hittar man nyckeln så det lossnar för henne kommer det kanske bli en vinnare....din häst har vunnit 4 raka men de två första av de fyra var i B-klass lopp 15.000 i pris sen vann den försök o final hux flux men innan dessa 4 raka var det stiltje bra länge och hon har vunnit väldigt låga klasser pga av detta, många bra 5 åringar är ju i Silverdivisionen, finns även några i Guld.
Sen vet man ju inte hur din tränar i backe, det visste man däremot på Hoof som tränar skitfint både backe o snabb.
Men allt o mycket är ju spekulationer och det var ju du som bad om det, men vad fan kommer fusket in i bilden och varför ber du mig trycka på knappen och sånt, vad menar du med sånt, att Hogan inte är Hogan orkar jag inte ens bemöda mig att gräva i mer, men man undrar ju hur många friska du har där uppe. ONK ONK...
Answer to: "är det ingen som vill värdera hästen ?
O"
|
|
Hogan som du vet så har jag flera anonser här på forumet och du har varit inne på flera av dem och försökt få mig att framstå som ett fån. Du pratar om överpriser och att jag försöker lura folk med bilförsäljarsnack, så vi pratar inte bara om denna annons. sen tål du inte att jag säger min åsikt. du kommer och värderar ner min häst bara för att vara taskig, och det vet du själv dessutom så tränar min häst c:a 0.070 på backe alltså minst lika bra i jämförelse med hoof hästen om inte bättre.
det jag syftade att om du tycker att man min häst är värd 3 millar och hoof hästen 2.8 det går inte ens att jämföra dessa hästar värdemässigt , dem är långt ifrån varann. dem tränar ganska lika där slutar likheterna, enligt mig så är min häst värd 5 millar och hoof hästen 1 mille högst pga den fina träningen. Nej du har inte sagt att dem är lika mycket värda men skulle du tycka att hoof gick för överpris hade du ju rapporterat men när du ikke har gjort detta så antar jag att du tycker att det var rätt pris. och efter det så värderar du min häst till samma pengar. han som värderade min häst till 5 soberano jag är näästan säker på att han skulle inte värdera hoof till 2.8 kom soberano och var ärlig säg vad du tycker.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2013-06-17 22:23:52 Edited(1): 2013-06-17 22:28:48  Jag tycker att det är överpris så det sjunger om det och kan rapporteras in som en över prisaffär.
Nej jag tror inte att du har försökt fuska förlåt om jag utryckt mig klumpigt. Men att det är överpris det ser nog dem flesta tror jag.
Answer to: "Jag tycker att det är överpris så det sjunger om det och ka"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
 Jag tycker att det är överpris så det sjunger om det och kan rapporteras in som en över prisaffär.
Finns väl för fan inget som säger att man inte får bjuda hur mycket man vill om det blir strid i budgivningen? Var och en själv har väl en egen bedöming och ett eget syfte med ett visst köp, och även fast man själv inser och vet att det egentligen är ett överbud spelar det väl föga roll så länge det inte har något som helst fusksyfte och den som bjuder tycker det är värt det? Sedan ser man så klart en del överpriser i försök till fusk men dessa brukar ju uppenbaras väldigt enkelt.....
Tycker du ska tagga ner lite silver innan du får hela forumet emot dig.... oj vänta, förlåt, tror redan så har blivit fallet....
Och sedan är det från och med nu absolut stopp för hästinköp från dig framöver!
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-06-17 22:45:11   Jag tycker att det är överpris så det sjunger om det och kan rapporteras in som en över prisaffär.
Finns väl för fan inget som säger att man inte får bjuda hur mycket man vill om det blir strid i budgivningen? Var och en själv har väl en egen bedöming och ett eget syfte med ett visst köp, och även fast man själv inser och vet att det egentligen är ett överbud spelar det väl föga roll så länge det inte har något som helst fusksyfte och den som bjuder tycker det är värt det? Sedan ser man så klart en del överpriser i försök till fusk men dessa brukar ju uppenbaras väldigt enkelt.....
Tycker du ska tagga ner lite silver innan du får hela forumet emot dig.... oj vänta, förlåt, tror redan så har blivit fallet....
Answer to: "Jag tycker att det är överpris så det sjunger om det"
|
|
Tycker att det här har blåst upp lite för mycket nu. lugna ner er allihopa som inte känner sig lugna.
jag kommer nog att sluta skriva med er nu så att det inte blåser upp ännu mera. Ni är ju flera som är emot mig. men som sist så finns det gränser vad man kan betala för att det inte ska bli över pris. annars så skulle ju det vara helt ok att hästar såldes för miljoner där och här även om dem har 2 startpoäng eller 5 startpoäng men dem tränar bra så dem är värda 3-4 miljoner. Nej säger jag och jag tror inte jag är den ända som tycker så. har förstått att jag inte är omtyckt  av vissa här men det gör inget blir bara roligare att slå er på tävlingsbanan.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2013-06-17 23:12:05  Tycker att det här har blåst upp lite för mycket nu. lugna ner er allihopa som inte känner sig lugna.
jag kommer nog att sluta skriva med er nu så att det inte blåser upp ännu mera. Ni är ju flera som är emot mig. men som sist så finns det gränser vad man kan betala för att det inte ska bli över pris. annars så skulle ju det vara helt ok att hästar såldes för miljoner där och här även om dem har 2 startpoäng eller 5 startpoäng men dem tränar bra så dem är värda 3-4 miljoner. Nej säger jag och jag tror inte jag är den ända som tycker så. har förstått att jag inte är omtyckt  av vissa här men det gör inget blir bara roligare att slå er på tävlingsbanan.
Answer to: "Tycker att det här har blåst upp lite för mycket nu. lugna"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Inte ens där har du mycket att komma med, tyvärr 
|
|
Reply
|
|
[ 1