[ 1
]
2
|
Soberano
|
Posted: 2013-06-03 12:15:27
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-06-04 10:08:19
|
|
Trots att jag ogillar Westholm som kusk så är det svårt att gå emot Time Machine här som ju varit riktigt rejäl på slutet. Bakspåret kanske kan ställa till det och Henrik Svensson har fin form i stallet. MONTERREY vann enkelt senast med krafter kvar och kan nog en tid under 1.13 vid fin bana. Kan bli svår att nå om han hittar spetsen.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2013-06-04 19:35:13
|
Forum posts: 5430
|
Spik på Time Machine utan minsta tvekan. Möter bara skit.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-06-04 20:59:31  Spik på Time Machine utan minsta tvekan. Möter bara skit.
Answer to: "Spik på Time Machine utan minsta tvekan. Möter bara skit."
|
Became a member:
Forum posts:
|
men har gjort sina bästa lopp i spets....
offshore man och bolt boko är inte dåliga.......
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2013-06-04 21:44:07  men har gjort sina bästa lopp i spets....
Answer to: "men har gjort sina bästa lopp i spets....
offshore man och bolt bok"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Även här häller jag med Folke.
Jag streckar på några stycken men börjar med Offshore o Bolt (o väntar vidare på Spring Break)
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2013-06-04 21:47:04  men har gjort sina bästa lopp i spets....
Answer to: "men har gjort sina bästa lopp i spets....
offshore man och bolt bok"
|
|
Jag tycker att båda dom hästarna är överskattade. Time Machine är överlägsen.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-05 07:29:07  Jag tycker att båda dom hästarna är överskattade. Time Machine är överlägsen.
Answer to: "Jag tycker att båda dom hästarna är överskattade. Time"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Kan inte låta bli Tommie...o kusken är överlägsen också ?  Skämtsamt sagt..men kusken har en förmåga att göra fel saker tyvärr...! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2013-06-05 08:09:07  Kan inte låta bli Tommie...o kusken är överlägsen också ?  Skämtsamt sagt..men kusken har en förmåga att göra fel saker tyvärr...! 
Answer to: "Kan inte låta bli Tommie...o kusken är överlägsen ocks"
|
|
Jörgen är inte så dålig. Visst kan man få en känsla av att en kusk är dålig men det är inte alltid den stämmer.  Dessutom ska han bara köra till dödens efter startrusningen så är det klart. Alternativt att han kör i tredjespår sista 1000 så vinner han också. Hade varit mer orolig om det varit seg-örjan. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-05 10:53:29 Edited(1): 2013-06-05 10:53:55  Jörgen är inte så dålig. Visst kan man få en känsla av att en kusk är dålig men det är inte alltid den stämmer.  Dessutom ska han bara köra till dödens efter startrusningen så är det klart. Alternativt att han kör i tredjespår sista 1000 så vinner han också. Hade varit mer orolig om det varit seg-örjan. 
Answer to: "Jörgen är inte så dålig. Visst kan man få en k&"
|
|
Ok...nä dålig är rätt starkt begrepp..karln har ju hållt på ett tag..men har ju "studerat" länge när de gäller kuskar o deras "förmåga" att göra rätt val i loppen..o där tillhör inte Westis de bästa...måste då ha en riktigt bra häst för att kompensera de andra...här är de bakspår o kort..inte de bästa läget för en "sämre" kusk..! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2013-06-05 11:18:34  Ok...nä dålig är rätt starkt begrepp..karln har ju hållt på ett tag..men har ju "studerat" länge när de gäller kuskar o deras "förmåga" att göra rätt val i loppen..o där tillhör inte Westis de bästa...måste då ha en riktigt bra häst för att kompensera de andra...här är de bakspår o kort..inte de bästa läget för en "sämre" kuak..! 
Answer to: "Ok...nä dålig är rätt starkt begrepp..karln har ju h&a"
|
|
Sant. En häst som går en låg 12-tid från dödens räcker nog en bit i detta lopp va? ; )
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-05 11:45:32  Sant. En häst som går en låg 12-tid från dödens räcker nog en bit i detta lopp va? ; )
Answer to: "Sant. En häst som går en låg 12-tid från dödens"
|
|
Ja absolut..men är inte säker på att han klarar en 12-tid...kollade just på loppet från bakspår kort o Valla..fick ett hyffsat lopp där med 3:dje utvändigt o fick visserligen gå på själv..men risken är stor med ett liknade loppsenario nu..tiden på Gävle var mycket bra men den banan var mycket snabb då...säger inte tvärsäkert att de blir en plats bara men de är lätt o komma på lite vingel från de här läget tyvärr..o kuta runt dom med Westis i jollen är inte lätt...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-05 11:51:55 Edited(1): 2013-06-05 11:56:18  Trots att jag ogillar Westholm som kusk så är det svårt att gå emot Time Machine här som ju varit riktigt rejäl på slutet. Bakspåret kanske kan ställa till det och Henrik Svensson har fin form i stallet. MONTERREY vann enkelt senast med krafter kvar och kan nog en tid under 1.13 vid fin bana. Kan bli svår att nå om han hittar spetsen.
Answer to: "Trots att jag ogillar Westholm som kusk så är det svårt at"
|
|
Den tar Tobbe..!  Eller så lyckas Daniel hålla upp kanske..! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-06-05 12:38:29  Den tar Tobbe..! 
Answer to: "Den tar Tobbe..!:)"
|
|
Jag är lite inne på att Jansson kan hålla undan om han kommer till tät. Fullt godkänd sist och var missgynnad av en massa omstarter.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2013-06-05 13:13:18  Ja absolut..men är inte säker på att han klarar en 12-tid...kollade just på loppet från bakspår kort o Valla..fick ett hyffsat lopp där med 3:dje utvändigt o fick visserligen gå på själv..men risken är stor med ett liknade loppsenario nu..tiden på Gävle var mycket bra men den banan var mycket snabb då...säger inte tvärsäkert att de blir en plats bara men de är lätt o komma på lite vingel från de här läget tyvärr..o kuta runt dom med Westis i jollen är inte lätt...! 
Answer to: "Ja absolut..men är inte säker på att han klarar en 12-tid.."
|
|
Är det inte bättre att du kollar senaste loppet Time Machine gjorde på Valla? Jag menar om du vill ha en lite mer rättvis bild av vad borde kunna på lördag. Starten du syftar till är ju årsdebuten efter att han varit borta i 5 månader... Har ju visat att han gått framåt oerhört efter den starten.. De två senaste loppen har Time Machine varit ruggigt fin och på Valla när Oskar körde så gjorde han ett kanonlopp efter galopp! Har inte klockat den starten men han måste ha gått rätt snabbt efter galoppen. Om du bedömmer hästen efter hur han gick i årsdebuten så är du nog illa ute eftersom han är säkert 30-40 meter bättre för dagen.  Daniel Olsson från innerspår med startsnabb häst Torbjörn och Jorma utvändigt låter i mina öron som bra fart från början vilket gynnar Time Machine. Time Machine slog hästar som Bubba Sting, Pine Cool och Dreams Take Time i höstas, och av det jag sett av hästen i år så har den utvecklats ordentligt under vintern. Trav är trav och bakspår är bakspår, men jag tycker att det är klassblandning och normalt så bara rundar Time Machine detta skräpgäng  Nu har jag motiverat min vinnare på ett riktigt bra sätt och såhär önskar jag att alla motiverade sina tips så att vi kunde ta något steg emot att få ett bra forum igen..  Möjligt att Time Machine torskar som de flesta av mina drag men jag har iaf lämnat en bra motivering till varför jag tror på hästen 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-05 15:23:09 Edited(1): 2013-06-05 17:41:24  Är det inte bättre att du kollar senaste loppet Time Machine gjorde på Valla? Jag menar om du vill ha en lite mer rättvis bild av vad borde kunna på lördag. Starten du syftar till är ju årsdebuten efter att han varit borta i 5 månader... Har ju visat att han gått framåt oerhört efter den starten.. De två senaste loppen har Time Machine varit ruggigt fin och på Valla när Oskar körde så gjorde han ett kanonlopp efter galopp! Har inte klockat den starten men han måste ha gått rätt snabbt efter galoppen. Om du bedömmer hästen efter hur han gick i årsdebuten så är du nog illa ute eftersom han är säkert 30-40 meter bättre för dagen.  Daniel Olsson från innerspår med startsnabb häst Torbjörn och Jorma utvändigt låter i mina öron som bra fart från början vilket gynnar Time Machine. Time Machine slog hästar som Bubba Sting, Pine Cool och Dreams Take Time i höstas, och av det jag sett av hästen i år så har den utvecklats ordentligt under vintern. Trav är trav och bakspår är bakspår, men jag tycker att det är klassblandning och normalt så bara rundar Time Machine detta skräpgäng  Nu har jag motiverat min vinnare på ett riktigt bra sätt och såhär önskar jag att alla motiverade sina tips så att vi kunde ta något steg emot att få ett bra forum igen..  Möjligt att Time Machine torskar som de flesta av mina drag men jag har iaf lämnat en bra motivering till varför jag tror på hästen 
Answer to: "Är det inte bättre att du kollar senaste loppet Time Machine gjor"
|
|
Ja jag tycker du lämnar en väldigt bra motivering ! Jag har kollat upp lite mer o hästen ser tilltalande ut inte tu tal om de...dom minus som finns kan ju uppvägas av den här formen som hästen har...men säker är jag inte...ska inte avråda dig alls ! Jag kan skriva mycket om mina motiveringar men föredrar att hålla mig ganska kort..finns dom som bara skriver jag spikar den o den..de kan ju också gå vägen men jag vill gärna köra lite mer ! Finns för många variabler igentligen att ta hänsyn till ! Är väl därför man inte kan va så tvärsäker på något i travet..! Vinner inte Westis så blir de här en öppen historia...jag håller just på att gå igenom framspåren..även 2:an har en god form här..!  Hjälper inte alltid med en riktigt bra häst från bakspår o kort...Åke med Rocky tänker ja på då..! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-06-05 18:36:43  Är det inte bättre att du kollar senaste loppet Time Machine gjorde på Valla? Jag menar om du vill ha en lite mer rättvis bild av vad borde kunna på lördag. Starten du syftar till är ju årsdebuten efter att han varit borta i 5 månader... Har ju visat att han gått framåt oerhört efter den starten.. De två senaste loppen har Time Machine varit ruggigt fin och på Valla när Oskar körde så gjorde han ett kanonlopp efter galopp! Har inte klockat den starten men han måste ha gått rätt snabbt efter galoppen. Om du bedömmer hästen efter hur han gick i årsdebuten så är du nog illa ute eftersom han är säkert 30-40 meter bättre för dagen.  Daniel Olsson från innerspår med startsnabb häst Torbjörn och Jorma utvändigt låter i mina öron som bra fart från början vilket gynnar Time Machine. Time Machine slog hästar som Bubba Sting, Pine Cool och Dreams Take Time i höstas, och av det jag sett av hästen i år så har den utvecklats ordentligt under vintern. Trav är trav och bakspår är bakspår, men jag tycker att det är klassblandning och normalt så bara rundar Time Machine detta skräpgäng  Nu har jag motiverat min vinnare på ett riktigt bra sätt och såhär önskar jag att alla motiverade sina tips så att vi kunde ta något steg emot att få ett bra forum igen..  Möjligt att Time Machine torskar som de flesta av mina drag men jag har iaf lämnat en bra motivering till varför jag tror på hästen 
Answer to: "Är det inte bättre att du kollar senaste loppet Time Machine gjor"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vilken häst går inte extra bra efter galopp? ska aldrig bedöma en insats efter galopp..........
Time machine är klart bra och jag gillar han, men tycker att han varit sämre bakifrån, travar tveksamt ibland och har en dålig kusk med bakspår på kort distans. Sett mycket bättre hästar komma bort......
Offshore man och bolt boko håller jag lika högt och offshore man tar väl troligen spets här.....
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2013-06-05 18:57:57
|
|
Jag har lagt fram alla mina argument och tänker inte fortsätta diskutera efter detta inlägg.  Kan säga att jag skulle gilla att se Time Machine utvändigt om Offshore Man sista 1000.. Kross...
Offshore Man saknar helt skalle. Var ute i ett riktigt skitlopp senast och blev enkelt nedplockad av K.A Online och var en tiondel före Nobel Launcher i mål.. Det kan jag berätta är hästar som knappt duger i V:65 lopp..
Bolt Boko är bra i grunden men visar inget... Såg den på plats på Hagmyren när Sea View hade lekstuga med Bolt..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-05 19:30:31  Jag har lagt fram alla mina argument och tänker inte fortsätta diskutera efter detta inlägg.  Kan säga att jag skulle gilla att se Time Machine utvändigt om Offshore Man sista 1000.. Kross...
Offshore Man saknar helt skalle. Var ute i ett riktigt skitlopp senast och blev enkelt nedplockad av K.A Online och var en tiondel före Nobel Launcher i mål.. Det kan jag berätta är hästar som knappt duger i V:65 lopp..
Bolt Boko är bra i grunden men visar inget... Såg den på plats på Hagmyren när Sea View hade lekstuga med Bolt..
Answer to: "Jag har lagt fram alla mina argument och tänker inte fortsätta di"
|
|
Ok ! De är inge fel att argumentera o du har bra argument !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-06-05 21:29:15  Jag har lagt fram alla mina argument och tänker inte fortsätta diskutera efter detta inlägg.  Kan säga att jag skulle gilla att se Time Machine utvändigt om Offshore Man sista 1000.. Kross...
Answer to: "Jag har lagt fram alla mina argument och tänker inte fortsätta di"
|
Became a member:
Forum posts:
|
offshore man var slagen innan loppet gick senast, då hade han redan sprungit sitt lopp med alla de omstarterna. Var imponerad över att han hade krafter att gå så bra ändå.......Såg helt slut ut när sista starten gick.......
Bolt boko har gjort några riktigt fina insatser och nu är det barfota balans........
Tror du sedan helt seriöst att westholm sänder till dödens? tror jag absolut inte, han sitter i kön väldigt länge...... Kan vinna, men kan lika bra missa plats......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-06-06 10:11:29  offshore man var slagen innan loppet gick senast, då hade han redan sprungit sitt lopp med alla de omstarterna. Var imponerad över att han hade krafter att gå så bra ändå.......Såg helt slut ut när sista starten gick.......
Bolt boko har gjort några riktigt fina insatser och nu är det barfota balans........
Tror du sedan helt seriöst att westholm sänder till dödens? tror jag absolut inte, han sitter i kön väldigt länge...... Kan vinna, men kan lika bra missa plats......
Answer to: "offshore man var slagen innan loppet gick senast, då hade han redan s"
|
|
Du har också en hel del bra argument...vi lär få invänta lördagen för att se utfallet ! Så här på förhand lär ialla fall ja ha med en del kameler på framspåret också...! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|